Téma: Nastavení volnoběžných otáček
Dobrý den,
zajímá mě jak máte nastavený volnoběh na vašich starých Jawách se starým karburátorem bez sytiče.
Je asi normální, že pokud seřídím volnoběh, tak aby byl "tak akorát" u ohřátého motoru, bude mi studený chcípat. Na to byly takové ty rychlopaly, kde se dal zaaretovat mírně přidaný plyn.
Ale i když mám seřízen volnoběh za tepla, stává se mi někdy, že po svižné jízdě motor na volnoběh trochu "řve".
Je to normální nebo mám něco špatně ?
Díky Štěpán

1 reakcí na tento příspěvek Nastavení volnoběžných otáček

9.9.2019 v 06:03 | Nahoru | #1
Je to špatně seřízeno.Otáčky nastavíš dorazem šoupátka nikoli tahem za lanko Předpokládám že sedí typ karburátoru a jeho celkové nastavení?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nastavení volnoběžných otáček

9.9.2019 v 08:36 | Nahoru | #2
Drak1> Myslím, že si nepochopil, co přesně tazatel píše. On asi ví, čím se šteluje šoupě a je pravda, že rychlopal má aretaci přímo na řídítku.

Naposledy editováno 09.09.2019 08:37:40

Nastavení volnoběžných otáček

9.9.2019 v 08:38 | Nahoru | #3
Iridias1 > Za mě je to normální jev.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nastavení volnoběžných otáček

9.9.2019 v 21:17 | Nahoru | #4
PetrL3> Co to tu píšeš za kosočtverce??? To chceš říct že po každém ubrání plynu má šudlat kroužkem na řidítkách a hledat optimální volnoběh motoru Ten kroužek je takovej retro tempomat na dlouhé štreky a rozhodně neslouží k seřizování karburátoru.Tak tu neplácej hlouposti

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nastavení volnoběžných otáček

10.9.2019 v 05:54 | Nahoru | #5
Drak1> To já ale přece netvrdím Vážně by ses měl naučit číst

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nastavení volnoběžných otáček

10.9.2019 v 06:30 | Nahoru | #6
PetrL3>
Díky Petře za snahu.
" Nejlepší odpovědi jsou ty, které ti vůbec neporadí, ale zato se snaží někoho druhého kritizovat."
Můj názor je ten, že když motor pracuje za různých provozních teplot, a pokud nemá žádnou elektroniku, která by dokázala odchylky v otáčkách potlačit, tak je to normální jev.
Jde mi spíš o to do jaké míry je to normální a co už je špatným nastavením karburátoru.
Š.

(reakce na) Nastavení volnoběžných otáček

Skvělá odpověď, děkuji! 10.9.2019 v 06:55 | Nahoru | #7
Iridias1> Z toho, co sem já viděl (pokud se bavíme o bezsytičových jawách) stačí tak jednou za 5-10 vteřin sahnout na plyn a mělo by to stačit k tomu, aby to udrželo volnoběh, než se to trochu ohřeje. Stejně nemáš moc na výběr, protože seřídit to musíš tak, aby to chodilo jak má za tepla.

Samozřejmě můžeš to obohatit opakovaným přeplavováním karburátoru i po startu, to se mi osvědčilo pro rychlejší ohřev, ale vyřešit to tak, aby to šlapalo ideálně i za studena a bez ručního zásahu moc nejde. Nějaký klapky je už dnes škoda bastlit, nezbastlenej stav je žádanější.

Nastavení volnoběžných otáček

10.9.2019 v 06:58 | Nahoru | #8
Mimochodem, moc pěkná jawa

Nastavení volnoběžných otáček

10.9.2019 v 11:50 | Nahoru | #9
Ja mel svoji 350 nastavenou tak, aby bezela na pekny volnobeh za tepla. Za studena jsem to delal tak, ze jsem ji nikdy nenechal jen tak stat a bublat na stojanku. Plne obleceny a "ready to go", sytic, naslapnout, hnedka jet a na dvojce jsem hmatnul dolu vypnout sytic. Tudiz me nikdy volnobeh za studena netrapil. Nevim jestli ti tohle nejak pomuze...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Rozměry rámu Jawa 350/634 Kudry666 0 Včera v 18:07 Kudry666
Jawa ložiska motoru + gufera Jawa 350/634 SmokinCBR 13 1.9.2019 v 18:31 mira008
Lakování nepřístupných míst Jawa 350/634 SmokinCBR 9 29.8.2019 v 10:13 SmokinCBR
Jawa 350 632 po GO nestartje [1, 2] Jawa 350/634 WANDERER_REVUCA 51 28.8.2019 v 08:51 Dodo1976
Jawa 350/634-7 r 1984, Vape SZ14-2 ... Jawa 350/634 Paramedik350 11 20.8.2019 v 20:58 cmiral

TOPlist