Téma: Protočená šála
5.9.2019 v 12:33
Čau chlapi, potřeboval bych pomoct s výběrem. Stala se mi nemilá věc na Yamaze R1 08... Motorka začala klepat, tak jsem zpomalil a motorku odstavil. Po rozebrání jsme zjistili, že je protočená šála na klice, ale takovým způsobem, že praskla a vlezla si pod druhou polovinu šály. Takže na klice je rýha jako blázen. Samozřejmě to odnesla ojnice a píst s válcem. Jenže mně se jedná o kliku. Je opravitelná a nebo radši koupit motor? Pokud je opravitelná a nebudu se muset bát, že mně to po sto kilometrech zabije, tak bych volil radši tuto metodu, protože se bojím, že koupím motor, který bude taky k ničemu. Ale pokud je to samozřejmě nebezpečný opravit, tak hold budu shánět nový motor.
Díky za rady.

Protočená šála

5.9.2019 v 12:44 | Nahoru | #1
opravitelné to je , ale nikdo ti neda zaruku jak dlouho to vydrží , brousit to a dat silnější šály ? v týhle době kdy je všechno hnaný na samou mez přijatelné odolnosti ? asi ne. navařit a znova udělat ? zase tepelné namahání kliky , sou firmy co to dělaj , pohledej a zeptej se co tě vyjde levnějc

Protočená šála

5.9.2019 v 13:52 | Nahoru | #2
protočená šála a blok je v pořádku?

Protočená šála

5.9.2019 v 21:41 | Nahoru | #3
Docela velkej průser Oko ojnice bude natažené,klikovka prohnutá a mohlo dojít ke zkroucení bloku.Cena za opravu může převýšit cenu motoru.
Pokud se do toho přece jenom pustíš tak nechej srovnat uložení v bloku a navařit klikovku laserem u kterého nedochází k takovému ohřátí a prohnutí. Otázkou zůstává dostupnost dílů na opravu ?

1 reakcí na tento příspěvek Protočená šála

6.9.2019 v 18:26 | Nahoru | #4
Mě udělala R1 01 to samé,nechtělo se mi do opravy,tak jsem si půjčil love a koupil tu co máš ty R1 08..měl jsem ji týden za 145tis..a to samý šálek,klika..prodejce mě poslal do prdele,..moto v hajzlu,love v hajzlu,,,místo opravy spíš řeším kde se shoupnout. .mrdat R1 omluva těm,co jim fungujou

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Protočená šála

8.9.2019 v 04:23 | Nahoru | #5
ALLOISS> taky dobrý Já jí koupil za 150 tis. Najezdil jsem 2000 km a konec. Začalo to hulit, pak klepat a bylo vymalováno . Ty motory jsou hold strašně vybehany. Většinou to koupí, hodej na to závodní kapotáž, odjezdi pár sezón, pak tam hodí zpátky původní kapotáž, nalesti, umyje a prodá to jako cestovní motorku s malým nájezdem, páč na dráze tolik km nenajezdis. A následně to koupí manik, co udělá to samé. Pak si to koupí blbec jako já, šťastnej, že má motorku s malým nájezdem za dobrý prachy a o pár měsíců později píše sem Hold jsem doufal, že budu mít štěstí Servisak už shání nový motor, tak budu doufat. Pak jedině nová klika. Jinak blok je v pohodě. V háji jsou gufera na ventilech, všechny písty s kroužky, jedna ojnice, všechny šály a odřený válec. No a samozřejmě klika. Tam je největší problém.

Protočená šála

8.9.2019 v 22:40 | Nahoru | #6
Osobně bych opravil ten původní i za cenu použitých dílů, které si můžeš před montáží zkontrolovat, než namontovat něco o čem nic nevím.Na opravu klik je tu pár odborníků, mě osobně ale zatím nikdo nepřesvědčil že o tom něco ví a nestála by mě oprava za riziko.Jednou jsem ukecal kluka co mě brousí kliky do aut, na kliku do intrudra a vydrželo to jen pár tisic km.

(reakce na) Protočená šála

12.9.2019 v 18:57 | Nahoru | #7
Luccas213> no parada..to mě mrzí,ale potěší,že nejsem sám já najezdil 1000km..borec si to vzal zpátky,opravil..noo,a najel jsem 18km a byla závada zpět ted mi nabídl 10 tis na další opravu asi myslí,že vyměním žárovky a těsnění pod vanou když se mi podaří opravit,as budu mít 2008 za 200tisíc..ty kokso..přidat 150,měl jsem funglovku

1 reakcí na tento příspěvek Protočená šála

13.9.2019 v 16:08 | Nahoru | #8
Já osobně bych se bál podbroušení ojničního čepu u motorů sportovních moto vyráběných po roce 2000 ( a taky u choperů, cruiserů s dvouválcem do V kde jsou dvě ojnice na jednom čepu, tam bych se bál pevnosti v krutu) , důvod je ten že se po roce 2000 důkladně odlehčovalo a spousta věcí je udělaná na hranici odolnosti - pevnosti, ani navařením se původní pevnost nevrátí, u motorek někdy z 80 let to problém nebyl protože čepy byly fest předimenzovaný... Kdysi jsem motorů kleklejch na klice dělal mraky (zejméma GPZ900R, 1000RX vlastně všechny vodníkový GPZ a taky vzduch-olej GSXR, sem tam fároš i blackbird) ale dnes bych si to už nelajznul.

Naposledy editováno 13.09.2019 16:11:35

(reakce na) Protočená šála

13.9.2019 v 17:45 | Nahoru | #9
Davecherokee> Problém není zmenšení průměru o 0,5% ale hlavně změny v materiálu způsobené přehřátím při zadření a otazkou je i tloušťka tvrzené vrstvy, kliky které se běžně brousí mají čepy kaleny do hloubky.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Výfukové Svody z YZF R1 na FZ1n Yamaha YZF-R1 MotoBoyz 6 13.9.2019 v 12:19 CR500
Perňův Racing koutek - přestavby ok... [1 ... 345, 346] Yamaha YZF-R1 Perňa_81 10352 8.9.2019 v 14:03 Frantál81
Redukce na seřízení karburátorů Yamaha YZF-R1 nicooo 4 4.9.2019 v 13:37 Lad22
kde seřídit volnoběh R1 1999 Yamaha YZF-R1 Martin_R1 5 28.8.2019 v 05:16 JiriK84
pirelli Angel ST na R1 Yamaha YZF-R1 Skobik 24 26.8.2019 v 15:52 Doctor74

TOPlist