bmw_r1300gs_cartec

globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Cestovní moto střední kubatura
Zdravím vespolek a prosím o váš názor. Motorku na ježdění sólo okolo komína mám už léta vyřešenou, ale chci přikoupit ještě něco na cestování po ČR i Evropě. Na této moto bych jezdil 99% ve dvou s maželkou. Mívali jsme 650 Transalpa, pak byly jiný starosti, takže šel do světa, teď bychom se rádi k cestování v jedné stopě vrátili.
Transalp nebyl špatnej a je to taková moje jistá volba, pokud nevymyslím něco lepšího. Jde o to, že mám trochu protichůdný požadavky - uvítal bych ještě trochu víc místa a komfortu na delších přesunech než nabízel tranďák, zároveň jsem ale menší postavy a motorky typu Varadero už jsou na mě moc - zkoušel jsem a necítil jsem se na tom dobře a ten výkon taky nepotřebuju.

Zatím teda přemýšlím o:
Transalp 650 nebo raděj 700 - věděl bych, do čeho jdu
NT700V - dost se mi líbí, zatím jsem nezkoušel, váha na papíře se zdá hodně vysoká, ale v této kubatuře je to snad jediný čistě cestovně zaměřený stroj, pro mě trochu krok do neznáma, vždy jsem byl zaměřený na endura nebo aspoň pseudoendura
DL650V - všichni stromka strašně chválí, mám trochu problém, že se mi dost nelíbí, ale to bych asi překousl, stejně jako posed, kterej jsem zkoušel a na první dobrou to nebylo, necítil jsem se dobře, ale pohodlnej asi bude, prostornej je hodně
TDM 900 - překvapivě nízká váha, vždy se mi líbily už od prvního modelu 850, ale nevím, jestli to není moc sportovní a málo cestovní - hledám komfort na dlouhých cestách ve dvou

No už jsem dostal rady typu Varadero nebo ST1100, ale to jsou hrozný parníky, na dálnici bych tomu sice kroutit knedlíkem zvládl jako každej, ale my rádi - když už někam dojedeme - vymetáme ty nejzapadlejší venkovský zatáčkovitý asfaltky a taky pak často zastavujeme, otáčíme, vracíme, fotíme... a prát se potom pořád s velkou obludou se mi nechce. Abych to shrnul - výkon nehledám, důležitý je pohodlí a přiměřená váha.

EDIT: mám rozpočet +/- 80 tisíc

Naposledy editováno 10.09.2019 15:44:55
1 2

10.9.2019 v 15:35 | Nahoru | #1
Hledáš svatý grál.Něco pohodlného cestovního co nebude moc velké a bude málo vážit...Vždy to bude kompromis.Zkušenosti máš,není nad osobní zážitek.Od klávesnice toho moc nevyzkoušíš-Jedni budou chválit,druzí pomlouvat...
Neodpustím si rýpnutí:Nechybí tu ve výběru Německý premiant?

10.9.2019 v 15:37 | Nahoru | #2
No já do toho chci dát tak kolem 80 tisíc max, německý premiant za to asi nebude.

EDIT: Já vím no, hledám něco co není, asi bude zase Transalp, s tím se dalo žít

Naposledy editováno 10.09.2019 15:38:36

Skvělá odpověď, děkuji! 10.9.2019 v 15:43 | Nahoru | #3

10.9.2019 v 15:44 | Nahoru | #4
Ve dvou bych se šestkám vyhnul, zvlášť v dnešním provoze. TDM 900, Tiger 955i nebo BMW 1150...nepíšeš ale kolik na to máš, tak těžko radit.

Naposledy editováno 10.09.2019 15:52:10

Skvělá odpověď, děkuji! 10.9.2019 v 15:47 | Nahoru | #5
TDM . Měl jsem 650 V-Strom , K7 , super motorka , pohodlná , spolehlivá. Teď mám třetí sezónu TDM a zpět bych nešel.
Musíš doladit detaily jako je jiné (turistické) plexi , ideálně s deflektorem a vyměnit tragické origo řídítka.
Yamaha v noci hůř svítí a ochrana proti větru je horší , nicméně naprosto dostatečná. Na Suzuki jsem v létě naopak trpěl tím , že na mě nefoukalo.
Spotřeba je srovnatelná , podvozek na TDM jednoznačně lepší , brzdy jakbysmet. To , že je 900 pro cestování ve 2 lepší než 650 nemá cenu psát.
Beru to z pohledu cestování po silnici. Na šotolině najedu tak 20 metrů ročně...

10.9.2019 v 15:47 | Nahoru | #6

Anti píše: Ale doporučuji zkusit alespoň pár km na jiných strojích,ať máš jasno.Je možné že zjistíš že ti něco sedí víc....Velkej bazar,kauce a můžeš zkoušet.

Asi jo, zkusím nějaký bazary obejít a nebo vyprosit jízdy po kamarádech. Známej má stroma, ten - ač se mi nelíbí - mi celkem leží v hlavě

10.9.2019 v 15:50 | Nahoru | #7

vikik píše: TDM . Měl jsem 650 V-Strom , K7...

Skvělá odpověď, děkuji! 10.9.2019 v 15:55 | Nahoru | #8

Transalp2005 píše: Jakej je na TDM posez oproti stromu? Já TDMkům fandím, ale jsem zvyklej na hodně vzpřímenej posaz.

Hele, Stroma jezdím teď mám to chvilku, ale na TDM je ten posaz fakt nějak trochu lepší, přišlo mi. Ona je o fous nižší ještě a pocitově kratší, nebo co..
Možná bych stromka i poslal dál...koukám furt po Shiveru nebo Hypermotardu

Naposledy editováno 10.09.2019 15:58:13

Skvělá odpověď, děkuji! 10.9.2019 v 16:01 | Nahoru | #9

DVI píše: Hele, Stroma jezdím teď mám to chvilku, ale na TDM je ten posaz fakt nějak trochu lepší, přišlo mi. Ona je o fous nižší ještě a pocitově kratší, nebo co

TDM je především užší. Má stejně vysoko sedlo (podle tabulky) a líp dosáhneš .

Transalp2005> posez je v klidu. Má to delší nádrž , ale sedí se na tom pohodlně. Někde si na to sedni a uvidíš.

Skvělá odpověď, děkuji! 10.9.2019 v 16:44 | Nahoru | #10
vikik> někde jsem teď viděl devítku TDM kolem 80, to bych řekl že jako dobrý... Akorát teda fakt blbě svítí. Když jsem koupil Stromka, tak jsem nechtěl věřit, ty dvě H4 a velká plocha světel svítí bezkonkurenčně.
A jede to jak vlak, i když je těžší než Strom , tak se podobně snadno řídí.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cestovní moto střední kubatura

10.9.2019 v 16:50 | Nahoru | #11

Anti píše: Hledáš svatý grál .Něco pohodlného cestovního co nebude moc velké a bude málo vážit...Vždy to bude kompromis.Zkušenosti máš,není nad osobní zážitek.Od klávesnice toho moc nevyzkoušíš-Jedni budou chválit,druzí pomlouvat...
Neodpustím si rýpnutí:Nechybí tu ve výběru Německý premiant?

Německý taky, ale co teprve nejlepší motorka na světě? Honda N......

E:

Naposledy editováno 10.09.2019 17:07:14

Skvělá odpověď, děkuji! 10.9.2019 v 17:03 | Nahoru | #12
Slavan>
Honda nuda motor. I Vstrom nuda motor. Yamaha nad TDM nedostupná - ale motory od Yamahy jsou zábavný a přitom spolehlivý. Multistrady se nezbavíš, kdyby bylo třeba, ani Tigra. BMW v daný ceně jednoválec... nic.
Aprilka Shiver, ale to je na cestování ve dvou blbý.

Ale kdyby, tak tady jsem teď v ceně kolem 80 viděl dva Transalpy 700... A to zas jako v pohodě cenduro.

Jo, a na Stromu je v létě docela hic, jak tu už někdo psal. Helma nevětrá, bunda nevětrá... kapotáž funguje až to někdy mrzí

10.9.2019 v 17:13 | Nahoru | #13
Slavan> Vím kam míříš,ale tu on nemá prachy...

Skvělá odpověď, děkuji! 10.9.2019 v 18:48 | Nahoru | #14
po Transalpu jsem přešel na V-stroma 650 a byl jsem dlouho hodně spokojenej. Víc místa, pohodlí, výkonu a menší spotřeba... když dosáhnes na model 2011 tak ještě lepší

10.9.2019 v 19:21 | Nahoru | #15
Ber TDM.

Skvělá odpověď, děkuji! 10.9.2019 v 21:55 | Nahoru | #16
když se bavíme v cenové hadině 80tis, asi bych v tvém případě (.."..jsem ale menší postavy a motorky typu Varadero už jsou na mě moc ..."..) volil mezi TA a TDM.
jsem Hondař, a bohužel jsem cenduro nevybral, TA se mi moc líbil, ale klukům s kterýma jezdím bych nestačil a Varan byl i na mě /187cm/ velký autobus, zkoušel jsem ho. Už jsem byl rozhodnut pro TDM, několik jsem jich objel, ve finále dílem náhody (stav,doplňky,cena) jsem koupil Tigra 900/r 99, a super, spokojenost, nadšení.
Na trochu odlišný vzhled jsem si rychle zvykl, no dokonce se mi líbí víc a víc. Ale je to motorka pro dlouhé kluky, podle mě tak od 185 cm +

10.9.2019 v 23:07 | Nahoru | #17
Anti>
..zonky nebo jiná lichva dorovná..
splátky z každé ušetřené deci

jinak vážně - asi to TDM

10.9.2019 v 23:59 | Nahoru | #18
Hele, hondaři

To jako podle mě je super, asi bych moc nepřemýšlel, kór kdybych si říkal Transalp2005

Naposledy editováno 11.09.2019 00:02:46

Skvělá odpověď, děkuji! 11.9.2019 v 08:25 | Nahoru | #19
sice som viac "hondar" ale na tvojom mieste by som TDM minimalne skusil. Prisla mi trochu pohodlnejsia a ten motor mi pripadal pre dvoch o dost lepsi, vzhladom nato, ze chces cestovat v dvojke.

11.9.2019 v 10:15 | Nahoru | #20
Ahoj. Mohu doporučit TDM 900. Jezdíme většinou taky s manželkou, oba kolem 182cm, tři kufry a pohoda. Žádná divočina to není, na druhou stranu ale ani lenoch s kterým bych se bál předjíždění.

Skvělá odpověď, děkuji! 11.9.2019 v 12:24 | Nahoru | #21
No se přesně na tom jak ty, ale navýšil jsem cenu 150 000,- Kč. Do 80000,- toho moc není pro dva z endur(cenduro), když to nebude 15 let starý. TA 700 je to lína mrcha moc to nejede jen to dobře vypadá a za 80 to bude holátko. Měl jsem ji v plánu taky, ale nakonec rozhodl rozum. TDM 900 je dobrá volba pro dva nebo Tiger 955i obě do 80 seženeš a mají dost výkonu na ten rok. Versys do 2015 je pro dva malej je to taková hravá malá potvora. V strom je mohutnější a na cestování lepší jen ten motor je takový gumový mě nesedl do ruky a do 80 to bude nic moc. Včera jsem si projel V Stroma r.2013/4 a ta mi sedí líp než ten starej, ale to je na každým co mu padne a vyhovuje V Strom motorka je pohodu.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cestovní moto střední kubatura

11.9.2019 v 14:02 | Nahoru | #22

Michaelgelo píše: No se přesně na tom jak ty...

Starší motorky mi nevadí, už doma jednu přes 30 let starou japonskou vránu mám takže 15 let stará motorka je pro mě mládě.

K tomu Tigerovi - vždy se mi líbil, ale považoval jsem ho za motorku pro dlouhány. Mám 172 cm štíhlá postava, nevím, nevím. Za jízdy dobrý, ale manipulace na místě je taky důležitá. Jak jsem psal, když se pak cestuje, člověk často zastavuje, otáčí se, vrací, fotí... a já bych si z toho nerad dělal noční můru, zvlášť když za sebou budu mít ještě manželku. Ale jinak by se mi líbil, to jo, i když je to pro mě exotika, s britskými stroji mám nulovou zkušenost.

Určitě dám šanci tomu TDMku, mohlo by mi sednout, musím se na tom někde svézt, nejlíp rovnou i se ženou.

Když mi nic nesedne, vezmu Transalpa, už jsem měl 650 a jezdit se na tom dalo, pohodlí slušný, výkon umírněnej, to je fakt, ale nikam se neženu.

Naposledy editováno 11.09.2019 14:08:32

11.9.2019 v 14:20 | Nahoru | #23
taky jsem to řešil. Myslím, že s ohledem na pohodlí a sílu(a v této cenové kategorii) pro dva vychází velmi dobře Tiger 955i

Naposledy editováno 11.09.2019 14:21:21

Skvělá odpověď, děkuji! 11.9.2019 v 14:30 | Nahoru | #24
Se 172 cm ti bude TA 700 celkem prostornej. Já ho měl 5 let. Podle mě je ale na ježdění ve dvou slabej a nevýhodu má ve svém podvozku, který je dost rozpočtový a zadek je bída. Můj skromný názor. Já to vyřešil tlumičem od YSS, což je sice investice, ale motorku to komfortem posune o slušný kus jinam. A ještě jedna vlastnost je na té motorce zvláštní a to je způsob jejího ochlazování, kdy nebyl problém při chvilce stání dostat teplotu na 103°C a větrák pak funěl o stošest. V létě při cestování, mě to docela sralo. Stačí pak 30°, roztahaná vesnice, semafor a následnou jízdou ve vsi ji jen tak neochladíš.
Pokud vyloženě nepotřebuješ enduro/cest. enduro a jsi hondař, tak bych se možná mrknul na CBF 1000 i vzhledem k tvému rozpočtu.

Skvělá odpověď, děkuji! 11.9.2019 v 16:57 | Nahoru | #25
Transalp2005> no ja mam taky 172, ale dlouhy nohy tak vystačím. Máš pravdu, že je Tigr těžkej na místě ta manipulace byla dost obtížná, ale když jsem se rozjel tak super. No pokud jezdíš hodně na pohodu tak vyzkpusej TA 700 a TDM. TA je vyšší jak TA 650, ale dá se to nechce snížit na kostich nebo sedle

Skvělá odpověď, děkuji! 11.9.2019 v 19:56 | Nahoru | #26
K tomu Tigerovi - vždy se mi líbil, ale považoval jsem ho za motorku pro dlouhány. Mám 172 cm štíhlá postava, nevím, nevím. Za jízdy dobrý, ale manipulace na místě je taky důležitá . Jak jsem psal, když se pak cestuje, člověk často zastavuje, otáčí se, vrací, fotí... a já bych si z toho nerad dělal noční můru, zvlášť když za sebou budu mít ještě manželku. Ale jinak by se mi líbil, to jo, i když je to pro mě exotika, s britskými stroji mám nulovou zkušenost.

- tak to je dvojnásobná škoda, protože Tobě bohužel Tigra doporučit nemůžu, i když ho sám mám. K výšce jezdce jsem psal v #16 , tak ještě k manipulaci ( klidně ať mi tu napíšou, že jsem střevo, je to pravda ) upadl mi 2x, vždycky na místě, resp. při rozjezdu v ostrém úhlu, prostě se v jednom bodě nějak zlomil a bylo

edit: první odstavec je výtažek z příspěvku od zadavatele

Naposledy editováno 11.09.2019 19:58:36

Skvělá odpověď, děkuji! 11.9.2019 v 22:26 | Nahoru | #27
Tak, ony ty cendura jsou vsechny takový vysoký, klativy...zrovna včera jsem stromka malem omlatil, bo jsem si blbě vyklopil policajta a on se zavřel
Na jedny noze, druhou ještě prehozenou, az se mi posunul levej grip po riditkach, jak jsem se snažil
Ale povedlo se to naježit zpátky svisle nakonec... S plnou nádrží po špunt, 22 litru...
Strom 650 je totiž při své velikosti jeden z nejlehčích cendur v této dvouválcové kategorii.

Skvělá odpověď, děkuji! 12.9.2019 v 18:01 | Nahoru | #28
Zdravím. Jezdil jsem na NT 700V Deauville, nyní na ní jezdí manželka, syn jezdí V-Stroma 650. Obě motorky na cestování v pohodě. V-Strom je vyšší, za mě krásně ovladatelný, nadchl mě podvozek. Ale mám na něm jen pár km, syn mi ho nepůjčuje Podle mě výborný poměr ceny a užitné hodnoty. Deavillku považuji za výborný
cesťák střední třídy (a také jediný, snad ještě BMW F800GT - jiná cena), výborná ochrana proti nepřízni počasí, integrované kufry, integrované padáky, kardan, spolehlivý a osvědčený motor (jako v Transalpu), pohodlný posed pro jezdce i spolujezdce, má svoji váhu, ale dobře se s ní manipuluje i na místě. Kdyby ses potřeboval ohledně těchto motorek na něco zeptat, klidně mi napiš zprávu a můžeme si třeba i zavolat. Přeji dobrý výběr, ať jsi spokojený.

Skvělá odpověď, děkuji! 12.9.2019 v 22:19 | Nahoru | #29
BMW F 800 ST a rozpočtom sa mestíš! Skúšal som síce novší model a pohodlie ma milo prekvapilo a široká sedačka sa pozdávala aj manželke. Treba skúsiť.

13.9.2019 v 08:28 | Nahoru | #30
wi_tack> díky, ozvu se

vlko32> to BMW asi ne, už když to vidím na fotce - to bude spíš motorka pro někoho, kdo na cesťák přesedá ze silniční sportovní motorky, já na to polezu z endura, potřebuju vzpřímenej posez. Nic na čem jsem kdy jel a byl v předklonu mi nesedělo.
1 2
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Problém Transalp XL 700V - po zahřá... Honda XL 700V Transalp MartyR 11 17.4.2024 v 22:14 lifik
Jak zvýšit volnoběh u TDM 900 Yamaha TDM 900 Milanbohy 7 13.4.2024 v 21:59 StiefTomas
Motovýlet Suzuki DL 650 V-Strom BTerier 10 14.3.2024 v 15:44 biosák
Znáte kurt linder - motocentrum - L... Suzuki DL 650 V-Strom Stromowner 23 16.2.2024 v 20:26 Edyk
Transalp - limit rozvodů Honda XL 650V Transalp Kongošt 0 16.2.2024 v 18:21 Kongošt