globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Počkať, alebo ísť do toho
Nazdar.

Keďže som fagan, a mám 16 rokov. Prišiel som si sem pre radu. Vlastním Hondu CBF 125. Jediný nedostatok ktorý ja vnímam sú gumy. Necítim sa isto v náklonoch, a nebodaj keď naprší tak moja max rýchlosť je 40-60 km/h. Sú pomerne úzke, čo ma obmedzuje. Keďže si na motorky zarábam sám, takže si radšej dvakrát rozmyslím čo si kúpim. Rozmýšľal som nad KTM Duke 125 (odkúpenie od kamaráta) alebo Aprilia RS 125. Obe majú niečo do seba.. Len ma odrádza to že je to stále 125tka a veľký rozdiel to nebude, bude to teoreticky ten istý motor, len s inou kapotážou, a s inými gumami. V mojom prípade dosť zásadná vec.

Druhá vec, nie je to vyhodenie peňazí ? Veľmi sa mi páčia, či už po vizálnej stránke, aj gumy hrajú veľkú rolu. A ešte majú o niečo viac kW. (Duke - 11kw, Aprilia - 21kw) A tá Aprilia by mi mohla vydržať dlhšie, lebo si myslím že tá už potiahne troška lepšie ako momentálna CBFka.. Len zase je to superšport, ja chcem chodiť na výlety, nebolí z toho chrbát ? Natíska sa mi mnoho otázok, tiež tá či 2T nežerie “troška” viac než by mal, a podobne. Aký je váš názor ? Mám radšej vydržať na CBFke do 18cky a potom kúpiť niečo silnejšie ?

Budem rád sa Vaše názory a odpovede.

Uptade - Tak som sa už na KTMke aj povozil, je to niečo iné ale zvyknúť by sa na to dalo. A myslím že je aj trošku silnejšia než CBFka.
Předchozí
1 2
Následující

Počkať, alebo ísť do toho

30.9.2019 v 11:35 | Nahoru | #1
Jediný co tě omezuje je umění jezdit nebo špatný gumy, šířka tě určitě neomezuje. Nad 2t na cestování neuvažuj pokud do toho nehodláš sypat těžký prachy na údržbu/opravy. Tím neříkám že se to sere, ale potřebuje určitý investice, aby jsi se na něj mohl spolehnout.

Počkať, alebo ísť do toho

30.9.2019 v 11:41 | Nahoru | #2
andri_fortysix , priateľu , ak máš vodičák (predpokladám , že áno) , tak by si mohol vedieť , že ťa oprávňuje na riadenie motocykla do 125 ccm a do 11 kW .
Všetko nad tú hranicu hrozí prípadným prieserom .
Takže tak .

Počkať, alebo ísť do toho

30.9.2019 v 12:33 | Nahoru | #3
Řešení nejsou širší gumy , ale jiné.
Pokud si chceš udělat radost a koupit jinou motorku , prosím. Daly by se najít mnohem "hloupější" zástupné důvody , kvůli kterým je třeba stávající stroj vyměnit.
Jestli opravdu primárně řešíš (ne)jistotu v zatáčkách a na mokru - přezuj na něco lepšího , než co tam máš teď

Počkať, alebo ísť do toho

30.9.2019 v 12:52 | Nahoru | #4
Gumy jsou to jediny, co te drzi na silnici. Neres bykarny s jinou motorkou (vsechny jsou slaby) a kup si poradny gumy. V 18-ti si udelej A2 a kup trikilo. To bude alespon znatelna zmena...

Počkať, alebo ísť do toho

Skvělá odpověď, děkuji! 30.9.2019 v 13:20 | Nahoru | #5
Jednoduše, vykašli se na to

Jezdi se svojí cbf, sbírej zkušenosti šetří peníze s nulovou údržbou a malou spotřebou a pak skoč na něco většího i s papírama ... Mimochodem vím že na cbf jsou ultra tenký gumy ale na CBR jsem měl taky jen 90tky a stejně držela až na stupačku o zem jen to chtělo dost odvahy abych těm gumám věřil

Počkať, alebo ísť do toho

Skvělá odpověď, děkuji! 30.9.2019 v 15:56 | Nahoru | #6
1. nauč se na té CBF jezdit
2. pokud je opravdu problem v gumách, není nic jednoduššího než je vyměnit za pár set eur. (myslím, ale že to není v gumách, ale v palici a bode č.1)

Počítej s tím, že otevřenej dvoutakt nebude jezdit za 3l jako CBF, ale tak za 8 - 10 když to budeš honit + olej.
Osobně bych se na 2T vykašlal, naučil se jezdit na CBF a v 18 koupil silnější. Stejně bys to tak udělal I kdybys měl RS s 21kw

Počkať, alebo ísť do toho

30.9.2019 v 16:51 | Nahoru | #7
Ďakujem krásne že ste ma usmernili. Je možné že by som v 18 aj toho Duke vymenil, lebo sa poznám.

Počkať, alebo ísť do toho

30.9.2019 v 16:54 | Nahoru | #8
RS 125 je bomba, proti tomu co máš, je to úplně jiná motorka... A to se vším všudy, jak už bylo zmíněno nahoře, už jen spotřeba bude trojnásobná, navíc dost záleží na kusu na kterej narazíš, můžeš do toho hned zakukat... Kdybych se na ní složil, z nostalgie si ji koupím, v 17ti byla skvělá, ale ofiko na ní stejně asi jezdit nemůžeš...

Počkať, alebo ísť do toho

30.9.2019 v 17:06 | Nahoru | #9
Mňa lákajú aj superšporty, len neviem akoby som sa na tom cítil po dlhšej jazde. Na CBFke som zatiaľ najviac dal okolo tých 250km, po ktorých som nemal absolutne problém s ničím. Viem že niektorí chalani chodia aj na superšportoch na výlety a zvládajú to v pohode, neviem či by ma z toho chrbát nebolel. A spotreba 8-10l/100km je pre mňa zdrvujúca, myslím že pri takej spotrebe by som asi nenašetril na druhú moto.

Naposledy editováno 30.09.2019 17:06:29

Počkať, alebo ísť do toho

30.9.2019 v 22:55 | Nahoru | #10
zostan u hondy , kup si tam uplne nove kvalitne pneumatiky a ne zadne bazosove ojezdene storocne mrdky , nafukaj ich na tlak ktery udava vyrobca, a spokojne jezdi, supersport si nekupuj ked ta bavia vylety cestovani a cestovani ve dvojici , protoze po nasich slovenskych vysostnych cestach ta to rychlo omrzi taketo cestovani, supersport je dobry vtem ze funguje najlepsich az ve vysokych rychlostach cize ked pojedes 90 tak ti je supersport uplne k nicemu akorat ta bude secko bolet , budes citit sebemensi jamku na ceste a tych jamek mame pomerne dost, zvyknut sa nato da ale pozitku z pohdlnej moto sa to nevyrovna, jednoducho sport je na sport komfort je na komfort zalezi co preferujes ty a co chces ty jaky styl chces jezdit , pokad ta laka kapota tak si ju kup ale ostry 2T plne otevrity ten si cucne a na cestovani rozhodne ne , to je skurej na taku sviznu projizdku po okoli vtedy to funguje a pracuje jak ma a vtedy sa ti to aj lubi najvic , ked tak posli rozmery tvojich predpisanych pneumatik mozeme sa podivat co je v ponuke, ale urcite kup nove gumy a oby dve aj ked je predna este dobra , treba vymenit oby dve naraz a vtedy to funguje jak ma

1 reakcí na tento příspěvek Počkať, alebo ísť do toho

1.10.2019 v 08:29 | Nahoru | #11
Dokud se na nějakém supersportu 125 ccm - 2T nesvezeš, tak nemůžeš hodnotit. Já jsem i ve svých letech z nich nadšený a nevidím důvod kupovat něco těžšího. Dá se na tom i cestovat a ten pocit, že můžeš jít do daleko většího náklonu bez rizika stojí za to. Při vysoké rychlosti bude žrát každá motorka. Ty spotřeby 8-10 co tu uvádějí bys dosáhl tak na okruhu při trvale plném plynu. Při běžném ježdění je to polovina. Ale jak jsem psal při plném využívání výkonu bude žrát každá motorka. Je možné pořídit i naháče s kvalitním podvozkem a širokýma gumama a jezdit na něm s A1 řidičákem pokud má v TP třeba 10 kW.

(reakce na) Počkať, alebo ísť do toho

1.10.2019 v 08:46 | Nahoru | #12
mito7> Jo, jenže si vem co tys vše s těma mitama dělal, aby to chodilo tak jak chodí.. když prodá cbf a za ty prachy koupí třeba to RSo tak ho to finančně a časově zruší.

2 reakcí na tento příspěvek Počkať, alebo ísť do toho

1.10.2019 v 09:25 | Nahoru | #13
Autor témy má 16 rokov , tak prečo mu radíte , ako sa naučiť ojebá.ať ?

andri_fortysix , jazdi na tom , čo máš a na čo máš povolenie , neboj sa , nič ti v živote ešte neuteká , naučíš sa na tejto a s vodičákom A2 pôjdeš do silnejšej .

Redflamengo , ty chceš predať pneu a nevieš si zistiť , aký rozmer sa na danej moto používa ? Do riti aj s takým predajcom .

Počkať, alebo ísť do toho

1.10.2019 v 09:26 | Nahoru | #14
Já neříkám, že je to jednoduché. Ale není to tak, jak tu všichni píšou. Dávám to jen pro inspiraci pro zapálené, jako jsem já. Je možné jezdit i v 16-ti na kvalitní, plnohodnotné motorce. Nic víc, nic míň. Pokud máš šikovného tatínka. Taky jsem toho o těchto motorkách moc nevěděl (měl jsem za mlada 477 a 639), ale baví mě to.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Počkať, alebo ísť do toho

1.10.2019 v 13:29 | Nahoru | #15
.

Naposledy editováno 30.12.2020 22:27:57

Počkať, alebo ísť do toho

1.10.2019 v 15:50 | Nahoru | #16
Souhlas s ostatními, začni kontrolou tlaku v gumách, spousta lidí si myslí že čím víc tlaku tím lépe - to je samozřejmě blbost, vyšší tlak = menší plocha kontaktu = horší grip. Pokud tohle výrazně nepomůže tak výměna gum už jistojistě ano, tyhle 125ky gumy moc nežerou, ostatně poslední malorážka kterou jsem prohlížel měla gumy na 50% po 20 000km ale 8 let starý.

K tomu bych ještě kouknul nebo nechal projít dobrým mechanikem celé tlumení - vidle a zadní tlumič/e - špatný nebo opotřebovaný tlumič dokáže celou motorku hodně degradovat co do ovladatelnosti.

(reakce na) Počkať, alebo ísť do toho

1.10.2019 v 19:01 | Nahoru | #17
brazel> do riti si mozes strcit cely tvuj komentar protoze si mna absolutne nepochopil, ja sem mu chcel poradit s vyberem pneumatik ne mu nejake prodavat sasku

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Počkať, alebo ísť do toho

2.10.2019 v 11:13 | Nahoru | #18

HMS píše: brazel> Jen aby se toho s A1 dožil, omezit dnes moto na11kw,to vymyslel idiot.


Jaký výkon by měli dnes nabízené 125ccm, pokud by nebylo omezení na 11 kW. Myslím, že by o moc vyšší nebyl.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Počkať, alebo ísť do toho

2.10.2019 v 12:27 | Nahoru | #19
.

Naposledy editováno 30.12.2020 22:28:15

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Počkať, alebo ísť do toho

2.10.2019 v 12:38 | Nahoru | #20
HMS , lenže nejde o to , aby v šestnástich závodil , skôr asi o to , aby človek (ktorýkoľvek , nielen autor témy) získal návyky pred prechodom na výkonnejšiu mašinu .
Veď motorku obvykle nie je problém rozbehnúť , ale zastaviť .

Môžeš oponovať (klasicky) , že zabiť sa dá aj v 30 kilometrovej rýchlosti ...
Iste , dá , len tá 125-ka a 11kW je vlastne také nejaké sito , ktoré pretriedi neschopných od schopných (a všetkého schopných ) , naučí predvídať , vyrátať si dráhu , atď , atď. ...

Redflamengo ... sasku . Dobréé

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Počkať, alebo ísť do toho

2.10.2019 v 12:42 | Nahoru | #21

mito7 píše: Jaký výkon by měli dnes nabízené 125ccm, pokud by nebylo omezení na 11 kW. Myslím, že by o moc vyšší nebyl.



tak, zase je to výrazně lehčí než nějaká šestka... Nebo může být. Na učení zlatý.

A k tomu cestování, lidi cestují i na skůtrech. My jezdili po čundrech na simsonu kdysi, nemyslím že je to problém. Ty malé motorky stejně nepoletí do kopce, ať je to co je to. I ty výkonnější dvoutakty do táhlých kopců musíš točit do bezvědomí, ale stejně to vadne.
V obsahu 125 ccm mi dává asi nejvíc smysl nějaký lehčí endurko, kde to na silnici bude stejně slabý jako ostatní, ale aspoň v terénu se díky malé váze krásně bude vodit

Počkať, alebo ísť do toho

2.10.2019 v 13:05 | Nahoru | #22
A pro autora, naprosto chápu... Člověk se snaží to furt tlačit dopředu. Ale pravdu mají ti, kdo ze zkušenosti říkají, udržuj v chodu hondu a šetři na velkou. Změna motorky je vždy ztrátová a ve výsledku za půl roku už přemýšlíš o další...
Kolikrát já už si říkal, že tohle si nechám a kašlu na to...

Ale jestli budeš měnit přece jen, zkus si osahat i různé styly. Terén, silnice, cruiser… Ať to má aspoň ten smysl, že pak budeš mít jasno co by se ti líbilo, až bude čas na velkou.

A pokud jde o zatáčky, tak ano, gumy nové. Nové jako vyrobené nedávno. Není dobře kupovat gumy starší než rok. Na slabé motorce vydrží x let, a staré gumy jsou k ničemu, kloužou atd. ...
A kontrola podvozku, vůle krk, vůle kyvky, stav tlumení. Projdi si tu články o nastavení, je to dost zásadní věc. Pokud nemáš moc co nastavit, hodně pomáhá výměna oleje v tlumení, tomu věř. Nejvíc se vyřeší přečtením manuálu od motorky, jsou tady. Nejlíp se najdou v katalogu, nebo snáz přes bazar kdy zadáš to svoje a dole v nějakém inzerátu je odkaz do manuálu.
Jednoduché věci jsou většinou ty daleko nejefektivnější...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Počkať, alebo ísť do toho

2.10.2019 v 14:16 | Nahoru | #23
brazel> ano si , nic si chalanovi neporadil len aby neojebaval na kw
+ jeho problem byl ten ze sa mu smykaju gumy a ze sa citi nestabilne ,

a stymy kw to vidim rozdielne.....
125 2T ccm - vykon 11 kw+ tuning 25 kw celkovo OK

600 ccm - vykon 81 kw v papiroch 11 kw ale plne otevrite na puvodny vykon to je pruser , hlavne na zacatek


ale to je marna snaha stebu neco riešiť ze

ps milujem oslovovanie priatelu ked ste sa v zivote nevideli a nepoznali hh

(reakce na) Počkať, alebo ísť do toho

2.10.2019 v 14:31 | Nahoru | #24
Redflamengo . ty trulo ! (Tomuto osloveniu už rozumieš ?) Okrem 11 kW je tam ešte aj max. 125 ccm

A ešte tu máš pomôcku , ak by si mu chcel hľadať tie gumy .

Naposledy editováno 02.10.2019 15:23:31

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Počkať, alebo ísť do toho

3.10.2019 v 07:33 | Nahoru | #25

DVI píše: tak, zase je to výrazně lehčí než nějaká šestka... Nebo může být. Na učení zlatý.

A k tomu cestování, lidi cestují i na skůtrech. My jezdili po čundrech na simsonu kdysi, nemyslím že je to problém. Ty malé motorky stejně nepoletí do kopce, ať je to co je to. I ty výkonnější dvoutakty do táhlých kopců musíš točit do bezvědomí, ale stejně to vadne.
V obsahu 125 ccm mi dává asi nejvíc smysl nějaký lehčí endurko, kde to na silnici bude stejně slabý jako ostatní, ale aspoň v terénu se díky malé váze krásně bude vodit


Ale o tom to je, váha je hrozně důležitá. To jsme se nepochopili, já jen že všichni říkají o omezení výkonu na 11 kW, ale kolik by měli současné 125ccm výkonu nebýt tohoto omezení?
Ještě si se asi nesvezl na výkonném vodou chlazeném dvoutaktu, ten jede i do kopce a nevadne.

Počkať, alebo ísť do toho

3.10.2019 v 10:19 | Nahoru | #26
Kup nové gumy,zdokonaluj se.
A zatím dva roky přemýšlej o další motorce,je to už jen za dvě sezóny.

(reakce na) Počkať, alebo ísť do toho

3.10.2019 v 10:51 | Nahoru | #27
.

Naposledy editováno 30.12.2020 22:28:46

1 reakcí na tento příspěvek Počkať, alebo ísť do toho

3.10.2019 v 12:58 | Nahoru | #28
Bude těžší o pár desítek kg. Ale hlavně se na ní nebude dát jezdit od 16-ti let. Dcera má v TP 10 kW a proto na ní mohla jezdit od 16-let. Já sám se na těch motorkách rád projedu a užívám si co dokáže pouhých 125 ccm. A jaké jízdní vlastnosti tyto stroje mají a s jakou lehkostí se ovládají. A motor je nádherně pružný, kde od 4000 otáček krásně táhne a špička výkonu je až při 12500 otáčkách.

Počkať, alebo ísť do toho

3.10.2019 v 13:03 | Nahoru | #29
" Dcera má v TP 10 kW a proto na ní mohla jezdit od 16-let." To je ten zádrhel, je to stejné jako když někdo jezdí na papírově staženým litru. Samozřejmě, že na to sere pes, ale nejde to takhle obhajovat jako zcela legální.

Počkať, alebo ísť do toho

3.10.2019 v 13:12 | Nahoru | #30
To není stejné, ten litr váží pořád moc, ale ta 125 ccm je lehká a ovladatelnější, než stejně výkonná motorka 4T a v tom je ten podstatný rozdíl. 4T 125 ccm je v provozu nebezpečná - (zdlouhavé předjíždění, pomalé zrychlení...) Dcera by určitě nebyla spokojenější na těžší 300 ccm, kterou by se svojí váhou 50 kg a výškou 159 cm hůře ovládala. Ideál by byla stejná motorka, která by byla třeba do 100 kg váhy.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Rozpadlý závit u výpusti oleje Honda CBF 125 lukomil 30 Včera v 14:09 rg250
Dva takty jsou víc než dost [1 ... 95, 96] Cagiva Mito 125, Aprilia RS 125, Yamaha TDR 125, Gil... Beranidlo 2875 15.4.2024 v 21:44 Anti
Zvýšení otáček na neutral Honda CBF 125 Wiwien 5 13.3.2024 v 10:43 fzr
Nefunkční ukazatel paliva KTM Duke 125 WriX 6 22.1.2024 v 06:12 WriX
Honda cbf 125 , 2011 Honda CBF 125 Leee 1 20.12.2023 v 20:36 jardad


TOPlist