globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Vyroba moto kotoucu
Zdravim, precital som snad vsetko co sa mi podarilo najst o brzdovych kotucoch a chcel by som skusit este znova tu, lebo vsetko su to viacmenej niekolko rokov stare informacie.

Rozmyslal som ci by islo vyrobit vlastne kotuce, tak som zacal preliezat internety a nasiel som celkom dost informacii, ale stale nie vsetko, co by som chcel a potreboval vediet

Material - tu na forach su nejake materialy spomenute, ale ako smerodatny udaj som bral od jedneho borca co dal niekomu kotuc z nejakej 600 ninja na rozbor materialu a v podstate to odpovedalo oceli 17020..
Jedineho vyrobcu co uviedol material kotuca, co som nasiel je galfer a tam pisu, ze kotuc je z materialu AISI 420 .. co je v podstate 17020 ..
Kazdopadne, ked som preliezal uvedene materialy, nasiel som, ze ocel 17029 je vhodna na brzdove kotuce .. co je tusim AISI 420B alebo C uz teraz neviem ..takze by ma zaujimalo, ci uz niekto take veci riesil a vedel by doporucit ktory material bude najvhodnejsi?

Dalsie podstatne informacie su brusenie kotuca na magnete a kalenie na urcitu tvrdost ..
Aka tolerancia by mala byt ? Nasiel som ze 0.02 - 0,03mm .. zevraj uz pri 0.04mm kotuc pulzuje alebo vibruje
Co sa tyka tvrdosti, nasiel som jedine info akurat tu na fore, ze zevraj motokotouce eobia kptuce s t rdostou 42HRC .. o 2 viac oproti normalu, takze predpokladam ze bezne seriove kotuce kotuce maju tvrdost 40hrc

Co sa tyka vypalovania, tak mam moznost si ich dat vypalit, akurat nemam zatial ziadne info o niekom kto brusi na magnete s takou presnostou a kto vie zakalit na takuto tvrdost

Posledna vec je nanytovani.. tu su moznosti bud kupit nyty s pruznymi podlozkami a segrovkami alebo to dat prenytovat do motokotouce.cz

Nehovorim ze som 100% rozhodnuty ze ich budem vyrabat.. ale keby som nazhromazdil dost relevantnych informacii a nasiel spojky co by vedeli pomoct s urcitymi cinnostami tak by som to mozno skusil :)

Bolo by to na cbr 929.. a som celkom dost presvedceny, ze by tie moje kotuce mohli byt lepsie ako nejaka čína bez vystupnej kontroly :D

Ďakujem a info

Naposledy editováno 14.08.2019 12:33:42
Předchozí
1 2
Následující

Vyroba moto kotoucu

14.8.2019 v 12:40 | Nahoru | #1
a ludia z Bremba nebudu mat co zrat
To planujes vyrabat komercne alebo to budes ponukat v okoli znamym, predavat to na nete? Vzdy si u podobnych podnikavcov spomenime na The big bang theory a epizodu Penyine kvety (ala ake su tvoje distribucne kanaly)

druha vec je trochu zasadnejsia - ak sa niekto raz zabije a pricinou bude tebou vyrobeny kotuc ktory sa prehrial a zlomil, nechcel by som byt v tvojej kozi. To zacni radsej vyrabat repliky kotucov na javw, tam sa v pripade problemov da zastavit aj nohami

Vyroba moto kotoucu

14.8.2019 v 12:53 | Nahoru | #2
A hovori tu niekto o predaji ??? Zaprve len rozmyslam nad vyrobou, takze len zhromazdujem info. zadruhe.. ked uz, tak ich chcem pre seba .. a zatretie .. aj keby chcem predavat, tak je to hudba buducnosti, skor nerealna, ako realna, vdaka tebe nad tym mozno budem uvazovat ..

Kazdopadne dakujem za tvoj komentar, ktory mi absolutne nijako nepomohol.. ale je super, ze mas starost o druhych :)

Vyroba moto kotoucu

14.8.2019 v 12:56 | Nahoru | #3
Důvod ? a zrovna na 929 RR, jó, origo mají cenovku, tak nějaký kompromis, ne hned "čínu", no ale pokud zastáváš názor, že se brzdy vezou.........

1 reakcí na tento příspěvek Vyroba moto kotoucu

14.8.2019 v 12:59 | Nahoru | #4
Dalsi ..dik za uzitecny koment

Vyroba moto kotoucu

14.8.2019 v 13:06 | Nahoru | #5
Bejt tebou si to rozmyslím a radši koupím kotouče ...protože horko těžko říct jakej je výrobní postup pro pevný a stálý kotouč ...

Protože vyrobit něco co vypadá jako kotouč je jedna věc ...ale to jestli obrábění je spravnej způsob je otázka, možná je lisují aby nedošlo k úbytku pevnosti, taky je na zamyšlenou jak ty kotouče kalí a do jaké hloubky a jak pak odstraňují vnitřní pnutí a jestli je broušení na magnetce ten správnej způsob finální úpravy, taky ve které fázi dělají děrování kotouče ...navíc 17029 je docela dost legovaná ocel tuším že možná už nástrojářská a né konstrukční bůh ví jak se s tím bude pracovat, taky bych se bál přesností a vyvážení ... zkrátka není to dobrej nápad ...na to by si měl přijít sám, když už to vypadá že o strojírenství něco víš nehledně na to že ty asi ten kotouč nakonec neprojedes ultrazvukem aby si objevil případně vnitřní vady a roztrhlej kotouč je snad to nejděsivější na motorce co by se ti mohlo stát

Naposledy editováno 14.08.2019 13:19:02

1 reakcí na tento příspěvek Vyroba moto kotoucu

14.8.2019 v 13:17 | Nahoru | #6
V pohode.. nikto nehovori ze to prpste budem rpbit stoj co stoj, len ma rppste napadla nejaka vec, tak som chcel zistit viac :) preto pisem ci to nahodou niekto nerobil, alebo neriesil podobnu vec, ked nic tak proste kupim napriklad ebc

Len som sa chcel nieco dozvediet a ujasnit si to

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyroba moto kotoucu

14.8.2019 v 13:20 | Nahoru | #7
unn4m3d> jakože cením tvoji snahu a věřím že by si to i dokázal ale zrovna na litra kde brzdy dostávají na prdel jedná báseň bych se samovýroby fakt bál

Vyroba moto kotoucu

Skvělá odpověď, děkuji! 14.8.2019 v 13:25 | Nahoru | #8
Když seženeš rovný plech, tak nejjednodušší je nechat to podle vlastních dat vyřezat vodním paprskem.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyroba moto kotoucu

14.8.2019 v 13:30 | Nahoru | #9

unn4m3d píše: Dalsi ..dik za uzitecny koment



ptal jsem se na důvod ( a fakt mě to zajímá, protože o pořízení 929/954 uvažuju ), tak bych chtěl poznat myšlení jednoho z majitelů
jediný, co jsem vyčetl je, že uvažuješ o vlastní výrobě, a jseš, cituji .."..som celkom dost presvedceny, ze by tie moje kotuce mohli byt lepsie ako nejaka čína bez vystupnej kontroly ( zkopírováno ze zadání, kdyby to náhodou v dalším tvém editu zmizelo )

takže prosím
1) finance, chceš ušetřit
2) bez ohledu na finance chceš něco dokázat
3) máš materiálové a výrobní možnosti, spoustu času který jinak nevyužiješ
4) děláš si tu prdel - viz příspěvek od Lam. , který hovoří za vše

a když už nic jiného, alespoň jsem posunul Tvé téma

Vyroba moto kotoucu

14.8.2019 v 13:34 | Nahoru | #10
Pokud máš znalosti, nástroje a čas, jdi do toho

Pokud jsi uživatel/teoretik, máš tak akorát čínskou golu a musel bys platit jiným, aby to udělali za tebe, kup to radši hotový. Ve výsledku to vyjde mnohem levněji a výsledek bude kvalitní.

(reakce na) Vyroba moto kotoucu

14.8.2019 v 13:36 | Nahoru | #11
Lam.> Cena materialu na vyrobu dvoch prednych a mozno 2-3 zadnych vychadza menej nez kolko stoji jeden originalny, vypaleni mam zadarmo, nytovani stoji okolo 1500kc .. vsetky 3 kotuce origo stoja vyse 16000, ked uz za nic tak aspon za pokus by to mohlo stat .. kotuce nevyrabam ani sa na to v podstate nechystam, len uvazujem a ked aa tu najde niekto kto by bol oboznameny s problematikou a bol ochotny bud pomoct alebo poradit tak mozno kedneho dna to skusim :D maximalne budem prijemne prekvapeny .. hateri budu pisat picoviny furt .. tich uz sa nezbavime

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyroba moto kotoucu

14.8.2019 v 13:43 | Nahoru | #12
GL1> usetrenie je jedna vec, kazdopadne na tom niesom tak spatne aby som si nemohol dovolit kotuce :D takze mi ide ciste o to co by slo a co by neslo urobit za menej nez stoja originalne diely .. ebc predne kotuce stoja okolo 260?, arashi od rutana 7000kc .. zadny kotuc si uz nepamatam .. cina 4000 ~ a potom tie drahsie znacky .. origo predne okolo 6000/kus a zadny 5000 takze tych 16000 je este malo a ked som hladal kotuce narazil som na fora s vyrobou .. tak mna to proste zaujalo .. niektori nadavaju na motokotouce.. iny ich chvalia.. myslim ze tu mozno je aj ten pan (asi majitel) co odpovedal na nejake hejty tu na fore myslim, takze skusim napisat aj tam ci daju nejake rozumne info alebo rady co a jak ..

Co sa tyka editu .. nikde nic nezmizne.. len opravujem gramaticke chyby co si vsimnem az ked odoslem prispevok :D

Naposledy editováno 14.08.2019 13:51:20

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyroba moto kotoucu

14.8.2019 v 13:54 | Nahoru | #13
unn4m3d> ok, díky, tak nějaké opodstatnění to má, asi největší dilema bych měl, že je to na takovou mašinu jako je 929rr

1 reakcí na tento příspěvek Vyroba moto kotoucu

14.8.2019 v 14:03 | Nahoru | #14
"... len opravujem gramaticke chyby co si vsimnem az ked odoslem prispevok" Ty chceš niekedy vypaľovať kotúče a nám vypaľuje oči už teraz

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyroba moto kotoucu

14.8.2019 v 14:08 | Nahoru | #15
brazel> tak to ma vazne mrzi ?

(reakce na) Vyroba moto kotoucu

14.8.2019 v 14:08 | Nahoru | #16
unn4m3d> pici dam smajla a zobrazi to otaznik

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyroba moto kotoucu

14.8.2019 v 14:13 | Nahoru | #17
GL1> to o tom ziadna ale keby som mal aspon trochu istoty ze by to malo byt dostatocne kvalitne .. tak by som to mozno aj skusil

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyroba moto kotoucu

14.8.2019 v 14:41 | Nahoru | #18
unn4m3d> ještě jen.., následně,... co brzdové destičky ? , ty by chtěly taky "napasovat"

(reakce na) Vyroba moto kotoucu

14.8.2019 v 14:48 | Nahoru | #19
GL1> predpoklad je taky, ze material by bol v podstate totozny so seriovym materialom, ako ma napriklad ta ninja co som pisal v uvode, kazdopadne by to tiez asi vyzadovalo nejake skusanie, co je lepsie a co nie .. ale z toho, co som doteraz zistil, by to asi nemal byt problem .. ninja z bohvie akeho roku 17020, brzdove kotuce galfer aisi 420 co je tiez 17020 alebo nejake podobne .. ale stale v rovnakej skupine .. a galfer robi nahradu za oem kotuce .. logicky mi vychadza, ze by si kazdy vybral dosky, ktore by mu viac vyhovovali ..

Vyroba moto kotoucu

14.8.2019 v 16:48 | Nahoru | #20
V případě že seženeš tabuli plechu tebou vybranýho železa s nějakým přídavkem na tloušťku ( těžko říct kolik ) nechat "vypálit " vodním paprskem ( laser / plasma tipuju, že to budou zbytečně kroutit ) pak sehnat dobrou kalírnu, kde se s tím pomazlí ( aby se to zbytečně nekroutilo ) dát obrousit nakulato ( magnetka ti je k ničemu páč to zaprvé neupneš a za druhý to bude křivý ) , vyrobit unašeč na broušení .... šacuju, že teď jsem v tom tak za desítku

Vyroba moto kotoucu

14.8.2019 v 17:07 | Nahoru | #21
Kdo sem napíše za Tebe výsledek když se to nepovede??

1 reakcí na tento příspěvek Vyroba moto kotoucu

14.8.2019 v 17:43 | Nahoru | #22
internetový teoretik?
Podle mě třeba trochu praxe...co vím od někoho, kdo kotouče dělá, tak jde dost poznat už i jedna setina (což je 0,01) mm tloušťky. A když jsem se zmínil, že vím o jedné nevyužité hodně slušné magnetce, jestli by ji využil, tak se mi jen vysmál.

(reakce na) Vyroba moto kotoucu

14.8.2019 v 17:46 | Nahoru | #23
crestik> na magnetce rovný kotouče fakt nenabrousíš, pominu li fakt , že nerez na magnetu moc nedrží vědu bych v tom moc nehledal , tady jde jen o cenu

1 reakcí na tento příspěvek Vyroba moto kotoucu

14.8.2019 v 17:51 | Nahoru | #24
kdyz to shrnu, tak vlastne nevis nic (nic jiste) a jedine co mas k dispozici je laser zadarmo... no rekl bych nic moc predpoklady...

abych jen nerejpal, ty duralove unasece planujes pouzit ty puvodni? ja jen ze tam uz budou kontaktni plochy s nyty vymackane, takze po nanytovani novych ocelovych kotoucu tam bude vule. taky je moznost, ze ty tvoje unasece jsou krive..
pokud bys tam chtel dat vetsi nyty tak bys mel obrobit tu dosedaci plochu. nebo pripadne vyrobit nove unasece, takze ti jeste zbejva zjistit materialy, postupy atd u nich.

jo a taky bys mel pro to vsechno mit nejakou vykresovou dokumentaci - podle ktere ti vypali ten kotouc.
jo a taky si myslim, ze to nebrousi na magnetce, tam by ses nemusel vejit do pozadovanych toleranci.

jinak je par firem (treba motokotouce.cz) ktere to co popisujes delaji... takze si muzes nechat vypalit, prebrousit, prenytovat kotouce tam... ze by ti rekli jak na to, at si to vyrobis sam asi nehrozi...

Naposledy editováno 14.08.2019 17:53:18

Vyroba moto kotoucu

14.8.2019 v 17:52 | Nahoru | #25
Kup si NG pres nekoho kdo ma slevu a budes to mit za 10t kvalitni a funkcni. A nemusis nic resit.

Naposledy editováno 14.08.2019 17:53:15

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyroba moto kotoucu

14.8.2019 v 17:55 | Nahoru | #26

assassin píše: jinak je par firem (treba motokotouce.cz) ktere to co popisujes delaji... takze si muzes nechat vypalit, prebrousit, prenytovat kotouce tam... ze by ti rekli jak na to, at si to vyrobis sam asi nehrozi...


Jo ale to jsou vyhozene penize, udelaji ti to za 70% ceny novych a stejne to neni ono.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyroba moto kotoucu

14.8.2019 v 17:59 | Nahoru | #27

SVSkritek píše: Jo ale to jsou vyhozene penize, udelaji ti to za 70% ceny novych a stejne to neni ono.



vim, on je totiz casto problem zpusoben uz tim unasecem. stev ma od nich nove kotouce s novym custom unasecem a funguji mu ok.

Naposledy editováno 14.08.2019 18:05:35

(reakce na) Vyroba moto kotoucu

14.8.2019 v 18:02 | Nahoru | #28
assassin> Jo, me unasec zustal a za 7t jsem si je povesil na zed, mam ted NG a je to svate.

Naposledy editováno 14.08.2019 18:02:53

Vyroba moto kotoucu

14.8.2019 v 18:13 | Nahoru | #29
Tak aapon som sa nieco dozvedel :) .. plech som nasiel, preto som to sem cele pisal, to s tym magnetom som tiez nasiel niekde na fore ale tam riesili vyrobu kotucov na motokary a minibike z nejakeho blata.. kazdopadne zase som o nieco chytrejsi a viem viac nez dnes rano :D dakujem

No a aj keby to nevyslo tak co by sa vlastne dialo ?
Keby sa to do toho nahodou pustim tak sem to info dam :D

Vyroba moto kotoucu

14.8.2019 v 19:03 | Nahoru | #30
co se tyka vymackanych unasecu, s tim by se asi pracovat dalo (pokud jsou jen vymackany a nejsou krivy),.. do desetiny se to ztrati (FF kotouce stejne cinkaj, a fungujou) a pripadne muzes udelat novy "nejty" (mysleno full se segrovkou, kdyz uz stavis vlastni kotouce delat pevne nejtovany by byla beztak blbost)

co se tyka pevnosti na kotouci neni vic nez 50-70Mpa (eq. - odlehcena duralova rozeta dostava v torzi taky zahul, na brzdach vetsi nez cca dvojnasobnej moment nebude a kotouce jsou tam dva), dulezitejsi je spis odvod(rozvod) tepla od stycne plochy do celeho kotouce.. to je blby treba u titanu, kterej by se hmotnostne docela hodil, naopak luxusni jsou prej hlinikovy, ale dle uplne vseho co jsem slysel cetl musi byt potazeny keramikou (hard elox nestaci), a moc toho stejne nevydrzej

brouseni na magnetce je u takhle tenky veci podle me picovina, i kdyby to bylo z feromag mat. tak si to magnet stahne, a pak se to zase zkrouti.. rekl bych ze nejaky lapovani mozna, nejlip sehnat rovnej plech, vyriznout (asi nejlip vodou, viz vejs) zkontrolovat hodinkama, vyhodit a vyriznout dalsi dokud to nebude rovny....

jinak zkus googlit ruznejch studii a mereni je kvanta :)
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
CBR 929 RR po demontazi vsech plast... Honda CBR 929RR Fireblade Kanister111 10 29.5.2023 v 10:40 Krautkopf
Plná moc [1, 2] Honda CBR 954RR Fireblade, Honda CBR 929RR Fireblade karloss200 58 10.4.2023 v 16:41 Gahan37
řidítka Honda CBR 929RR Fireblade Bogami 2 10.1.2023 v 13:58 Bogami
Neukazuje otáčkoměr Honda CBR 929RR Fireblade Bogami 0 21.11.2022 v 21:01 Bogami
Digitální tachometr Honda CBR 929RR Fireblade Houmr1 0 31.8.2022 v 14:56 Houmr1

TOPlist