Téma: Jawa ložiska motoru + gufera
Asi sem vocas, ale kartery sem nahřál asi na sto, gufera s ložiskama v mrazu a prostě tam ty gufera nechtěj zalézt. Jako všecko je jednou poprvý, ale máte na to nějakej fígl, nebo to dělám blbě? Nasadil sem ségrovky a chci zevnitř dát normálně gufero a hodit tam ložisko, ne.
Ložisko převodovky v levym víku šlo docela dobře nasadit..
A poddotaz... dvouřadý ložisko na výstupu převodovky se tam vleze (gufero tlustý 8mm), je to tak? Když sem to rozdělal, bylo to vymezený nějakou kulatinou a bylo tam jednořadý ložisko.
...Je to 634 s motorem 632

1 reakcí na tento příspěvek Jawa ložiska motoru + gufera

28.8.2019 v 15:18 | Nahoru | #1
Gufera taky do mrazu???

1 reakcí na tento příspěvek Jawa ložiska motoru + gufera

28.8.2019 v 17:02 | Nahoru | #2
Gufera se dávají až po ložiskách a ne za tepla, naklepávají se a musí se namazat. U 634 na jedné straně není ložisko jištěno segerovkou, ale jen gufero a tak se dává do chladného karteru gufero, ložisko se vloží na klikovku(samozřejmě nahřáté ložisko) a pak se karter nahřěje a vkládá se na klikovku. Jestli to neumíš, raději to svěř někomu, kdo to už dělal, nebo naděláš více škody než užitku a bude tě to stát víc peněz. To nemyslím špatně

1 reakcí na tento příspěvek Jawa ložiska motoru + gufera

Skvělá odpověď, děkuji! 28.8.2019 v 22:59 | Nahoru | #3
Nech si u soustružníka udělat dvě rozpěrky 8 mm tlustý. Nasadíš segrovky za ně rozpěrky místo gufera. Ohřeješ na 150 a vložíš ložiska po rozpěrky. Nic nevyndáváš. Vložíš kliku a složíš celej motor. Pak teprve vyndáš segrovky a dáš místo rozpěrek gufera. Pokud je vyndáš ještě před vložením kliky, může se ti stát že si ložiska posuneš a pak tam nedostaneš gufera. Hodně zdaru.

(reakce na) Jawa ložiska motoru + gufera

29.8.2019 v 09:49 | Nahoru | #4
udinar> Mám ségrovky na obou stranách. Je to motor 632, možná si za ty leta výroby 634 soudruzi všimli, že jim na jedný straně chybí?
Myslel sem, že dám kliku do karterů s připravenejma ložiskama... co když budu muset ložiska vícero přemluvit? Přece nebudu mlátit do kliky, ne? Skoro bych řek, že vohřeju karter i s ložiskama podruhý a kliku budu vkládat do teplýho kompletu.
A teda poznámka... kdybych to uměl, nepíšu sem. Kdybych to neuměl a nechtěl, dám to někomu na smontování. Ptám se na fóru proto, že to neumim a chci poradit, abych minimalizoval škody.

(reakce na) Jawa ložiska motoru + gufera

29.8.2019 v 09:50 | Nahoru | #5
JiriK84> za zkoušku nic nedáš. Šak teploty fungujou na všechny materiály, ne?:)

(reakce na) Jawa ložiska motoru + gufera

29.8.2019 v 09:52 | Nahoru | #6
Matýsek-GSX> Ok, to je dobrej nápad. Ale když tam nejdou dobře zevnitř, těžko pudou zvenku nějak líp :(

Jawa ložiska motoru + gufera

29.8.2019 v 12:22 | Nahoru | #7
Gufera se dávaj vždycky z venku. Jak bys je potom měnil, když by bylo potřeba ?

Jawa ložiska motoru + gufera

29.8.2019 v 12:44 | Nahoru | #8
Tož pravdaže, přece kvůli netěsnýmu guferu pod zapalováním nebude člověk půlit co pár roků motor.

Jawa ložiska motoru + gufera

Skvělá odpověď, děkuji! 29.8.2019 v 12:45 | Nahoru | #9
Na výstup z převodovky (ozubené kolo s nábojem) patří dvojřadé kuličkové ložisko typ 3205. Gufera se při sborce motoru standardně dávají zevnitř do nahřátého karteru. Líp se tak umístí přímo k segrovce. Dávat ho tam za studena a bez segrovky a ložiska je dost na***. Pokud se mění na složeném motoru, tak se to obvykle dělá vně motoru, pokud jej člověk zrovna nemá touhu půlit , což je pochopitelný. Ale to není tazatelův případ .

Naposledy editováno 29.08.2019 13:14:17

Jawa ložiska motoru + gufera

29.8.2019 v 12:58 | Nahoru | #10
6303 je jednořadý.

Jawa ložiska motoru + gufera

29.8.2019 v 13:14 | Nahoru | #11
Pardon - 3205. Uvedl jsem to na druhé straně.

Jawa ložiska motoru + gufera

29.8.2019 v 14:29 | Nahoru | #12
No... tak nejsem tak imbecilní! Tak či tak nový gufírko dostat do karteru je peklo... leda bych si zimprovizoval nějakej lis....
Jasněže na složenym motoru měnit gufera zvenku, že kvůli jetýmu guferu jináč dobrej motor nepůlit :)
Super, 3205 mám - bylo tam nacpaný jenom 6205

Jawa ložiska motoru + gufera

1.9.2019 v 18:31 | Nahoru | #13
Ložiska na kliku, klika do karterů. Nakonec gufera a segerovky. Jak píše Udinar.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Stojan Jawa 350 634 Jawa 350/634 sekáčmagor 3 16.10.2019 v 15:30 Wenca24
Co s tekoucí nádrží? [1, 2] Jawa 350/634, Jawa Přestavba derryn 42 4.10.2019 v 16:54 FJRPEPA
Rozměry rámu Jawa 350/634 Kudry666 1 29.9.2019 v 17:32 Kudry666
Nastavení volnoběžných otáček Jawa 350/634, Jawa 350/633 Iridias1 9 10.9.2019 v 11:50 sramis
Lakování nepřístupných míst Jawa 350/634 SmokinCBR 9 29.8.2019 v 10:13 SmokinCBR

TOPlist