Téma: Dotaz na STK-lehká úprava moto
 
9.9.2019 v 21:51
Ahoj všem

Vím, že se tu přestavby řeší skoro pořád a často se dotazy opakují, ale i přes to se zeptám zkušenějších.
Když se udělá drobná úprava jako na obrázku, projde moto STK? Pokud si myslíte, že ne, tak proč.



Moc díky za reakce.

Předchozí
1 2 3
Následující

Dotaz na STK-lehká úprava moto

9.9.2019 v 22:05 | Nahoru | #1
Tomu říkáš drobná úprava Já jsem měl problém i u origo blinkrů že na nich není posr.né éčko a ty ji chceš takhle očesat...Neblázni a nenič motorku

Dotaz na STK-lehká úprava moto

9.9.2019 v 22:24 | Nahoru | #2
Tak obecně, v techničáku máš třeba rozzměry pneumatik, ten tlumič výfuku - nevím rok výroby - homologace, výrobce výfuku, nevidím jak to máš s RZ...Ale není problém dohledat co se na STK řeší, bylo tady moc pěkný video o STK, homologacích a tak.

1 reakcí na tento příspěvek Dotaz na STK-lehká úprava moto

9.9.2019 v 23:15 | Nahoru | #3
zaletzi na koho narazis... pravdepodobne s takovou upravou neprojdes.

Dotaz na STK-lehká úprava moto

9.9.2019 v 23:17 | Nahoru | #4
procti si na teto strance dole ty jednotliva temata. jsou rozdelena do 6ti sekci...

a ikdyz se timto vsim budes ridit, stejne neprojdes. Ja jsem neprosel.

https://www.touratec...-s-motocyklem-na-stk

Dotaz na STK-lehká úprava moto

10.9.2019 v 06:52 | Nahoru | #5
Co určitě bude vadit jsou: blatníky - musí mít určitý úhel, odrazky, blinkry, zrcátka, tacho...

1 reakcí na tento příspěvek Dotaz na STK-lehká úprava moto

10.9.2019 v 07:53 | Nahoru | #6
Jo, byla někde k dispozici příručka pro techniky STK, kde bylo lidsky vysvětleno, jak hovoří zákon - co je v pořádku. Tady se jedná především o vnější rozměry, úhly blatníků, umístění světel (i jejich viditelnosti, co se úhlů týče), RZ atd. Homo zrcátka, světla atp. beru jako naprostou samozřejmost, vůbec nechápu a naprosto neschvaluju, aby někdo používal neschválený výrobky, který neprošly zkušebnou.

Dotaz na STK-lehká úprava moto

10.9.2019 v 08:11 | Nahoru | #7
Humusus, Piwell: oba pisete o uhlech blatniku, kdyz jsem to resil, tak takovou informaci jsem nikde nepostrehl. Je mozne, ze jsem ji prehledl, muzete me nasmerovat a nebo nejlepe odcitovat s odkazem na zdroj, cast vyhlasky, ktera o uhlech blatniku pojednava? diky.

Naposledy editováno 10.09.2019 08:11:50

Dotaz na STK-lehká úprava moto

10.9.2019 v 08:19 | Nahoru | #8
postup techniků při TP motocyklů řeší instrukce pro STK, která je obsažena ve věstníku dopravy, jde o instrukci č. 1/2018 a věstník dopravy shodného číslování 1/2018
Jen upozorňuji že tato instrukce není právní normou a na každý motocykl se vztahují předpisy, platné v době jeho schvalování, v instrukci je odkaz na vyhlášku 341, která mimo jiné obsahuje přílohu s výčtem EU legislativy, která musí být dodržena

Naposledy editováno 10.09.2019 10:12:59

Dotaz na STK-lehká úprava moto

10.9.2019 v 09:57 | Nahoru | #9
Prostě musíš dodržet všechny ůdaje z TP, včetně hlučnosti. Nevím kam bys chtěl na tento krátký zadek dát SPZ ve správném sklonu, vzdálenost blinkrů od konce vozidla je asi taky delší ne může být. Možná se jim nebude líbit ten viditelný zásah do podsedlovky a ta krátká sedačka pro dvoumístné moto.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dotaz na STK-lehká úprava moto

10.9.2019 v 10:50 | Nahoru | #10

cuir píše: zaletzi na koho narazis... pravdepodobne s takovou upravou neprojdes.



Asi tak. Pokud nejsi oblíbenec něktrého jejich ušmudlance tak vyletíš tak papír komínem. U nás jsou posedlí v hledání závad u zákazníků z ulice, asi aby si plnili % závadovosti, protože to, co mají připraveno na dvoře od kamarádů musí projít bez ztráty květinky. Ony ty jejich kamery zas tak moc nevyřešily.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dotaz na STK-lehká úprava moto

10.9.2019 v 13:03 | Nahoru | #11
cmiral> s tím nesouhlasím, stačí si nastudovat všechny předpisy EHK OSN a EU/ES platné v době výroby motocyklu a pokud bude mít technik problém, řádně jej poučit...samozřejmě se znalostí věci...nevěřte tomu, že člověk, který 12 hodin denně leze do jámy pod auta má ještě dost sil k tomu aby po večerech studoval tisíce stránek různých norem....

Navíc po předposlední novele zákona 56/2001 Sb. se kdysi neprůstřelný technik STK stal lehce zranitelným, za pochybení mu hrozí zákaz činnosti na 5 let a pokuta 50 tis Kč...Takže nejde ani tak o ty kamery ani o to, kdo je a kdo není oblíben....jednotlivého technika STK řeší a kontroluje přímo Ministerstvo dopravy, stačí tam zavolat.

a závěrem, problém bude mít vždy jen ten, kdo bez znalosti věci bastlí motorky

Naposledy editováno 10.09.2019 13:07:11

Dotaz na STK-lehká úprava moto

10.9.2019 v 13:15 | Nahoru | #12
Vezmi fotku a zajdi na STK se optat, jaky k tomu maji pripomiinky. Treba v nemecku je to bezna praxe a v podstate jedina moznost, jak s jistotou projit. Technik od technika se nazory lisi. Ohlidej si dulezity veci jako jsou homologovany svetla, blinkry a jejich vzdalenost od konce motorky, umisteni RZ, jeji osvetleni a odrazka. Konkretne odrazku, drzak znacky, a jeji osvetleni na mem Triumphu jsem probral predem s technikem.
Ta informace o uhlech blatniku by me taky zajimala, dosud jsem o neco takoveho nezavadil.

(reakce na) Dotaz na STK-lehká úprava moto

10.9.2019 v 13:19 | Nahoru | #13

Piwell píše: Jo, byla někde k dispozici příručka pro techniky STK, kde bylo lidsky vysvětleno, jak hovoří zákon - co je v pořádku. Tady se jedná především o vnější rozměry, úhly blatníků, umístění světel (i jejich viditelnosti, co se úhlů týče), RZ atd. Homo zrcátka, světla atp. beru jako naprostou samozřejmost, vůbec nechápu a naprosto neschvaluju, aby někdo používal neschválený výrobky, který neprošly zkušebnou.


Ale prosimte...neschvaluji co neprošlo zkusebnou...ty si z kere planety...

1 reakcí na tento příspěvek Dotaz na STK-lehká úprava moto

10.9.2019 v 13:22 | Nahoru | #14

Co říkáš na tyhle úpravy!!!vše zapsáno v TP...opravdu si myslíš že v téhle době nejde používat díly které neprošly zkusebnou.....

Dotaz na STK-lehká úprava moto

10.9.2019 v 13:38 | Nahoru | #15
jen znackuju

5 reakcí na tento příspěvek Dotaz na STK-lehká úprava moto

10.9.2019 v 13:58 | Nahoru | #16
Já teda jsem motorkář začátečník. Můžete m někdo vysvětlit v čem spočívá výhoda sundat z motorky blatníky aby mi bahno stříkalo na záda, dát méně pohodlné sedlo, hůř svítící světla a hlučnější výfuk.

(reakce na) Dotaz na STK-lehká úprava moto

10.9.2019 v 14:08 | Nahoru | #17
CRF1000> obecně s tebou souhlasím, ale praxe je jiná. Letos jsem se svými motorkami, auty a vlekem strávil mnoho času na EK a STK a jen neznalý pitomec nepochopí jak to chodí. Všímal jsem si při hodinovém čekání jak mezi auta ze dvora občas strčí někoho z ulice a ty ze dvora měly evidentně jinou péči arogantních šmudlůi, víc je zbytečné to komentovat a s kontrolami to nebude tak žhavé. Z kolika už sundalo MD montérky? I já potřebuji ke své práci znalosti předpisů a nařízení a pracuji s lidmi stejně jako ty. Ten šmudla netráví 12 hodin denně v kanále pod autem ani náhodou.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dotaz na STK-lehká úprava moto

10.9.2019 v 14:13 | Nahoru | #18
Borntobewild> budeš jinej, než všichni ostatní

(reakce na) Dotaz na STK-lehká úprava moto

10.9.2019 v 14:44 | Nahoru | #19
maspe>
To se dá pořídit levnějc a pohodlnějc

(reakce na) Dotaz na STK-lehká úprava moto

10.9.2019 v 15:46 | Nahoru | #20
Borntobewild> také to nechápu, ale když mi bylo 15 tak jsem si na řadící páku jawy 20 navařil starý pohrabáč tak, abych mohl řadit rukou, protože jsem to viděl na motorce BSA...vydrželo mi to asi 15 minut něž jsme zjistil že je o na h****vno...majiteli café raceru na fotce to dojde po prvním slejváku...

Dotaz na STK-lehká úprava moto

10.9.2019 v 16:03 | Nahoru | #21
Všichni se nechcou pohybovat v,na tuctovych strojích.proc si neupravit stroj dle vlastních představ...a odpověď že,zákony sou zákony je blbost. Peníze sou a budou nad zákonem .jen musíš vědět komu ty peníze předat...nevím proč ho lincujete. Udělej si to jak chceš,a dostaneš to i do TP.. jen se snažit!!howk

(reakce na) Dotaz na STK-lehká úprava moto

10.9.2019 v 16:05 | Nahoru | #22

volverin01 píše:
Co říkáš na tyhle úpravy!!!vše zapsáno v TP...opravdu si myslíš že v téhle době nejde používat díly které neprošly zkusebnou.....



Mluvil jsem o zrcátkách, světlech atp.

Dotaz na STK-lehká úprava moto

10.9.2019 v 16:53 | Nahoru | #23
Hlavně vidím problém s SPZ. Ale pokud to jde někde schválit a zapsat do TP tak je asi všechno možné

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dotaz na STK-lehká úprava moto

10.9.2019 v 17:22 | Nahoru | #24

Borntobewild píše: Já teda jsem motorkář začátečník. Můžete m někdo vysvětlit v čem spočívá výhoda sundat z motorky blatníky aby mi bahno stříkalo na záda, dát méně pohodlné sedlo, hůř svítící světla a hlučnější výfuk.



A můžeš mi vysvětlit, proč vůbec jezdíš na motorce, když je to tak neekologické, neekonomické a máš 6x větší šanci se zabít než když pojedeš v káře?

Dotaz na STK-lehká úprava moto

10.9.2019 v 17:25 | Nahoru | #25
Nejsnazší je pro potřeby STK to železo na to všechno naházet a pak to zase sundat dolů...a na C-R stejně vždycky jezdíš jednou nohou v průseru...přip. si pořídit ještě jednu mášu v původním stavu a mít je na jedny papíry ...a nebo jestli máš tu možnost, tak to přihlásit v Polsku apod. - české buzerSTK se tě pak týkat nebude...

Naposledy editováno 10.09.2019 17:26:37

Dotaz na STK-lehká úprava moto

10.9.2019 v 17:56 | Nahoru | #26
Keď pomeníš svetlá a smerovky s E, tak pohoda. Nechal by som si originál späťáky /ak by si dával nejaké dizajnovky do konca riaditok/, nechal by som originál blatníky a na TK to prehadzoval, aby to nevyzeralo okate. To že zmeníš nádobku kvapaliny, prečaluniš sedlo, či iné riaditka, či tachometer na jeden centrálny budík - nebude vadiť /aspoň u nás/. Ale stavať to tak, aby to išlo max. dať naspäť do originálu pre prípadny predaj /nie každí chce CR/ či TK.

(reakce na) Dotaz na STK-lehká úprava moto

10.9.2019 v 18:19 | Nahoru | #27

2stroke píše: A můžeš mi vysvětlit, proč vůbec jezdíš na motorce, když je to tak neekologické, neekonomické a máš 6x větší šanci se zabít než když pojedeš v káře?


A jo

(reakce na) Dotaz na STK-lehká úprava moto

10.9.2019 v 19:31 | Nahoru | #28
Borntobewild> Někdo má moto na cestování, někdo ho má jako koníček pro zábavu, a má rád ten pocit jet na něčem co si sám postavil a věnoval tomu spoustu zimních večerů. Dnes je už málo lidí, kteří jsou takto mechanicky zruční a bude hůř. Začíná být trend, že si lidi koupí moto a ví jen kam se leje benzín. Pak hledaj servisy, které jim vymění olej. Je jich málo a čekací doba dlouhá. Jinak samozřejmě chápu, že u některých, elektronikou narvaných nových strojů už si ani nic doma neudělaj. Takový stroj mi nesmí do baráku. Nepotřebuji mít 10 map, stačí mi jedna. A to samé auta. Proto fandím každému, kdo se snaží něco postavit, nekritizuji a rád poradím. Já mám také HD Roadster 2017(ještě bez el. píčovin) a ještě postavené BMW R65, na kterém se rád svezu a není to žádný komfort. Jinak pokud stavět, tak s rozumem, ideálně na starší moto, 80-90 léta(předpisy byli benevolentnější) a naštudovat si co může a nemůže být. Nejlepší je dovézt z Německa, postavit a poté postavit na SPZ. Bohužel spousty lidí je schopno dojet na STK s něčím co absolutně projít nemůže(moto bez předních a zadní blatníků, chybějící stupačky spolujezdce, viditelně jednomístné sedlo u dvoumístného stroje, jiné rozměry řidítek,ráfků, pneu, atd) a jeřtě se rozčilují.

Naposledy editováno 10.09.2019 19:33:03

Dotaz na STK-lehká úprava moto

10.9.2019 v 19:50 | Nahoru | #29
chybějící stupačky spolujezdce, viditelně jednomístné sedlo u dvoumístného stroje, jiné rozměry řidítek,ráfků, pneu, atd) a jeřtě se rozčilují.
I to je řešitelné

1 reakcí na tento příspěvek Dotaz na STK-lehká úprava moto

10.9.2019 v 23:30 | Nahoru | #30
Nikdy jsem nepochopil, proč na STK řeší, když motorka má jednosic a v papírech je dvoumístná, opačně bych to chápal, ale takhle?
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.

TOPlist