Téma: Plyn ON/OFF
24.9.2019 v 14:17
Ahoj všem, prosím o komentář... Neskutečně mě se.e, že když ze zavřeného plynu (volnoběh) trochu přidám (se zařazenou rychlostí) tak motorka škubne, prostě plyn se chová jakoby on x off, není tam takový plynulý pozvolný "gumový" přechod do záběru, dělá to na všechny rychlosti a dělá to jak vfr (2000 fi stříkačka) tak cbr (1999 karbec)... mám podezření, že to není vada, ale "vlastnost" - že to jsou nasčítaný malý vůle od motoru k zadnímu kolu (vůle v převodovce, sekundární kolečko-řetěz-rozeta, silentbloky rozety...). Dík za Váš názor.
1 reakcí na tento příspěvek Plyn ON/OFF
ale kuva ja to tam nechci...
1 reakcí na tento příspěvek Plyn ON/OFF
Musis spojkovat...
1 reakcí na tento příspěvek Plyn ON/OFF
Mechanické vůle v převodech jsou nesmysl, bez vlivu.
Je to o vláčnosti pohybu ruky, zadrhávajících lanovodech, bohatosti směsi na volnoběh a dostatečně vysokých volnoběžných otáčkách. Že se ti to sešlo na dvorku na obou strojích je náhoda.
Je to o vláčnosti pohybu ruky, zadrhávajících lanovodech, bohatosti směsi na volnoběh a dostatečně vysokých volnoběžných otáčkách. Že se ti to sešlo na dvorku na obou strojích je náhoda.
Kohlstein> dejme tomu ze mame vuli v lanku/lankach.. tak pomalinku taham, a nic, napina se jen volne lanko,.. pak se lanko napne uplne a uz oteviram soupatko - nejak si nemuzu pomoct ale jstli je te vule milimetr nebo pet milimetru, nemuze tam byt zadny rozdil v projevu krom toho ze zacnu skutecne otevirat soupatko o kousek dal
1 reakcí na tento příspěvek Plyn ON/OFF
Kuci jen prosim zadny zbytecny flame ju...
1 reakcí na tento příspěvek Plyn ON/OFF
Moje NC700X necuká, když motor přechází z brzdění do záběru nebo naopak. Možná je to ale jenom tím, že po 5ti letech na této nádherné mašině už to mám natrénované.
Naposledy editováno 24.09.2019 19:47:42
Naposledy editováno 24.09.2019 19:47:42
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Plyn ON/OFF
jack.fx> njn koupit si skutra je taky moznost
Sorry ja musel...
Sorry ja musel...
1 reakcí na tento příspěvek Plyn ON/OFF
Si můžeš zkusit můj shiver na mód sport....pak Ti přijde vfr sametové
Ale v sobotu jedno vfr asi budu převážet kamosovi , dam vědět jak moc jsem si odvykl
Naposledy editováno 24.09.2019 21:14:27
Ale v sobotu jedno vfr asi budu převážet kamosovi , dam vědět jak moc jsem si odvykl
Naposledy editováno 24.09.2019 21:14:27
2 reakcí na tento příspěvek Plyn ON/OFF
Na plynu vuli nemam, na retezu nechapu jak bych nejakou vuli zmensil a volnobeh zvedat nechci... ale dik
1 reakcí na tento příspěvek Plyn ON/OFF
přidrž si zadní kolo lehounce zadní brzdou, když jdeš na plyn ze zavřené polohy..
Moto68> Nauč se z volnoběhu přidávat plyn na dvakrát. První přidání hodně lehce, aby se jen napnul řetěz a druhý pak už dle libosti .
Pro lepší cit v plynu pomůže minimalizace vůlí v plynové rukojeti. Pokud tam vůli nemáš, tak tady už to lepší nebude.
Pro zkrácení doby napínání řetězu pomůže odstranění zbytečných vůlí v pohonu. Pokud je i toto Ok, tak tady taky není co zlepšovat.
Na motorku s jezdcem se může taky dívat jako na closed loop system.
Když začneme od problematického místa (kope to do zadku) a půjdeme proti směru smyčky směrem zadek - sedlo - zadní kolo - řetěz - převodovka - motor - plynová rukojeť a nenajdeme problém, tak zbývá jediná logická dedukce -> problém je mezi plynovou rukojetí a sedlem
Pro lepší cit v plynu pomůže minimalizace vůlí v plynové rukojeti. Pokud tam vůli nemáš, tak tady už to lepší nebude.
Pro zkrácení doby napínání řetězu pomůže odstranění zbytečných vůlí v pohonu. Pokud je i toto Ok, tak tady taky není co zlepšovat.
Na motorku s jezdcem se může taky dívat jako na closed loop system.
Když začneme od problematického místa (kope to do zadku) a půjdeme proti směru smyčky směrem zadek - sedlo - zadní kolo - řetěz - převodovka - motor - plynová rukojeť a nenajdeme problém, tak zbývá jediná logická dedukce -> problém je mezi plynovou rukojetí a sedlem
3 reakcí na tento příspěvek Plyn ON/OFF
Kuci dekuju za rady jak jezdit, vratim se do autoskoly a na zada si nalepim zko... ale vazne, pri normalni jizde to samozrejme neni problem jde spis treba o jizdu krokem na jednicku kdyz se otacky motaji kolem volnobehu a nechci si pomahat spojkou treba v pomalu jedouci kolone ve zuzeni...
Tak to leda trochu zvednout volnoběh (u karburátorovýho skůtru to mám, protože tam ta reakce na plyn z volnoběhu byla taková vlažná a opožděná), ale to ti bohužel zvedne i minimální rychlost bez spojčení...
U stříkačky by se teoreticky dala poladit palivová mapa.
Moto68 píše: ... pri normalni jizde to samozrejme neni problem jde spis treba o jizdu krokem na jednicku kdyz se otacky motaji kolem volnobehu a nechci si pomahat spojkou treba v pomalu jedouci kolone ve zuzeni...
A je to to venku. Takže zbytečných 20+ snah o radu.
Když vezmu moje Stelvio, tak v zácpě na D1 je to buď jednička bez plynu na 1200 otáčet a nebo s plynem 2000+ otáček... Cokoliv mezi tím je bez spojky bída a utrpení. Auto ti taky škubne, když jedeš jedna bez plynu a pak přidáš plyn... Na tyhle situace je super skůtr
1 reakcí na tento příspěvek Plyn ON/OFF
Nerozumim... proc zbytecnych... me to pomohlo ze je to vlastnost - nascitani vuli od motoru po kolo... kdyz nechces radit tak prece nemusis...
Když přidám plyn rychle, tak škubne, když otočím heftem jemně, tak neškubne ani na jedničku, i když mám jednoválec XT 660Z. Příklad: odbočuji z hlavní doleva, v protisměru jedou auta, brzdím motorem až na jedničku do volnoběhu, v protisměru je mezera mezi autama na bezpečné, ale rychlé odbočení, vezmu za plyn a škubne to jak prase, druhá varianta, projede poslední auto a je volno, vezmu za plyn hodně jemně a neškubne to vůbec, samozřejmě to hodně jemné přidání plynu stačí jen do okamžiku, než se vůle v převodech (a u mně v gumách v rozetě) vymezí na druhou stranu a motor zabere. Podmínka, aby to fungovalo je, že musí jít ovládání karburátoru nebo škrtící klapky lehce, zarezlý nebo zlomený bowden způsobí to, že se jemně přidat nedá, při pomalém přidávání plynu na neutrál musí pomalu stoupat otáčky z volnoběhu, pokud stoupají skokově, je chyba v motocyklu, pokud stoupají plynule, je škubání způsobeno řidičem.
Moto68 píše: Kuci dekuju za rady jak jezdit, vratim se do autoskoly a na zada si nalepim zko... ale vazne, pri normalni jizde to samozrejme neni problem jde spis treba o jizdu krokem na jednicku kdyz se otacky motaji kolem volnobehu a nechci si pomahat spojkou treba v pomalu jedouci kolone ve zuzeni...
Na co ku.va myslíš, že tam ta spojka je? Jestli jsi línej mačkat spojku, tak si kup skůtra nebo auto s automatem Jezdit na volnoběh na motorce moc nefunguje
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Zachrastění po vrknutí plynem - nap... [1, 2] Honda VFR 800, Honda VFR 800X Crossrunner | Obo67 | 33 | 16.3.2024 v 17:31 Obo67 |
Převoz moto [1, 2] Honda VFR 800 | Corlis | 37 | 14.3.2024 v 11:17 Gahan37 |
Oživení VFR 800 rv 2000 Honda VFR 800 | JARYN82 | 27 | 23.11.2023 v 22:54 JARYN82 |
VFR 800 - spojka skoro ON/OFF Honda VFR 800 | Ferda22 | 2 | 4.10.2023 v 15:18 ja1 |
Garáž Vyškov a okolí Honda VFR 800 | Ondros | 0 | 25.9.2023 v 13:56 Ondros |