Téma: Protočená šála
5.9.2019 v 12:33
Čau chlapi, potřeboval bych pomoct s výběrem. Stala se mi nemilá věc na Yamaze R1 08... Motorka začala klepat, tak jsem zpomalil a motorku odstavil. Po rozebrání jsme zjistili, že je protočená šála na klice, ale takovým způsobem, že praskla a vlezla si pod druhou polovinu šály. Takže na klice je rýha jako blázen. Samozřejmě to odnesla ojnice a píst s válcem. Jenže mně se jedná o kliku. Je opravitelná a nebo radši koupit motor? Pokud je opravitelná a nebudu se muset bát, že mně to po sto kilometrech zabije, tak bych volil radši tuto metodu, protože se bojím, že koupím motor, který bude taky k ničemu. Ale pokud je to samozřejmě nebezpečný opravit, tak hold budu shánět nový motor.
Díky za rady.

Protočená šála

5.9.2019 v 12:44 | Nahoru | #1
opravitelné to je , ale nikdo ti neda zaruku jak dlouho to vydrží , brousit to a dat silnější šály ? v týhle době kdy je všechno hnaný na samou mez přijatelné odolnosti ? asi ne. navařit a znova udělat ? zase tepelné namahání kliky , sou firmy co to dělaj , pohledej a zeptej se co tě vyjde levnějc

Protočená šála

5.9.2019 v 13:52 | Nahoru | #2
protočená šála a blok je v pořádku?

Protočená šála

5.9.2019 v 21:41 | Nahoru | #3
Docela velkej průser Oko ojnice bude natažené,klikovka prohnutá a mohlo dojít ke zkroucení bloku.Cena za opravu může převýšit cenu motoru.
Pokud se do toho přece jenom pustíš tak nechej srovnat uložení v bloku a navařit klikovku laserem u kterého nedochází k takovému ohřátí a prohnutí. Otázkou zůstává dostupnost dílů na opravu ?

1 reakcí na tento příspěvek Protočená šála

6.9.2019 v 18:26 | Nahoru | #4
Mě udělala R1 01 to samé,nechtělo se mi do opravy,tak jsem si půjčil love a koupil tu co máš ty R1 08..měl jsem ji týden za 145tis..a to samý šálek,klika..prodejce mě poslal do prdele,..moto v hajzlu,love v hajzlu,,,místo opravy spíš řeším kde se shoupnout. .mrdat R1 omluva těm,co jim fungujou

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Protočená šála

8.9.2019 v 04:23 | Nahoru | #5
ALLOISS> taky dobrý Já jí koupil za 150 tis. Najezdil jsem 2000 km a konec. Začalo to hulit, pak klepat a bylo vymalováno . Ty motory jsou hold strašně vybehany. Většinou to koupí, hodej na to závodní kapotáž, odjezdi pár sezón, pak tam hodí zpátky původní kapotáž, nalesti, umyje a prodá to jako cestovní motorku s malým nájezdem, páč na dráze tolik km nenajezdis. A následně to koupí manik, co udělá to samé. Pak si to koupí blbec jako já, šťastnej, že má motorku s malým nájezdem za dobrý prachy a o pár měsíců později píše sem Hold jsem doufal, že budu mít štěstí Servisak už shání nový motor, tak budu doufat. Pak jedině nová klika. Jinak blok je v pohodě. V háji jsou gufera na ventilech, všechny písty s kroužky, jedna ojnice, všechny šály a odřený válec. No a samozřejmě klika. Tam je největší problém.

Protočená šála

8.9.2019 v 22:40 | Nahoru | #6
Osobně bych opravil ten původní i za cenu použitých dílů, které si můžeš před montáží zkontrolovat, než namontovat něco o čem nic nevím.Na opravu klik je tu pár odborníků, mě osobně ale zatím nikdo nepřesvědčil že o tom něco ví a nestála by mě oprava za riziko.Jednou jsem ukecal kluka co mě brousí kliky do aut, na kliku do intrudra a vydrželo to jen pár tisic km.

(reakce na) Protočená šála

12.9.2019 v 18:57 | Nahoru | #7
Luccas213> no parada..to mě mrzí,ale potěší,že nejsem sám já najezdil 1000km..borec si to vzal zpátky,opravil..noo,a najel jsem 18km a byla závada zpět ted mi nabídl 10 tis na další opravu asi myslí,že vyměním žárovky a těsnění pod vanou když se mi podaří opravit,as budu mít 2008 za 200tisíc..ty kokso..přidat 150,měl jsem funglovku

1 reakcí na tento příspěvek Protočená šála

13.9.2019 v 16:08 | Nahoru | #8
Já osobně bych se bál podbroušení ojničního čepu u motorů sportovních moto vyráběných po roce 2000 ( a taky u choperů, cruiserů s dvouválcem do V kde jsou dvě ojnice na jednom čepu, tam bych se bál pevnosti v krutu) , důvod je ten že se po roce 2000 důkladně odlehčovalo a spousta věcí je udělaná na hranici odolnosti - pevnosti, ani navařením se původní pevnost nevrátí, u motorek někdy z 80 let to problém nebyl protože čepy byly fest předimenzovaný... Kdysi jsem motorů kleklejch na klice dělal mraky (zejméma GPZ900R, 1000RX vlastně všechny vodníkový GPZ a taky vzduch-olej GSXR, sem tam fároš i blackbird) ale dnes bych si to už nelajznul.

Naposledy editováno 13.09.2019 16:11:35

(reakce na) Protočená šála

13.9.2019 v 17:45 | Nahoru | #9
Davecherokee> Problém není zmenšení průměru o 0,5% ale hlavně změny v materiálu způsobené přehřátím při zadření a otazkou je i tloušťka tvrzené vrstvy, kliky které se běžně brousí mají čepy kaleny do hloubky.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Perňův Racing koutek - přestavby ok... [1 ... 345, 346] Yamaha YZF-R1 Perňa_81 10372 13.9.2020 v 11:48 kulik
Něco pro sobotní pobavení Yamaha YZF-R1 Lam. 3 12.9.2020 v 18:16 Gahan37
Plasty komplet kde objednat (R1) Yamaha YZF-R1 Koudyss 0 1.9.2020 v 19:38 Koudyss
Závodní řidítka - jak moc rozevřít... Yamaha YZF-R1 Tunakovec 12 27.8.2020 v 21:52 Kohlstein
Nechytla ani přes kabely [1, 2] Yamaha YZF-R1 Kov 53 20.8.2020 v 18:46 lecomondo

TOPlist