Originální díly PARTSDEPOT





Téma: SM kola
1.9.2019 v 13:29
Ahoj, momentálně přestavuji Gasíka na Supermoto , a potřeboval bych pár rad ohledně kol.
Jaké rozměry by byli nejideálnější? (tím myslím, mám nechat rozměry 120/90 vzadu? jako mám teď na enduru?)
Další otázka je, když koupím supermoto kola, je možnost že mi nebudou sedět v osách? + na co bych si měl dát pozor při nákupu kol, aby mi seděly.
Jinak omlouvám se za blbé otázky
+ mi můžete poradit nějaký fígle, když jste to přestavovali

Díky a kolama dolů

1 reakcí na tento příspěvek SM kola

1.9.2019 v 14:13 | Nahoru | #1
Mam pocit, ze vubec netusis o co go... takze musis koupit kola presne na tvoji motorku.. pneu na silnicnich 17 rafcich maji samo uplne jine rozmery nez enduro pneu...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) SM kola

1.9.2019 v 14:17 | Nahoru | #2
assassin> aj, takže nemužu koupit kola třeba na KTM a jen to upravit aby to sedělo? protože jediný co nemusí sedět je osa kola ne?

SM kola

1.9.2019 v 15:15 | Nahoru | #3
Brzdové kotouče, ...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) SM kola

1.9.2019 v 15:26 | Nahoru | #4

KrejčaJunior píše: assassin> aj, takže nemužu koupit kola třeba na KTM a jen to upravit aby to sedělo? protože jediný co nemusí sedět je osa kola ne?



A ty dokazes neco takoveho upravit?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) SM kola

1.9.2019 v 15:34 | Nahoru | #5
assassin> Mě jen zajímá zda by to bylo možné, páč na gasíka shánět přesně udělaný kola je docela na nic a za nové kola se mi nechce dávat taková hromada peněz. + stejně to asi hodím někam aby mi to připravili... abych si byl jistý, že si nenamelu hubu první zatáčkou

SM kola

1.9.2019 v 16:27 | Nahoru | #6
Čau, a máš to poriešené papierovo?

SM kola

1.9.2019 v 17:39 | Nahoru | #7
https://www.angelswheels.com/ já nakonec koupil tu, ono jetý ti nikdo za 10 nenechá a 20k stojí nový a pasuje na to vše z mx kol, jako rozeta kotouče,,, u jetých riskuješ buď že to tam nepůjde nebo můžou bejt nakoplý,,

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) SM kola

1.9.2019 v 18:28 | Nahoru | #8

KrejčaJunior píše: assassin> Mě jen zajímá zda by to bylo možné, páč na gasíka shánět přesně udělaný kola je docela na nic a za nové kola se mi nechce dávat taková hromada peněz. + stejně to asi hodím někam aby mi to připravili... abych si byl jistý, že si nenamelu hubu první zatáčkou



Mozny to je, ja mam napriklad na HQV TE410 kola z aprilie RS125 - bylo potreba udelat nove osy, distancky, podlozky pod kotouc/rozetu a bylo potreba upravit i primo kola - zadni bylo prilis airoke a neveslo se do vidlice, odebiral se z nej material na soustruhu. Takze musis mit soustruh a umet na nem obrabet plus si musis umet namerit vsechny rozmery pro varobuntech dilu.

Pokud tyhle moznosti/schopnosti nemas je nejsnazsi a nejlevnejsi cesta nakup tech kol primo pro gasgas ikdyz stoji hromadu penez.

No a uplne nejsnazsi je nakup nejakejch vic silnicnich pneu na kola co mas, pro zablbnuti na silnici to staci - v zahranici tomu rikaji bigfoot supermoto a jezdi se i zavody v te kategorii - protoze opravdicky maly kola potrebujes az kdyz to beres vazne = okruh, a pak toho potrebujes vic - brzdy a podvozek.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) SM kola

5.1.2020 v 20:45 | Nahoru | #9
assassin> Tak ten proces je mazec, všechna čest Pak to všechno sedlo v pohodě? Já nikdy ani nepřemýšlel nad použitím kol z jiné motorky...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) SM kola

5.1.2020 v 23:49 | Nahoru | #10

Lukas_yyc píše: assassin> Tak ten proces je mazec, všechna čest Pak to všechno sedlo v pohodě? Já nikdy ani nepřemýšlel nad použitím kol z jiné motorky...



Jo sedi to tam v pohode. Neco malo jsem na tom najezdil a usoudil jsem, ze me nebavi jezdit v provozu na zdechly motorce - nenasel jsem výhodu v tom jezdit v provozu na SM misto na silnicni moto. Stara husqvarna je motorka k nicemu.
No a dalsiho motarda jsem postavil z krosky ciste jen na okruh a na tom mam faba wheels, 5.5 palce r17 vzadu a vepredu 16.5palce. Jeste tam letos prehodim 16ku předek a tu původni sadu necham na mokry.

1 reakcí na tento příspěvek SM kola

6.1.2020 v 00:23 | Nahoru | #11
Kdyby ty rs125 kola nekdo chtel, asi bych se jich zbavil, jsou modry, Y-paprsky, design ala oz kola u RSV. Vzadu je 150, 160 by tam sla asi dostat. Jsou docela tezky. A asi to nebude na zadny skakani apod... do hqv te410 pasuji na origo osy, bez uprav, jedine co je potreba je redukce na brzdic - 320mm kotouc. Zadni mam dve, jedno bylo rovnane a lakovane, jedno ne.

Naposledy editováno 06.01.2020 00:24:44

(reakce na) SM kola

6.1.2020 v 02:12 | Nahoru | #12
assassin> Myslím, že by jsi to někomu střelil, určitě se najde někdo, kdo to bude potřebovat. Já dal jen za ráfky necelé 3000 babek. Kotouč 320mm už taky mám.

Naposledy editováno 06.01.2020 16:05:18

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) SM kola

6.1.2020 v 02:14 | Nahoru | #13
assassin> Nemáš někdě nějaké fotky? docela by mě zajímalo, co máš na okruh!

SM kola

6.1.2020 v 12:54 | Nahoru | #14
Teď někde jsem zahlédl reklamu na nové vypletené ráfky Excel za 7,5 sada, na, tuším KTM.
...nevím, esli to byly SM, ale zdá se mě to nějak málo,né?
https://www.mxtech-e...br+-+%c4%8dern%c3%a1
...tak nic.

Naposledy editováno 06.01.2020 13:10:52

(reakce na) SM kola

6.1.2020 v 13:14 | Nahoru | #15

Lukas_yyc píše: assassin> Nemáš někdě nějaké fotky? docela by mě zajímalo, co máš na okruh!



Zkusim najit foto, ale loni jsem jezdil sx-f450 2013 - jezdil jsem ze zacatku mx i sm na stejne moto. Prehazoval jsem kola. Po tom co jsem predelal podvozek uz to na mx nebylo a vyslo z toho, ze potrebuju na mx a sm dve motorky. Poridil jsem hqv fc450 2014 - takze v podstate identickou motorku, ale je to 5ti kvalt, ktm ma jen 4rychlosti.

Jedu seriovou krosku, zmeny jsou jen kola, prevody, predni brzda. Ted uz i tlumice - uprava andreani, delal jsem to ja, byl jsem u nich na skoleni. Zmena valvingu, snizeni, pruziny podle hmotnosti. Jo a antihop suter - kterej je jeste v krabici. PetrS kterej me k sm privedl rikal, ze to je nutnost a pak kdyz se svezl na moji moto nezjistil, ze jsem tam ten antihop jeste nedal

Kotouc jedu 310mm galfer - to co dava v serii husqvarna na FS, mam trochu lepsi ceny na dily KTM, takze to vyslo financne nejlip. Brzdic mam to nej co slo koupit od bremba - jen pumpu mam accossato - stejna spec jako top brembo 16x16 - brembo se v tehle spec dela jen cnc varianta a 15k za pumpu uz jsem dat nechtel. Desky brembo z04 a brzda je super, tu urcite prendam i na dalsi moto, jestli bude.

Kamarad vlastnil tym co za nej jezdil Kejmi (ta 833 husqvarna na fotce) takze mam i nejake moznosti jak prijit k know-how z mistrovstvi sveta, kdybys neco potreboval, tak klidne napis, ja jsem mizernej pilot, ale o technice uz jsem za tu dobu neco nasal...

Letos kvuli financim pojedu jeste husku, napresrok uz snad fs450 - ten motor uz v serii jede opravdu o dost vic.

Husqvarna ma jeste mx plasty bez polepu, asi jinna letosek taky udelam hezci, predek z fs 2020 kvuli kratkymu blatniku a snad mi grafik zase udela nejaky pekny polepy.



Naposledy editováno 06.01.2020 13:21:42

1 reakcí na tento příspěvek SM kola

6.1.2020 v 13:26 | Nahoru | #16
Btw chteli bysme v ramci MCR otevrit kategorii bez terenu - z vedeni to mame prislibene, pokud tu kategorii dokazeme naplnit. Takze kdybys chtel jet zavody v ramci MCR, ciste asfalt, tak posli kontakt. Bez terenu se da jet o dost rychleji silnicnim stylem a ma to svoje kouzlo.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) SM kola

7.1.2020 v 17:26 | Nahoru | #17
assassin> Tý jo, hledím. Fakt pecka mašiny! Všechny....!! Já taky začínal s terénem, ale kvůli zádům jsem s tím skončil a rozhodl se to přestavět na motard. Tahle motorka už terén neuvidí, po tom, co jsem ji vyčistil kartáčkem na zuby :D SX-F 450 jsem míval taky, ale ta převodovka.... to se nedalo. Prostě motocross, nic jinýho.

Mám to taky komplet v sérii... myslím, že budu muset udělat revalving ve vidlích, ale prozatím to tak nechám a uvidím, jaký to bude... bylo mi řečeno, že když je utáhnu na plno minus jeden klik na compresi a reboundu, mělo by to být ok... taky říkali snížit zadní tlumič, ale to nevím, co mysleli.. Jestli přepákování? těžko říct. Anti hop taky nemám... Jediný prakticky co jsem funkčně měnil jsou kola a přední brzda od Moto Master, mají to celý kit, takže jsem nemusel řešit pumpu, třmen a kotouč zvlášť.... u Zadního kola jsem nechal udělat unašeče, ať je to trošku hladší, ale možná to nebylo potřeba vzhledem k tomu, že spojka už je má v sobě. Mám nějaký fotky v deníku tady.

Jinak, polepy... to je o nervy, snažím se něco vymyslet už dva týdny :D

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) SM kola

7.1.2020 v 18:36 | Nahoru | #18
Lukas_yyc> Diiik Ja jsem na trati na enduro podvozku nebyl, ale z mych znamych na to lidi hodne nadavali - treba dominik juda zkousel na trikilu Vysoke Myto a po par kolech jel domu, ale zas on je zvyklej vsem dat kolo a to s timhle asi neslo MX podvozek hobika nebude limitovat dlouho - pred poslednim zavodem v Myte se rozpadla na kamaradove TC450 prevodovka, takze jsem mu pujcoval svoji krosku, dal na ni jen kola a brzdu a po dni trenovani jezdil casy jako ja po roce treninku - holt motokrosar. potom v S2 jel nekde kolem 8meho mista. coz je na seriovou 2013 krosku a cloveka co predtim na motardu v podstate nesedel docela slusny.

z meho pohledu je antihop zbytecnej, prvni rok urcite. ja jsem za nej jen vyhodil prachy

nastaveni vidlice jak pises mi prijde ok. samo jsou to jen "low speed" obvody, preplanzetovani se chova dost jinak, ale lepsi nez nic. Sestavit planzety spravne to chce zkusenosti a hlavne shock dyno - takze nic moc snadnyho. vetsinou se upravci spolehaji na nastaveni ktere vymyslel nekdo kdo tohle vybaveni ma - ja mam upravu podle andreaniho. Kdybys do toho chtel sahnout, tak dej vedet, delame K-tech tak bych zkusil zjistit, jestli nemaji upravu pro tvoji moto.

co se snizovani tyka tak se snizuje primo tlumic a vidlice, dava se specialni podlozka pod pist. ja to mam snizene jen asi o 2cm protoze se pocitalo se zavodama i s terenem, kdyz se jede ciste jen asfalt, da se to snizit jeste vic. i par cm o kterych se snizi teziste je znat pri brzdeni.

na fotky jsem koukal, vypada to dobre. ja jsem se vozil na exc500 2018 v terenu a motor je silak, neni tam ta agresivita MX motoru, ale myslim, ze na tom nebude spatne svezeni ani na trati, zvlast po tech upravach co mas.

sam jsem slusny polepy nebyl schopnej vymyslet, ale kamarad je na tohle sikovnej.... dela grafiku pro cesky znacky ala cassida a treba 101underground riders, takze sem tam se mi podari ho ukecat a udela neco i pro me. Mame takovou lehci spolupraci, jeho riderace.cz je vlastne jeden z mych sponzoru dava mi slevy na vybaveni, motomechanik.cz se mi zase stara o techniku, ja jim zas delam 3d technickou konstrukci a 3d tisk

chce to si to nejdriv osahat a az pak ladit detaily - ono ti tu kdedko rekne, ze bez podvozku to nema cenu, ze jedine tyhle pneumatiky a jedine tyhle brzdy... a pak zjistis, ze jejich rady nefunguji na draze prestoze jim to v provozu maka a zas naopak, ze ti nevyhovuje to co zavodnikum ktery jezdej o 4s lepsi casy nez ty

jezdime z klukama tady z fora (PetrS FS450, screw13 TM450) na volny jezdeni co porada Chipman tady z fora v Myte a se Sharkem do Sosnove. Pak jeste volny jizdy a hobby zavody s motoriders. Takze se treba behem roku potkame a muzem probrat zkusenosti atd. za me super parta a velka zabava. Ja jsem po letech co uz me jezdeni prestavalo bavit minulou sezonu maximalne uzil

BTW predni kolo mas asi kvuli jezdeni v provozu 17palcu coz? tam je problem, ze uz se na to blbe shani slicky, v tomhle rozmeru uz se SM slicky nedelaj. uz se jede temer vyhradne 16,5 ... na zavodech uz vesmes jen 16palcu vpredu. Takze tam jsi pripadne odkazanej na slicky na silnicni motorky, fungovat to bude taky.

jeste par momentek pro nasani atmosfery


Naposledy editováno 07.01.2020 18:42:36

(reakce na) SM kola

28.1.2020 v 21:34 | Nahoru | #19
assassin>

Sorry! Já jest uplně zasklil odpověď!

Já jsem sám docela zvědavý, jak se ten podvozek bude chovat... Prostě nějak to léto na tom odjezdím a když to půjde na houby, něchám s tím neco udělat na příští sezónu.

Mně by popravdě jen stačilo prozatím, kdyby mi někdo řekl, co tam mám naklikat... hlavně na zadku... Předek je podle mě docela jasnej, co nejtužší. Ale zadek ci nejsem jistý. Uvidím, ještě jsem na tom nejel, tak těžko dělat nějaké závěry... třeba mi to všechno přijde ok, tak jak to je.

Polepy mám vymyšlené už, uvidíme jak to dopadne, za pár dní bych je měl mít doma.

Jak říkáš, ojezdit a pak detaily... začátek bude podle mě důležitý v tom si zvyknout na to, že je to uplně jiná motorka... určitě nebudu potřebovat přidat nebo ubrat dva kliky na compresi a podobně, tohle všechno bude pravděpodobně uplně fuk první sezónu. Hlavně to mám na blbnutí okolo baráku, v horách a semtam to chci vzít na okruh.

Spolu se na okruhu asi nepotkáme, já žiju v Kanadě. To je škoda, bylo by fajn se s Tebou potkat... vím, že jsi docela dost nabušený vědomostma... Tvůj avatar si pamatuju snad deset let zpátky!

A ano, to 17 palcové kolo je na cestu.... ježdění po cestách bude 90 procent vešjerého mého ježdění! Alespoň to tak plánuju zatím :))

Fotky co jsi poslal jsou absolutní mazec, fakt boží :)

2 reakcí na tento příspěvek SM kola

28.1.2020 v 21:45 | Nahoru | #20
Polepy vypadaj dobre. Urcite sem pak hod jak to vypada na moto
Svet je malej, ja mam rad enduro kola, takze nez přestanu chodit tak se do Kanady musim podivat. Spousta kamarádů tam odjela na bike a uz tam zůstali

(reakce na) SM kola

28.1.2020 v 22:06 | Nahoru | #21
assassin> Fotku pak uploaduju! No, vidíš... tak až to budeš mít naplánované, tak dej vědět! :)

(reakce na) SM kola

10.2.2020 v 00:22 | Nahoru | #22
assassin>
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Nový Gas Gas ec 300 2018 Gas Gas EC 300 Mnhero 7 25.11.2020 v 20:02 _Sparrow_
Vzduchový filtr Gas Gas EC 300 ssady 3 8.10.2020 v 12:15 Bugs
Ventilátor na gasgas ec300 2013 Gas Gas EC 300 ssady 5 30.6.2020 v 00:57 Katroš
Gas Gas EC 300 klepe řetěz Gas Gas EC 300 Fíla-rider 10 9.6.2020 v 07:39 Fíla-rider
Nejde nastartovat Gas Gas EC 300 XanK 1 2.6.2020 v 17:15 JwKS_Pavel

TOPlist