globalmoto_duben_nolan





Téma: Bautistova zpověď
18.9.2019 v 20:55
Protože tento rozhovor s Bautistou o jeho údělu s Ducati tady česky nevyšel, rozhodl jsem se to trošku napravit. I podle jeho slov Ducati V4 není ta úplně nejlepší motorka. Zdroj v italštině je tady, na moto.it :
SBK 2019. Bautista: “Ducati conosce i problemi della V4, ma forse non sa come risolverli”
SBK 2019. Bautista: Ducati ví o problémech V4, ale možná neví, jak je vyřešit.
9.9.2019- Po svém dvanáctém vítězství se Bautista rozhodl vyčistit trošku vzduch a ukázal na problémy V4, které Ducati dosud nevyřešila. V krátkosti se také vyjádřil o svém přestupu k Hondě.
Několik minut po svém vítězství ve druhém závodě podstoupil Álvaro Bautista křížové palbě otázek novinářů. Jako vždycky se neschovával za diplomatické odpovědi, ale napřímo vysvětloval svoje postoje a důvody všeho, možná i proto, že po skončení šampionátu mění barvy, aby se stal jedničkou v novém projektu superbikové Hondy. Šťastný za vítězství, ale jeho tvář zračila trápení od bolesti v rameni, kterou během závodu potlačoval adrenalin, ale která se znovuobjevila plnou silou ihned poté, co Španěl projel cílem.

Naposledy editováno 18.09.2019 22:04:12
Předchozí
1 2 3
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Bautistova zpověď

18.9.2019 v 21:01 | Nahoru | #1
Na začátku tréninků jsi naznačoval, že jsi připraven vyhrát zde v Portimao, ale vítězství přišlo až v závěrečném závodě tohoto víkendu.
“V prvním závodě došlo k nedorozumnění s Daviesem, které mi upřelo šanci bojovat o vítězství. Také v Superpole Race jsem musel zaklapnout plyn, abych předešel kontaktu a ztratil jsem spoustu pozic, což je v tak krátkém závodě obtížné dohnat, takže jsem skončil na druhém místě.

Také ve druhém závodě jsi neměl příliš dobrý start.
“To je pravda. Zvedla se mi motorka, takže jsem neodstartoval nejlíp, ale byl jsem pořád součástí vedoucí skupiny, takže jsem si nedělal starosti. Nebo spíš dělal, ale spíš kvůli kondici mého ramena, které mě od rána bolelo daleko víc, než včera. Během Superpole Race jsem přišel snad o 90% svých sil, ale bylo důležité v něm dosáhnout co nejlepšího umístění a tak mít možnost odstartovat z čela do druhého závodu. Po pár kolech, kdy jsem byl za zadkem Razgovy a Reovy Kawasaki, jsem viděl, že jsem rychlejší než oni, takže jsem se rozhodl zatlačit na to na maximum, předjet je a udělat si nějaký náskok pro případ, že by se mi v závěru závodu více rozbolelo rameno. Což jsem i provedl a jelo se mi skvěle. Na konci jsem už byl skutečně zničený, ale zároveň spokojený, protože jsem věděl, že jsem do toho dal opravdu všechno, co jsem mohl."

Tvoje motorka působí jako dragster. Velmi rychlá v přímém směru, ale je obtížné s ní zatočit ...
V televizi se to možná zdálo snadné, překonat svoje protivníky. Někdo by si mohl myslet, že stačí otevřít plyn a předjet ostatní jezdce ... Ve skutečnosti to samozřejmě až tak snadné není, proti tomu, co je vidět zejména v televizi - motorka musí taky brzdit a najet do zatáčky. "Bautista vyhrává, protože má nejrychlejší motorku.” Ano, ale na trati jsou taky zatáčky a technické části, kde to s mojí Panigale nejde tak snadno a rychle.

To jsou stejné problémy, jaké jsi mi vysvětloval na konci února v Austrálii ...
"Moje motorka je stejná, jakou jsem měl na prvních závodech v Austrálii. Nikdy jsme nedostali žádné vylepšení a tak problémy zůstávají ty samé, které jsme měli na začátku sezóny, a které se týkají brzdění, trakce, stability. Je několik tratí, kde jsou tyto problémy nejzřetelnější, a jiné tratě, kde jsou méně patrné. Už od prvních testů v Jerezu v lednu jsme Chaz i já žádali motorku, která lépe zatáčí a má větší stabilitu. Ale za celou dobu jsme neviděli žádné zlepšení, nic, co by tyto problémy vyřešilo."

Myslíš si, že je nemožné je vyřešit, že V4 je takto na konci vývoje, nebo si myslíš, že Ducati nechtěla zasáhnout?
"Nevím. Jistě, když vyhrajete všechny závody, můžete si myslet, že vaše motorka je v pořádku a není třeba zlepšovat. Možná Ducati ví, jaké jsou problémy s tímto motocyklem, ale pravděpodobně neví, jak je vyřešit. V minulosti jsme se pokusili o jiné nastavení motocyklu, ale bylo to jako mít krátkou deku: pokud jste vylepšili jednu část, zhoršili jste druhou. Vždy jsme museli dělat kompromisy, které naše problémy nikdy nevyřešily úplně.“

Ale vyhrával jsi ...
"Na začátku mistrovství jsme závodili na tratích, které byly pro náš motocykl mnohem příznivější, a tím se skryly naše problémy. Pak přišly odlišné okruhy, které naopak odhalily všechny negativní aspekty.“

Naposledy editováno 18.09.2019 21:37:59

Bautistova zpověď

18.9.2019 v 21:04 | Nahoru | #2
pokračování
Musí to být velká satisfakce, vrátit se vítězně po takové době.
“Po více než dvou měsících, kdy jsme nic nevyhráli, je být první v cíli něco, co mě hodně potěšilo, ale co bylo ihned vystřídáno bolestí v mém rameni. Jakmile jsem se za cílem uvolnil a pustil plyn, moje ruka odpadla a nastoupila velká bolest. Neměl jsem čas, abych si vítězství užil. Doufám, že v Magny Cours byde můj fyzický stav lepší, taky z důvodu, že zatím francouzskou trať neznám a musím najet co nejvíc kol a strávit na ní co nejvíc času, abych se ji dobře naučil.”

Tento rok jsi musel řešit problémy spojené s ježděním na nové motorce. A taky v příštím roce se ti může stát, že budeš vyvíjet další, podobně novou (záměrná odvolávka na novou Hondu)
"Možná to tak bude (smích). Tento rok pro mě bylo nové úplně všechno. Od motorky po odpružení, od pneumatik po moje protivníky. Příští rok už budu mít vetší zkušenosti. Když už nic jiného, tak budu líp znát gumy od Pirelli."

Kdy prozradíš svoje plány pro rok 2020?
"Ještě trochu trpělivosti. Něco málo se dozvíte po závodě MotoGP v Aragónu, kdy vyjde oficiálně tisková zpráva. Čekáme na okamžik, kdy nám budou moct média věnovat dostatek prostoru a pozornosti."

Naposledy editováno 18.09.2019 21:18:19

Bautistova zpověď

18.9.2019 v 21:09 | Nahoru | #3
Podobně hodnotil předchozí Panigale V2 Marco, když končil u Ducati.

Bautistova zpověď

18.9.2019 v 21:25 | Nahoru | #4

Bautistova zpověď

18.9.2019 v 21:25 | Nahoru | #5
Kohlstein: Dobrý článek Hodil jsem si ho do google translatoru do angličtiny a bylo to dobře srozumitelné. A když jsem ho dočetl, objevil se tu mezitím překlad

edit:
JollyJoker: S Marcem ta Ducati vloni řádně cvičila na rovinkách. Občas jsem se divil, že se na tom dokáže udržet.

Naposledy editováno 18.09.2019 21:26:26

1 reakcí na tento příspěvek Bautistova zpověď

18.9.2019 v 21:46 | Nahoru | #6
A co na to Karing?

(reakce na) Bautistova zpověď

18.9.2019 v 23:11 | Nahoru | #7
PityGPX> No co by... otáčky, otáčky, otáčky, pořád moc otáček
E: článek a překlad

Naposledy editováno 18.09.2019 23:12:08

Bautistova zpověď

19.9.2019 v 01:41 | Nahoru | #8
meli by ubrat na otackach

1 reakcí na tento příspěvek Bautistova zpověď

19.9.2019 v 08:25 | Nahoru | #9

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bautistova zpověď

19.9.2019 v 09:50 | Nahoru | #10
JollyJoker> Melandriho hodnocení dvouválce 2018
- nestabilitu údajně nějak vyřešili, nebylo to aerodynamikou ani Marcovou nízkou váhou, ale zmiňuje vyšší zadní pneumatiku. Že by stačlo zvýšit hmotnost zadního kola na ráfku, tím pádem setrvačnost a gyroskopický efekt?
- V2 nemá rám, kyvka je ukotvená do karteru a mezi hlavy véčka je na čtyřech šroubkách přišroubovaná odlitá hliníková kisna, ve které jsou ložiska řízení a airbox. Je to kompaktní, ale pro závody asi ne příliš tuhé řešení. U V4 je to to podobně, ale díky širšímu motoru je všechno tužší a vpředu to i jako kus rámu vypadá.
- V2 je vysoká, nejspíš kvůli stojatému zadnímu válci a od toho odvozené polohy krku řízení. Jak je to u V4, asi ne moc jinak?
- Marco je drobek a tak může v zatáčkách vysedávat jak opičák, ale stejně tím těžiště moc neposune. Pak mu se může pneumatika dostávat do náklonů, kde už má horší grip.
- krátkozdvihový motor s obrovským vrtáním má mizerný otáčkový rozsah. Minimální použitené otáčky jsou stejné jako u Kawy/Yamahy, ale maximum je o dost níž. V4 to vyřešila.
- převodovka V2 má z nějakého důvodu malý rozsah a nejde to změnit. Respektive když zvětšili rozsah převodovky, tak měli nepoužitelné rozestupy mezi kvalty kvůli motoru.
- V2 nebrzdí a nezatáčí. Brzdy samotné za to asi nemůžou, spíš poloha těžiště (s vysoko sedícím jezdcem), geometrie řízení (což jde proti stabilitě), poloha zadního tlumiče vodorovně, asymetricky vedle motoru a vlastnosti přepákování. To poslední má V4 jinak, s těžištěm si nejsem jistý.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bautistova zpověď

19.9.2019 v 10:16 | Nahoru | #11
Kohlstein.Škoda, že Marco neprozradil, jak tu nestabilitu vyřešili. Popsal to tak tajemně a neurčitě, že to má podle mě zakázáno vykecat.

1 reakcí na tento příspěvek Bautistova zpověď

19.9.2019 v 17:00 | Nahoru | #12
Bautista vyhraje jen na rychlých tratích! Opravdu, jak sám říká, mu stačí otevřít plyn a všechny předjede! Na Reu zdaleka jezdecky nestačí! Ale je aspoň upřímný, přiznal, že vyhrával na rychlých tratích. Nadávat na Ducati, že mu připravila nejlepší a nejrychlejší motorku určitě nemusel!

Bautistova zpověď

19.9.2019 v 17:14 | Nahoru | #13
Tu samou motorku ma i Davies,tak proč také on jen neotáčel plynem? Rea je v WSBK řadu let a zná všechny tratě, na rozdíl od Bautisty.

Bautistova zpověď

19.9.2019 v 18:56 | Nahoru | #14
A hele, Kakring je tady. Jendo, ty si nedas pokoj, co? Ten alvaro te musi nesmirne zrat, ze? A prosim te, nezkousej me psat, ze nejsi Kakring, neboli Akro. Ses tak pruhlednej, az to boli. Jak psal nekde Rado, je to z tvyho vyjadrovani poznat na sto honu, i kdyz se snazis to maskovat . Bohuzel pro tebe neuspesne .

Jinak, clanek super.

Naposledy editováno 19.09.2019 18:56:21

1 reakcí na tento příspěvek Bautistova zpověď

19.9.2019 v 22:14 | Nahoru | #15
Lamaring - Co se ti zdá je celkem nepodstatné! Bautista byl naopak v MGP můj oblíbený jezdec, ale fandit mu v SBK na té neférové motorce nemohu! Třeba až příští rok až pojede Hondu.

(reakce na) Bautistova zpověď

19.9.2019 v 22:15 | Nahoru | #16
1100Virago> Myslím, že u Melandriho museli přidat váhu na zadním kole. Pneumatika má nějakou boční tuhost a vlastní frekvenci a asi se to sešlo s vlastní frekvencí zadku motorky. Vyšší guma by měla kmitat pomaleji. Nebo obráceně, přidáním váhy třeba do osy zadního kola se zpomalí kmitání zadku motorky.

Bautistova zpověď

19.9.2019 v 22:21 | Nahoru | #17
Ptakopysk - Bautista čtyřválec zná a Daviesovi nějak překáží, je zvyklý na dvouválec, ale přece jen už udělal nějaká podia a na Laguně dokázal jednu jízdu i vyhrát! Příští rok pojede dobře! Navíc Bautista je 60 kilový trpaslík a jede to s ním jako z praku! A motorka ani neví, že někoho veze!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bautistova zpověď

19.9.2019 v 22:40 | Nahoru | #18
jendazeleny> Neřekl bych, že je neférová. Naopak, a Davies by to mohl potvrdit, nejspíš je to krám k pohledání. Bautista se rozhodl adoptovat styl Point-and-Shoot, který sice není v superbike neobvyklý, ale protože to na V4 přehnali s podélnou tuhostí podvozku (střed rámu tvoří bachratý motor), musel jít do extrému a rozhodit na konci brzdění motorku jako by jel dirt track. Něco podobného, co provádí i Marquez. Na širokých tratích s dobrým povrchem a s rovinkami před každou zatáčkou mu to vycházelo, i když údajně neměl moc dobrý feeling od předního kola. Ale jak přišly úzké vlásenky a voda, už to nešlo a přišly pády. Taky tímto stylem jezdí jinou stopu, než všichni ostatní, takže tam má všechny nečistoty nebo neobroušený asfalt. Pirelky asi taky víc sedí japoncům, než nové V4. Podle mě je Bautista borec, že tu ducnu přes všechny těžkosti tak zvládl. A protože je navíc mizerně placený, není divu, že jde radši k Hondě.

(reakce na) Bautistova zpověď

20.9.2019 v 07:57 | Nahoru | #19
Kohlstein> Děkuji za článek

Bautistova zpověď

20.9.2019 v 11:43 | Nahoru | #20
Čo sa dá robiť, Ducati je o triedu lepšia, preto všetci jazdci Ducati okrem Bautistu zaostávajú za ich protivníkmi s Kawami či Yamahami, hoci majú často predchádzajúce skúsenosti s Ducnami alebo aspoň V4 (Laverty), kým veľa iných jazdcov na danej značke sedí iba rok-dva (okrem vdM, Lowesa a Razgatliouglua).

Možno sa v tom nevyznám tak ako Akro, Karing a Jenda (je mi jedno, či to je tá istá osoba alebo nie), ale v tomto súhlasím s Kohlsteinom. Ono je to aj vidieť, stačí si porovnať, ako jazdí Rea a Bautista...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bautistova zpověď

20.9.2019 v 23:19 | Nahoru | #21
Kohlstein> NEVÍM, TĚCH 1 500 OTÁČEK NAVÍC, CO MÁ BAUTISTA PROTI REOVI , SE NA VĚTŠINĚ OKRUHŮ NEDÁ VYROVNAT SEBELEPŠÍ JÍZDOU! Ke cti slouží Reovi, že to nevzdal a bojoval, zatím co Bautista ve snaze všechno vyhrát, padal protože jezdecky na pomalejších okruzích se zatáčkami na Reu jezdecky neměl. Ta Bautistova motorka je hodně neférová a on všechna vítězství dosáhl jen její rychlostí! S tou motorkou by určitě několik závodů vyhrál i Abaja! A Rea na Ducati by asi vyhrál s náskokem všechny závody! :- D

Naposledy editováno 20.09.2019 23:20:42

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bautistova zpověď

21.9.2019 v 20:50 | Nahoru | #22
jendazeleny> Ano, víme, Ducati má vyšší otáčky, ale to není nefér. Je to jejich technické řešení problému - vyhrávat závody. Ať ostatní postaví motory s desmodromickým rozvodem taky, nikdo jim to nezakazuje. Stejně tak by mohlo být nefér, že ZX10R má o 5kg lehčí motor.
Rea je velmi dobrý jezdec, ale je od něho fér, že ustojí situace, kdy ostatní spadnou? A je fér, že po pádu se ani jemu ani motorce nic nestane, nasedne, nebo rovnou udělá přemet i motorkou, a ještě se dobře umístí?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bautistova zpověď

21.9.2019 v 21:41 | Nahoru | #23
Kohlstein> Myslím si že nemáš pravdu! Celý problém je v tom, že byl Rea tak suverénní, že Dorna hledala cestu, jak ho zpomalit a vymyslela debilní pravidlo o otáčkách motoru jako sériovky, plus 3%. Tím musely všichni s otáčkami dolů a nejvíc Kawasaki o 1 300. Toho využila Ducati přecházející na čtyřválce, se svým motorem z MGP a dodala do SBK vysoko-obrátkovou Ducati, která měla o desetinu větší výkon, než ostatní motorky. Na to nestihly ostatní továrny už nijak reagovat, protože by musely mít už letos nové motorky s vysokými otáčkami v sérii. Ono okolo 16 000 otáček se dá ještě udělat i bez demodromického rozvodu. To samé co udělala Ducati, se příští rok chystá udělat Kawasaki a Honda. Kdyby blbci v Dorně měli něco v hlavě, tak mohli udělat limit 1000 ccm, stejnou minimální váhu motorky a otáčkový limit, třeba 15 000 nebo 15 500 a bylo by to férové, když už chtějí ty vyrovnané závody. Tak to mají i jezdci MOTO3 a MOTO2. Pak by hlavně záleželo na umění jezdců a mohly by to být pěkné závody. Asi by to stejně vyhrál Rea, který je něco jako Marquez v MGP, ale proč ne. Bautista na něho nemá jezdecky ani náhodou a zatopit by Reovi možná mohl Reding a i ten Turek, pokud bude mít dobrou motorku.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bautistova zpověď

21.9.2019 v 23:16 | Nahoru | #24
jendazeleny> Ano, Rea je tak suveréní, že to WSBK totálně zabilo a nikoho to nebaví a nezajímá. Ale taky se mohlo stát, že Rea přestoupí k Ducati, a pak by to byl pro WSBK průser na druhou, nemyslíš? Ten otáčkový limit má hlavně pomoct chudším týmům, aby se WSBK trochu vyrovnalo. Že to nevyšlo, to je druhá věc. Otáčkový limit je možné kdykoliv změnit a letos se tak nejmíň jednou taky stalo.
Z toho samého úhlu pohledu, jako hodnotíš motor Ducati, je nefér i Kawasaki, která rezignovala na MotoGP a rve všechny prachy do Reovy superbike. Jak k tomu přijdou malé týmy jezdící Yamahu a natožpak Hondu, když nemají ty samé možnosti? WSBK jede Rea, pak dalších asi 6-8 jezdců relativně pravidelně na bodech v první osmičce a zbytek jim dělá kašpárky a sponzory. Aprilia rezignovala úplně, Suzuki je vidět v BSBK, a to všechno jenom proto, že nefér Kawasaki zabila šampionát.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bautistova zpověď

22.9.2019 v 08:52 | Nahoru | #25
jendazeleny> Ak chceš vedieť, čo si myslím ja, je to, že na môj príspevok (#20) nemáš odpoveď, inak by si ju napísal.

A súhlasím s Kohlsteinovým postrehom, fér - nefér, radšej sa pozriem na vyrovnané preteky, než keby to bolo len o tom, že niekto je schopný a ochotný do toho nasypať viac peňazí. Akým spôsobom sa toho docieli, respektíve či by sa to mohlo inak, samozrejme, to je iná vec. Ale ideál je mať vyrovnané preteky, keď nevieš, kto to vyhrá.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bautistova zpověď

22.9.2019 v 16:20 | Nahoru | #26
Metric> Vyrovnané závody by byly pokud by měly všechny motorky stejné otáčky a stejný výkon! Pak už by záleželo hlavně na jezdci! Rea je zatím nejlepší a není to jeho chyba, ale ostatních jezdců, že na něho nestačí! A to ani jezdci na Ducati kteří mají v motorkách o desetinu vyšší výkon. S vyjímkou Bautisty, samozřejmě! Rea si dokáže poradit i s menším výkonem motorky a docela se děsím toho, jestli opravdu Kawasaki postaví příští rok vysoko-obrátkovou motorku! Pak to bude stejné, jako před několika lety!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bautistova zpověď

22.9.2019 v 16:42 | Nahoru | #27
Kohlstein> Já bych zase netvrdil, že Reova vítězná serie titulů zabila WSBK. Spíš je to přístup a jednání idiotů z Dorny upřednosťňující hlavně MGP. Udělali z toho v podstatě 3 ligu! Dokonce mám podezření, že by chtěl Ezpeleta WSBK časem úplně zlikvidovat. Aspoň pro to dělá co může! Už jen ty šachy s otáčkami, přidání toho sprintu jako třetího závodu, to SBK hodně devalvuje. Chudým týmům zvýhodnění otáček moc nepomůže, nemají jezdce, kteří by byli schopni něco zajet a nakonec po 12 vítězstvích Bautisty mu sice stáhli 250 otáček, ale stejně jich má o 1 500 navíc proti Reovi a naopak Hondě to zvedli o 500 otáček, takže má po Ducati nejvíc a změnilo se něco? Pořád s těmi starými motorkami jedou tužku! Yamahy to jedou dobře a mají i dobré jezdce! Ve WSBK to spíš chce udělat nějakou inovaci, ale ne zvyšováním nebo snižováním otáček! Supersporty jsou vyrovnané a jedou pěkné a vyrovnané závody! V MGP taky skoro všechno vyhrává Marquez, podobně jako Rea a máš pocit, že to zabilo MGP?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bautistova zpověď

22.9.2019 v 19:25 | Nahoru | #28
jendazeleny> Marquez nikoho nebaví a pokud je v půli sezony rozhodnuto o mistru světa, tak se diváci nenajdou a na závody nepřijdou. Vstupenka stojí majlant a zas až taková šou to není.

Ohledně limitů - že jsou stanovené prapodivným způsobem, to je fakt. Dole je přehled. Ale měl by jsi objasnit, jakým způsob jsi došel k tomu, že Ducati má o desetinu větší výkon než Kawasaki.

Aprilia RSV4 14,700 rpm
2018 BMW S1000RR 14,950 rpm
2020 BMW S1000RR 14,900 rpm
Ducati Panigale R 12,400 rpm
Ducati Panigale V4 R 16,350 sníženo na 16,100 rpm
Honda CBR1000RR SP2 14,550 zvýšeno na 15,050 rpm
2018 Kawasaki ZX-10RR 14,100 rpm
2019 Kawasaki ZX-10RR 14,600 rpm
MV Agusta F4 14,950 rpm
Suzuki GSX-R1000 14,900 rpm
Yamaha YZF-R1 14,700 rpm

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bautistova zpověď

22.9.2019 v 19:59 | Nahoru | #29
Kohlstein> Tak zatím diváci na MGP chodí a určitě budou chodit i když skončí Vale. Ten výkon je celkem jasný, pokud má Kawasaki 14 600 otáček a Ducati o 1 500 víc , je to víc než desetina otáček Ducati to se rovná logicky o desetinu vyšší výkon!

(reakce na) Bautistova zpověď

23.9.2019 v 09:48 | Nahoru | #30
jendazeleny> S těma otáčkama ti jendo tvoje logika ani trojčlenka takhle jednoduše nefunguje.
Pokud ty dva motory, Kawasaki a Ducati, mají stejný výkon při stejných otáčkách, tak zvýšením otáček o 10% se zvýší mechanické a pumpovní ztráty motoru o 20%. Tyto ztráty nejsou vůbec zanedbatelná položka, ztrátový výkon v těchto podmínkách tvoří asi 50% efektivního výkonu. Nebo jinak, 1/3 výkonu generovaného ve válci a přenášeného na píst se přemění na teplo třením na pístu, v ložiskách, v pohonech rozvodu a příslušenství, vířením vzduchu a oleje v klikové skříni a pumpovní ztrátu, tedy výkon potřebný pro nasání směsi a vytlačení spalin.
Jestli jsi to dočetl až sem, tak tvojí trojčlenkou vychází, že zvýšením otáček o 10% se někde uvnitř motoru sice zvýší výkon z 200kW na 220kW, ale zároveň se zvýší ztráty ze 100kW na 120kW. Přesně tohle je taky důvod, proč zvýšení limitu otáček nepomohlo Hondě ani o chlup.
Takže přestaň vytrubovat do světa svoje moudra bez rozmyslu. Netvrdím, že Ducati nemá o něco málo vyšší výkon motoru, ale tím na rovinkách nenaženeš vteřinu na kolo. Tento lepší čas měl Bautista v prvních závodech sezóny díky svému jezdeckému stylu na pro něj příznivých okruzích, když byl v každé pro něj příznivé zatáčce o desetinu až dvě rychlejší.
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
EWC 2023, 2022 24h Le Mans, Spa, S... [1 ... 17, 18] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Honda CBR 1000RR F... Ariete 518 21.3.2024 v 12:07 Ozzy_
projekce Moto GP v neděli 6-listopadu Ducati Panigale V4 R Dainese Ducati I Dainese Ducati I spikey 5 6.11.2022 v 20:50 Ozzy_
Máte někdo film Já,superbiker Ducati Panigale V4 R Neptun81 7 5.11.2022 v 22:11 spikey
Gumy Suzuki GSX-R 1000, Kawasaki ZX-10R Ninja, Honda CBR ... upside 15 6.5.2019 v 01:41 HAMLET

TOPlist