globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Servisovatelnost starých japonců
Ahoj

Postupně se vracím opět k motorkaření a po předchozích zkušenostech s CB600 a CB900RR už vím, že ideální kubatura pro mě je 300 - 500ccm. Dále je mi velmi sympatické, když je motor vzduchem chlazený a ideálně bez zbytečné elektroniky, plněný karburátory. Nejprve jsem se dost nadchl pro Jawu 350 OHC Scrambler, výhodou je, že je to nová motorka, sice plná elektroniky, ale to bych asi přežil - kubatura, výkon a celková koncepce je přesně to, co hledám, to že je to Čína a ne Jawa vůbec neřeším - je mi to úplně jedno - důležité je, jak to jezdí a jak to funguje... a tady je asi trochu kámen úrazu. Jednak se mi dost nelíbí některé detaily (hnusně svařené výfuky, olézající chromy, kastlíky) a pak někteří uživatelé z toho nejsou zrovna na větvi. Zvláště jeden má pak s motorkou dost problémů. Při představě že bych vyplázl 110 000 korun za motorku, která mě bude štvát... no prostě jsem to nějak zavrhl (slovy jednoho uživatele: "je to čínská kurva, kterou už v Asii mrdal kde kdo a Český pasák ji dal akorát makeup, ale pod ním je to pořád ta stejná laciná kurva jako předtím").

Tak jsem pátral dál a v podstatě jediná alternativa je Honda CB400N . Co se designu týká, tak mě to naprosto nadchlo - úplný opak Jawy, krásný kus železa z 80. let. Motor s nápisem "Made in Japan", krásné chromy, dnes zvláštní nýtovaná kola... prostě pohledově krásná motorka. Motor vzducháč, karbec, taky super. To musím mít !

Můj dotaz na zkušené z vás: Je to přeci jen 40 let starý werk a já ji chci používat denně s ročním nájezdem 4 - 6 tisíc kilometrů. Spolehlivosti bych se po předchozích zkušenostech s Hondami nebál, ale i tak se občas může na motorce něco porouchat - lze na to ještě vůbec sehnat nějaké díly ?
- Zapalování
- Regulátor dobíjení
- Spojka
- Řetězová sada (hlavně rozeta a přední ozubené kolečko)
- Rozvodový řetěz
- Brzdové kotouče, desky, pakny do zadu

Vždycky jsem měl za to, že starý Japonec musí být z pohledu náhradních dílů v Čechách peklo, ale možná jenom žiju v bludu ?

Děkuji

3 reakcí na tento příspěvek Servisovatelnost starých japonců

3.9.2019 v 13:06 | Nahoru | #1
je potřeba si uvědomit že na staré motorce začnou odcházet věci které u novějších neřešíš a někdy taky nejdou sehnat vůbec.

Hodím sem pár věcí které jsem řešil u své 34 staré motorky (Kawasaki KLR 600), která měla celý svůj život celkem slušný servis, jinými slovy nekoupil jsem vylítanou vránu, sám už ji mám asi 8 let

brzdové hadice roztahovali se a do kapaliny pouštěli bordel- výměna za panceřky
výfuk pravidelně natírán a na 34 let je v dobrém stav tak na některých místech už začíná být poměrně málo materiálu a myslím, že za pár let bude potřeba celý vyměnit
elektrika - už se na tom vyřádilo hodně lidí takže jsou tam různé odbočky a nikdo neví zda je to originál a nebo to někdo dodělal, překvapivě ale všechny konektory drží a nejsou popraskané je ale potřeba je jednou za čas všechny prostříkat nějakým kontaktolem
karburátor - v horším případě je vychozený v lepším případě(můj) stačí repas sada (cca 3500kč) není to úplně levná záležitost
gumové části některé byli už celkem zpuchřelé a byla potřeba jejich výměna(hadice sání, hadice na vodu, různé gumičky okolo páček a zrcátek, gumové díly co drží elektriku
pneumatiky, duše ventilky -výměna
baterie -výměna
další problém byl třeba drátěný držák vzduchového filtru -nedá se sehnat u dealera ani z druhovýroby
gumově těsnění mezi sedlo a nádrž - nedá se sehnat u dealera ani z druhovýroby
pojistky - jsou skleněné a nikde je nemají skladem musel jsem je objednat u dealera dodací čas - týden
lanka -výměna
repase brzdové pumpy
guma co chrání kyvku (nová 2800)
a to má moje stará motorka najeto "jen" 60 tisíc km

Na motorce občas jezdím za rok tak 2 tisíce km, vyžaduje výrazně více servisu než novější motorky, zpravidla to nejsou strašně drahé věci(i když výbrus nová pístní sada + repase tlumičů nepatřili k nejlevnějším), a zpravidla motorka nepřestane jet, ale je potřeba si opravdu rozmyslet zda se to vyplatí

Naposledy editováno 03.09.2019 13:11:58
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Honda cb400 four-oprava motoru Honda CB 400F Super Sport fildate 5 10.1.2024 v 16:49 kokoška.
shánění a cena plynu do céóčka Jawa 350 OHC Johny_Servis 20 18.12.2023 v 12:35 MilanR1
Co pořídit [1, 2, 3, 4] BMW F 650 GS, Yamaha SR 400, Honda CRF 250L, Suzuki ... bumla 92 11.9.2023 v 18:47 callowsick
Jawa 350 OHC, Special - zkusenosti [1 ... 7, 8] Jawa 350 OHC, Jawa 350 OHC Special, Jawa 350 OHC Scr... Smradson 216 24.7.2023 v 09:04 Dolin
,Jawa 350 OHC na jakou hodnotu je n... Jawa 350 OHC jarda24 19 12.10.2022 v 11:00 smitth


TOPlist