před časem jsem pořídil Yamahu MT09 ve standardní verzi. SP jsem nechtěl, protože se mi barevně nelíbí, nicméně hned po zajetí jsem začal pociťovat (asi jako všichni), že podvozek tomu motoru prostě nestíhá. Nad 150-160 kmh se motorka nepříjemně vlní od řidítek a v rychlých zatáčkách jetých 130+ je podvozek poměrně nepředvídatelný. První problém s vlněním motorky a klepáním řidítek vyřeší tlumič řízení od YSS, který jsem už objednal. Problem s podvozkem bych ale chtěl také vyřešit a motorku zase o kousek posunout. Přichází tak v úvahu 2 varianty a protože se v podvozcích vůbec neorientuji, tak prosím o radu:
1. varianta: Hyperpro kit (zadní centrál, pružiny+olej do předku) - cena cca 15 tis + montáž ( https://www.mxtech-...-ABS-2017-d60309.htm )
2. varianta: Ohlins ( http://www.mmb.cz/p...lins-na-yamaha-mt-09 ) + ( https://www.yamaha-...t-9/spr-08422-90-00/) a nějaký olej.
Protože se v tom vůbec neorientuji, tak bych potřeboval vědět porovnání těchto dvou variant. Rád si připlatím pokud to bude mít pozitivní vliv na jízdní vlastnosti. Nechci si připlácet jen za "nálepku" Ohlins, pokud by Hyperpro bylo lepší. Díky
1 reakcí na tento příspěvek MT09 podvozek
to zásadní je nastavení - u Hyperpra i Ohlinsu dostaneš konfekci (unifikovaný produkt, bez kustomizace na Tebe jako konečného uživatele - o specifické hmotnosti, stylu použití, výšce atp.).
Wilbers konfekci nevyrábí a vždy Ti tlumič vyrobí "na míru", tedy podle Tvé hmotnosti, hmotnosti případného spolujezdce, a dle Tvých jízdních preferencí, které se udávají do dotazníku při objednávce.
Samozřejmostí je repasovatelnost (v budoucnu u mne jako ofiko servisního místa v ČR).
Možností je hodně, ale ani jedna od dvou předešlých značek nemá tuto zásadní výhodu v ceně.
Jen pro představu - zadní tlumič (nastavitelné předpětí + odskok) = 12 900,-
zadní plně stavitelný tlumič s externím rezervoárem = 18 200,-
progresivní pružiny + olej (+ doporučení, jaký olej a jakou hladinu pro Tvou postavu a styl jízdy) = 4 700,-
Pokud bys chtěl na tlumič hydraulicky stavitelné předpětí namísto nastavování C-klíčem (pro typ motorky který máš v mých očích nepotřebné, ale záleží jak často měníš zatížení motorky), pak je zde příplatek 5200,-
Tlumič i pružiny může být v různých barvách atd, ale to případně později. pokud bys měl zájem ozvi se.
Honza
Naposledy editováno 28.08.2019 11:14:28
upgrade vidlic, není úplně nutnej ale poznat to je: link
pružiny podle hmotnosti: link
zadní tlumič nitron r1 nebo r3, pružina je taky na míru: link
nejlevnější varianta pružin ktech a nitron r1 není tak daleko od sady hyperpro ... Jinak kdybych chtěl jen něco, začal bych zadním tlumičem a třeba to bude stačit.
1 reakcí na tento příspěvek MT09 podvozek
2 reakcí na tento příspěvek MT09 podvozek
ViperCZ píše: Zvládne mi někdo porovnat i dvě varianty, které jsem posílal?
u hyperpra nemám rád progresivní pružiny protože to je kompromis kdy se udělá jedna pružina která tak nějak funguje pro všechny, zadní tlumič netuším.
Ohlins zadní pružinu si pravděpodobně vybereš na svojí hmotnost, a přední 0,9 jsou vhodný pro jezdce kolem 75-85 kilo.
Srovnat funkčnost těch tlumičů neumím, a myslím si že ten nitron je lepší ...
Správný nastavení předpětí jak píše sonicek je taky nutný.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) MT09 podvozek
Sonicek píše: zeptám se, podvozek máš nastavenej na svoji váhu (SAG)? Pokud jsi vše jen dotáhnul na max, tak je jasný, že to nefunguje..udělej předpětí pružiny (SAG) a komprese a odskok do základu, pak laboruj a jezdi...pokud to stále nefunguje, tak řeš podvozek :)
tak asi resi podvozek, ze?Nejsem žádnej specialista na podvozky, ale pokud nemáš ani nastavenej SAG a řešíš podvozek, tak je to největší pičovina
1 reakcí na tento příspěvek MT09 podvozek
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) MT09 podvozek
Vidlice je složitější i po stránce pruzeni, kdyz si nameris data a das to do grafu tak uvidis, ze průběh neni ani s linearni pružinou linearni. Zacatek ovlivňuje negativní pruzina (top out spring) a konec je progresivní diky zmensujici se komoře nad olejem. Kdyz pouzijes spravnou progresivní pruzinu, tak vysledek muze byt linearnejsi průběh - progrese pruziny vyrovná vliv top out spring a použije se mensi množství oleje - ta vzduchová mezera ma vetsi “progresi” nez progresivní pruzina od hyperpro. Samo zalezi na konstrukci vidlice a jestli ma pro me ten linearni průběh nejakej prinos.
Kazdopadne nastaveni predpeti (podle hodnot SAG) a pripadne vyber vhodne pruziny (opet podle hodnot SAG) je zaklad a je nejvic poznat. Nasledne klikani tlumicem a pripadne jeho výměna/upravy uz nejsou tak zasadne poznat.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) MT09 podvozek
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) MT09 podvozek
https://www.motorkar...mp;pgr=2#goto9662209
Když budu chtít, aby motorka snadno zatáčela, tak ji udělám jako MT-09 - malý sklon vidlice, krátká stopa, váha na předku. Zaplatím za to nestabilitou při vyšších rychlosti. U starších motorek, které mají víc skloněnou vidlici jde někdy udělat takováto úprava. Vidlice se pustí 2-3cm víc do brejlí, aby trubky vidlice čouhaly nad horní brejle a předpětím pružiny se zvedne zadek, aby statické propružení s jezdcem bylo jenom asi 3cm a né 5cm. Tím se motorka zkrátí, přitíží se přední kolo a do zatáček je mrštnější. Ty bys potřeboval udělat to obráceně. Přední vidlice asi posunout v brejlích nepůjde, ale můžeš ji prodloužit předpětím. Naopak zadek bys měl snížit a přetočit předpětí třeba až na 1. To rozkmitání v rychlosti neovlivní tuhost pružin a tlumičů, pokud teda nejsou pružiny úplně mimo a tlumiče v háji. Zkus oba dva extrémy, povolené předpětí předku a zvednutý zadek a obráceně, napružit předek a povolit zadek, jestli poznáš rozdíl.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) MT09 podvozek
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) MT09 podvozek
Sonicek píše: assassin> S Tebou se nebudu hádat, určitě to má svoje +, ale i - .....každopádně si stojí za tím, že pokud nemáš nastavený podvozek, je blbost hned měnit komplet tlumiče, připadně vnitřek...Ideálně nechat nastavit předpětí, a vyzkoušet jak se to chová, je docela obvyklé, že moto z výroby nemusí mít sag nastavený na kolik se uvádí. A hlavně tabulkové nastavení neexistuje, chce to sednou na moto, a nastavit to přímo na sebe včetně kdy jsi v hadrách, v helmě se vším s čím jezdíš.
toto platí na 110 u motokrosu, ostrého endura u obyc moto to není tak úplně zásadní, pokud nejsou zdvihy 180 plus tak to u standardních lidi není až tak zásadní, většinou je problém jinde1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) MT09 podvozek
1 reakcí na tento příspěvek MT09 podvozek
Abych to napsal ještě jinak. U mx nebo endura uděláš na jedné straně houpavku a na druhé straně prkno. U silnice nebývá ten rozsah takový a MTčko zůstane houpavý na obou stranách nastavení. Ten podvozek prostě neodpovídá zbytku motorky. Kmitání je něco jinýho, to je krátký rozvor, atd.
Naposledy editováno 29.08.2019 10:57:09
1 reakcí na tento příspěvek MT09 podvozek
Spravne nastaveni predpeti - respektive spravny vyber pruziny dela velkej rozdíl jak na silnici tak v terénu. A nemyslim si, ze v terénu je obrovskej rozdíl a na silnici temer zadnej. Kazdopadne klikani tlumicem sem tam je detail, zásadní je správná pruzina. Ono kdyz diky slabe pružině sleze odpruzeni na pulku zdvihu, tak se musi poznat, ze tam par cm chybi + to ze motorka chodi po dorazech. Je fakt, ze bych asi pruziny u rozpočtového podvozku taky neresil. Ale tak to uz asi chce promyslet pri nákupu jestli rozpoctovku nebo supersport - rychlosti nad 160kmh proste nebudou doménou “levnejch” nahacu
(to ocelové péro občas chybí, ale u MT-09 je to off-topic)
1 reakcí na tento příspěvek MT09 podvozek
Samozřejmě dobře nastavený podvozek je základ to je jasné, ale s tím sagem u silniční moto to není tak horké, tím neříkám že správná tuhost pružiny není důležitá
foxdive píše: Tak to jezdí snad všichni na negativně nastavených motorkách nedej bože když vezmou spolujezdce to je sag úplně v prdeli to už by ani neměli radši jezdit
Samozřejmě dobře nastavený podvozek je základ to je jasné, ale s tím sagem u silniční moto to není tak horké, tím neříkám že správná tuhost pružiny není důležitá
zalezi jaka moto a jake jezdeni, pro supersport neni blbnuti ve 160+ nic at ma podvozek tak nebo tak... u obycejneho nahace uz to muze byt vetsi rozdil.
to ze se se spolujezdcem nejezdi stejne jako solo je fakt. ten sag muze udelat dost, sam nejsem moc citlivej a zmeny na moto vnimam az kdyz je to nejakej velkej zasah (treba jsem mel problem rozeznat 72kW a 92kW verzi stejne motorky) ale nedavno jsem snizoval zadek u moto o 15mm protoze to ve vetsim naklonu melo neprijemne chovani a udelalo to velkej rozdil. a 15mm klidne spatnym predpetim udelas...
Tady ta Mt je proste blbě postavena, já bych pritvrdil zadek, zvětšil rozvor, treba menším pastorkem, popustil vidlice tak o 1,5 cm, ať je moto víc zatížené na předek, sice zase zkratim rozvor ale tím pastorkem se to zas tak nějak srovná, a hlavně bych se zaměřil na jízdní styl, pozice za řídítky, při akceleraci to držet na nohách ruce úplně volně atp určitě se to zlepší, ale je to můj pohled na věc
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Yamaha Mt 09 při nižších otáčkách c... Yamaha MT-09 | Czlad | 19 | 18.4.2024 v 09:36 SuperSic58 |
Spolehlivost MT-09 Yamaha MT-09 | Ale3 | 20 | 13.4.2024 v 07:15 dewwil |
zkušenosti + doporučení pneu Yamaha MT-09 | Gery9 | 11 | 10.4.2024 v 22:17 TomasNBK |
návod v CZ Yamaha MT 09 rok 2021-2023 Yamaha MT-09 | Gery9 | 6 | 5.4.2024 v 21:01 Michal.R6 |
Poptavam parkovani motorky v Milovi... Yamaha MT-09 | Dan75 | 0 | 19.3.2024 v 19:37 Dan75 |