globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Progresivní pružiny
17.9.2019 v 13:12
Zdravím,
rád bych se zeptal na zkušenosti s progresivními pružinami pro přední vidlici od dodavatelů YSS a HYPERPRO.
YSS je až o 30% levnější. Mám za to, že cenový rozdíl je tak velký, že svádí ke spekulacím o kvalitě.
Je možné postavit tyto dva výrobce do stejné kategorie kvality?

Dík

Naposledy editováno 11.11.2019 10:37:00

Progresivní pružiny

17.9.2019 v 13:47 | Nahoru | #1
Porovnat pruziny z hlediska kvality nebude lehké - pujde tam spis o material a to bez pomerne odborných zkoušek nezjistis.

Yss delaji nekde v Asii jestli se nepletu = levnejsi pracovni sila. Co se vývoje tyka - těžko soudit, nebyl jsem tam, ale prijde mi, ze kopírují to co uz vymyslel nekdo jinej. Ale tim yss neodsuzuju, par jejich tlumicu uz kamarad co se na tlumice specializuje montoval a ok.

Co muzu porovnat je “cartridge emulátor” kterej “vymysleli” a vyrábí v racetechu a i yss a ten “americkej” je lepsi - lepsi materiály/zivotnost

1 reakcí na tento příspěvek Progresivní pružiny

17.9.2019 v 14:05 | Nahoru | #2
nechci snizovat kvalitu zahranicnich vyrobcu, ale kdyz si nechas ta pera namotat na miru v plzni v invelu, tak mas materialovou normu naprosto prokazatelnou, a za priplatek ti udelaji i testy

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Progresivní pružiny

17.9.2019 v 14:14 | Nahoru | #3
kerut> Ma to jedinou chybu - musis vedet co chces namotat a to bude u te progresivní docela problem.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Progresivní pružiny

17.9.2019 v 14:17 | Nahoru | #4
assassin> proc ? pokud alespon trochu vi jakej chce mit prubeh tak to spocita i v blby tabulce v exceu.. a pokud to nevi tak nema moc smysl ta pera menit...

Progresivní pružiny

17.9.2019 v 14:19 | Nahoru | #5
Yss je taiwan mam od nich komplet cele zadni plne stavitelne jednotky a max spokojenost. Predky mam wilbers. Klidne bych sel do yss!!!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Progresivní pružiny

17.9.2019 v 14:23 | Nahoru | #6

kerut píše: assassin> proc ? pokud alespon trochu vi jakej chce mit prubeh tak to spocita i v blby tabulce v exceu.. a pokud to nevi tak nema moc smysl ta pera menit...



Tak to si myslim, ze nevi - spoléhá na to, ze nekdo (hyperpro) navrhlo ty pruziny tak, ze je da na motorku a najednou to “funguje”

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Progresivní pružiny

17.9.2019 v 14:32 | Nahoru | #7
assassin> ..to je ale velka skoda, jednak tim (on a vetsina populace) prichazi o pocit vlastni realizace, a druhak se hlavne stava(ji) zavysli na vypoctech nekoho druheho a tudiz vznika nejistota z niz prameni podobne dotazy na disk. forech BTW + jeste je tu trochu vic easy varianta hojne vyuzivana v prumyslu (logicky proc ne) a to "okopcit+vylepsit" (tzn kouknu na YSS a necham si ze znameho materialu namotat stejne pero)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Progresivní pružiny

17.9.2019 v 14:43 | Nahoru | #8
kerut> Dával jsem si novy linearni pruziny a popravdě - taky jsem nepocital jakou tuhost mam dat pro svoji vahu a spolehl se na radu odborníků (racetech/ktech)

Ono to zase az tak easy neni...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Progresivní pružiny

17.9.2019 v 15:08 | Nahoru | #9
assassin> von je fakt ze kdyz tu rajstech tabulku prepocitas tak zjistis ze to vicemene sedi.. akorat to pri poctani budes vedet v cislech a ne v grafu (treba pro me takovy ilustrativnejsi, hmatatelnejsi)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Progresivní pružiny

17.9.2019 v 15:36 | Nahoru | #10
kerut> Abych pravdu rekl - prepocitam jak? Abych dosáhl nějakého empiricky zjištěného SAGu? Tzn jako prvni pro výpočet vse zvazim a zmerim uhel vidlice atd? Na zadni pruzinu budu zjišťovat prubeh/pomer prepakovani? Asi mi to prijde zbytecne komplikovany.

(reakce na) Progresivní pružiny

17.9.2019 v 16:22 | Nahoru | #11
assassin> ale SAG je jen "pracovni bod", ten nema s tuhosti nic moc spolecnyho (nastavis ho "nejakym" predpetim s libovolnou tuhosti)... tuhost (zejmena u silnice) podle toho jak moc chces brzdit - tzn vis jaky m/s2 tam budes brzdou rvat a jak hluboko chces dostat predek (abys zkratil geometrii a udelal motorku tocivejsi..) k tomu znas geometrii=uhel vidle, a hmotnost sebe + moto... a uz pocitas.... to co napocitas musi byt tak 85-90% zdvihu, aby ti zbyla jeste rezervicka na nerovnosti kdyz stojis na brzdach.. to je pak o inzenyrskym navrhu/rezimu, jaky si urcis ze hodlas pokryt nerovnosti ...tzn for example treba okruh klidne do 10mm max, vetsi dira tam nebude, bezna silnice ale treba i 20mm... a naopak na uplne druhe strane v extremu je enduro/kros ktery ma vetsinu zdvihu na pokryti tech der a geometrii pri brzdeni moc neresi... ale tam uz se tuhost pocita hur, pac musis brat dynamiku doskoku... to uz by byla fakt trochu vyssi divci na bezneho motorkare... nicmene zase plati ze tvrdy pera sice nezarazis na doraz pri skoku, ale budou trosku tvrdsi na malych nerovnostech s velkou freq. a naopak, u tech terenaku je to hodne o tlumicich ale hlavne o tom cim chces jezdit... univerzalni nastaveni je vzdycky kockopes
E: tam ma smysl ten progres prave aby to kolem SAGu bralo jemne, ale v krajni poloze to "ztvrdlo".. na silnici je to spis pro zlost, protoze kdyz na brzdach (dejme tomu tech 85% stlaceni) najedes s progresivnima na kaminek, tak to odskoci uplne jinak nez kdyz na ten samej kaminek najedes na rovine, protoze tlumice mas nastaveny na nejakou tuhost takze v obou rezimech(tuhosti) budou fungovat jinak..
E2: vsak jsem si hezky zapocital a pokreslil kdyz jsem pocital prepacko na bawo tlumic (ma jinou tuhost i delku nez origo showa pro NC30.. a kupodivu ten litr ma to pero o dost mekci)

Naposledy editováno 17.09.2019 16:29:44

Progresivní pružiny

17.9.2019 v 16:32 | Nahoru | #12
Nerozebiral jsem to do detailu - u tuhosti pruzin se samo resi SAG 2x - jednou bez pilota a podruhe “s”. Tzn jeden nastavis predpetim, ale druhej ti vyjde nebo nevyjde podle toho jestli jsi zvolil spravnou tuhost.

Ten výpočet podle tvoji teorie bych chtel videt, zvlast kdyz treba na brzdach zalezi jak dlouho brzdis - protoze tam bude mit vliv kompresní útlum, tzn i dynamika. Obavam se, ze matematickej model bude docela komplexni pokud ho budes sestavovat jak pises a polezou docela nesmyslný cisla Ikdyz budes resit ten komplexni ikdyz si ho zjednodusis.

Progresivní pružiny

17.9.2019 v 17:11 | Nahoru | #13
SAG nic nerika, to je jen bod kam to mas nastaveny abys mel kus drahy pro kompresi, a zbylo ti tam i neco pro odlehceni, v principu je celkem burt jestli budes mit predni i zadni SAG 25" nebo treba 40%, pokud mas dostatecne dlouhej zdvih... akorat u tech 25% se ti driv uplne odlehci kola.. ale s pruzenim to nema nic spolecnyho.. na prejezd nerovnosti mas hi-speed tlumeni nastavenej vuci tuhosti pruziny (tzn dve pera s ruznou tuhosti se muzou pri prejezdu konkretni nerovnosti chovat velmi podbne) low-speed kompresi mas aby to nezahucelo uplne hned a setrvacnosti necvaklo o doraz... tzn hlida to aby pri brzdeni byl nejaky prubeh, odskok naopak hlida aby ti to zustalo chvilku dole a nevratilo se to hned jak vezmes za plyn (pac to by asi nebylo uplne prijemny a zvedalo by te to na zadek vic nez je treba).. to mas fuk.. kazdopadne rejstech tabulka ti ukazuje tuhost podle toho jak jsi s motorkou tezkej (na ose) a jak moc razantne budes brzdit (krivka race vejs, krivka street niz) uhel vidle (minimalne ta verze co tu nekde mam stazenou) nebere v potaz, resp. tak nejak se asi bere ze sportovnejsi moto bude mit uhel ke kolmici fous ostrejsi, oni i ty rozdily u masin kde se to resi jsou ve stupnich, ne v desitkach

Progresivní pružiny

17.9.2019 v 17:22 | Nahoru | #14
jinak teda pro autora, abychom to tu nezakecali.. my te tu strasime ale na pocitani se klidne vykasli, normalne vem tuhost kterou maji soucasny pera, nakresli si ji do primky a proloz ji nejakou prog. krivkou, prip. ani nic nekresli, a zadej jim ze tuhost cele pruziny bude na zacatku o 10-15% nizsi, a na konci (po dosednuti vsech kratkych zavitu) treba o 20-25% vyssi nez origo,... rekl bych ze i z techto pozadavku ji budou schopni dopocitat a namotat

Progresivní pružiny

17.9.2019 v 17:36 | Nahoru | #15
Kerut: tak nejak z toho co pises nesouhlasím vlastne skoro s ničím, ale po předchozí debatě na tema odpruzeni nemam silu to rozebírat.

Je vlastne fuk, jaky das pruziny a jaky nastavis predpeti - vlastne ti to bude bud fungovat jen na malejch nerovnostech (protoze zdvih opravdu nemam k dispozici neomezenej) a nebo jen budes mit driv kola v luftu ...

Progresivní pružiny

17.9.2019 v 18:49 | Nahoru | #16
Já dával letos progresy od Hyperpro. Ačkoliv stávající lineární pružiny byly poměrně zachovalé (měli 90% servisního limitu) štvalo mě, jak jde ten předek při brzdění nadoraz (jezdí ve dvou a s plnou polní). Měl jsem původně strach,že se výměnou za progresy stane z Varana tvrdá koza, ale opak je pravdou a už bych neměnil. Přední tlumiče mají teď daleko přívětivější chod. Samozřejmě, když jsem to měl rozdělaná, tak jsem udělal celkový repas-tedy i výměna vnitřních teflonových pouzder, oleje, gufer a prachovek.

Osobně si myslím, že je údržba tlumičů mezi námi v ČR obecně podceňovaná. Všichni měníme olej v motoru a filtry, ale na tlumiče se nám nevzpomene (přitom olej v tlumících je pár korun) až řešíme nějakou vadu (tečou atd.). Já si k té repasy predku udělal radost a vyměnil i zadní centrál. Rozdíl je opravdu neskutečný.

Tak hodně štěstí při výběru.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Progresivní pružiny

17.9.2019 v 19:19 | Nahoru | #17

kerut píše: assassin> ..to je ale velka skoda, jednak tim (on a vetsina populace) prichazi o pocit vlastni realizace, a druhak se hlavne stava(ji) zavysli na vypoctech nekoho druheho a tudiz vznika nejistota z niz prameni podobne dotazy na disk. forech BTW + jeste je tu trochu vic easy varianta hojne vyuzivana v prumyslu (logicky proc ne) a to "okopcit+vylepsit" (tzn kouknu na YSS a necham si ze znameho materialu namotat stejne pero)


Takže když neznám přesnej postup výroby piva, tak si to v hospodě neužiju?

(reakce na) Progresivní pružiny

17.9.2019 v 19:42 | Nahoru | #18
Sixxx> v ramci teto loogiky, je jakakoliv nevzdelanost samozrejme naprosto v poradku

Progresivní pružiny

17.9.2019 v 20:37 | Nahoru | #19
30% to je asi 1100-1200 Kč,ak dobre počítam? Kvôli takej položke sa ti oplatí experimentovať s nejakou áziou?

Naposledy editováno 17.09.2019 20:38:30

Progresivní pružiny

18.9.2019 v 07:10 | Nahoru | #20
Cena pružiny této velikosti je asi tak 200 Kč/kg. Všechno ostatní navíc jde na vrub distribuce. To jen k té "kvalitě za rozumnou cenu", u motorek nerelevantní parametr.

1 reakcí na tento příspěvek Progresivní pružiny

18.9.2019 v 13:44 | Nahoru | #21
Pánové zdravím,
Dík za reakce na můj dotaz a jsem rád, že jsem se zas dozvěděl něco nového a užitečného.
Dám tovární progresivní pružinu, jelikož neznám celkový průběh dynamiky podvozku, na který byl stavěn. A máte pravdu, že cenový rozdíl není zas až tak hrozný.
Pouze k těm návrhům o vlastním propočtu. Trošku jsem do strojařiny dělal. Zmíněná pružina není klasickým prvkem s lineárním průběhem. jedná se o soustavu s více stupni volnosti a ten výpočet je, a to mi věřte mnohem složitější než pouze nějaký přepočet v Excelu. Taková vlastní tvorba nemusí vždy dopadnou na 100%...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Progresivní pružiny

18.9.2019 v 18:01 | Nahoru | #22

Alonso69 píše: . jedná se o soustavu s více stupni volnosti ..


tak to opravdu nejedna, a bud rad ze to tu necte nikdo z katedry mechaniky tuheho telesa

(reakce na) Progresivní pružiny

18.9.2019 v 18:05 | Nahoru | #23
kerut> To uz by mu bouchla hlava

Progresivní pružiny

18.9.2019 v 18:29 | Nahoru | #24
Ja to resil kdysi u Dnepra v perovne v Usti nad Labem. Cena byla tusim 150 Kc a na treti pokus to fungovalo ke spokojenosti majitele. Takze za me je cena priziny podle toho na kolikaty pokus se trefis.

Btw. berte to jako hlavne odlehceni doskuze a taky jak se to da resit.

Progresivní pružiny

17.11.2020 v 08:36 | Nahoru | #25
Já jsem dával Wilbersy (dobrá cena proti Hyperpro), prodejce mi ještě volal, po objednávce, když je odesílal, jestli chci opravdu poznat rozdíl, je třeba udělat kompletně tlumiče, vyměnit pouzdra a pořádně propláchnout a dát řidší olej. Udělal jsem komplet tlumiče, dal olej 7,5w místo 10w, jak mi doporučil a je to jiná motorka, ale opravdu. Co se týká materiálu, tak čas ukáže, ale za mě maximální spokojenost, takže přes zimu ještě zadek .
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Je 50000 tkm pro varadero moc? [1, 2] Honda XL 1000V Varadero, Honda FJS 600 Silver Wing Rocco10000 38 24.3.2024 v 18:29 karlos-transalp
Seřízení klapek sání Honda XL 1000V Varadero mkl33 6 15.3.2024 v 23:48 Fiko
Nefunkční tachometr Honda XL 1000V Varadero kanar1970 8 7.3.2024 v 06:04 vilemx
LED Žárovky H4 Honda XL 1000V Varadero JadaH 13 2.3.2024 v 07:15 mibor
Honda Varadero XL 1000 V rv2003 v n... Honda XL 1000V Varadero mkl33 15 11.2.2024 v 21:32 Zdeník204


TOPlist