motozem_rijen





Téma: Netěsnost na výstupním hřídeli GS500 E
26.8.2019 v 09:55
Ahoj, prosím o radu. GS 500 E 1994 - starý Japko, byla levná tak jí švára vzal i za cenu nutných oprav. Dělali jsme vidle, víka a gufera plus ještě další servis. Vše šlo podle předpokladů až na jednu věc a to gufero na výstupním hřídeli.
Neustále tudy teče olej a docela masivně. Už při koupi tamtudy dost teklo, pod motorkou byly vždy kapky oleje a stojánek řádně promaštěný Po výměně gufer to na chvilku dalo pokoj a po cca 100km to začalo téct stejným způsobem. Včera tedy nová rozborka a zjistil jsem že se gufero hnulo - vzpříčilo se, jako by ho někdo na horní straně zatlačil dovnitř - nevylezlo ven ale naopak částečně zalezlo . Zkusil jsem ho zatlačit na doraz a mezi gufero a krycí plech jsem dal gumuvuo podložku aby se gufero nepohlo - po 40km ještě větší olejnička než předtím .
Mám podezření na ten plech který drží gufero na místě, je sice rovný ale docela napružený a nevypadá úplně spolehlivě. A nebo mne ještě napadá špatné gufero - nedobrý výrobce/špatný typ.

Gufero: http://www.wemoto.c...tput_shaft_oil_seal/

Ještě dodám že motor je kdysi měněný - není tedy origo, může mít oproti novějším modelům jiný průměr výstupní hřídele? jako že menší průměr o pár desetin?

Poškození na hřídeli je - nějaký ťukanec od montáže ale naprosto mimo styčnou plochu břitu gufera.
Hřídel nemá žádnou vůli, drží pěkně a ložiska jdou volně a čistě.

Máte prosím s tímto nějaké zkušenosti? budu moc rád za jakoukoli radu.

Díky!

E: písmenka

Naposledy editováno 26.08.2019 11:16:55

1 reakcí na tento příspěvek Netěsnost na výstupním hřídeli GS500 E

26.8.2019 v 13:08 | Nahoru | #1
Co odvzdusneni klikové skříně? Je průchozí?

(reakce na) Netěsnost na výstupním hřídeli GS500 E

26.8.2019 v 13:44 | Nahoru | #2
24099> jeden odfuk je na hlavě a průchozí, chápu že u dvouválce je tohle potřeba protože se objen vzduchu pod pístama rychle mění. je tam ještě nějaký další odfuk kromě toho na ventilovém víku?

1 reakcí na tento příspěvek Netěsnost na výstupním hřídeli GS500 E

26.8.2019 v 14:45 | Nahoru | #3
Měl by být někde nad převodovkou hadička vyvedená do airboxu ,tak to mám třeba já u GSX-R. Můžeš ještě vyzkoušet povolit nalévací víčko oleje a znovu to projed jeslí se něco změní.

(reakce na) Netěsnost na výstupním hřídeli GS500 E

26.8.2019 v 15:06 | Nahoru | #4
24099> olezu to, dává to smysl, díky. Nálevka má na sobě tyčku s měrkou oleje takže povolená by se dostala do spojkovýho koše (jauvajs) a bez víčka jezdit nebudeme ale provedeme pokus na místě.

Netěsnost na výstupním hřídeli GS500 E

26.8.2019 v 16:54 | Nahoru | #5
Hmm, asi jsem debil já, gufera jsou tam dvě a já měnil jen to venkovní protože vnitřní nebylo k sehnání a bůhví jestli tam nějaké po předchozích majitelích je a v jakém je stavu.. dám vědět co s tím bylo, každopádně gufero bude za 14 dní.

Netěsnost na výstupním hřídeli GS500 E

27.9.2019 v 13:18 | Nahoru | #6
K tématu dodám rozuzlení ať k něčemu tady je..

Gufera byli na výstupním hřídeli opravdu dvě. Vnitřní má na sobě špuntíky aby měli rozestup a mezi guferama přitéká na přední straně kanálkem olej který prochází výstupním břídelem směrem do motoru a tam maže převodová kolečka.

Logicky to vnitřní gufero zadržuje olej který by protekl přes výstupní ložisko zpět do převodovky. Problém je v tom že toho oleje tam přitéká fakt ranec a dírka do výstupní hřídele je malinkatá a tak se olej cpe přes to druhé směrem ven.

Možná jde o Motor skládaný ze dvou kusů kde spodní karter je dělaný pro dvě gufera s menším přítokem a vrchní třeba předpokládá větší průtok přes hřídel. Teorii o skládačce potvrzuje fakt že je motor měněný (neodpovídá VINku v TP) a dál je v obou karterech za prvním guferem drážka jakoby pro ségrovku ovšem v horním karteru ma 1mm a ve spodním má 2mm šířku.

Problém s vytékajícím olejem jsem vyřešil tak že jsem si vyrobil ségrovku do výše zmíněné drážky sílu má 2mm a celá horní polovina je naplocho zbroušená na 1mm aby zapadla přesně do drážky. Vnitřní gufero jsem vynechal, není tam vůbec, při tomhle průtoku se musí hřídelka naplnit i bez vnitřního gufera. Venkovní gufero jsem pro jistotu ještě lehounce máznul těsnícím tmelem a dorazil jej až k vyrobené ségrovce.

Vím že to není ideální řešení a mohla by to teoreticky odnést i převodovka v důsledku špatného mazání koleček na hřídeli, pokud byste měli někdo jiný nápad jak toto vyřešit elegantněji, sem s ním.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
GS 500 E nedostatečný průtok benzín... Suzuki GS 500E Franky98 20 Včera v 19:15 vagascan
Výběr motorky pro malého jezdce Suzuki GS 500E, Husqvarna TE 410, Blata 125 Motard sasasasa 8 23.10.2020 v 00:28 poulie
Problém s elektrikou pri štartovaní Suzuki GS 500E PeterGS500 1 8.9.2020 v 13:04 sseba1
Levá svíčka neháže jiskru Suzuki GS 500E stoupa_lubos 16 11.8.2020 v 07:14 stoupa_lubos
Ježdění na motorový olej do auta [1, 2, 3] Suzuki GS 500E HansB 76 29.7.2020 v 18:37 buchtik

TOPlist