motozem_rijen





Téma: Sportovně silniční moto pro delší přesuny vyšší rychlostí
Pokukuju po něčem, s čím by se dalo jezdit rychle, pohodlně a co by zvládalo delší cesty s přiměřeným komfortem.
Ale zároveň něco, co má trochu koule a umí vyplavit adrenalin.
Něco, kde nebude dálnice utrpením a bez námahy se dá udržovat 160 - 180km/h, něco, na čem si užiju kvalitní státovky s táhlejma zatáčkama, něco, co bude mít (logicky) nějakou ochranu před větrem, ale přitom to nebude supersport (kvůli zádům) ani cenduro (vždycky jenom asfalt). Na čem třeba rychle a bez přehnaný únavy dojedu po dálnici s pár tankovacíma přestávkama do Itálie, ale cestou zpátky si užiju i Alpy.

Nejradši bych se dozvěděl kokrétní zkušenosti od lidí, který maj tyhle stroje, protože ty jsou zatím v mém předvýběru.
Schválně sem dávám úplně odlišný koncepce, dvouválce i čtyřválce, silnějši i slabší.

KTM SupeDuke GT (zatím favorit)
Kawasaki Z1000SX (nemá quickshifter, papírově nejslabší, ale díky zpřevodování jede pěkně hutně)
BMW 1000 XR (raketa, ale moc se mi vizuálně nelíbí)
Ducati Multistrada (taky vyzkoušeno, nevím, moc mě nebere)
Honda VFR 1200F (už trochu oldschool, ale kardan je fajn)

Co bych chtěl: quickshifter (ideálně oboustranný), možnost origo kufrů, vyšší sedlo a celkově rozměry pro 190cm.

Napadá vás něco jinýho? Alternativy?

Díky za tipy!



Sportovně silniční moto pro delší přesuny vyšší rychlostí...

23.9.2019 v 16:58 | Nahoru | #1
FJR 1300?

Sportovně silniční moto pro delší přesuny vyšší rychlostí...

23.9.2019 v 17:07 | Nahoru | #2
ninja H2 SX

1 reakcí na tento příspěvek Sportovně silniční moto pro delší přesuny vyšší rychlostí...

23.9.2019 v 17:10 | Nahoru | #3
Z tvého výběru bych možná vyřadil právě Super Duka GT,na 190cm se mi zdá malá,mám stejnou výšku a vybral jsem S1000XR.

Sportovně silniční moto pro delší přesuny vyšší rychlostí...

23.9.2019 v 17:17 | Nahoru | #4
Jo a Kawa Z 1000SX je taky malá,to spíš Versys,ale oproti Dukovi,Multině,XR je to čajíček. VFR 1200F je těžká kráva,Alpy by nebyly její doménou.

Sportovně silniční moto pro delší přesuny vyšší rychlostí...

23.9.2019 v 17:39 | Nahoru | #5
nemit S1000XR retez, tak bych ji vazne zvazoval... ale Tobe to mozna vadit nebude...

Sportovně silniční moto pro delší přesuny vyšší rychlostí...

23.9.2019 v 18:18 | Nahoru | #6
KTM 1290 SAS??

Sportovně silniční moto pro delší přesuny vyšší rychlostí...

23.9.2019 v 18:20 | Nahoru | #7
Já jsem si na tohle vybral FZ1 Fazer, a spokojenost, mám 189cm a posez v pohodě, jen nemá serepetičky jako shifter.

Edit: ještě mě napadá GSX-S 1000F

Naposledy editováno 23.09.2019 18:24:22

(reakce na) Sportovně silniční moto pro delší přesuny vyšší rychlostí...

23.9.2019 v 18:28 | Nahoru | #8

ptakopysk píše: Z tvého výběru bych možná vyřadil právě Super Duka GT,na 190cm se mi zdá malá,mám stejnou výšku a vybral jsem S1000XR.

není malá na 190, to se jen zdá, mě na něm vadila poloha za řídítky nebo spíš posez, hodně na ruky
MT10 se mě vodila líp

Sportovně silniční moto pro delší přesuny vyšší rychlostí...

23.9.2019 v 19:37 | Nahoru | #9
Vyměnit SuperDuka za 1290SAS

Sportovně silniční moto pro delší přesuny vyšší rychlostí...

24.9.2019 v 09:16 | Nahoru | #10
Litrový Versys je taky pěkný stroj.

Sportovně silniční moto pro delší přesuny vyšší rychlostí...

24.9.2019 v 09:26 | Nahoru | #11
Triumph Tiger 1050 Sport
splnuje vsechno (az na quick shifter, ale da se dokoupit)...mozna ho ma nejnovejsi model (nevim)
Na cestovani super. Jizda po dalnici je pohadka. V alpach porno a po rozbitych silnicich prijemne

Naposledy editováno 24.09.2019 09:38:43

Sportovně silniční moto pro delší přesuny vyšší rychlostí...

24.9.2019 v 10:04 | Nahoru | #12
suhlasim s Jarrinn. Tiger Sport je super moto. Paradny dojazd na nadrz, pohodlny posed, super svieti,... a ak vyuzijes - tempomat v zaklade. Mam na aktualnej generacii 10500km a nemenil by som.

edit: plati pre aktualnu generaciu

Naposledy editováno 24.09.2019 10:53:45

4 reakcí na tento příspěvek Sportovně silniční moto pro delší přesuny vyšší rychlostí...

24.9.2019 v 10:27 | Nahoru | #13
Hm, na Tigera jsem uplne zapomnel, to je pravda. Jeste me napadlo BMW 1250RS, takova zvlastni motorka, divim se, ze ji porad udrzujou ve vyrobnim programu, ale bavi me ta jeji solidnost a nova generace boxeru s promennou vačkou už taky docela jede. Ale adrenalin? Tezko rict, urcite to bude vetsi zabava na 1000XR... Jinak mate pravdu, VFR je tezka, ta kawa nevim nevim, jeste jsem na ani nesedel, co se tyce ergonomie nemuzu rict. Superduke GT mi prijde malej opticky, ale poskladal jsem se na nej uplne v pohode, pozice je mozna trochu moc na ruce, ale hned ma zase clovek dojem sportovna, coz treba na Multici vubec... Budu muset vyzkouset na vlastni kuzi. GSX-S 1000F jsem mel pujcecnou na cely odpoledne, prijemna motorka, ale chybel mi kroutak dole a brzdy tedy zadna slava. Ten Superduke je ukrutnej, 140nm je uz radna porce, ty dva valce jsou jak reaktor, jenom nevim (nemohl jsem vyzkouset), jak to bude s delsi jizdou v primce, jestli to nevrni, jestli neni ten dvouval kolem stabilních 180kmh neprijemenej, atd. Tak nejak si rikam, ze sametovost a hebkost radovyho ctyrvalce se pro tyhle ucely hodi nejak vic. Budu holt muset zkouset a zkouset, v tyhle kategorii rozhodujou nuance a pocity, zadna motorka neni vyslovene spatna.

(reakce na) Sportovně silniční moto pro delší přesuny vyšší rychlostí...

24.9.2019 v 10:34 | Nahoru | #14
Humidor> tiger ma s multinou hodne podobnej posez (dost vzprimenej).
Ale je to hodne o zvyku. Zezacatku divny...az sterilni.
Pak jsem se na tom rozsedel a v Alpach si s kamosem prohodil motorky (nahac Kawa Z1000).
Po pul hodine jsem se tesil, az si zas sednu na Tigra ....porad jsem na Zedovi narazel koulema na nadrz, zapesti jsem cejtil, nohy jsem si musel porad protahovat, zada zacly bolet (no uz jsem asi starej kokot)

Jinak udrzet tempo s nahacema nebyl na Tigru problem.

Naposledy editováno 24.09.2019 10:51:07

(reakce na) Sportovně silniční moto pro delší přesuny vyšší rychlostí...

24.9.2019 v 10:57 | Nahoru | #15

Humidor píše: Hm, na Tigera jsem uplne zapomnel, to je pravda. Jeste me napadlo BMW 1250RS, takova zvlastni motorka, divim se, ze ji porad udrzujou ve vyrobnim programu, ale bavi me ta jeji solidnost a nova generace boxeru s promennou vačkou už taky docela jede. Ale adrenalin? Tezko rict, urcite to bude vetsi zabava na 1000XR... Jinak mate pravdu, VFR je tezka, ta kawa nevim nevim, jeste jsem na ani nesedel, co se tyce ergonomie nemuzu rict. Superduke GT mi prijde malej opticky, ale poskladal jsem se na nej uplne v pohode, pozice je mozna trochu moc na ruce, ale hned ma zase clovek dojem sportovna, coz treba na Multici vubec... Budu muset vyzkouset na vlastni kuzi. GSX-S 1000F jsem mel pujcecnou na cely odpoledne, prijemna motorka, ale chybel mi kroutak dole a brzdy tedy zadna slava. Ten Superduke je ukrutnej, 140nm je uz radna porce, ty dva valce jsou jak reaktor, jenom nevim (nemohl jsem vyzkouset), jak to bude s delsi jizdou v primce, jestli to nevrni, jestli neni ten dvouval kolem stabilních 180kmh neprijemenej, atd. Tak nejak si rikam, ze sametovost a hebkost radovyho ctyrvalce se pro tyhle ucely hodi nejak vic. Budu holt muset zkouset a zkouset, v tyhle kategorii rozhodujou nuance a pocity, zadna motorka neni vyslovene spatna.

zkus ještě MT10 možná budeš hodně překvapený

(reakce na) Sportovně silniční moto pro delší přesuny vyšší rychlostí...

24.9.2019 v 11:05 | Nahoru | #16
Humidor> Vlastné skúsenosti nemám, no všade čítam, že na konkrétne S1000 XR to v bežných cestovných otáčkach práveže dosť vibruje... Samozrejme to neplatí na iné štvorvalce (Kawu), ale len aby si nebol prekvapený.

Sportovně silniční moto pro delší přesuny vyšší rychlostí...

24.9.2019 v 11:58 | Nahoru | #17
Byla nějaká inovace v uložení řídítek aby se to eliminovalo prej už je to lepší

Sportovně silniční moto pro delší přesuny vyšší rychlostí...

24.9.2019 v 14:05 | Nahoru | #18
MT 10 je jistě výborná motorka s parádním motorem,ale má to dvě ale. 1) pro spolujezdce nepohodlná(vysoko položené stupačky) 2) vysoká spotřeba,ale to někdo třeba neřeší.
K XR,mám model 2016 a vibrace okolo 5tis.ot. tam jsou,mně osobně to nevadí,ale být dálkoplazem,tak by mně to štvalo. Viděl jsem video na Youtube,kde přemontovali origo závažíčka za Ewotech a vibrace zmizely.
Tiger Sport je léty prověřená motorka za dobrou cenu,ovšem o motoru u ní platí to samé co o Versysovi.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sportovně silniční moto pro delší přesuny vyšší rychlostí...

24.9.2019 v 17:11 | Nahoru | #19

Humidor píše: Hm, na Tigera jsem uplne zapomnel, to je pravda. Jeste me napadlo BMW 1250RS, takova zvlastni motorka, divim se, ze ji porad udrzujou ve vyrobnim programu, ale bavi me ta jeji solidnost a nova generace boxeru s promennou vačkou už taky docela jede. Ale adrenalin? Tezko rict, urcite to bude vetsi zabava na 1000XR... Jinak mate pravdu, VFR je tezka, ta kawa nevim nevim, jeste jsem na ani nesedel, co se tyce ergonomie nemuzu rict. Superduke GT mi prijde malej opticky, ale poskladal jsem se na nej uplne v pohode, pozice je mozna trochu moc na ruce, ale hned ma zase clovek dojem sportovna, coz treba na Multici vubec... Budu muset vyzkouset na vlastni kuzi. GSX-S 1000F jsem mel pujcecnou na cely odpoledne, prijemna motorka, ale chybel mi kroutak dole a brzdy tedy zadna slava. Ten Superduke je ukrutnej, 140nm je uz radna porce, ty dva valce jsou jak reaktor, jenom nevim (nemohl jsem vyzkouset), jak to bude s delsi jizdou v primce, jestli to nevrni, jestli neni ten dvouval kolem stabilních 180kmh neprijemenej, atd. Tak nejak si rikam, ze sametovost a hebkost radovyho ctyrvalce se pro tyhle ucely hodi nejak vic. Budu holt muset zkouset a zkouset, v tyhle kategorii rozhodujou nuance a pocity, zadna motorka neni vyslovene spatna.



To mate stesti, ze jdu prave kolem...

R1250RS bude prima motorka, jeji starsi segru (R1200RS) tretim rokem jezdim a je to jako oukej
Popravde ale tech pozadovanych 180 bude spis horni hranice toho, co bude jeste pohodlny (ale mozna jsem jen pohodlnej ja)..
Sranda s ni je, i kdyz ne takova jako s nahatou R1200R (muzu porovnat) a asi ani s S1000XR (nemuzu porovnat, jen podle oka)

R1250RS se mi ale oproti 1200 nelibi, chybi mi trochu te baworaske uchylnosti a ta symetrie svetel me dost mrzi...

Pokud ti neni RS vylozene odporny, asi bych si ho jel projet, motor je oproti vzduchaci ve vsem lepsi (mel jsem R1200S).

Sportovně silniční moto pro delší přesuny vyšší rychlostí...

24.9.2019 v 21:00 | Nahoru | #20
Já jsem byl projet MT-10 a BMW S1000XR - MT výborný motor, horší posez a ergonomie, menší nádrž o 3L. S1000XR větší surovost motoru,vibrace,posez OK, mam 187cm. Zábava super. Bral bych S1000XR. Motor BMW 1250 jsem jel v GS a nic moc.

Sportovně silniční moto pro delší přesuny vyšší rychlostí...

25.9.2019 v 04:37 | Nahoru | #21
MT10 Tourer

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sportovně silniční moto pro delší přesuny vyšší rychlostí...

25.9.2019 v 11:12 | Nahoru | #22
MedWed>
Nahatou R1200R (92KW) jsem měl půjčenou na půl den z Inveltu, nabušená kompletní výbavou. Quickshifter mě ohromil, fungoval nahoru i dolu úplně skvěle, ale chyběl mi výkon i ochrana před vetrem. Jinak genialni univerzalni nahac pro dospeleho jedince. Na novince s novým moterem (1250) jsem ještě nejel, ale všechny recenze tvrdí, že je to jiná muzika a zejména nahoře to jede výrazne sportovneji. Budu muset vyzkoušet to XR, i když se mi prostě moc nelíbí, origo lauf je hroznej, velkej, zabírá pohled na kolo... Ale jízda bude asi famozni.

(reakce na) Sportovně silniční moto pro delší přesuny vyšší rychlostí...

25.9.2019 v 18:12 | Nahoru | #23
Humidor> RS je proti R vyrazne stabilnejsi ve stope a s mensi ochotou zatacet (dano delsim rozvorem a predsazenim predniho kola). Na druhou stranu, ochrana pred vetrem je ukazkova, byt samosebou nesrovnatelna treba s RT...

Ja ti nevim... ono XR je hezky celne... ale bocne je k zbliti, vypada jak vykousnuty od dinosaura v oblasti sedla...

Sportovně silniční moto pro delší přesuny vyšší rychlostí...

25.9.2019 v 22:20 | Nahoru | #24
V reálu je docela pěkný, na foto se mě moc nelíbí, ale potkal jsem ho tři týdny zpět v Jeseníkách na penzionu a líbilo se mě, vedle stala aprilia caponord a ta se mě taky líbila a z fotky divná, možná moc piva

Sportovně silniční moto pro delší přesuny vyšší rychlostí...

Skvělá odpověď, děkuji! 26.9.2019 v 14:18 | Nahoru | #25
Mohu z vlasní zkušenosti porovnat XR 1000 a R1200R (LC). R menší,ovladatelnější,lépe jede v nižších ot.(3-5tis.),na okresky ideál. XR větší ,pohodlnější,ve vyšších otáčkách výrazně větší výkon,oproti R o víc jak litr větší spotřeba. V každém případě jsou to obě špičkové motorky,byť každá zcela jiného zaměření.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
BMW S 1000 XR spolehlivost BMW S 1000 XR Honza-B12 22 10.10.2020 v 20:29 berco
Plexi na S 1000 xr BMW S 1000 XR Tom73 9 25.9.2020 v 07:21 Michal_YZFR1
Baterie BMW motorrad Navigator V BMW S 1000 XR BMW Motorrad Navigator V CB1000R 11 31.1.2020 v 15:14 CB1000R
Sedlo BMW S1000XR BMW S 1000 XR Michal_YZFR1 5 3.9.2019 v 15:30 RUTAN
výlety Ostrava BMW S 1000 XR GSX-R1000 3 22.4.2019 v 20:05 foxdive

TOPlist