globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: reklamace motorky
6.9.2019 v 08:47
Zdravim potřeboval bych poradit v březnu jsem koupil Hondu cbr 1000rr r.v2012 s najezdem 25tisic km po prvnim majiteli pravidelne servisovanou v autorizovanym servisu.Ja jsem nechal na moto udelat v květnu ve 26tisicich vý měnu všech fitru,oleje a seřizeni ventilu v autorizovanem servisu honda chomutov.A od servisu jsem najel 600km a rozletěl jse mi v motoru napinak rozvodoveho řetězu a potkal se motor to vše mi bylo zděleno v honde chomutov a žě oni s tim nemají nic společneho. A ja ted nevim jak to mam řešit dal jestli s puvodnim majitelem a nebo jestli za to opravdu mužou v hondě chomutov a řešit to pravni cestou.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) reklamace motorky

9.9.2019 v 11:48 | Nahoru | #121
assassin> 130+ mth je slusny ono se to nezda pac v tech mth ty cisla vypadaj extremeji, ale eq. u silnicni (dejme tomu zavodni silnicni) masiny ktera ma hodinovej prumer urcite 120km/h (spis 150 ale zapocitavam i zahrivani motoru v depu) to bude nekam ke 20k

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) reklamace motorky

9.9.2019 v 13:39 | Nahoru | #122
kerut>
No, před časem jsem se staral o dvě YZF R6 v úpravě pro třídu Supersport, dle tehdejších řádů. Supersporty měly tehdy úpravy velice omezené, v podstatě minimální, ale i přesto po mě vyžadoval výměnu šál po každých 20 hod. ( dávaly se o jednu úroveň volnější, kvůli snížení vnitřního odporu).

Obě se stavěly přímo z krabice, nové. Byly osazeny továrními kity plus další ladění u Schestaubera , což byl tehdy hodně renomovaný ladič, hlavně pro evropu superbike.

Kromě jiného z motorů byly vyndané alternátory. Omezovače kitových jednotek to pouštěly do 16000. V kitu byly jiné vačky. Ladič pak upravil úhly sedel ventilů a tvar a povrch sacích hrdel ( musel jsem odjet, žádný koukání ) . A změnil vyvážení kliky. Jinak nic. Větší zásahy byly jen v karburaci a airboxu, tam předpis nechával volnou ruku.

reklamace motorky

9.9.2019 v 13:53 | Nahoru | #123
S reklamáciou u predajcu pozor, tiež môže nájsť na Internete túto tému, v nej si prečíta, že si napínak menil, a nebude sa viac baviť.

(reakce na) reklamace motorky

9.9.2019 v 14:10 | Nahoru | #124
DVI> vsak jasny, ja spis trochu narazel na ty "desivy motohodiny".. ze to prepocitany na hodiny vypada vetsinou vic drsne ale zas takovej rozdil mezi ostrou tereni a ostrou silnicni proste neni, ...akorat ty tereni jsou prevodovany do sily a v provozu vic "prostoji" (jako uplnej extrem je pak trial) tak by se to v km najezdu blbe srovnavalo/pocitalo, tudiz se udava cas a samozrejme je pak neco jinyho R6 v zavodni uprave ktera 80% jizdy vali plnej kotel do (vyndanyho)omezovace, nebo treba hornet s kterym se popojizdi po meste vetsinu casu nekde kolem 1/2 otackovyho spektra...

reklamace motorky

9.9.2019 v 14:12 | Nahoru | #125
bohužel - tohle se jmenuje smůla a nemáš co reklamovat. servisem těžko ovlivníš, jestli se to toto stane, takže zatnout zuby, sehnat jiný motor a neřešit. právní cestou nezmůžeš nic.

(reakce na) reklamace motorky

9.9.2019 v 15:01 | Nahoru | #126

kerut píše: assassin> 130+ mth je slusny ono se to nezda pac v tech mth ty cisla vypadaj extremeji, ale eq. u silnicni (dejme tomu zavodni silnicni) masiny ktera ma hodinovej prumer urcite 120km/h (spis 150 ale zapocitavam i zahrivani motoru v depu) to bude nekam ke 20k



135mth ma muj motor, motorku znam od nove, jela do 90mth motokros od 90mth do 135mth jela supermoto mnou osobne - ted bude jezdit uz jen MX.
kroska meho kamarad/mechanika jela SM - ME v rukou Kejmara, nikdo nevi kolik takhle najela, 40-60mth? pak se delal motor a od te doby ma 200mth na motokrosu, na vykonu neni znat rozdil.
Moje druha MX motorka by mela mit udajne 60mth, opet v rukou Kejmara, ale ciste MX - myslim si ze to neni pravda, protoze motor ma provrtane vsechny olejove srouby, viko chladice atd - tzn jela zavodne SM. zvuky z ni lezou horsi nez z te co ma 200mth. momentalne je pouzivana jako SM a co dal nevim, jestli pocitat s tem 60ti hodinama... a pockat az to tam napada... nebo delat motor? nevim. rad bych na tom jel jeste pristi sezonu a pak asi prejdu k TMracing

Naposledy editováno 09.09.2019 15:03:08

reklamace motorky

9.9.2019 v 18:56 | Nahoru | #127
No nechci tu moc radit. Porazeno už bylo dost ale myslím že tě vyjde levněji sehnat jiný motor nez placený právník a soudní znalec. Tot vše víc se nechci vyjadřovat.

reklamace motorky

10.9.2019 v 11:56 | Nahoru | #128
Ty jo, jsem asi divnej ...nevím co je Acura servis, je to autorizák ? Pokud ano tak tam snad nikdo nebude dělat podobný vyfikundace jako podkládání pružin při výměně podložek, ne?
Jsou tam jasně stanovený postupy.
Mě by tedy minimálně dost zajímalo :
- proč měnili VŠECHNY podložky?
- postup jak se to dělá - dle standardů Honda servisu
- sundavali / povolovali a znovu NAPÍNALI šponovák rozvodu ?
Jestliže se mě snažíl servis ojebat, snažil bych se alespoň zkusit jebat já jeho. Osobně si myslím, že jestliže ten motor odjel 24tkm, tak by za předpokladu, že ho těsně před smrtí někdo viděl a jestliže smrt byla způsobena rozvodem kterej dělal, buď musel něco najít anebo byl jeho zásah příčinou tý zkázy.
Jestliže to byl autorizák a dělal "pravidelnou" prohlídku, tak je vlastně jedno co neudělal, protože měl dělat co mělo být uděláno. Od toho se to tam dávalo, ne?

Taky by bylo zajímavý se podívat jak vypadaj vodítka - jestli to třeba přešponovali. Nebo jak se rubnul řetěz …skočil přes zuby (řetězový kola ?), nebo se rozpadl ?

Twl já to kousnout na hlavě, téměř hned po tom co mi autorizák dělal ventily a VŠECHNY, já osobně bych byl moc zvědavej…

Naposledy editováno 10.09.2019 11:57:01

1 reakcí na tento příspěvek reklamace motorky

10.9.2019 v 12:46 | Nahoru | #129
Koupil sis 7 let (slovy sedm let) starou sportovní motorku. Najezdil s ní cca 6-7% celkového nájezdu, nechal jí udělat kdovíjak servis a teď chce reklamovat?????? Já tomu fakt nerozumím. Komu, proč, kvůli čemu??

(reakce na) reklamace motorky

10.9.2019 v 12:58 | Nahoru | #130
Tom_L> No,kdybych to neuměl a dal si motorku servisovat,a ona by se pár set km po servisu kousla,taky bych to chtěl řešit.Nebo myslíš,že 25 tisíc je konečná?

4 reakcí na tento příspěvek reklamace motorky

10.9.2019 v 13:19 | Nahoru | #131
25 tisíc jistě není konečná, ale je potřeba dělat pořádný servis, zvlášť u takovéto motorky. Ta faktura na mě působí jako ..... máte tam nový olej, filtry, poštelovali jsme vám ventily, tak to zase bude lítat jak nový ..... Jenže tenhle typ motorek není cesťák a servisně to vyžaduje tak nějak víc "lásky". Kdybych koupil 7 let staré RR s 25 tisíci, určitě bych nechal udělat generálku motoru. Ti kdo to vytáhnou alespoň občas na okruh ví, že jen pravidelně měnit olej a filtry nestačí.

(reakce na) reklamace motorky

10.9.2019 v 13:33 | Nahoru | #132

Tom_L píše: 25 tisíc jistě není konečná, ale je potřeba dělat pořádný servis, zvlášť u takovéto motorky. Ta faktura na mě působí jako ..... máte tam nový olej, filtry, poštelovali jsme vám ventily, tak to zase bude lítat jak nový ..... Jenže tenhle typ motorek není cesťák a servisně to vyžaduje tak nějak víc "lásky". Kdybych koupil 7 let staré RR s 25 tisíci, určitě bych nechal udělat generálku motoru. Ti kdo to vytáhnou alespoň občas na okruh ví, že jen pravidelně měnit olej a filtry nestačí.

Jasne, takze pokud v tom servisu neco posrali, tak ma Butchi stahnouit vocas, koupit novej motor a nechat ho nejlepe opet v tom servisu namontovat? Nedelas tam nahodou? K tem okruhum: 90% tech. kteri to vytahnou 'alespon obcas na okruh' jezdi tak, ze ty pravidelny vymeny oleje a filtru uplne staci. Vetsinou nepotrebujou ani nejak extra zkratit interval vymen gum, staci nove slajdry, kdyz to prezenou s brousenim a dostanou se raspli skrz.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) reklamace motorky

10.9.2019 v 13:43 | Nahoru | #133

Tom_L píše: 25 tisíc jistě není konečná,... Kdybych koupil 7 let staré RR s 25 tisíci, určitě bych nechal udělat generálku motoru. .


Neprotiřečíš si trochu?Servisoval jsem jeden čas litrové GSXR jednoho známého.Ta motorka neznala skoro nic jiného než full gas (majitel už by holt takový),a okruh měla snad každý týden.Když končil s mými službami,měla na natočeno k padesáti tisícům a jediné co jsem našel byl jeden ventil s vůlí na hraně,ale ještě v toleranci.
Autor toho vlákna myslel,že dělá pro stroj to nejlepší,a teď chce vědět kde byl problém.
Tak jak píše Medved

Naposledy editováno 10.09.2019 13:45:01

(reakce na) reklamace motorky

10.9.2019 v 14:38 | Nahoru | #134
Tom_L> co jinýho než litrovej japonec, nota bene Honda by měl bejt držák ?
25tkm vidíš jako problém ? … twl moje 998 v monsteru má 75tkm a jedu standardní servis...

(reakce na) reklamace motorky

10.9.2019 v 14:52 | Nahoru | #135
Anti> Určitě, tyhle motory jsou postavený právě tak, že jim provoz na okruhu vůbec nevadí. Pokud nejsou laděné, tak no problem.

Nejhorší režimy, které škodí motorům jsou: volnoběh, podtáčení, studený provoz, atd.
- V otáčkách je vše stabilní, voda a olej proudí, chladí se, dobíjí to, dobře spaluje, nekarbonuje...

A pak je tu problém nesprávné seřízení a zanedbané údržby, přejeté nebo staré oleje, svíčky, rozhrkané spojky, ventilové vůle, palivový systém, filtry....
U podvozku pak vadné tlumiče, vůle v kyvce a přepákování, v tlumiči záběru, opotřebená řetězovka.

Jakákoliv vůle způsobuje vibrace rázy do okolních dílů a zvyšuje opotřebení. Totéž platí i pro seřízení, např. synchronizace klapek, nebo vadné svíčky, vadný koš spojky atd. Laicky: pokud někde dochází ke kmitání, klepání, zatížení konstrukce se násobí geometrickou řadou, a opotřebení rapidně roste - ( dobrý příklad je vrtačka s příklepem nebo bez ) .

Dle mých zkušeností se výše popsaný zlo na motorkách co jezdí okruhy vyskytuje spíš minimálně, už proto že se na tom pak lidi bojí a zážitek jde do kopru... Problém okruhovky je hlavně v tom, že může být opadaná.
Průměr v Brně by měl být asi tak 140 km/h , což ale jde dělat tak hodinu až dvě za den a máš toho na tejden dost... A třicetkrát za rok na okruhu ( podle mě dost extrém ) by tedy bylo asi 10 tisíc km... Pro sériovou motorku nic, pokud se dělá olej tak 4 x za sezonu a nedostane velkou ránu.

1 reakcí na tento příspěvek reklamace motorky

10.9.2019 v 16:56 | Nahoru | #136
Ne, ať nestahuje ocas a jde na servis, ale podle mě nezmůže nic. Jedině by si dal udělat znalecký posudek a soudil se, ale to podle mě vyjde na víc než oprava motoru. Když je to takový držák atd, proč tam dávali tolik podložek, to mělo takovou vůli na ventilech?? Jak na to přišli?? Sluchem, pocitem?? Asi bych se o to zajímal už víc na začátku.
Neprotiřečím si. 25 tis. km není konečná, pokud se o to člověk stará. Nikdy nemůžete vědět, jak se ten před vámi k té mašině choval i když vám doloží, že ji pravidelně servisoval.
U okruhovek se repase motoru dělá cca každé 2000 km a nejen u závodních speciálů. Ano, v Brně je průměr cca 140 km/h, ale jako argument výdrže motoru je k smíchu! Motor jede neustále v horním spektru otáček a je v plném zatížení!
Znám lidi, kteří podobně zatěžují motorku i na silnici .... předjíždění, brzdění, po zadním, párkrát v omezovači atd.
Mě se osobně na R1 2007 ulomila na napínáku západka, která jistí, aby se nevracel zpět a pružina to neudržela. Při přidání ten řetěz dělal celkem rámus a normální člověk si toho musí všimnout. Klidně jsem dojel do boxů a nepřeskočilo to!

(reakce na) reklamace motorky

10.9.2019 v 18:22 | Nahoru | #137
Tom_L> Čau, hele mám 45 tisíc a bez generalky motoru. Pokud to nebyla okruhovka tak určitě není potřeba žádná generalka po 25 tisíci. Je potřeba si hlídat jízdní režim, studeny motor, podtaceni atd. Jinak stačí kvalitní pravidelný servis.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) reklamace motorky

10.9.2019 v 21:27 | Nahoru | #138
Tom_L> a fakt věříš že je tam dávali... Za 3h práce?

reklamace motorky

10.9.2019 v 22:30 | Nahoru | #139
Freedom: tak oni budou znat cenu celého toho úkonu a na tu bude ta faktura, ty rozepsané položky uz muzou byt z nějakého duvodu upravené, min prace a vic materialu nez ve skutečnosti, protoze se potrebuji papirove zbavit nějakého “skladu” apod.

reklamace motorky

11.9.2019 v 00:16 | Nahoru | #140
Hele lidi ty generalky po 25 nebo i 50 jsou blbost...
Pokud se o to normálně pečuje, tak to musí najet kilo v klidu, krom spojky a rozvodů. Ale spíš o hodně vic.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) reklamace motorky

11.9.2019 v 01:54 | Nahoru | #141

t_freedom píše: Tom_L> a fakt věříš že je tam dávali... Za 3h práce?


no prave, ten servis je divnej fakt.. pochybuju ze by z nich realne dostal info co s tim proboha (ne)delali a proc ma nafakturovano 16 podlozek, natoz neco pak vysoudil, ale fer to zas taky urcite neni protoze prsty v tom mit docela klidne muzou...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) reklamace motorky

11.9.2019 v 08:52 | Nahoru | #142

kerut píše: no prave, ten servis je divnej fakt.. pochybuju ze by z nich realne dostal info co s tim proboha (ne)delali a proc ma nafakturovano 16 podlozek, natoz neco pak vysoudil, ale fer to zas taky urcite neni protoze prsty v tom mit docela klidne muzou...



ono je to ve skutečnosti jedno ...proto píšu...je-li to autorizák a dám tam mašinu na "pravidelnou kontrolu po 24tkm" musej udělat úkony co musej dle manuálu.

je-li v manuálu "kontrola rozvodu a vent. vůlí" a oni tam napsali výměnu 16ks podložek a je-li v popisu úkonu "povolení/sundání rozvodového řetízku" tak:
- pokud to nedělali za
A) klamali spotřebitele
B) Jsou min částečně odpovědní za karambol na rozvodu, který nezkontrolovali jak měli

- pokud to dělali :
C) je poměrně pravděpodobné, že když komplet rozvod rozebrali ( já teď nevím jak moc, u mě se shazuje všechno komplet) je poměrně pravděpodobné (leč asi složitě dokazovatelné) že to po 600km mohlo kleknout na nějaqkou jejich chybu montáže např. řetězu nebo nastavení šponováku.

Jestliže si autor sežene jinej motor bude to několik desítek tisíc za motor a několik jednotek, možná desítka za práci... hádám třeba 50tCZK... já bych to minimálně probral se znalcem a právníkem, protože dle tý faktury je to nějakej ojeb a celý to smrdí - motor s 24tkm a zrovinka po ventilech se to na ty ventily potká...ehm, no...taková náhodička

(reakce na) reklamace motorky

11.9.2019 v 10:37 | Nahoru | #143
t_freedom> mam presne stejny nazor ...jen s tim ze pochybuju ze na nich neco realne vysoudi

reklamace motorky

11.9.2019 v 11:23 | Nahoru | #144
V tomto případě je důležité, jestli servis udělal vše, jak měl. Tazatel si objednal a zaplatil pravidelný servis ve 24tis km. To má doležené. Tedy prvotně bych si vyžádal, jaké úkony přesně provedl servis a následně jaké úkony předepisuje výrobce při 24tis km.

Pokud např. výrobce vyžaduje ve 24tis km kontrolu rozvodů a servis by toto neprovedl, tak je zde jeho odpovědnost za způsobenou škodu a jde to za ním. Důkazy jsou jasné, takže vyhrát i soudu není problém.

Teď je třeba u soudu kominík za požár Libušína, který v roce 2008 "provedl" opravu a následně revizi komína. Zde je to dokonce trestný čin(jinak by to bylo promlčené), kde mu hrozí až 8let vězení a náhrada 100mil škody. Vyúčtoval a potvrdil revizi spalinové cesty, která byla v rozporu s předpisy a majitel Libušína si myslel, že má vše v pořádku. To píšu hlavně proto, aby si lidé uvědomili, kam až sahá odpovědnost za způsobenou škodu a že řemeslník je stále jednou nohou v kriminále.

1 reakcí na tento příspěvek reklamace motorky

11.9.2019 v 14:15 | Nahoru | #145
Ono taky existuje něco jako blbá náhoda. Někdy se věci prostě poserou bez zjevné příčiny a nemůže za to nikdo.
Většina lidí se taky dožije 70 let nebo víc.
Ale to nevylučuje, že někdo má pech a umře ve 30. Jak říkají Američani - shit happens.

Nebo jako v případě dopravních nehod - lidi by vždycky chtěli hledat a potrestat viníka.
Ale někdy prostě viník není žádný - jinak řečeno muže to být "zásah vyšší moci"...

Naposledy editováno 11.09.2019 14:17:40

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) reklamace motorky

11.9.2019 v 15:18 | Nahoru | #146
Spazik> Vyšší moc u motoru? Prdlačky. Motor umírá vždy na zjevně příčiny. Buď je špatné navržen a má konstrukční vadu. Nebo mu někdo osadil páteční součástku. A ten zbytek jde na vrub špatnému užívání nebo špatné údržbě. Ani lidí neumírají jen tak...

Naposledy editováno 11.09.2019 15:18:59

reklamace motorky

11.9.2019 v 17:10 | Nahoru | #147
hele znam byvaly autorizovany servis kde zakaznikovi bylo vyměneno jeho turbo a vstriky na zanovnim voze za nějake vybehane mrchy protoze potreboval mechanik pro sveho kamarada a v jednom pripadu dokonce cely motor- taky tam to auto bylo strasně dlouho- co když ti ho taky vymenili motor za jiny pro nejakeho kolegu kamarada apod? kdo po servisu vubec kontroluje jeslti ma tu samou motorku se kterou se tam jelo?

(reakce na) reklamace motorky

11.9.2019 v 19:21 | Nahoru | #148

Anti píše: Spazik> Vyšší moc u motoru? Prdlačky..

..u sportonich motorek se obcas vyskytuje vodni(benzinovej terminologicky presneji) vir v nadrzi

Naposledy editováno 11.09.2019 19:22:18

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) reklamace motorky

11.9.2019 v 19:31 | Nahoru | #149

PetrL3 píše: Zrovna minulý týden sem prodal motorku a do smlouvy sem dal, že to prodávám jako soubor dílů určených k renovaci a že v případě jakékoliv poruchy se kupující nebude ničeho dožadovat. Totéž bych doporučil všem ostatním a sám bych už nic bez této podmínky ani neprodával, když čtu, čeho jsou lidi schopni.



Tak od tebe bych teda nic nekoupil.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) reklamace motorky

11.9.2019 v 21:11 | Nahoru | #150

Kukutil píše: Tak od tebe bych teda nic nekoupil.



Tak tobě bych teda neprodal
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
EWC 2024, 2023, 2022 24h Le Mans, ... [1 ... 19, 20] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Honda CBR 1000RR F... Ariete 591 Dnes v 00:25 BlackSabbath
Dynojet Honda CBR 1000RR Fireblade Chmelda1 6 19.4.2024 v 18:54 Chmelda1
Zvýšené volnoběžné otáčky Honda CBR 1000RR Fireblade AlbiAlbi 24 8.4.2024 v 11:28 AlbiAlbi
Cbr nebo big bang Honda CBR 1000RR Fireblade karloss200 1 4.1.2024 v 18:55 RTSbike
Quickshifter SC59 Honda CBR 1000RR Fireblade kain80 3 13.12.2023 v 20:11 kain80


TOPlist