globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: olej motul 5100 mužu dolejt do diesela citroen C5 2005
17.8.2019 v 14:33
olej motul 5100 mužu dolejt do diesela ? citroen C5 2005
Předchozí
1 2
Následující

olej motul 5100 mužu dolejt do diesela citroen C5 2005

17.8.2019 v 15:07 | Nahoru | #1
Muzes cokoliv.....otazka je co to udela nechapu ty riskujes mozne poskozeni motoru abys usetril 100kc.....proste nechapu....

1 reakcí na tento příspěvek olej motul 5100 mužu dolejt do diesela citroen C5 2005

17.8.2019 v 15:13 | Nahoru | #2
to neni o šetření to je že doma nemam ani kapku do auta ,ale do mašiny asi 6 litru a ta tyčka je už kratka , nedosahne,tak tam cmrdnu na minimum dojedu na pumpu a tam koupim a doleju na max

olej motul 5100 mužu dolejt do diesela citroen C5 2005

17.8.2019 v 15:17 | Nahoru | #3
Bez problémů, nic se nestane

olej motul 5100 mužu dolejt do diesela citroen C5 2005

17.8.2019 v 16:51 | Nahoru | #4
Nic tam nelej a dojed na pumpu

olej motul 5100 mužu dolejt do diesela citroen C5 2005

17.8.2019 v 17:52 | Nahoru | #5
Kup delší tu tyčku.

olej motul 5100 mužu dolejt do diesela citroen C5 2005

17.8.2019 v 18:04 | Nahoru | #6
Mel bych takovy kacirsky navrh:
co takhle dojit na pumpu (pripadne sjet na motorce), koupit olej a doma dolit?

1 reakcí na tento příspěvek olej motul 5100 mužu dolejt do diesela citroen C5 2005

17.8.2019 v 19:11 | Nahoru | #7
Á,další diskuze s olejovou magií...

(reakce na) olej motul 5100 mužu dolejt do diesela citroen C5 2005

17.8.2019 v 20:36 | Nahoru | #8
Anti> tohle je level 2 o míchání olejů v různých motorech

olej motul 5100 mužu dolejt do diesela citroen C5 2005

17.8.2019 v 21:22 | Nahoru | #9
...ale stejně by se stalo leda hovno...olej jako každej jinej

(reakce na) olej motul 5100 mužu dolejt do diesela citroen C5 2005

17.8.2019 v 22:15 | Nahoru | #10

zdenysrx6 píše: to neni o šetření to je že doma nemam ani kapku do auta ,ale do mašiny asi 6 litru a ta tyčka je už kratka , nedosahne,tak tam cmrdnu na minimum dojedu na pumpu a tam koupim a doleju na max



jak daleko to máš na nejbližší pumpu ?, abys tam nalil, co tam patří
jinak všeobecně se traduje, že jakýkoli olej je lepší než žádný ( bez záruky )

1 reakcí na tento příspěvek olej motul 5100 mužu dolejt do diesela citroen C5 2005

17.8.2019 v 22:42 | Nahoru | #11
Tady si počti...

Vzájemná mísitelnost olejů
Vzájemná náhrada, mísitelnost a zaměnitelnost motorových olejů je velmi často diskutované téma. V obecném povědomí jsou však, bohužel, některé přežitky, které jsou již dávno překonané.
Všechny motorové oleje jsou navzájem mísitelné. Pokud smísíte jakékoliv dva nebo více motorových olejů, nikdy se nic nesrazí, nescukne apod. Problémy byly někdy v druhé polovině 70. let minulého století, v době, kdy se začínalo se syntetickými oleji. Tehdy ne každý syntetický olej byl mísitelný s klasickým minerálním olejem. Dnes již tento problém v žádném případě nehrozí, nikdo si dnes nedovolí vyrobit motorový olej, který by s ostatními nebyl mísitelný.
Problém pří mísení různých olejů může být ale jiný. Může se změnit viskozitní charakteristika oleje. Smísení dvou různých motorových olejů např. SAE 5W-40 může za určitých okolností vést i k vytvoření oleje např. SAE 10W-40. Obdobně, smísením olejů SAE 5W-40 a SAE 15W-40 nemusí vzniknout "polosyntetika" SAE 10W-40, ale něco úplně jiného. Příčinou je interakce různých modifikátorů viskozity se základovými oleji. Samozřejmě, nouzově je možné všechno a motoru to příliš neuškodí. Pokud ale je možnost výběru, vždy je lepší doplňovat stejný olej který je v motoru, příp. olej stejné viskozitní charakteristiky. Mísit dva oleje již při výměně motorového oleje určitě není častý případ a nelze tento způsob výměny oleje ani doporučit, ale principiálně to možné je.
Vždy je však nutné dodržovat požadavek motoru na minimální HTHS viskozitu. Při mísení olejů může dojít k záměně zejména ve viskozitních třídách SAE 0W-30 a 5W-30, které se vyrábí s normální HTHS viskozitou, tj. větší než 3,5 mPa.s, a se sníženou HTHS viskozitou, tj. v rozmezí 2,9-3,5 mPa.s. Tento problém se týká např. longlife olejů pro motory VW. Většina těchto longlife olejů má sníženou HTHS viskozitu, ale pro benzinové motory s turbodmychadlem je nutné používat oleje s normální HTHS viskozitou, tj. se specifikací VW 503.01. Důvodem je vyšší teplota některých mazaných míst benzinového turbomotoru a nutnost udržení pevné olejové vrstvy mezi třecími povrchy.

Karbonové úsady
Často diskutovaným problémem je vzájemná náhrada "minerálního" oleje a "plné syntetiky". V povědomí motoristů přežívají stále problémy starých škodovek, které v době jejich výroby byly plněny motorovými oleji s malým množstvím detergentů. Při provozování těchto olejů se v motoru vytvářely nánosy karbonových usazenin, které se po použití kvalitnějších olejů, ty se již tehdy objevovaly na trhu, začínaly uvolňovat, ucpávaly olejové filtry a způsobovaly problémy při čerpání a dopravě oleje na mazaná místa v motoru.
U dnešních moderních olejů se s takovým problémem již nesetkáme. I ty opovrhované "minerální" oleje SAE 15W-40 mají dostatek detergentních a dispersantních aditiv a motory jsou po jejich používání stejně čisté, jako při používání "plné syntetiky", tedy pokud oleje mají stejnou nebo podobnou výkonovou specifikaci. Určitě už neplatí strašák, který je v internetových diskusích velmi frekventovaný, totiž že vyjetý "minerální" olej není možné nahradit "polosyntetikou" a už vůbec ne "plnou syntetikou", protože se rozpustí karbon a zadře se motor. Znovu je třeba zopakovat, všechny dnešní moderní oleje jsou natolik kvalitní, že je možná náhrada čehokoliv čímkoliv a kdykoliv. Tedy krátce, možné je všechno. Samozřejmě, že i zde platí některé výjimky, i dnes ještě potkáme na silnicích a v autoservisech dvacet i více let staré škodovky a žigulíky. Tam je potom na místě určitá opatrnost.

První náplň a záběh motoru
Problematika prvních náplní byla předmětem samostatného dílu Mazivářských mýtů. V souvislosti s tvorbou karbonu jsem však v internetových diskusích narazil i na velmi podporovaný názor uvedený na začátku článku týkající se "kladných úsad". Nevím, jak se liší kladné a záporné úsady, vím ale, že motor má být čistý a jakákoliv nečistota je na závadu. Příčina používání "minerálních" olejů SAE 15W-40 jako prvních náplní do některých automobilů je v ceně olejů, tyto oleje jsou levné. Určitě není cílem tvorba jakýchkoliv "kladných úsad". Moderní oleje ani nedávají šanci, aby se jakékoliv úsady při správném používání oleje vytvořily.

Příště:
V příštím pokračování tohoto seriálu vám poodhalíme mýtus na téma: Mazací schopnosti motorového oleje

Ing. Jaroslav Černý, CSc.
Ústav technologie ropy a petrochemie, VŠCHT Praha
jaroslav.cerny@vscht.cz

olej motul 5100 mužu dolejt do diesela citroen C5 2005

18.8.2019 v 09:04 | Nahoru | #12
jo tak tenhle članek sem už včera taky četl , dolil sem tam litr motulu , dojel na pumpu koupil první co sem uviděl a dolil ještě litříka , a co tam bylo puvodně to netuším bo mi ho měnily v autoservise

olej motul 5100 mužu dolejt do diesela citroen C5 2005

18.8.2019 v 09:52 | Nahoru | #13
ti jako v motoru chyběly 2L oleje? A kolik je celá náplň?

1 reakcí na tento příspěvek olej motul 5100 mužu dolejt do diesela citroen C5 2005

18.8.2019 v 10:02 | Nahoru | #14
u auta absolutně nemam ponětí ,tam udržbu neřeším bo nemam kde , jo mít garaž se zvedakem to by se dalo dělat věcí.......

(reakce na) olej motul 5100 mužu dolejt do diesela citroen C5 2005

18.8.2019 v 10:22 | Nahoru | #15

zdenysrx6 píše: u auta absolutně nemam ponětí ,tam udržbu neřeším bo nemam kde , jo mít garaž se zvedakem to by se dalo dělat věcí.......



... treba kontrolovat merkou, kolik je oleje v motoru... jojo, mit tak garaz... a zvedak...

2 reakcí na tento příspěvek olej motul 5100 mužu dolejt do diesela citroen C5 2005

18.8.2019 v 11:40 | Nahoru | #16
třeba , skoušel si někdy před panelakem , kde maš parkoviště z kopce , vyměnit olej?

olej motul 5100 mužu dolejt do diesela citroen C5 2005

18.8.2019 v 13:45 | Nahoru | #17
Koukám dalsi expert

(reakce na) olej motul 5100 mužu dolejt do diesela citroen C5 2005

18.8.2019 v 16:30 | Nahoru | #18

zdenysrx6 píše: třeba , skoušel si někdy před panelakem , kde maš parkoviště z kopce , vyměnit olej?



on spis myslel ze mas kontrolovat hladinu tak abys vcas vedel, ze mas dolit a ne az kdyz tam chybi 2 litry

(reakce na) olej motul 5100 mužu dolejt do diesela citroen C5 2005

18.8.2019 v 16:35 | Nahoru | #19

zdenysrx6 píše: třeba , skoušel si někdy před panelakem , kde maš parkoviště z kopce , vyměnit olej?



... jako... vymluv, proc se neco neda udelat je fakt moc...
... a tohle v okoli neni?



A koukal jsi se? Nebo stejne jako na tu merku?

2 reakcí na tento příspěvek olej motul 5100 mužu dolejt do diesela citroen C5 2005

18.8.2019 v 18:54 | Nahoru | #20
kdyby tohle někde v okolí bylo volně přístupné , tak pohoda , vim o dvou ale obě zamčené v arealu kam nemam přístup.
ale jinak jo chlapi mate pravdu a sypu si popel na hlavu , chce to kontrolovat dřív a ne na to s**t
ale je fakt že auto neřešim a jenom používam

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) olej motul 5100 mužu dolejt do diesela citroen C5 2005

18.8.2019 v 21:33 | Nahoru | #21

zdenysrx6 píše: kdyby tohle někde v okolí bylo volně přístupné , tak pohoda , vim o dvou ale obě zamčené v arealu kam nemam přístup.
ale jinak jo chlapi mate pravdu a sypu si popel na hlavu , chce to kontrolovat dřív a ne na to s**t
ale je fakt že auto neřešim a jenom používam



i na pouzivani je tzv. "uzivatelska prirucka" a hlidat olej musi i ten kdo jen pouziva olej je proste uplne nejdulezitejsi a ostatni se jakz takz da zanedbat a prijdou driv nejaka varovani, ale olej to je fatalni kdyz se pak motor zadre. a nic nevaruje.

(reakce na) olej motul 5100 mužu dolejt do diesela citroen C5 2005

18.8.2019 v 21:44 | Nahoru | #22
zdenysrx6> To máš blbý.Můj žabožrout po startu zahlásí oil level ok,ale hlavně,ještě jsem nedoléval ani decku...

1 reakcí na tento příspěvek olej motul 5100 mužu dolejt do diesela citroen C5 2005

18.8.2019 v 21:55 | Nahoru | #23
No, každopádně moto oleje se liší jen aditivy pro mokré spojky.
Pokud sedí viskozita, SAE, tak v klidu.
Pro diesel je vhodné ještě kouknout na API, a ACEA.
U moto oleje ale i tady bývá vyšší , takže v pohodě.

Moto oleje jsou prémiové už ze své podstaty.
Musí přežít vysoké teploty u vzduchem chlazených , mazat řetěz , převody...
Motory v motorkách jsou stavěné s velkým litrovým výkonem, komprese nad 10:1, podctverce... Otáčky 10 tisíc plus nejsou vyjimka a chodí se do nich, malé náplně.

Takže do auta úplně v klidu, nic se mu nestane, je to jenom házení perel svinim

(reakce na) olej motul 5100 mužu dolejt do diesela citroen C5 2005

18.8.2019 v 22:03 | Nahoru | #24
[quote=ViktorH]Tady si počti...

....."....Určitě už neplatí strašák, který je v internetových diskusích velmi frekventovaný, totiž že vyjetý "minerální" olej není možné nahradit "polosyntetikou" a už vůbec ne "plnou syntetikou", protože se rozpustí karbon a zadře se motor. Znovu je třeba zopakovat, všechny dnešní moderní oleje jsou natolik kvalitní, že je možná náhrada čehokoliv čímkoliv a kdykoliv. Tedy krátce, možné je všechno. Samozřejmě, že i zde platí některé výjimky, i dnes ještě potkáme na silnicích a v autoservisech dvacet i více let staré škodovky a žigulíky. Tam je potom na místě určitá opatrnost. .................."...................

tak to určitě platí i motorek 70/80 er, které dlouho "stály"

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) olej motul 5100 mužu dolejt do diesela citroen C5 2005

18.8.2019 v 22:17 | Nahoru | #25

Bubrak-ZX10R píše: i na pouzivani je tzv. "uzivatelska prirucka" a hlidat olej musi i ten kdo jen pouziva olej je proste uplne nejdulezitejsi a ostatni se jakz takz da zanedbat a prijdou driv nejaka varovani, ale olej to je fatalni kdyz se pak motor zadre. a nic nevaruje.



taky mi to napsalo check oil level , proto sem to řešil takhle když sem měl doma jenom olej do mašiny ,tet už je to ok a je fakt že od poslední výměny je nalítano něco ke dvaceti takže mě čeka výměna a po dvaceti tisících dolejt dva litry je celkem slušný , nebo ne ? , při mym stylu jenom leju naftu a měnim gumy

Naposledy editováno 18.08.2019 22:23:20

(reakce na) olej motul 5100 mužu dolejt do diesela citroen C5 2005

18.8.2019 v 22:20 | Nahoru | #26

DVI píše: No, každopádně moto oleje se liší jen aditivy pro mokré spojky.
Pokud sedí viskozita, SAE, tak v klidu.
Pro diesel je vhodné ještě kouknout na API, a ACEA.
U moto oleje ale i tady bývá vyšší , takže v pohodě.

Moto oleje jsou prémiové už ze své podstaty.
Musí přežít vysoké teploty u vzduchem chlazených , mazat řetěz , převody...
Motory v motorkách jsou stavěné s velkým litrovým výkonem, komprese nad 10:1, podctverce... Otáčky 10 tisíc plus nejsou vyjimka a chodí se do nich, malé náplně.

Takže do auta úplně v klidu, nic se mu nestane, je to jenom házení perel svinim



hlavně mi šlo o ty aditiva , proto sem se ptal a je mi jasný že tady ten olej minimalně o třídu převyšuje to co mi tam nacpali v autoservise, jen sem nevěděl co ty aditiva udělaj ,

olej motul 5100 mužu dolejt do diesela citroen C5 2005

18.8.2019 v 22:26 | Nahoru | #27
Když kamarádovi povolil na benzině u auta od servisu nevhodně zvolený typ olejového filtru a náplň mu vytekla na silnici,nahradil ji řepkáčem na mazání lišty.Dával jsem tomu motoru týden,maximálně dva.Je to už pár let a jezdí doteď...

(reakce na) olej motul 5100 mužu dolejt do diesela citroen C5 2005

18.8.2019 v 22:26 | Nahoru | #28

zdenysrx6 píše: taky mi to napsalo check oil level , proto sem to řešil takhle když sem měl doma jenom olej do mašiny ,tet už je to ok a je fakt že od poslední výměny je nalítano něco ke dvaceti takže mě čeka výměna a po dvaceti tisících dolejt dva litry je celkem slušný , nebo ne ? , při mym stylu jenom leju naftu a měnim gumy



dolejt 2 litry neni slusny, ale prasarna, sorry ale spotreba 0.1 na tisic je v pohode, obecne. proste to hlidej

olej motul 5100 mužu dolejt do diesela citroen C5 2005

18.8.2019 v 22:32 | Nahoru | #29
Nám jezdila Š105 výhradně na TSF určený pro 2T

olej motul 5100 mužu dolejt do diesela citroen C5 2005

19.8.2019 v 22:06 | Nahoru | #30
No, vona nejhorší smrt je z vyděšení...

Po dvaceti tisících je všechno lepší než ten sajrajt co se ti v tom dieselu proháněl.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Vybrovanie Adamoto Cetos 125 hanusek 3 26.2.2023 v 15:55 hanusek
Kouř od chladiče + bublající kapali... Adamoto Cetos 125 Dumb 13 5.1.2023 v 23:40 ramlik
smazat - děkuji Adamoto Cetos 125 pap.plzen 2 4.1.2022 v 16:23 pap.plzen
Jakou 125 Adamoto Cetos 125 Decimus_Benzinus 12 23.7.2019 v 20:36 Decimus_Benzinus
Můžu mít v 16 silnější motorku KTM EXC 400, KTM EXC 250, KTM EXC 125, KTM EXC 300, ... JirkaMX69 6 15.5.2018 v 22:57 Matko1

TOPlist