bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Připojení slaboučkého vodiče
30.9.2019 v 18:49
Zdravím,

k osvětlení SPZ na motorce mi vede vodič průřezu cca 0,1mm2 (možná ještě méně). Potřeboval bych ho připojit na původní rozvod 0,5mm2. Je možné oba vodiče připájet na malou měděnou destičku a zaizolovat?
Předchozí
1 2 3 4
Následující

Připojení slaboučkého vodiče

30.9.2019 v 19:02 | Nahoru | #1
Spis bych ten zvonkovy kabel vymenil za nejaky normalni...

1 reakcí na tento příspěvek Připojení slaboučkého vodiče

30.9.2019 v 19:05 | Nahoru | #2
Určitě to udělat jde, ale určitě bych to takhle nedělal, to ze má původní vodič větší průřez má svoje důvody. Osobně bych vyměnil slabý kabel stejným, jako je původní tedy jak píšeš 0,5mm2 spajel bych je dohromady a pretahl buzirkou a zatavil, víc práce, ale budeš mít dobry pocit, z dobre odvedené práce.

(reakce na) Připojení slaboučkého vodiče

30.9.2019 v 19:09 | Nahoru | #3
Weezer> Původně tam byla žárovka, teď tam bude LED dioda, takže menší odběr vyměnit jsem ho také chtěl, ale dovnitř k té diodě je strašně špatný přístup

2 reakcí na tento příspěvek Připojení slaboučkého vodiče

30.9.2019 v 19:15 | Nahoru | #4
na jakekoliv vozidlo pajeni nepatri... od toho jsou svorky... nebo natahni vodic v cele delce novy

2 reakcí na tento příspěvek Připojení slaboučkého vodiče

30.9.2019 v 19:17 | Nahoru | #5
daval jsem na moje XS LED osvetleni SPZ a i blinkry, vymena tenoulinkeho vodice samozrejme neni mozna, protoze je to napevno napajene uvnitr nerozebiratelneho osvetleni a to predpokladam, ze bude presne tvuj pripad.

Abych neresil pripojeni tenoulinkeho vodice k tlustejsimu kde toto spojeni nikdy nebude poradne drzet a vetsinou ten tenky dratek upadne, tak jsem pouzil vnitrni kontakty z vodotesnych konektoru "superseal" Ty jsem, ale nedal do tela konektoru, ale jen jsem je zafouknul v tavne buzirce a diky tomu napojeni blinkru a osvetleni SPZ neni nikterak velike a propojeni je vic nez dostatecne. Tyto konektory , respektive jejich piny jsou delane na takto tenke dratky, takze s krympovacima klestema nebyl zadny problem. Nikde se nic neuklepalo a zaroven mi to slouzi jako snadne pripojeni originalni eletriky, kdyz na technickou musim nasadit puvodni sedlo a dat tam puvodni blinkry a dalsi nesmysly, ikdyz moje osvetleni splnuje veskere predpisy, tak kvuli samovuli techniku takto STK neprojdu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Připojení slaboučkého vodiče

30.9.2019 v 19:24 | Nahoru | #6

husq701 píše: na jakekoliv vozidlo pajeni nepatri... od toho jsou svorky... nebo natahni vodic v cele delce novy

...neblbni ...tak to pájení úplně bez problému

Naposledy editováno 30.09.2019 19:30:06

(reakce na) Připojení slaboučkého vodiče

30.9.2019 v 19:26 | Nahoru | #7

banda1250 píše: ...neblbni


no jak myslis, az bude dalsi majitel hledat co to tam ten picus pred nim vyrobil protoze se to uklepalo nebo to zvoxidovalo... budiz
ja tomu rozumim ze jsme cesi, chceme vsechno vochcat jakoze golden czech hande, ale fyzika je fyzika..

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Připojení slaboučkého vodiče

30.9.2019 v 19:28 | Nahoru | #8
husq701> coze?

E: kdyz si vezmu kolik takovych spoju jsem udelal na mojich poletuchach (modelar) tak jsem vlastne za vraha

Naposledy editováno 30.09.2019 19:30:58

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Připojení slaboučkého vodiče

30.9.2019 v 19:32 | Nahoru | #9

HornisGSX píše: husq701> coze?

E: kdyz si vezmu kolik takovych spoju jsem udelal na mojich poletuchach (modelar) tak jsem vlastne za vraha


nojo, oni totiz jsou vsechny spoje na novy motorce pajeny.. za se spletl...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Připojení slaboučkého vodiče

30.9.2019 v 20:11 | Nahoru | #10

husq701 píše: nojo, oni totiz jsou vsechny spoje na novy motorce pajeny.. za se spletl...



No a v řídicích jednotkách jsou součástky na tistak prisroubovany

V automotive se převážně krimpuje, ale je tam dost pájenych spojů a přesto, ze se pajet nema tak na svejch strojích pajim a nikdy jsem s tim nemel problem. Origo svazek s krimpovanejma spojema naopak vykazuje spoustu neduhu...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Připojení slaboučkého vodiče

30.9.2019 v 20:13 | Nahoru | #11

assassin píše: No a v řídicích jednotkách jsou součástky na tistak prisroubovany

V automotive se převážně krimpuje, ale je tam dost pájenych spojů a přesto, ze se pajet nema tak na svejch strojích pajim a nikdy jsem s tim nemel problem. Origo svazek s krimpovanejma spojema naopak vykazuje spoustu neduhu...


soucastky na tiskak ano... ale drat na drat mas pajenej kde? origo...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Připojení slaboučkého vodiče

30.9.2019 v 20:18 | Nahoru | #12

husq701 píše: soucastky na tiskak ano... ale drat na drat mas pajenej kde? origo...



No k tomu tam neni duvod, ale nemyslim si osobne, ze by to bylo takovy zlo jak se tvrdí. Ono to krimpovani je jednodussi pro výrobu. Ze je tam styk dvou kovu s různým elchem potencialem, krehnuti pájky atd. To se vi, ale to same je na vsech tistacich... takze jestli je tam konektor v tistaku pajenej a o kus dal jeste pajenej spoj na drátu mi prijde pomerne fuk. Zvlast u nakyho LED bastlu...

Teorie rika neco, ale v praxi s tim pajenym nemam problem a to mam na sve moto dost pajenych spojů a mam ji od 2002. Spoj bez studenaku a teplem smrstitelna trubicka s lepidlem a top

Připojení slaboučkého vodiče

30.9.2019 v 20:21 | Nahoru | #13
Proč by to nemelo jít připájet rovnou? Nějak nevidím rozdíl v tom kdybys mezi to dal plech.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Připojení slaboučkého vodiče

30.9.2019 v 20:21 | Nahoru | #14

assassin píše: No k tomu tam neni duvod, ale nemyslim si osobne, ze by to bylo takovy zlo jak se tvrdí. Ono to krimpovani je jednodussi pro výrobu. Ze je tam styk dvou kovu s různým elchem potencialem, krehnuti pájky atd. To se vi, ale to same je na vsech tistacich... takze jestli je tam konektor v tistaku pajenej a o kus dal jeste pajenej spoj na drátu mi prijde pomerne fuk. Zvlast u nakyho LED bastlu...

Teorie rika neco, ale v praxi s tim pajenym nemam problem a to mam na sve moto dost pajenych spojů a mam ji od 2002. Spoj bez studenaku a teplem smrstitelna trubicka s lepidlem a top


tohle srovnani neni ale fer. protoze davas rovnitko mezi sebe a nakyho frantu z horni dolni. vscihni vedi ze ten jejich spoj je absolutne TOP, ale kdyz si koupis jetou motorku tak tam najdes tisic a jedno prekvapeni ktery neni TOP ani nahodou...

(reakce na) Připojení slaboučkého vodiče

30.9.2019 v 20:25 | Nahoru | #15

husq701 píše: tohle srovnani neni ale fer. protoze davas rovnitko mezi sebe a nakyho frantu z horni dolni. vscihni vedi ze ten jejich spoj je absolutne TOP, ale kdyz si koupis jetou motorku tak tam najdes tisic a jedno prekvapeni ktery neni TOP ani nahodou...



Jo to souhlasim - ale ono kdyz se takhle pta, tak nepomuze tahat novej vodič ani krimpovat - nejspis to dopadne spatne tak jako tak.

Je fakt, ze kdyz opravuju nakou ele, tak prvni jdu po samodomo bastlech, ale tam je casto jen čokoláda nebo smotek drátu v zuzlovce, nebo jak tomu hnusu elektrikari rikaj

Naposledy editováno 30.09.2019 20:26:53

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Připojení slaboučkého vodiče

30.9.2019 v 20:32 | Nahoru | #16
husq701> a jak mas resene svorkovnice? Drat je napajeny na konektor ktery je vsunut do svorkovnice!!! Krimpovani je pokud to dela paciet nejhrosi zlo!!! Oxidace prechodove odpory atd.... Kdyz clovek umi pajet neni trabl....ano pokud je to bastl je problem a jen takovy dovetek je x desitek motorek co maji problemy prave s svorkovnicemi.....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Připojení slaboučkého vodiče

30.9.2019 v 20:37 | Nahoru | #17

cuir píše: ... na technickou musim nasadit puvodni sedlo a dat tam puvodni blinkry a dalsi nesmysly, ikdyz moje osvetleni splnuje veskere predpisy, tak kvuli samovuli techniku takto STK neprojdu.


To je trochu podivné, ne?

Naposledy editováno 30.09.2019 20:39:18

(reakce na) Připojení slaboučkého vodiče

30.9.2019 v 20:39 | Nahoru | #18

HornisGSX píše: husq701> a jak mas resene svorkovnice? Drat je napajeny na konektor ktery je vsunut do svorkovnice!!! Krimpovani je pokud to dela paciet nejhrosi zlo!!! Oxidace prechodove odpory atd.... Kdyz clovek umi pajet neni trabl....ano pokud je to bastl je problem a jen takovy dovetek je x desitek motorek co maji problemy prave s svorkovnicemi.....


covece nerozumim reci tveho kmene...

1 reakcí na tento příspěvek Připojení slaboučkého vodiče

30.9.2019 v 20:42 | Nahoru | #19
Řešíte 3,14čoviny. Prostě spájej ty dva dráty dohromady, omotej gumovou vulkanizační páskou, nebo dej smršťovací bužírku a neřeš.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Připojení slaboučkého vodiče

30.9.2019 v 20:52 | Nahoru | #20

Borntobewild píše: Řešíte 3,14čoviny. Prostě spájej ty dva dráty dohromady, omotej gumovou vulkanizační páskou, nebo dej smršťovací bužírku a neřeš.



kdyz nemas limetku, dej tam citron, kdyz nemas citron nedavej tak nic.. presny.. .diky

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Připojení slaboučkého vodiče

30.9.2019 v 20:56 | Nahoru | #21

husq701 píše: kdyz nemas limetku, dej tam citron, kdyz nemas citron nedavej tak nic.. presny.. .diky


Když nemáš páječku, smotej ty dráty dohromady a jestli nemáš vulkanizační pásku, použij izolepu
Ne, vážně. Pokud to nechce pravidelně rozpojovat, je to jak elektricky, tak mechanicky nejlepší řešení.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Připojení slaboučkého vodiče

30.9.2019 v 20:57 | Nahoru | #22

Borntobewild píše: Když nemáš páječku, smotej ty dráty dohromady a jestli nemáš vulkanizační pásku, použij izolepu
Ne, vážně. Pokud to nechce pravidelně rozpojovat, je to jak elektricky, tak mechanicky nejlepší řešení.


jo nejlepsi....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Připojení slaboučkého vodiče

30.9.2019 v 21:00 | Nahoru | #23

husq701 píše: jo nejlepsi....


Nebuď kyselej, Italové to tak delaj uz ve fabrice

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Připojení slaboučkého vodiče

30.9.2019 v 21:02 | Nahoru | #24

assassin píše: Nebuď kyselej, Italové to tak delaj uz ve fabrice


no ale my cesi chceme nemecky platy... tak to zkusme aspon nekdy delat mene cikansky ne?

(reakce na) Připojení slaboučkého vodiče

30.9.2019 v 21:04 | Nahoru | #25

husq701 píše: no ale my cesi chceme nemecky platy... tak to zkusme aspon nekdy delat mene cikansky ne?



A elektrikari nebudou mit co zrát

Oni teda Japonci taky umi v ele zakouzli, komplet vse v tesnenejch konektorech, ale mezi altikem a reglerem daj konektor s obyc fastonama

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Připojení slaboučkého vodiče

30.9.2019 v 21:05 | Nahoru | #26

cuir píše: daval jsem na moje XS LED osvetleni SPZ a i blinkry, vymena tenoulinkeho vodice samozrejme neni mozna, protoze je to napevno napajene uvnitr nerozebiratelneho osvetleni a to predpokladam, ze bude presne tvuj pripad.

Abych neresil pripojeni tenoulinkeho vodice k tlustejsimu kde toto spojeni nikdy nebude poradne drzet a vetsinou ten tenky dratek upadne, tak jsem pouzil vnitrni kontakty z vodotesnych konektoru "superseal" Ty jsem, ale nedal do tela konektoru, ale jen jsem je zafouknul v tavne buzirce a diky tomu napojeni blinkru a osvetleni SPZ neni nikterak velike a propojeni je vic nez dostatecne. Tyto konektory , respektive jejich piny jsou delane na takto tenke dratky, takze s krympovacima klestema nebyl zadny problem. Nikde se nic neuklepalo a zaroven mi to slouzi jako snadne pripojeni originalni eletriky, kdyz na technickou musim nasadit puvodni sedlo a dat tam puvodni blinkry a dalsi nesmysly, ikdyz moje osvetleni splnuje veskere predpisy, tak kvuli samovuli techniku takto STK neprojdu.


Tak proč nejedeš na STK jinam? Já prošel s bliknama, který za denního světla nebyly vidět, ale měly na sobě éčko. Koupil jsem to s nima a pro svoji vlastní bezpečnost jsem je hned vyměnil za origo do kterých jsem si dobastlil diody.

1 reakcí na tento příspěvek Připojení slaboučkého vodiče

30.9.2019 v 21:06 | Nahoru | #27
predne rozeber to osvetleni RZ a dej tam nomalni drat, nejde ani tak o napojeni samotny ale o to ze se ti ten tenkej dratek uklepe (pokud je to <0,14 a ne treba 0,35.. coz je taky docela motny.. lidi maji obcas odhad ze by jeden neveril) kdekoliv nejen v miste napojeni (0,1 lanko uvnitr je prilis tenke vuci vlastni hmotnosti dratu vcetne izolace)

co se tyka pajeni, taky jsem zastance "a proc ne" ..nejaky reci o krimpovani jako naposto nejlepsi a jedine spravne metode neberu, ma to stejne vyhod a nevyhod jako pajenej spoj.. BTW mam ty samy konektory co postuje na obrazku Cuir, s tim ze vodic mam do konektoru na dno zapajenej, pres to krimpnutej a znova prohratej pajeckou.. (pozor, tyhle konektory jsou vhodny ale tak pro AWG 18-24.. to kvuli tesnicim pruchodkam, tenci vodice v nich netesni a muzou se utrhnout/uklepat bez ohledu na pajeni nebo krimpovani)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Připojení slaboučkého vodiče

30.9.2019 v 21:09 | Nahoru | #28
kerut> Na ty tenčí dávám tu smrstovacku a pak pruchodku pres

(reakce na) Připojení slaboučkého vodiče

30.9.2019 v 21:18 | Nahoru | #29
assassin> jj to je rozumny reseni.. ja jsem trochu haklivej na ty celky skladany z vice komponent (obrabim taky radsi z jednoho kusu nez neco zavitovat kde neni treba), ale jo souhlas, reseni to je

Připojení slaboučkého vodiče

30.9.2019 v 21:26 | Nahoru | #30
Nejlepsi je krimpovaci spojka smrstovaci. Nahrejes fenem nebo lehce horkovzduskou a hotovo.
https://www.conrad.c...ransparentni.k521485
Předchozí
1 2 3 4
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Co je to za vehement [1, 2] Yamaha XS 400 Krautkopf 34 6.4.2024 v 22:23 Valve
Yamaha xs 400 - uložení čepu vahadl... Yamaha XS 400 T_O_M 19 1.7.2023 v 08:01 jdu900fire_blejt
Yamaha XS 400 motor - prasklý karter Yamaha XS 400 Ferryouda 8 27.9.2021 v 22:23 Ferryouda
Osvětlení SPZ Yamaha xs400 1981 Yamaha XS 400 Semifoxxa 5 9.3.2021 v 01:35 Massakra
Výroba laminátového krytu - dotaz Yamaha XS 400 Kylarek 22 8.1.2021 v 17:22 krokoš


TOPlist