globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: MT09 podvozek
28.8.2019 v 08:54
Ahoj,

před časem jsem pořídil Yamahu MT09 ve standardní verzi. SP jsem nechtěl, protože se mi barevně nelíbí, nicméně hned po zajetí jsem začal pociťovat (asi jako všichni), že podvozek tomu motoru prostě nestíhá. Nad 150-160 kmh se motorka nepříjemně vlní od řidítek a v rychlých zatáčkách jetých 130+ je podvozek poměrně nepředvídatelný. První problém s vlněním motorky a klepáním řidítek vyřeší tlumič řízení od YSS, který jsem už objednal. Problem s podvozkem bych ale chtěl také vyřešit a motorku zase o kousek posunout. Přichází tak v úvahu 2 varianty a protože se v podvozcích vůbec neorientuji, tak prosím o radu:

1. varianta: Hyperpro kit (zadní centrál, pružiny+olej do předku) - cena cca 15 tis + montáž ( https://www.mxtech-...-ABS-2017-d60309.htm )
2. varianta: Ohlins ( http://www.mmb.cz/p...lins-na-yamaha-mt-09 ) + ( https://www.yamaha-...t-9/spr-08422-90-00/) a nějaký olej.

Protože se v tom vůbec neorientuji, tak bych potřeboval vědět porovnání těchto dvou variant. Rád si připlatím pokud to bude mít pozitivní vliv na jízdní vlastnosti. Nechci si připlácet jen za "nálepku" Ohlins, pokud by Hyperpro bylo lepší. Díky

1 reakcí na tento příspěvek MT09 podvozek

28.8.2019 v 11:13 | Nahoru | #1
ahoj, vedu Hyperpro, Ohlins i Wilbers (ty ve výběru nemáš).
to zásadní je nastavení - u Hyperpra i Ohlinsu dostaneš konfekci (unifikovaný produkt, bez kustomizace na Tebe jako konečného uživatele - o specifické hmotnosti, stylu použití, výšce atp.).
Wilbers konfekci nevyrábí a vždy Ti tlumič vyrobí "na míru", tedy podle Tvé hmotnosti, hmotnosti případného spolujezdce, a dle Tvých jízdních preferencí, které se udávají do dotazníku při objednávce.
Samozřejmostí je repasovatelnost (v budoucnu u mne jako ofiko servisního místa v ČR).

Možností je hodně, ale ani jedna od dvou předešlých značek nemá tuto zásadní výhodu v ceně.
Jen pro představu - zadní tlumič (nastavitelné předpětí + odskok) = 12 900,-
zadní plně stavitelný tlumič s externím rezervoárem = 18 200,-
progresivní pružiny + olej (+ doporučení, jaký olej a jakou hladinu pro Tvou postavu a styl jízdy) = 4 700,-

Pokud bys chtěl na tlumič hydraulicky stavitelné předpětí namísto nastavování C-klíčem (pro typ motorky který máš v mých očích nepotřebné, ale záleží jak často měníš zatížení motorky), pak je zde příplatek 5200,-

Tlumič i pružiny může být v různých barvách atd, ale to případně později. pokud bys měl zájem ozvi se.
Honza

Naposledy editováno 28.08.2019 11:14:28

(reakce na) MT09 podvozek

28.8.2019 v 13:16 | Nahoru | #2
Lazyfucker> no hezky jsi mu natlacil treti variantu, ale vubec si neodpovedel na to nejzasadnejsi - jestli je vubec potreba si priplacet. Tyhle marketingovy kecy jsou dost o nicem, to si muze precist i na webu....

MT09 podvozek

28.8.2019 v 13:32 | Nahoru | #3
Ještě je možnost lineárních pružin podle toho kolik vážíš, a stejně tak zadní tlumič na míru. Kdybych chtěl tunit podvozek řešil bych to takhle

upgrade vidlic, není úplně nutnej ale poznat to je: link
pružiny podle hmotnosti: link
zadní tlumič nitron r1 nebo r3, pružina je taky na míru: link

nejlevnější varianta pružin ktech a nitron r1 není tak daleko od sady hyperpro ... Jinak kdybych chtěl jen něco, začal bych zadním tlumičem a třeba to bude stačit.

1 reakcí na tento příspěvek MT09 podvozek

28.8.2019 v 13:36 | Nahoru | #4
Zvládne mi někdo porovnat i dvě varianty, které jsem posílal?

2 reakcí na tento příspěvek MT09 podvozek

28.8.2019 v 13:36 | Nahoru | #5
zeptám se, podvozek máš nastavenej na svoji váhu (SAG)? Pokud jsi vše jen dotáhnul na max, tak je jasný, že to nefunguje..udělej předpětí pružiny (SAG) a komprese a odskok do základu, pak laboruj a jezdi...pokud to stále nefunguje, tak řeš podvozek :)

(reakce na) MT09 podvozek

28.8.2019 v 13:43 | Nahoru | #6

ViperCZ píše: Zvládne mi někdo porovnat i dvě varianty, které jsem posílal?



u hyperpra nemám rád progresivní pružiny protože to je kompromis kdy se udělá jedna pružina která tak nějak funguje pro všechny, zadní tlumič netuším.

Ohlins zadní pružinu si pravděpodobně vybereš na svojí hmotnost, a přední 0,9 jsou vhodný pro jezdce kolem 75-85 kilo.

Srovnat funkčnost těch tlumičů neumím, a myslím si že ten nitron je lepší ...

Správný nastavení předpětí jak píše sonicek je taky nutný.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) MT09 podvozek

28.8.2019 v 13:46 | Nahoru | #7

Sonicek píše: zeptám se, podvozek máš nastavenej na svoji váhu (SAG)? Pokud jsi vše jen dotáhnul na max, tak je jasný, že to nefunguje..udělej předpětí pružiny (SAG) a komprese a odskok do základu, pak laboruj a jezdi...pokud to stále nefunguje, tak řeš podvozek :)

tak asi resi podvozek, ze?

(reakce na) MT09 podvozek

28.8.2019 v 14:12 | Nahoru | #8
Daart> znám lidi co koupí ohlinse a je jedno jak je to nastavené, hlavně že to tam je...znám hromadu lidí, co jezdí na moto a vůbec neřeší nastavené podvozku, neřeknu třeba odskok, komprese atd., ale SAG....tady to taky nemá 90% fóra nastaveno a řeší podvozky..přitom když to není nastaveno, tak to nefunguje nikdy dobře :) A nejvíc mě dostane, když někdo doporučí progresivní pružiny :D to je tak někde do offu, ne na silnici :)
Nejsem žádnej specialista na podvozky, ale pokud nemáš ani nastavenej SAG a řešíš podvozek, tak je to největší pičovina

1 reakcí na tento příspěvek MT09 podvozek

28.8.2019 v 14:22 | Nahoru | #9
S tima progresivnima pruzinama to neni tak jednoduchy - typek co stoji za hyperpro je fakt “vědec” a vi co dela - dokonce s použitím hyperpro progresivních pruzin je mozné dosáhnout linearnejsiho průběhu vidlic

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) MT09 podvozek

28.8.2019 v 14:27 | Nahoru | #10
assassin> S Tebou se nebudu hádat, určitě to má svoje +, ale i - .....každopádně si stojí za tím, že pokud nemáš nastavený podvozek, je blbost hned měnit komplet tlumiče, připadně vnitřek...Ideálně nechat nastavit předpětí, a vyzkoušet jak se to chová, je docela obvyklé, že moto z výroby nemusí mít sag nastavený na kolik se uvádí. A hlavně tabulkové nastavení neexistuje, chce to sednou na moto, a nastavit to přímo na sebe včetně kdy jsi v hadrách, v helmě se vším s čím jezdíš.

(reakce na) MT09 podvozek

28.8.2019 v 14:34 | Nahoru | #11
Sonicek> Jj, ono by to bylo složitější - to ja jen jako poznamka k tomu rezolutnimu odmítnutí progresivních pruzin. Driv jsem to videl stejne, ale změnil jsem názor.
Vidlice je složitější i po stránce pruzeni, kdyz si nameris data a das to do grafu tak uvidis, ze průběh neni ani s linearni pružinou linearni. Zacatek ovlivňuje negativní pruzina (top out spring) a konec je progresivní diky zmensujici se komoře nad olejem. Kdyz pouzijes spravnou progresivní pruzinu, tak vysledek muze byt linearnejsi průběh - progrese pruziny vyrovná vliv top out spring a použije se mensi množství oleje - ta vzduchová mezera ma vetsi “progresi” nez progresivní pruzina od hyperpro. Samo zalezi na konstrukci vidlice a jestli ma pro me ten linearni průběh nejakej prinos.

Kazdopadne nastaveni predpeti (podle hodnot SAG) a pripadne vyber vhodne pruziny (opet podle hodnot SAG) je zaklad a je nejvic poznat. Nasledne klikani tlumicem a pripadne jeho výměna/upravy uz nejsou tak zasadne poznat.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) MT09 podvozek

28.8.2019 v 20:55 | Nahoru | #12
Sonicek> Můžeš, prosím, aspoň rámcově pro amatéra popsat, jak se ten podvozek na konkrétní váhu nastavuje? Já do něj nerýpal, nechal jsem nastavení z výroby, jen jsem o cvak povolil zadek, protože ženskou bolela záda. Ale možná bych se do nejakýho poladění zkusil pustit.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) MT09 podvozek

28.8.2019 v 22:11 | Nahoru | #13
Rendyd> Dívám se, že tu předchozí diskusi o nestabilitě MT-09 máš pročtenou.
https://www.motorkar...mp;pgr=2#goto9662209
Když budu chtít, aby motorka snadno zatáčela, tak ji udělám jako MT-09 - malý sklon vidlice, krátká stopa, váha na předku. Zaplatím za to nestabilitou při vyšších rychlosti. U starších motorek, které mají víc skloněnou vidlici jde někdy udělat takováto úprava. Vidlice se pustí 2-3cm víc do brejlí, aby trubky vidlice čouhaly nad horní brejle a předpětím pružiny se zvedne zadek, aby statické propružení s jezdcem bylo jenom asi 3cm a né 5cm. Tím se motorka zkrátí, přitíží se přední kolo a do zatáček je mrštnější. Ty bys potřeboval udělat to obráceně. Přední vidlice asi posunout v brejlích nepůjde, ale můžeš ji prodloužit předpětím. Naopak zadek bys měl snížit a přetočit předpětí třeba až na 1. To rozkmitání v rychlosti neovlivní tuhost pružin a tlumičů, pokud teda nejsou pružiny úplně mimo a tlumiče v háji. Zkus oba dva extrémy, povolené předpětí předku a zvednutý zadek a obráceně, napružit předek a povolit zadek, jestli poznáš rozdíl.

(reakce na) MT09 podvozek

28.8.2019 v 23:26 | Nahoru | #14
Kohlstein> Díky za reakci. Já úplně neřeším kmitání ve velké rychlosti, nemám s tím zásadní problém, spíš bych chtěl mít lepší odezvu v rychlých zatáčkách a trochu potlačit pohupování. A chci mít hlavně jistotu, že mám podvozek nastavený v rámci možností co nejlíp na svoji váhu a ne jen od oka.

MT09 podvozek

28.8.2019 v 23:31 | Nahoru | #15
Mam na BMW zaklad od Wilbers a proti (pravda uz hodne jetymu) originalu je to o pul vesmiru jinde.
MT09 je v originale hodne mekka, ale i tak me neskutecne bavila. Nad 150 jsem ale nejel.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) MT09 podvozek

29.8.2019 v 06:02 | Nahoru | #16
Rendyd> Čus, na netu je hromada návodů, hledej "SAG", předpětí pružiny...platí to na všechny stroje.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) MT09 podvozek

29.8.2019 v 09:33 | Nahoru | #17

Sonicek píše: assassin> S Tebou se nebudu hádat, určitě to má svoje +, ale i - .....každopádně si stojí za tím, že pokud nemáš nastavený podvozek, je blbost hned měnit komplet tlumiče, připadně vnitřek...Ideálně nechat nastavit předpětí, a vyzkoušet jak se to chová, je docela obvyklé, že moto z výroby nemusí mít sag nastavený na kolik se uvádí. A hlavně tabulkové nastavení neexistuje, chce to sednou na moto, a nastavit to přímo na sebe včetně kdy jsi v hadrách, v helmě se vším s čím jezdíš.

toto platí na 110 u motokrosu, ostrého endura u obyc moto to není tak úplně zásadní, pokud nejsou zdvihy 180 plus tak to u standardních lidi není až tak zásadní, většinou je problém jinde

MT09 podvozek

29.8.2019 v 09:35 | Nahoru | #18
Mt 09 sou z výroby vlnovce a kmitaci, krátká kyvka za to taky může, dělá hodně i posed a tah rukou při akceleraci

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) MT09 podvozek

29.8.2019 v 09:42 | Nahoru | #19
foxdive> nechceš tady říct, že u silniční moto je vlastně jedno jestli to máš úplně dorvaný, nebo naopak úplně povolený že ne?

MT09 podvozek

29.8.2019 v 10:31 | Nahoru | #20
MT09 mam taky, nastaveni z tovarny je strasny a rozhodne si to musis nastavit na sebe. Po tom co jsem to v prubehu asi tydne ladil musim rict, ze se to znatelne zlepsilo. To samy bych doporucil tobe - pokud jak pises si s tim nic nedelal a pouze si povolil zadek. V pripade, ze to nepomuze, tak samozrejme kouknout po jinym podvozku.

1 reakcí na tento příspěvek MT09 podvozek

29.8.2019 v 10:54 | Nahoru | #21
sonicek: ne, snaží se ti říct, že když máš zdvihy 240 a zároveň disciplínu, kde se moto potýká se skoky, hrboly, kolejemi, atd. a proti postavíš hladkou silnici s motorkou se zdvihy 180, tak že SAG a váha jezdce hraje o dost menší roli, případně přinese o dost menší efekt. A s tím se dá souhlasit. Rozhodně to nepopisuje ad absurdum s výsměchem, jako ty.

Abych to napsal ještě jinak. U mx nebo endura uděláš na jedné straně houpavku a na druhé straně prkno. U silnice nebývá ten rozsah takový a MTčko zůstane houpavý na obou stranách nastavení. Ten podvozek prostě neodpovídá zbytku motorky. Kmitání je něco jinýho, to je krátký rozvor, atd.

Naposledy editováno 29.08.2019 10:57:09

(reakce na) MT09 podvozek

29.8.2019 v 11:00 | Nahoru | #22
Animals21> tak je docela logické že čím je větší délka zdvihu, tak nastavené hraje větší roli ( využití celé délky tlumení). On to ale tak v podstatě napsal, že to není až tak zásadní. Tomu se směju, protože je to naprotá blbost. Nejsem sice žádnej podvozkovej guru, ale prostě bez optimálního nastavení to nikdy nefunguje tak jak má, proto výrobce dělá tlumiče tak, aby se dali nastavit a jestli na tom jede kluk co má 50kg nebo 120kg je přece dost velkej rozdíl, proto to individální nastavení :)

1 reakcí na tento příspěvek MT09 podvozek

29.8.2019 v 12:05 | Nahoru | #23
Krosky mam dve a obe nemají stelovaci predpeti na vidlici takze těžko rict jak se dela prkno v jednom smeru a houpačka v druhem.
Spravne nastaveni predpeti - respektive spravny vyber pruziny dela velkej rozdíl jak na silnici tak v terénu. A nemyslim si, ze v terénu je obrovskej rozdíl a na silnici temer zadnej. Kazdopadne klikani tlumicem sem tam je detail, zásadní je správná pruzina. Ono kdyz diky slabe pružině sleze odpruzeni na pulku zdvihu, tak se musi poznat, ze tam par cm chybi + to ze motorka chodi po dorazech. Je fakt, ze bych asi pruziny u rozpočtového podvozku taky neresil. Ale tak to uz asi chce promyslet pri nákupu jestli rozpoctovku nebo supersport - rychlosti nad 160kmh proste nebudou doménou “levnejch” nahacu

(reakce na) MT09 podvozek

29.8.2019 v 12:32 | Nahoru | #24

Sonicek píše: foxdive> nechceš tady říct, že u silniční moto je vlastně jedno jestli to máš úplně dorvaný, nebo naopak úplně povolený že ne?

myslím ten sag co o něm píšeš
Animals21 mě pochopil

Naposledy editováno 29.08.2019 12:34:42

MT09 podvozek

29.8.2019 v 12:40 | Nahoru | #25
SAG se upravuje proto, aby po zasednuti motorky, zustalo spravne teziste a potopil se stejne predek i zadek.

Jak pise Sonicek, u silnicni motorky, "nespravny sag" umi dost negativne ovlivnit jizdni vlastnosti (pretaceni/nedotaceni...).

(reakce na) MT09 podvozek

29.8.2019 v 13:16 | Nahoru | #26
assassin> Ale my oba přece víme, že tuhost předního pružení na MT-09 nastavit jde, stejně jako to jde na většině motorek. Že v každé vidli jsou pružiny dvě, kromě ocelové s pevně danou charakteristikou i vzduchová pružina s progresivní a nastavitelnou charakteristikou. Stačí si nastavit jinak hladinu oleje.
(to ocelové péro občas chybí, ale u MT-09 je to off-topic)

1 reakcí na tento příspěvek MT09 podvozek

29.8.2019 v 13:20 | Nahoru | #27
Tak to jezdí snad všichni na negativně nastavených motorkách nedej bože když vezmou spolujezdce to je sag úplně v prdeli to už by ani neměli radši jezdit
Samozřejmě dobře nastavený podvozek je základ to je jasné, ale s tím sagem u silniční moto to není tak horké, tím neříkám že správná tuhost pružiny není důležitá

(reakce na) MT09 podvozek

29.8.2019 v 14:22 | Nahoru | #28

foxdive píše: Tak to jezdí snad všichni na negativně nastavených motorkách nedej bože když vezmou spolujezdce to je sag úplně v prdeli to už by ani neměli radši jezdit
Samozřejmě dobře nastavený podvozek je základ to je jasné, ale s tím sagem u silniční moto to není tak horké, tím neříkám že správná tuhost pružiny není důležitá



zalezi jaka moto a jake jezdeni, pro supersport neni blbnuti ve 160+ nic at ma podvozek tak nebo tak... u obycejneho nahace uz to muze byt vetsi rozdil.

to ze se se spolujezdcem nejezdi stejne jako solo je fakt. ten sag muze udelat dost, sam nejsem moc citlivej a zmeny na moto vnimam az kdyz je to nejakej velkej zasah (treba jsem mel problem rozeznat 72kW a 92kW verzi stejne motorky) ale nedavno jsem snizoval zadek u moto o 15mm protoze to ve vetsim naklonu melo neprijemne chovani a udelalo to velkej rozdil. a 15mm klidne spatnym predpetim udelas...

MT09 podvozek

29.8.2019 v 15:24 | Nahoru | #29
Tak s tím jezedenim jak na které moto souhlas, u motorek závodního typu, ať už okruh, motokros je to fakt o tom sagu dost
Tady ta Mt je proste blbě postavena, já bych pritvrdil zadek, zvětšil rozvor, treba menším pastorkem, popustil vidlice tak o 1,5 cm, ať je moto víc zatížené na předek, sice zase zkratim rozvor ale tím pastorkem se to zas tak nějak srovná, a hlavně bych se zaměřil na jízdní styl, pozice za řídítky, při akceleraci to držet na nohách ruce úplně volně atp určitě se to zlepší, ale je to můj pohled na věc

(reakce na) MT09 podvozek

29.8.2019 v 18:34 | Nahoru | #30
Sonicek> Jj, díky, kouknu.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Yamaha Mt 09 při nižších otáčkách c... Yamaha MT-09 Czlad 19 18.4.2024 v 09:36 SuperSic58
Spolehlivost MT-09 Yamaha MT-09 Ale3 20 13.4.2024 v 07:15 dewwil
zkušenosti + doporučení pneu Yamaha MT-09 Gery9 11 10.4.2024 v 22:17 TomasNBK
návod v CZ Yamaha MT 09 rok 2021-2023 Yamaha MT-09 Gery9 6 5.4.2024 v 21:01 Michal.R6
Poptavam parkovani motorky v Milovi... Yamaha MT-09 Dan75 0 19.3.2024 v 19:37 Dan75


TOPlist