globalmoto_duben_nolan





Téma: Elektromotorky - Přirovnání
21.9.2019 v 19:08
Dobrej večer,
dnes jsem četl vtipné přirovnání v rozhovoru s panem Fenclem, cituji pár vět:

"Nejnovější sviňárnou je podvod s počasím a s elektromobily. Dokonce se podle svých mediálních guru snaží vnutit motorkářům elektromotory. To je jako kdyby Tomu Arayovi, frontmanovi legendární metalové kapely Slayer, vzali kytaru a dali mu vozembouch."

Trefné, což?

Máte svoje přirovnání?

(reakce na) Elektromotorky - Přirovnání

24.9.2019 v 06:15 | Nahoru | #61

husq701 píše: Spalovaku mas hodne ale motorku zadnou...

to bych tak netvrdil, ta Suzuka motorka bude

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektromotorky - Přirovnání

Skvělá odpověď, děkuji! 24.9.2019 v 06:17 | Nahoru | #62

Borntobewild píše: Nástup elektromobility nám rozdělil společnost na ty, co věří, že elektromobilita spasí svět, že baterková auta a motorky nahradí všechny ty spalovací a hlavně že to bude ekologické a ekonomické. Přece Zírou imišn!
A druhá skupina odmítá jakoukoli formu elektrického stroje bez ohledu na argumenty, páč prostě vůně benzínu a ten strašně chlapskej pocit.

a pak je tu taky 3. Skupina, která má ráda Pestrý svět. Proto si klidně užiji krouťák elektromotorky a poté co jí zaparkuji v garáži si vezmu 2. Stroj kde si užiji vůně benzínu. A pak třeba 3. Kde si užiji vůni dvoutaktu. Mě by zajímalo, jestli ti co tvrdí že existuje jenom jedna cesta, měli v životě jenom jednu babu, nebo ji vyzkoušeli více?

(reakce na) Elektromotorky - Přirovnání

24.9.2019 v 07:23 | Nahoru | #63
kerut> V tom fockewulfu ma 99procent lidi jedno(dvou)válcovej benzinak (protoze hvězdice stoji jako auto) takze je to ve finále prašť jako uhoď

(reakce na) Elektromotorky - Přirovnání

24.9.2019 v 08:11 | Nahoru | #64
prackarr>
A tuhle třetí skupinu, do které taky patřím ty první dvě hateují nejvíc

(reakce na) Elektromotorky - Přirovnání

24.9.2019 v 08:52 | Nahoru | #65

Sixxx píše: 2xHD, DR 650, Jawa 350. Nafukovací ženská má taky spoustu výhod, ale nejen že jí nechci domů, ale nechci ji ani vyzkoušet


úplně stejně kdysi nadávali koňáci na spalovácí motory...

1 reakcí na tento příspěvek Elektromotorky - Přirovnání

Skvělá odpověď, děkuji! 24.9.2019 v 09:33 | Nahoru | #66
Já su stará konzerva, takže si motorku bez benzínu, zvuku a bublání do výfuku nedokážu představit (reprák neberu, to už můžu rovnou hrát na počítači). Na druhou stranu třeba do městských přibližovadel to bude ideální pohonné ústrojí. Co mě na tomhle ale neskutečně se*e je ten radikalismus, celá slavná elektromobilita je nový odvětví, který má velkej kus cesty před sebou, ale EU už má připravené normy kolik % prodaných aut bude muset být elektro, Německo chystá ekodaň na PHM, Rakousko má zase svojí eko stovku na dálnicích (pro spalováky) Zkrátka a dobře my do vás to elektro natlačíme, ať se Vám to líbí nebo ne...

(reakce na) Elektromotorky - Přirovnání

24.9.2019 v 10:03 | Nahoru | #67
abcman> Tady nejde o ekologii, ale o ekonomiku. Na automobilovém průmyslu stoji velka cast hospodářství (bohuzel) u nas az extrémně velka - a dosud se obnovování vozového parku vynucovalo zprisnovanim emisi - spalovací motor tak v průběhu let dostali na limit a neni kam dal ho tlačit, dalsi směr jak vyrobit/prodat miliony aut je elektrika. Kdyz tohle neudelaji, prodá se jen zlomek aut a cela ekonomika ma problem. Neříkám, ze je to dobre, ale lék na to jeste nikdo nevymyslel.

Btw, pokud bude jezdeni drazsi a lidi zacnou neco vyrábět v menším, místně bez dojizdeni do megafabriky 100km daleko, jen dobre. Ono vubec je pro nas jezdeni autem posledni dobou tak levne, ze jezdíme zcela zbytecne sem a tam, jen protoze nas nic nenutí jit kus pesky, sjednotit jízdy do jedne atd...

2 reakcí na tento příspěvek Elektromotorky - Přirovnání

Skvělá odpověď, děkuji! 24.9.2019 v 10:05 | Nahoru | #68
Bohužel elektro není cesta, na to aby všichni jezdily na el. nejsou zdroje, to bychom těch temelínů museli mít 5. Chápu el. skůtry a nějaká přibližovadla do města. Zatím ale s dlouhou dobou nabíjení to na cestování moc není. U motorky ale elektro nechci, mám rád dvouválce(HD,starší BMW) pro jejich průběh výkonu, vibrace atd. Měl jsem nějaké 4-válce a Speed Tripla, které šli z domu právě proto, že mi to připadalo jak elektro. Ale to je můj názor a každý to má jiné. Ale kdybych bydlel ve městě, tak bych si klidně el. skůtra na dojíždění do práce pořídil. Jinak vývoj samozřejmě někam směřuje a pokud EU vydrží, tak za pár let nám motorky zakážou

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektromotorky - Přirovnání

24.9.2019 v 11:58 | Nahoru | #69
sery.> Nemusíš cestovať, dochádzať sa na tom dá, ani nepotrebuješ nič špeciálne, iba jednofázovú zásuvku, zakaždým, keď prídeš, pichneš to tam, nastavíš klímu/kúrenie na ráno (aby sa to vychladilo/ohrialo zo zásuvky) a je to. Príde mi to použiteľnejšie než do mesta, predsa len na predmestiach je väčší podiel ľudí s garážami. Plus častokrát majú 2 autá, lebo jeden rodič potrebuje ísť inokedy ako druhý, čo ešte musí zaviezť deti do školy... ale na cestu na dovolenku jedno stačí. Ľudia v mestách sa viac spoliehajú na MHD alebo vlastnú silu.

(reakce na) Elektromotorky - Přirovnání

24.9.2019 v 12:33 | Nahoru | #70
Metric> Jasně to chápu, ale pokud to bude mít každý a večer to vrazí do zásuvky, tak spadnou sítě, nehledě na vedení a transformátory, které na to nejsou dimenzovány. A němci chtěj zastavit všechny jaderné a tepelné elektrárny. Ty větrníky jim to neutáhnou . Další věc je, kde budeš nabíjet, když jsi v bytě a nemáš garáž. Musela by být u každého parkovacího stání dobíjecí stanice. Jedině, že by byly uni baterie, a na benzíně by ti ji při "tankování" vyměnily. Ale to je fakt hudba budoucnosti. Jako cestu v autech bych viděl vodík.

Naposledy editováno 24.09.2019 12:34:26

(reakce na) Elektromotorky - Přirovnání

24.9.2019 v 12:45 | Nahoru | #71

sery. píše: Bohužel elektro není cesta, na to aby všichni jezdily na el. nejsou zdroje, to bychom těch temelínů museli mít 5. Chápu el. skůtry a nějaká přibližovadla do města. Zatím ale s dlouhou dobou nabíjení to na cestování moc není. U motorky ale elektro nechci, mám rád dvouválce(HD,starší BMW) pro jejich průběh výkonu, vibrace atd. Měl jsem nějaké 4-válce a Speed Tripla, které šli z domu právě proto, že mi to připadalo jak elektro. Ale to je můj názor a každý to má jiné. Ale kdybych bydlel ve městě, tak bych si klidně el. skůtra na dojíždění do práce pořídil. Jinak vývoj samozřejmě někam směřuje a pokud EU vydrží, tak za pár let nám motorky zakážou



Elektro je cesta, jen ne tak jak se obecně laicky předpokládá , tedy ne tak, že si vozidla bude někdo doma nabíjet ze zásuvky.
V zásadě by se nemělo nic měnit, přijedeš na pumpu, robot ti vymění baterku a zaplatíš za dodanou energii. Baterie patří dodavateli, vozidlo kupuješ bez ní.
Technologicky už dnes taková věc jde udělat, ale je to finanční problém. Jednak náklady, a druhak ztráty na spotřební dani a dalším byznysu s fosilními palivy, což jsou astronomická čísla.

Technické předpoklady jsou hlavně o standardizované baterii, pro auta jeden typ a pro motorky druhý. Dále pak u aut jednotný držák v podlaze. Baterky se musí dát násobit, tedy velké aut by mělo mít vícenásobný držák než malé atd.
Odečet stavu spotřebované energie už umíme, BMS tuto funkci mají už dnes naprosto běžně, stejně tak i další diagnostické funkce ( teploty, závady, externí nabíjení, kdy a kolik, zkraty atd. ) .

Elektro benzinky taky nemusí nabíjet průběžně, ale dálkově řízeným spínáním mimo špičky, s tím že připojení k síti by mělo stačit podobné jako má dnes každá továrna. Je to jen o zásobě baterií na výdej v době kdy se nenabíjí.

Šetrné a efektivní nabíjení trvá cca 5 hodin ( poměrem kapacity v Ah se stanoví proud, pro Li-ionky typicky 2 C , proud je pak závislý na velikosti baterie, ale čas tím pádem stejný při 100% spotřebované energii) . Nové technologie ve vývoji možná umožní i něco lepšího, zatím máme tohle.

Z ekologického hlediska je také důležité, že při tomto způsobu je efektivní sběr a repase opotřebených baterií, pokud se to nemusí tahat z popelnic, jde to dělat téměř bezodpadově i dnes.

Elektropohony umí také efektivně brzdit, takže zátěž od obrusu z brzd by se téměř odbourala, spojka není potřeba, stejně jako převodovka, někdy ni poloosy u pohonů v kole. Tím pádem se hmotnosti aut asi moc nemusí měnit, motorky by mohly vyjít i lehčí.

Podle dané legislativy je bezpečné napětí max 72 V stejnosměr ( z baterií) . Výrobci se toho musí zatím držet, je to cca 50V nominální napětí Li-Ion aku bloku. To není moc, s napětím výrazně stoupá efektivita elektropohonu ve smyslu váha ( baterie i systém) /výkon. Ale při dodržení tohoto se nemusí z automechaniků stávat elektrikáři a taky lze toto skladovat a ošetřovat laicky, nebo aspoň bez elektro průkazu způsobilosti.

Za daných okolností proti elektro pohonu nic nemám, jediné co mi vadí je to domácí dobíjení bez možnosti natankovat a za 10 minut pokračovat v jízdě. A kdo se svezl v elektro autě nebo motorce, ví že to je výhledově super, až se to dostane do ruky velkým výrobcům a jejich vývojovým teamům. .
Jediný zádrhel je zmíněné topení, které znamená výrazně vyšší spotřebu v zimním období. Ale i kdyby auta měla jakési webasto na líh, je to řešitelné s malou spotřebou a téměř dokonalým spalováním, z obnovitelných zdrojů. Spotřeba dnešních nez. topení je u kamionu cca litr až dva na hodinu.

Naposledy editováno 24.09.2019 12:56:11

2 reakcí na tento příspěvek Elektromotorky - Přirovnání

Skvělá odpověď, děkuji! 24.9.2019 v 21:14 | Nahoru | #72

(reakce na) Elektromotorky - Přirovnání

24.9.2019 v 21:42 | Nahoru | #73
Sixxx> Přesný!!!

(reakce na) Elektromotorky - Přirovnání

24.9.2019 v 22:10 | Nahoru | #74

DVI píše: Jde o to kdo na tom jel, aby mohl soudit. Na výstavě jsem se svezl krátce na elektrické krosce od KTM, musím říct že to je docela pecka jak to reaguje, plus těžiště nízko.
Závody můžeš udělat o půlnoci ve městě a není problém
Baterka podle všeho by měla být schopná odjet motokros, ráno treningy, během pauzy nabít a odpoledne rozjížďky.
I ty skútry fungují jako skútry celkem v pohodě, a tam i ceny už jsou v normě...

Že ta technologie se zatím vyvíjí, to se ví.



hmmm..já bych elektriku nejvíce ocenil na enduru po lese - ale tam si po 50 km baterku nevyměníš.
až bude reálný dojezd terénem přes 100 km, kilový kabel na nabíjení se vejde do batůžku (většinou děláme zastávku v civilizaci, tak abych přikrmil), celá motorka bude mít do 120 kg a přes 20 kw výkonu a cenově bude do 10% nad benzínovou variantou...pak budu pro elektrická endura všemi dvaceti.

jinak...elektromobily jsou na tom v současnosti přinejlepším ekologicky stejně se spalovacími motory (respektive při větších probězích velkých aut vyjdou dlouhodobě lépe než spalovací motory podobně velkých aut. ale jezdit kvůli ekologii e-tronem je jako jít s kulometem na zajíce)

Elektromotorky - Přirovnání

24.9.2019 v 23:42 | Nahoru | #75
Debata zda elektro či spalovací - bude ještě pár let vyhrocená.
Uznávám výhody elektra. Neříkám, že ne.
Ale mně se LÍBÍ NEVÝHODY spalovacího motoru. Tak mi je nechte.
--------------------------------------------------------------------
Ale hlavně se skláním před důvtipem mechaniků, kteří přidávali kolečko ke kolečku jako dávní hodináři. Jsem fascinován mechancikou zručností našich předků.
Vymysleli úžasné věci. Mučte si mne chlebovou polívkou ( ) , ale nepůjdu do elektriky dokud nebudu moci nabít motorku podobně jako svůj noťas a kameru z malé solární nabíječky jako dosud. To je výzva, což? Ale jo, solárně nabíjenou trialku si na zahradě představit dokážu. Stejně dýl než hodinu na ní nevydržím. A ona taky ne.

(reakce na) Elektromotorky - Přirovnání

25.9.2019 v 00:03 | Nahoru | #76
Sixxx> nejsem si jistej na kterou z tech dvou trojic "divnych lidi" je zoufalejsi pohled

1 reakcí na tento příspěvek Elektromotorky - Přirovnání

25.9.2019 v 00:19 | Nahoru | #77
Nejzoufalejší pohled je na občasný uživatele jednostopejch vozidel, co si říkají motorkáři

Elektromotorky - Přirovnání

25.9.2019 v 01:34 | Nahoru | #78
nj, musis bud vic jezdit, a nebo si rikat jinak

Elektromotorky - Přirovnání

25.9.2019 v 02:54 | Nahoru | #79
Six: souhlas s kerutem, tohle je prašť jako uhoď

Elektromotorky - Přirovnání

25.9.2019 v 08:36 | Nahoru | #80
Doporučuju koupit elektrickou koloběžku, navlíknout brnění, airbagovou vestičku a sednout si do cukrárny na laté kafíčko a zmrzlinku vy motorkáři

Elektromotorky - Přirovnání

25.9.2019 v 08:40 | Nahoru | #81
Ale ale! Takže milovníci elektra nám používají motorky na limitu? Na veřekných komunikacích jo?
No EU s váma pěkně zatočí. Motorky v dnešní době? Zakázat!!!

1 reakcí na tento příspěvek Elektromotorky - Přirovnání

25.9.2019 v 08:44 | Nahoru | #82
Assassin: s tou ekonomikou souhlasím. Ale pak mi teda řekni jedno. Až bude mít každej elektrickou káru, jaký bude ten nový impuls k obnově vozovýho parku a opětovnýmu roztočení koleček spotřební ekonomiky? Lidi maj velkou fantazii a něco si určitě vymyslej ale aby to už v tý době nebylo přespříliš okatý...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektromotorky - Přirovnání

25.9.2019 v 09:01 | Nahoru | #83
prochi20> Úplně jednoduše. Stačí jedno nařízení, že životnost nějaké podstatné součástky je xx km nebo yy nabíjecích cyklů nebo zz dnů od výroby a máš odbyt zajištěn. Výňatek z důvodové zprávy k tomuto nařízení: "vzhledem k narůstajícím případům požáru vozidla je nezbytné stanovit maximální limit pro životnost baterie..." No a protože cena baterie u pěti či desetileté ojetiny bude nesmysl, tak holt další auto zamíří na recyklační linku. Podobně to je u LPG, kde je na nádrž 10 let. Naštěstí nová stojí relativně málo, baj voko 5 až 20 tisíc, takže se v případě plánovaného většího nájezdu vyplatí ji vyměnit. Ale kdyby stále dvěstě tisíc???

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektromotorky - Přirovnání

25.9.2019 v 09:58 | Nahoru | #84
vilemx> Všechno má svoje limity. Lidi si nebudou nechávat srát na hlavu nekonečně dlouho. Aspoň doufám

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektromotorky - Přirovnání

25.9.2019 v 10:02 | Nahoru | #85

prochi20 píše: vilemx> Všechno má svoje limity. Lidi si nebudou nechávat srát na hlavu nekonečně dlouho. Aspoň doufám



Pokud se v tehle zemi neco vyrabi, tak je to z velke casti neco pro automotive..muzes mi vysvetlit jak si to nenechavani srat si na hlavu predstavujes?

(reakce na) Elektromotorky - Přirovnání

25.9.2019 v 11:02 | Nahoru | #86

assassin píše: Pokud se v tehle zemi neco vyrabi, tak je to z velke casti neco pro automotive..muzes mi vysvetlit jak si to nenechavani srat si na hlavu predstavujes?



Tak, to se asi moc nezmění, auto jako auto, dělat se budou dál.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektromotorky - Přirovnání

25.9.2019 v 11:41 | Nahoru | #87
assassin> Tak ono už se to pomalu projevuje. Jedním znakem je, koho lidi (bohužel) volej. Namátkou SPD, Trumpeta, Boris a nebo náš milej hradní pán... Prostě pokud se budou kohouty utahovat příliš a v rychlým tempu, bude to mít za následek růst extremismu.

(reakce na) Elektromotorky - Přirovnání

25.9.2019 v 12:08 | Nahoru | #88
prochi20> Ale tady nejde o utahovani kohoutu ale o to jak donutit lidi kupovat nova auta. Kdyz to nebudes regulovat, koupi si nove auto jen par lidi, jenze to automobilky neuzivi.

1 reakcí na tento příspěvek Elektromotorky - Přirovnání

25.9.2019 v 12:24 | Nahoru | #89
Hele to je mi jasný. Jenže takhle to nejde dělat do nekonečna. Co bude po bodu zlomu nikdo neví. Ale kapitalismus v současné podobě určitě ne.
Mě jen zajímalo, jak regulátor zařídí další odbyt autíček, když už všechny budou elektro. Zřejmě povinnost autonomního řízení. Ale co pak? Max výkon/příkon motoru 50 kW? A dál? Jednou se to prostě sesype jak domeček z karet (v případě zákazu řízení na komunikacích zcela jistě)

(reakce na) Elektromotorky - Přirovnání

25.9.2019 v 12:28 | Nahoru | #90

prochi20 píše: Hele to je mi jasný. Jenže takhle to nejde dělat do nekonečna. Co bude po bodu zlomu nikdo neví. Ale kapitalismus v současné podobě určitě ne.
Mě jen zajímalo, jak regulátor zařídí další odbyt autíček, když už všechny budou elektro. Zřejmě povinnost autonomního řízení. Ale co pak? Max výkon/příkon motoru 50 kW? A dál? Jednou se to prostě sesype jak domeček z karet (v případě zákazu řízení na komunikacích zcela jistě)



Jo tak jasne, ze to nejde do nekonečna. Pred par lety by ses ptal co bude az přitáhnou emise na limit spalovacího motoru - a uz je tu elektrika, v příštím kole bude zase neco jineho..

Jj lidi si nenechaj srat na hlavu, donutí systém zkolabovat driv a budou chodit pesky
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.

TOPlist