globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: pojištění asistence úamk Motohelp

15.9.2019 v 10:26
Nazdar všem na dvou kolech, nenašel jsem nikde téma, které je pro cestování důležité a nikdo nemá zatím žádné zkušenosti. Po negativních ohlasech na pojištění asistence pro motorky od Europassistance jsme se letos rozhodli pořídit si pojištění MOTO HELP od ÚAMK, protože se jedná o seriozní a oficiální sdružení, které slouží motoristům. Tedy...mělo by sloužit. Koupili jsme si 6 asistenčních kartiček a pročetli si řádně všeobecné podmínky, které v sobě neobsahovaly žádné záludnosti. Třetí den našeho výletu poblíž rumunského města Drobeta jeden z pojištěných nezvládl na špatné cestě ostrou zatáčku a vyjel s motocyklem mimo komunikaci na louku kde narazil předním kolem do betonového tarasu. Došlo k několika drobným poškozením a hlavně k prasknutí ložiska v řízení a naražení disku kola. S motocyklem se již nedalo pokračovat a tak jsme využili pomoci asistence MOTO HELP.
Po prvotním kontaktu a nahlášení poruchy na asistenční lince jsme asi hodinu čekali na krajnici nebezpečné silnice a po vyzkoušení všech možností, přejeli jsme asi 5 kilometrů pomalou jízdou na okraj města k místnímu Kauflandu, kde jsme měli zajištěny alespoň základní potřeby. Zde jsme se dočkali pomoci v podobě dvou mladých Rumunů, kteří tvrdili, že zastupují rumunskou asistenci. Ofotili si náš TP, VIN motorky a potom po asi 2 hodinách, kdy se chovali spíš jako zloději motorek než pomoc v nouzi, nám navrhli, abychom je následovali po vlastní ose do servisu. Po dalších asi 3 kilometrech jsme se dostali na betonový plac s dílnou a štěkajícím psem. Mechanik, který mluvil česky, protože se narodil v Banátu, nám sdělil, že on motorku neopraví a sdělil to i asistenci v Čechách. Potom odjel a nechal nás na dvoře bez informace co dál. Našli jsme si tedy sami ubytování v místě se zajištěným dvorem pro motorku a požádali operátora v Čechách o zajištění odtahu domů. A začali se dít věci...........
Operátor nás ujistil, že odtah domů je až poslední věc, kterou bude řešit a do té doby bude řešit možnou opravu motorky v místě. Navíc odkázal na dodatek všeobecných podmínek, kde se píše, že repatriace je možná až po 10ti dnech od nahlášení poruchy a po vyčerpání všech ostatních možností!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Což už samo popírá důvod sjednání takové pojistky na motorku.
Nabídl nám ohledání motorky mechanikem u penzionu další den ráno. Protože jsme chtěli dodržet všechny podmínky asistence, počkali jsme do rána, kdy přijel jiný mechanik se synem a současně konečně s vozíkem na moto. Prohlédl poškození a sdělil, že opravu provede jak mu přijde díl. Když nám potvrdil, že motorka bude opravena přesně devátý den od nahlášení, věděli jsme, že neuspějeme. Oprava nebyla možná ani dřív, ani později. 9 dní bylo pro mechanika dogma a po spojení s deklarovanými 10ti dny potřebnými na odtah nám začínalo být jasné, jak tato asistence funguje. Čekáním na mechanika jsme pouze ztratili den, kdy mohlo být na cestě již auto, které nám přijelo na pomoc z Čech a za naše vlastní peníze. Operátor v Čechách se pouze usmál do telefonu a nabídl nám odtah hned za cca 36000,-, nebo zapůjčení auta na 3 dny (což úplně nevím co by řešilo).

Jednoduše zhrnuto. Při ukázkové události jsme měli mít zajištěno:
služby asistence / bylo využito pro nahlášení a zkontaktování se srevisem v Rumunsku
silniční asistence / museli jsme přejet na poškozené motorce sami, odtah nám neposkytli ani do servisu
repatriace stroje domů / byli jsme 890 km od domova, asistence tuto službu zamítla pro výše uvedené
náhradní auto na 3 dny / bylo nabídnuto, ale neřešilo danou událost
uskladnění na 3 dny / zajistili jsme si sami, následně asi možné v servisu
náhradní ubytování / zajistili jsme sami, následně se patrně proplatí
přeprava osob a zavazadel / nebylo využito, zajistili jsme si sami pro časovou náročnost ze strany asistence
jízdné pro opravený stroj / bylo požadováno, ale asistence omezila limitem
služby tlumočníka / nevyužito, překládali jsme si sami v angličtině

Pro cestovatele na motorce, skupinové i samotáře je toto pojištění úplně k ničemu, protože kombinuje asistenční postupy tak, aby nebyly vhodné pro řešení události. U nabourané motorky věděl mechanik bez kontroly vidlice a kola ihned že to bude 9 dní do zpojízdnění. Nevím, jak by se asistence chovala na západ od našich hranic, ale na východě jsme tuto službu vyhodnotili jako ,,šmejdský,, produkt, který se nebojí vám to téměř říct do telefonu. O to hůř, že ho nabízí všemi známý klub s dlouhou historií.

Řešení: Po této zkušenosti, kterou sledovali v přímém přenosu všichni noví abonenti pojištění (pořídili jsme 6 karet) jsme nenašli na trhu funkční pojištění a založili jsme fond, do kterého dáme každý stejnou částku před cestou, za kterou se pomůže postiženému (spoustu věcí si zajistíte sami lépe než přes asistenci) a v případě šťastného návratu si vybrané peníze vrátíme zpět (nebo se za ně pomějeme).

Snad tento článek pomůže všem, kteří se rozhodují pořídit si asistenci od českého autoklubu a vlastně od kohokoli jiného. Díky za další zkušenosti s tímto pochybným produktem a všem minimum těchto zkušeností!

Petr

Anketa: MOTO HELP asistence od ÚAMK
zkušenost s asistencí MOTO HELP
100%
1 2 3

15.9.2019 v 10:57 | Nahoru | #1
No a já si myslel, kdovi co extra, jsem si nezaplatil, diky za zkušenost.

Naposledy editováno 15.09.2019 11:05:11

15.9.2019 v 11:11 | Nahoru | #2
Docela obdivuji vaši trpělivost. Jak jsem již někde slyšel, nejméně vysilující je se spolehnout na svoje vlastní síly.

15.9.2019 v 11:33 | Nahoru | #3
Před cestou do Rumunska jsem uvažoval také. Zvedl jsem telefon a po třech přepojenich kdy ani jedna z operátorek nebyla schopna odpovědět na moje otázky jsem dostal k telefonu pána který konečně odpověděl. A co jsem jse dozvěděl mě vůbec nepotěšilo. V podstatě to samé co je v příspěvku tak jsem se rozloučil a sjednal od Europ assistance kde to byl přesný opak toho co tvrdil Uamk. Důležitý faktor pro mě byl že odtah má byt bez limitu. Čert ví jak je to v reálu ale s dobrým pocitem že jsem udělal maximum jsem sjednal. K plnění nedošlo. Recenze na netu jsou různé ale ten Europ mi ze všech co umí převézt moto že zahraničí
a neůčtovat si desítky tisíc korun nejlepší.

15.9.2019 v 12:38 | Nahoru | #4
PEXT1200 zásadní chyba u všech takových to připojištění si neprecist fatk důkladně všechny podmínky pojišťovny a nevědět přesně na co mám a nemám nárok.
Ono i dost negativních zkušeností s Europassistance je právě z této neznalosti.

MotoMike u koho máš tu asistenci, že ji máš bez limitu?

15.9.2019 v 12:47 | Nahoru | #5
S těma šmejdama mám naštěstí jenom jednu zkušenost. Letos sem na D1 bodnul zadní gumu a zavolal tenhle zlodějskéj spolek. Bylo mi řečeno, že pneu u motocyklů z bezpečnostních důvodů neopravují(i když to mají na kartě napsaný) a moto mi dle smluvních podmínek odvezou do vzdálenosti 200km, ale počítají do toho i příjezd ze základny a zbytek nad limit musím doplatit(celkem slušná raketa). Naštěstí jsem v báglu našel knot, poslal je do prdele a gumu opravil. Takže tyhle prolhaný kurvy už nikdy víc.

15.9.2019 v 12:57 | Nahoru | #6
Normální pojišťovna, přece nebude prodělávat nevěřím jim už léta ani slovo *urvám.

15.9.2019 v 13:39 | Nahoru | #7
cmiral> tak to je jasný. Ale jedna věc je zamlčet že do limitu odtahu se počítá i příjezd a druhá věc dělat si z klienta echt prdel když je jasně napsaná oprava pneu na cestě a do telefonu říct že to nedělají z bezpečnostních důvodů.

15.9.2019 v 14:35 | Nahoru | #8
Je tu někde vlákno shrnující všechny (většinu) asistencí na trhu..
Je to zde, zapracoval na tom pan Osiris (příspěvek č. 55), čímž mu díky...: https://www.motorka.../?t=209744&pgr=2
uamk
Převoz nepojízdného motocyklu ze zahraničí do ČR. Jedná se o zajištění převozu motocyklu, kterýje nepojízdný z důvodu vzniku nouzové situace mimo území České republikya jeho oprava by byla delší než 10 pracovních dní .
LIMIT: Repatriace neopravitelného stroje 1 000 km.
cena: 1005,- / rok

allianz
odtah vozidla a odvoz jeho posádky do nejbližší opravny schopné vozidlo opravit, nebo v případě současně sjednaného pojištění asistence PLUS nebo PLUS MAXI do jiného společného místa, které si určíte v případě, že opravna určená smluvním partnerem nebude schopna vozidlo zprovoznit do 8 hodin od vyžádání asistenční služby
LIMIT: Bez omezení km.
cena: 1190,- / rok

global assistance
Pokud motocykl po nehodě, poruše, defektu či vandalismu není možné uvést zpět do provozu po 24 hodinách od ohlášení události na Global Assistance, zajistí Global Assistance přepravu motocyklu do autorizovaného servisu, případně jiného vhodného servisu nejbližšího k bydlišti či sídlu dle přání klienta na území ČR.
LIMIT: Včetně příjezdu 2500 km.
cena: 1750,- / rok (lze i na období 14 dnů = 750,-; měsíc = 950,-; půl roku = 1250,-)

motocare
Může se stát, že vaši motorku nepůjde v zahraničí do 12 hodin od události opravit . V tom případě zajistíme repatriaci stroje do českého autorizovaného servisu. Využitím služby však ztrácíte možnost využít náhradní ubytování a dopravu, stejně jako služby EUROP Benefit.
LIMIT: Bez omezení km, ale max. cena 35.000,- Kč
cena: 1090,- / rok

Více na: https://www.motorka.../?t=209744&pgr=2
Copyright © Motorkari.cz

15.9.2019 v 15:09 | Nahoru | #9
spike-cz> takže nasrat a rozmazat po hubě.

15.9.2019 v 15:12 | Nahoru | #10
JiriBN> právě u Europ assistance. Byl jsem při sjednání ujištěn, že v rámci pojistky budu mít t odtah do ČR zdarma. Dokonce jsem to přesně postavil na modelové situaci poruchy v Rumunsku. Ale jak jsem psal čert ví jestli by to tak dopadlo. Nicméně nic lepšího jsem nesehnal.

15.9.2019 v 19:39 | Nahoru | #11
pojišťovny jen tahaj peníze,kde to funguje je ADAC v Německu...tady to je prostě marný...

15.9.2019 v 22:18 | Nahoru | #12

Sixxx píše: spike-cz> takže nasrat a rozmazat po hubě.

Nějak jsem tu tvou reakci nepobral...

15.9.2019 v 22:20 | Nahoru | #13

spike-cz píše: Nějak jsem tu tvou reakci nepobral...

Neživit zloděje a podvodníky.

16.9.2019 v 11:35 | Nahoru | #14
Doma to jistí dodávka a vozík na motorku. Nic lepšího není

16.9.2019 v 11:40 | Nahoru | #15

Sixxx píše: Neživit zloděje a podvodníky.

Můžeš uvést nějaký příklad vztahující se k asistenci na cestách?

MotoMike Europ Assistance je společnost provozující systém asistence na silnici a nabízí své produkty, pokud se nemýlím (dřive to tak bylo) je to pro motorky Motocare a tam je limit 35 000Kč. Proto mě zajímá co konkrétně jsi za asistenci podepsal, kolik jsi platil a limity?
Mimochodem Europ Assistance zajišťuje asistenci třeba i pro Českou pojišťovnu.

16.9.2019 v 12:43 | Nahoru | #16

Jmenujete se to Assistence super 44+40, limit na odtah není a o repatriaci můžete požádat v případě že je motorka neopravitelná asi do 3 dnů

Je tam třeba i 45 minut práce mechanika výjezdového vozidla a další celkem šikovné věci.

16.9.2019 v 13:10 | Nahoru | #17
JiriBN> omlouvám se že jsem to v mém prvním příspěvku blbě formuloval. Samozřejmě je limit 35 000 Kč. Ale šlo o to že z místa odkud jsem to modelově nastavil, tuším že to byla Bukurešť by byl odtah do ČR v rámci pojistného plnění anic bych dedoplácel. Tak mi to bylo řečeno.

16.9.2019 v 16:01 | Nahoru | #18

16.9.2019 v 18:23 | Nahoru | #19
ked to tu tak.citam, fakt sa utvrdzujem ze v europe je lepsi kamarat na telefone s vlekom/dodavkou

16.9.2019 v 19:29 | Nahoru | #20

JiriBN píše: Můžeš uvést nějaký příklad vztahující se k asistenci na cestách?

Mimochodem Europ Assistance zajišťuje asistenci třeba i pro Českou pojišťovnu.

Psal sem to vejš.

16.9.2019 v 19:49 | Nahoru | #21

Firecracker píše: Myslím, že jedno ze nejlepších připojištění ¨k motorce nabízí kooperativa, ale asi u nich musíte mít i povinné, to připojištění stojí asi 540kč k povinnému

A vidíš toto? Když jsem jim ukázal TP, kde je max. hmotnost 435kg (nepíšou v podmínkách, že jde o pohotovostní), tak mě řekli, že mám smůlu. A to mám tigra 800. Plno motorek je težší.

16.9.2019 v 20:50 | Nahoru | #22
U pojistek je vždy důležité si pořádně přečíst podmínky, hlavně se zaměřit na spoluúčast a termíny plnění.
Samozřejmě je pro pojišťovnu ti v Rumunsku zaplatit 10 nocí než odtah 900 km + odtahovce cestu zpět což je bratru 1800 km (odhaduju 30 000,-)
ono do do 10 dní se toho dá hodně opravit.
Já to mám u Allianz a tam je 8 hodin (pracovních - ne noc a víkendy) v normálním servisu - ne garáž jinak odtah podle limitu plnění. Osobně vyzkoušeno.
Porucha ve středu večer nejbližší servis 250 km. po domluvě s operátorem zajištěno ubytování a ráno následně odtah domů 700 km. operátorka usoudila, že by to stejně asi za den nedokázal mechanik opravit.
Odtahovka přijela do 30 min. po nahlášení.

16.9.2019 v 21:39 | Nahoru | #23
Souhlasím. Ještě bych přidal...modlit se, aby nemusela být využita..
Zkusil jsem Globalassistance, co je v příspěvku výš. A nakonec nepotřeboval. Takže ty potřebný reference nemám..

16.9.2019 v 21:50 | Nahoru | #24
Radek_S> Ptal jsem se na to samé mě řekli že je jedná o pohotovostní hmotnost. Nicméně jsem jim dnes napsal tak uvidíme.

17.9.2019 v 04:04 | Nahoru | #25
Proto jsem ještě letos obnovil Motocare, který má alespoň lepší podmínky. Další motorka asi pude k Allianz nebo Kooperativě...

17.9.2019 v 09:29 | Nahoru | #26
Pojišťovny jsou velmi profitabilní byznys, kde se vydělávají miliardy... Kde se ty peníze asi berou?

Můj názor je, že pojišťovat věci jejichž plnění z vlasní kapsy člověka ekonomicky nezničí (plnení na věci v řádu tisíců/desetitisíců) je ekonomický nesmysl a finanční negramotnost. (např. oprava nebo odtah moto v ceně 30 tis.)
Odtah za 30k v ceně litr za rok si pojistí jenom někdo, kdo ve škole chyběl na matematiku a statistiku - Úvaha pojišťovny totiž probíhá nějak takto - pravděpodobnost, že budeme platit odtah moto v ceně 30k je 1:60. Pojistíme 60 lidí, vybereme 60k/rok a zaplatíme 30k.
30k profit :)

Pojištění ma smysl na událost, která by člověka jinak ekonomicky zničila (tedy např. nutnost zaplatit z vlastní kapsy statisíce/miliony - typicky povinné ručení, zdravotní pojištění v zahraničí apod.)

Naposledy editováno 17.09.2019 09:53:34

17.9.2019 v 10:46 | Nahoru | #27
Spazik> Dovolím si nesouhlasit.

Motorka v ceně 250k (nicméně na ceně moto až tak nezáleží stejně bych tam nechtěl nechat svoje KLR které si cením na cca 50) , něco se Ti posere v Rumunsku. Opravit na místě snadno a rychle není možné. Pokud nejsi pojištěný odtah domů tě vyjde na bratru 30 tisíc pokud máš připojištění třeba u té kooperativy (kde je neomezený limit na odtah) je to 540kč navíc.

Podle mě to za ten klid stojí, jak je ale psáno výše je opravdu potřeba dobře to pojištění vybrat.

Naposledy editováno 17.09.2019 10:47:04

17.9.2019 v 12:51 | Nahoru | #28

17.9.2019 v 13:07 | Nahoru | #29
vilemx> na to bych zas tak nesázel, sám nevím o nikom kdo by se jen tak sbalil a dojel pro mě, ať už dodávkou nebo s vozíkem někam do .... samozřejmě ne zadarmo. Vem si třeba že zustaneš někde v Řecku, nebo třeba na vrchu v Norsku. Bych byl fakt zvědavej kolik by se našlo dobrovolníků? I do toho Rumunska bych na to nesázel. Pro to se řeší pojistky, nemusíš se nikoho doprošovat .

17.9.2019 v 14:26 | Nahoru | #30

vilemx píše: Firecracker> A to fakt nejsi schopen obvolat kamarády nebo kamarádi své kamarády, ať pro tebe do toho Rumunska přijedou? I kdybys jim zaplatil bůra na kilák a pět litrů do kapsy, tak jsi na polovině. A jaká je pravděpodobnost, že ti exne motorka, že je nutný odtah? Jednou za život?

Ale tak to víš že jsem schopen obvolat kamarády, ale nikdo z nich nemá dodávku a třeba v tom Rumunsku jsme byli společně. Takže bych na tom sice nebyl sám, ale motorku bych stejně neměl jak odvézt. A půjčit si v Čechách dodávku na přepravu motorky a speciálně na cestu do zahraničí není úplně prdel a už vůbec ne na to abys za dva dny najel 2500km.

Myslím, že ta šance není zanedbatelná, když pominu závadu (problém s elektronikou, protočený kardan, prasklý rám) tak úplně klidně může někde upadnout a motorka může být velmi snadno nepojízdná, věcí co se může podělat jsou mraky zvlášť když je motorka docela naložená a sem tam jedeš i mimo silnici a ve dvou.

Nehledě na to že bůra na km je dost málo jen náklady na naftu budou u dodávky minimálně cca 3,5kč na km a do toho nejsou počítané žádné poplatky za dálnice jídlo pro řidiče a konec konců s nájezdem 2500km je potřeba počítat i s nějakou tou amortizací. Takže odovoz kamarádem mě při 2500km vyjde tak na 18.000 a to mě přijde oproti 540kč zbytečné