Téma: Laciná náhrada dílu na BMW
Možná někdo z Vás bude stejně jako já měnit senzor polohy škrtící klapky a bude se chytat za hlavu kolik to stojí (víc jak 4000,- č.dílu 13548406249). - mám BMW R 1200 RT r.v. 06. Hledal jsem dlouho a našel stejnou věc používanou ve spoustě typů aut BMW. Nakonec jsem koupil TENTO za 932,- značky Febi, ale dá se koupit od 261,- zn. Delphi
Tvar, velikost, hodnoty... vše stejné, ale finanční rozdíl značný. Motor mi na volnoběžné otáčky kolísal a válce se hádaly, po výměně zase běží jak za mlada, takže doporučuji.
Předchozí
1 2
Následující

Laciná náhrada dílu na BMW

29.8.2019 v 13:56 | Nahoru | #31
Ano zajímá nás to poděl se. Děkuju

(reakce na) Laciná náhrada dílu na BMW

29.8.2019 v 15:34 | Nahoru | #32

truk píše: Já mám BMW1150 a ze zvědavosti jsem si udělal sloupcový 10xLED monitor lambdy, abych věděl, co si za jízdy v různých režimech lambda myslí o bohatosti (resp. o zbytkovém kyslíku ve spalinách). No a přestože elektronika na této 20 let staré motorce pochází snad ještě z doby krále klacka, docela to funguje. Přesně vidím, kdy se lambdě/řídící jednotce daří a kdy ne. Když dám plnej plyn, tak ŘJ prdí na lambdu a valí benál co to jde. Ale jinak třeba i během svižné akcelerace (když není plyn na plno), tak to zvládá uregulovat. Naopak když jedu z kopce a mám skoro zavřenej plyn- motorka má tednedci trošku pocukávat, tak má podle lambdy bohatou směs. Dokonce mi tento displej pomohl odhalit mé lajdáctví- měl jsem zacpanej palivák. No a když jsem dal plyn na plno- na monitoru jsem viděl, že ve spalinách je zbytkovej kyslík - tzn motorka nestíhá tlačit benál= palivový filtr - jasná závada... Kdyby to někoho zajímalo, poskytnu detaily, jak to mám udělaný...



Určitě se pochlub. Mě by to moc zajímalo.

1 reakcí na tento příspěvek Laciná náhrada dílu na BMW

29.8.2019 v 16:21 | Nahoru | #33
Tak teda podrobněji- indikace – lambda
Protože mě zajímá, jak se motor chová hlavně v různých jízdních režimech, udělal jsem si jednoduchý indikátor funkčnosti lambdy (která leccos napoví). Zařízení je velmi malé a jednoduché (tedy pro elektrotechnicky středně znalé osoby). Funkce úzkopásmové lambdy je v zásadě dvojstavová- když je na lambdě kyslík- na výstupu z lambdy je asi 0,2V, když na lambdě žádný kyslík není, je na výstupu asi 0,9V. Řídící jednotka tak podle signálu z lambdy obohacuje a ochuzuje směs tak, aby se pohybovala právě na rozmezí obou stavů lambda sondy. Monitorování lambdy znamená monitorovat měnící se signál v rozsahu 0-1V. Kromě okamžité hodnoty napětí je fajn vidět i minimální i maximální hodnotu za poslední ca 1 sekundu. Takže pro zobrazování jsem zvolil sloupcový 10xLED zobrazovač (10x25mm), každá LED tak reprezentuje 0,1V. Zobrazení hodnot viz níže na obrázku. Napětí vyhodnocuje a LED přímo (tedy přes odpory) rozsvěcuje Arduino mini (ca 20x30mm). Poslední součástkou je zdroj 5V (7805). Stabilizátor jsem neumístil přímo k Arduinu, ale přioperoval jsem jej na kabel, který vede od Arduina k lambdě. Důvod je v tom, že při rozsvícení všech 10 LED je spotřeba asi 200mA a při ztrátovém napětí na stabilizátoru 7805 asi 9V (v palubní síti 14V- výstupních 5V) je ztrátový výkon asi 2W. To není žádná katastrofa, ale přece jen to trošku hřeje a je lepší, aby k tomu mohl vzduch. Celé toto zařízení stačí připojit jen jedním kabelem k lambdě. K lambdě vedou 4dráty (dva na prohřívání tj. odtud beru 12V na napájení a dva signálové). Lze to napojit kdekoli na stávající kabel od lambdy nebo třeba v konektoru. Kdybyste to někdo chtěl, můžu poslat schéma (ale musel bych ho namalovat), zdroják pro arduino a nebo můžu rovnou poslat naprogramované arduino. Samozřejmě při zapojování je potřeba nic nezvorat, arduino nemá žádné ochrany, takže když na něj budete zlí, odejde do věčných lovišť a na pozdrav jen krátce zasmrdí.
Přiložená fotka je z vývojové fáze, ale díky tomu je na ní všechno vidět...

1 reakcí na tento příspěvek Laciná náhrada dílu na BMW

29.8.2019 v 21:56 | Nahoru | #34
V těch filtrech je i regulátor tlaku?

(reakce na) Laciná náhrada dílu na BMW

29.8.2019 v 22:20 | Nahoru | #35
Anti> v tom regulatore tlaku je aj filter paliva

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Laciná náhrada dílu na BMW

30.8.2019 v 00:15 | Nahoru | #36

JiriK84 píše: Slávek-TDM> tak asi nejjednodušší je u některých motoru přítomnost regulátoru tlaku paliva s pomocnou podtlakovou regulací, několikrát jsem řešil různé závady a při tom sledoval i tlak paliva a pokud je regulátor tlaku až na vstřikovací liště tak je doplněn o ovládání podtlakem z motoru, a pokud se budeme bavit o konkrétním tlaku třeba 3.5 tak na volnoběh a při mírném zatížení se tlak pohybuje 3.4-3.6 je to dáno odporem pružiny v membráně, ale pokud má připojenou podtlakovou hadičku tak při zatížení tlak u některých motorů stoupá až na 4.2, a jak jsi se ptal na zvýšení spotřeby, v důsledku navýšení tlaku o 0.5 tak dojde při stejném jízdním režimu na stejnou případně nepatrně nižší spotřebu vlivem lepšího rozprášení paliva, samozřejmě záleží na stavu vstřiku. Naopak proti tomu nižší tlak o víc jak 1.0 způsobuje nepravidelný chod motoru, nižší výkon a vyšší spotřebu.


Množství paliva řídí jednotka délkou aktivace vstřikovače a tlakem paliva.Tlak paliva v liště je proto řízen podtlakem v sání pro zajištění stejného rozdílu tlaků, pro vstřik stejného množství paliva nezávisle na tlaku v sání.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Laciná náhrada dílu na BMW

30.8.2019 v 06:32 | Nahoru | #37
HMS> Jak gde, u Ducati na to prdí...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Laciná náhrada dílu na BMW

30.8.2019 v 08:15 | Nahoru | #38

truk píše: Tak teda podrobněji- indikace – lambda
Protože mě zajímá, jak se motor chová hlavně v různých jízdních režimech, udělal jsem si jednoduchý indikátor funkčnosti lambdy (která leccos napoví). Zařízení je velmi malé a jednoduché (tedy pro elektrotechnicky středně znalé osoby). Funkce úzkopásmové lambdy je v zásadě dvojstavová- když je na lambdě kyslík- na výstupu z lambdy je asi 0,2V, když na lambdě žádný kyslík není, je na výstupu asi 0,9V. Řídící jednotka tak podle signálu z lambdy obohacuje a ochuzuje směs tak, aby se pohybovala právě na rozmezí obou stavů lambda sondy. Monitorování lambdy znamená monitorovat měnící se signál v rozsahu 0-1V. Kromě okamžité hodnoty napětí je fajn vidět i minimální i maximální hodnotu za poslední ca 1 sekundu. Takže pro zobrazování jsem zvolil sloupcový 10xLED zobrazovač (10x25mm), každá LED tak reprezentuje 0,1V. Zobrazení hodnot viz níže na obrázku. Napětí vyhodnocuje a LED přímo (tedy přes odpory) rozsvěcuje Arduino mini (ca 20x30mm). Poslední součástkou je zdroj 5V (7805). Stabilizátor jsem neumístil přímo k Arduinu, ale přioperoval jsem jej na kabel, který vede od Arduina k lambdě. Důvod je v tom, že při rozsvícení všech 10 LED je spotřeba asi 200mA a při ztrátovém napětí na stabilizátoru 7805 asi 9V (v palubní síti 14V- výstupních 5V) je ztrátový výkon asi 2W. To není žádná katastrofa, ale přece jen to trošku hřeje a je lepší, aby k tomu mohl vzduch. Celé toto zařízení stačí připojit jen jedním kabelem k lambdě. K lambdě vedou 4dráty (dva na prohřívání tj. odtud beru 12V na napájení a dva signálové). Lze to napojit kdekoli na stávající kabel od lambdy nebo třeba v konektoru. Kdybyste to někdo chtěl, můžu poslat schéma (ale musel bych ho namalovat), zdroják pro arduino a nebo můžu rovnou poslat naprogramované arduino. Samozřejmě při zapojování je potřeba nic nezvorat, arduino nemá žádné ochrany, takže když na něj budete zlí, odejde do věčných lovišť a na pozdrav jen krátce zasmrdí.
Přiložená fotka je z vývojové fáze, ale díky tomu je na ní všechno vidět...


mohl bys prosím poslat sketch? docela bych si to přečetl. dobrá práce!
Je to nano/mini?

Naposledy editováno 30.08.2019 08:16:12

(reakce na) Laciná náhrada dílu na BMW

30.8.2019 v 08:56 | Nahoru | #39

petrprochazka píše: je toho víc docela dobré když už bmw tak jak auto tak motorku lambda na 1150 gs 2800 kč když si ji najdete podle ID je to lamda z xy bmw aut a stojí 700 https://autodilos.c...a-delphi-es1085712b1 teď jsem "tunil" vstřiky na me 1150 gs a daval jsem z 1200 gs (stačí jen vyrobit redukce, z 12ky jsou tenčí), smaozřejmě na moto stojej raketu, na auto? 350 kč :D :D https://autodilos.c...til-bosch-0280158038
je to fajn že se to da takle zaměnovat..



Hoj Petre, nemel bys navic ty redukce ke vstrikum na 1150?
2x 370,- za vstriky je prijemnejsi cena, nez ta, kterou za vstriky a redukce chtel typek od nas z webu.
Timto ho samozrejme nehanim ani nic jinyho, jen konkretne ,,Tvoje" cena je samozrejme o doooost lepsi
Btw o zamenitelnosti dilu z aut do bmw motorek vim jiz nekolik let a uspesne se tim ridim
Ovsem neco koupit z aut nejde no

(reakce na) Laciná náhrada dílu na BMW

30.8.2019 v 15:08 | Nahoru | #40
mikro> pošlu ti to mailem, v mém profilu najdeš můj- napiš mi... Ale v pondělí na dva týdny odjíždím...

(reakce na) Laciná náhrada dílu na BMW

30.8.2019 v 16:57 | Nahoru | #41

Anti píše: HMS> Jak gde, u Ducati na to prdí...

Na co?Pokud na regulator tak změnu tlaku v sáni budou korigovat délkou vstřiku dle mapy a signalu tps, teploty a otáček.

1 reakcí na tento příspěvek Laciná náhrada dílu na BMW

30.8.2019 v 19:48 | Nahoru | #42
A kdo poradí mě.. Potřebuji díl BMW 13547717905 . Je to taky throttle sensor.. Kde zjistím, čím se dá nahradit.. třeba nějakým z auta, zajímalo by mě to.. díky

Laciná náhrada dílu na BMW

30.8.2019 v 20:36 | Nahoru | #43
Taky by me zajimalo, jak zjistim tu zamenitelnost?

Laciná náhrada dílu na BMW

30.8.2019 v 21:44 | Nahoru | #44
Hoši super přípěvek.

Já přemyšlím o koupe termostatu na Busu.( občas vaří vodu).

Na parstdepotu 17670-76G00 857,-
https://www.partsdep...%2CZ+Hayabusa/56925/

Tady 140,-
https://www.zbozi.c...m-vernet-th3328-82j/

Naposledy editováno 30.08.2019 21:44:40

(reakce na) Laciná náhrada dílu na BMW

31.8.2019 v 10:18 | Nahoru | #45

bajker2 píše: A kdo poradí mě.. Potřebuji díl BMW 13547717905 . Je to taky throttle sensor.. Kde zjistím, čím se dá nahradit.. třeba nějakým z auta, zajímalo by mě to.. díky


Hledám, ale nenacházím.
Srovnávám prvně tvar podle obrázků a pak se většinou najde nějaká informace o využití. Naměřené hodnoty se dají srovnat zpravidla až je to doma (někdy je prodejce udává), ale pokut díl stojí v řádech 100korun, tak to neřeším. Častěji je to ale za tisíce a to už zabolí.

Laciná náhrada dílu na BMW

31.8.2019 v 21:09 | Nahoru | #46
Tak, filtr s regulaci tlaku na F650GS vymeneny za druhovyrobu od Bosche. Byla nutna drobna uprava, protoze je delsi nez original a pripojovaci trubicky mely asi 5cm. Tak jsem je zkratil a funguje dokonale, lip nez original, protoze vyssi tlak na vstriku asi vyresil pocukavani a vynechani kolem 2.5 tisice otacek, coz bylo v zvlast v terenu na jednicku a dvojku hodne neprijemny...

Naposledy editováno 31.08.2019 21:14:31
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
BMV 1200 GS BMW R 1200 GS Tarzan2006 21 Dnes v 09:10 vilemx
Přední kotouče BMW R 1200 GS Patriots 6 18.10.2019 v 13:23 Destroyer
Asistent řazení BMW R 1200 R ptakopysk 9 15.10.2019 v 10:08 ptakopysk
Instalace neorigo alarmu - napojení... BMW R 1200 GS, BMW R 1200 C, BMW R 1200 RT, BMW R 12... berry78 11 14.10.2019 v 17:14 vilemx
BMW GS 1200 Rally rv 2017 a výše ba... BMW R 1200 GS mysli007 4 9.10.2019 v 20:02 mysli007

TOPlist