Téma: Servisovatelnost starých japonců
Ahoj

Postupně se vracím opět k motorkaření a po předchozích zkušenostech s CB600 a CB900RR už vím, že ideální kubatura pro mě je 300 - 500ccm. Dále je mi velmi sympatické, když je motor vzduchem chlazený a ideálně bez zbytečné elektroniky, plněný karburátory. Nejprve jsem se dost nadchl pro Jawu 350 OHC Scrambler, výhodou je, že je to nová motorka, sice plná elektroniky, ale to bych asi přežil - kubatura, výkon a celková koncepce je přesně to, co hledám, to že je to Čína a ne Jawa vůbec neřeším - je mi to úplně jedno - důležité je, jak to jezdí a jak to funguje... a tady je asi trochu kámen úrazu. Jednak se mi dost nelíbí některé detaily (hnusně svařené výfuky, olézající chromy, kastlíky) a pak někteří uživatelé z toho nejsou zrovna na větvi. Zvláště jeden má pak s motorkou dost problémů. Při představě že bych vyplázl 110 000 korun za motorku, která mě bude štvát... no prostě jsem to nějak zavrhl (slovy jednoho uživatele: "je to čínská kurva, kterou už v Asii mrdal kde kdo a Český pasák ji dal akorát makeup, ale pod ním je to pořád ta stejná laciná kurva jako předtím").

Tak jsem pátral dál a v podstatě jediná alternativa je Honda CB400N . Co se designu týká, tak mě to naprosto nadchlo - úplný opak Jawy, krásný kus železa z 80. let. Motor s nápisem "Made in Japan", krásné chromy, dnes zvláštní nýtovaná kola... prostě pohledově krásná motorka. Motor vzducháč, karbec, taky super. To musím mít !

Můj dotaz na zkušené z vás: Je to přeci jen 40 let starý werk a já ji chci používat denně s ročním nájezdem 4 - 6 tisíc kilometrů. Spolehlivosti bych se po předchozích zkušenostech s Hondami nebál, ale i tak se občas může na motorce něco porouchat - lze na to ještě vůbec sehnat nějaké díly ?
- Zapalování
- Regulátor dobíjení
- Spojka
- Řetězová sada (hlavně rozeta a přední ozubené kolečko)
- Rozvodový řetěz
- Brzdové kotouče, desky, pakny do zadu

Vždycky jsem měl za to, že starý Japonec musí být z pohledu náhradních dílů v Čechách peklo, ale možná jenom žiju v bludu ?

Děkuji

Servisovatelnost starých japonců

16.8.2019 v 18:00 | Nahoru | #31
Čau, jazdil som na Suzuki GS 750 rok výroby 1980. Kľuka u tej moto je na ihlách, jediný štvorválec na svete čo to má takto riešené. Ale vačky sú v hlave len v hliníku. Ono záleží na aký kus natrafíš, ako píšu vyššie treba mať štestíčko. Na mojej som vymenil rozvodový reťaz, sviečky a guferá v tlmičoch.Samozrejme aj reglér. Predal som to za 1000 € . Dúfam , že to bude slúžiť novému majiteľovi ešte ďalších 20 rokov ako mne. Akorát problém bol v predných brzdových doskách , origo stáli 80 €. Ale, dali sa kúpiť. Ináč všetky ND sa dajú zohnať, aj tá kľuka, ale tá už je na klzných ložiskách. Prajem dobrý kauf.

PS: aj sekundárny reťaz.

Naposledy editováno 16.08.2019 18:05:09

Servisovatelnost starých japonců

21.8.2019 v 22:14 | Nahoru | #32
K dotazu Johnyho

Já osobně jsem celoživotní fanda motocyklů české výroby a vlastním několik desítek motocyklů od 50 - 350 ccm. r.v. od 1950 - 1990 a na mnohých i pravidelně jezdím. Přesto jsem si před léty pořídil i moto HONDA CB400N r.v.1981(silnější verze). K této motorce bych uvedl, že výkonově, podvozkově téměř jako současná motorka. Ve srovnámí s Jawvou 350/634 Konopnice je táto motorka úplně jinde - šest kvaltů, výkonová rezerva při předjetí např. z 90-100 km/h. zcela rychle a s přehledem do 130-135, a pak dále již pomaleji do maxu skutečných 160 km/h., super kotoučová dvojitá brzda na předku, tuhý rám, startér a taková drobnost jako zelené podsvícení budíků - to kluci z Japonska v roce 1981 už byli doopravdy už jinde. A co hlavně spolehlivost motocyklu, vždycky chytne, jezdí spolehlivě za velmi rozumnou spotřebu, a vyžaduje základní kontrolu a seřízení vždy před a po sezóně. Díly jsou dostupné na Wemoto, ale já jsem doposud nic zásadního neřešil. Je to Honda tedy spolehlivý stroj. Cenově dnes 35 - 60tis.Kč. Za mě tedy velmi dobrá motorka a doporučuji.

Jako velký fanda českých motocyklů jsem si před nedávnem zakoupil i motocykl JAWA 350 OHC Speciál. Před koupí jsem vycházel z údajů které jsou k dispozici od firmy Jawa a jejich prodejců, motocykl se mi líbil, na jednom předváděcím motocykl jsem se svezl a pak se rozhodl pro koupi. To že má motorka základ z číny jsem neřešil. Mimo jiné jak píše jeden kolega výše na běžné ježdění kolem domu(někdy i dále) mám dlouhé roky Jawa Betka 50 a na její spolehlivost nedám dopustit.
Překvapení pro mě přišlo až při registraci motocyklu. Na odboru dopravy jsem pracovníkovi odboru předložil velký TP a Certifikát vše vystaveno v Jawě, kdy doplnil do TP údaje nového vlastníka a vystavil ORV. Při tomto úkonu jsem si teprve všiml, že nesouhlasí důležité údaje s údaji s kterými jsem byl před tímto dlouhodobě seznamován.

Maximální rychlost - ve všech reklamních letácích, na výstavě motocyklů a hlavně i na domovských stránkách JAWA, se prezentuje maximální rychlost motocyklu 130 km/h. Při registraci jsem zjistil, že ve vydaném novém TP a Certifikátu o shodě je zapsána maximální rychlost pouze 115 km/h, kdy takováto maximální rychlost mi byla zapsána i do ORV. Toto bylo pro mě velké překvapení, na které mě nikdo neupozornil a bylo to v tu chvíli pro mě i velké zklamání, že tato motorka je pomalejší než mé dvoutaktní 350sátky co mám doma.
Dále jsem si všiml, dalších nesrovnalostí, např váhy a jiné.

Ihned jsem kontaktoval fy. Jawa a žádal vysvětlení a nápravu, ale z Týnce mi přišla jen neutrální odpověď a nezvyklé vysvětlení jak od malého děcka jak k údajům přišli.

Až po tomto jsem zjišťoval k původu a technickým parametrům motocyklu více. Podrobněji jsem se podíval na nabídku ostatních výrobců využívajících stejného čínského základu jako Jawa. Zjistil jsem, že všechny motocykly využívající stejný motor mají všude v nabídkách a reklamách deklarovanou maximální rychlost 115 km/h. a mají stejný výkon. Tak stále nemohu pochopit, proč Jawa propaguje jinou max. rychlost (je to v zájmu vyššího prodeje?)

Pro zajímavost, např. Romet 400 Classic, což je polská obdoba Jawa 350 OHC, deklarovaná rychlost také 115 km/h. je ale řádově o 14000-17000,-Kč levnější než srovnatelná Jawa 350 OHC.

Dále - po jízdě na sraz Jawa motocyklů dohromady cca 110km. jsem zjistil a posléze jsem si i ověřil, že moto jede o dost pomaleji než by mělo jet. Moto při tachometrových 100 km/h. jelo skutečných 90-91km/h. Z tohoto mi bylo hned jasné, že moto nemůže běžně dosáhnou skutečné rychlosti 130 km/h.

Proto jsem dnes fyzicky na motocyklu spočítal zuby na sekundárním kolečku a zadní rozetě. a zjistil jsem, že na sekundárním kolečku je 15 zubů a na zadní rozetě 39 zubů.

Následně jsem věnoval jen velmi malý čas na internetu, abych zjistil k tomuto motocyklu téměř cokoli.
Např.
Podrobný manuál na Shineray XY 400 Cafe Racer - zde je napsán stálý převod 1 : 2,533
zde odkaz
https://jawa660.cz/i...egory/4-jawa-350-ohc

Dále jsem v Certifikátu shodnosti motocyklu, co jsem obdržel od Vás společně s TP při koupi motocyklu zjistil v položce

3.5.4.1. Finat drive ratio: 2,533

čili stály převod 1 . 2,533

Hned na to jsem si udělal propočty stálých převodů

sek. kol./ zad. rozeta stály převod
15/39 1 : 2,600 toto mám nyní namontováno
15/38 1 : 2,533 toto by na motocyklu Jawa 350 OHC i Jawa 350 OHC Special mělo být namontováno
16/39 1 : 2,437 toto je jako druhá verze u moto Romet 400 Cafe Racer
16/38 1 : 2,375 toto je jen jako příklad jak by vypadal stálý převod při použití těchto ozubených kol

Dále jsem zjistil, že na tyto stroje se jako nové díly dodávají jen sekundární kolečko 15 zubů a zadní rozeta jen 38 zubů.
Např. v nabídce fy. PARTDeck Praha mají zadní rozetu v ceně 598,-Kč viz odkaz.

www.partdeck.cz/index.php?route=product/product&path=111_223&product_id=11444.

Z výše uvedeného důvodu jsem telefonoval dalšímu majiteli Jawa 350 OHC, a tento má na motocyklu namontován taky tento pomalý převod, takže to mají více (možná i všichni) majitelé motocyklů Jawa 350 OHC všech modifikací..

Proč to Jawa takhle montuje mi nebylo z Jawa taktéž vysvětleno, ale při první garanční prohlídce mi byla na základě mého upozornění rozeta bezplatně vyměněna za správnou se 38 zuby.

Moto jezdí, vzhledově je to zajímavá motorka což je to nejvíc proč motorku ponechám, i přesto, jak jsem zjistil až dodatečně, tak je to celá motorka z Číny, v česku jsou doplněny jen dva spodní stříbrné kryty, které jsou vyrobeny z úplně jiného materiálu než červené doplňky(hodně malá přidaná hodnota Jawy, I přesto že motorka nejede zdaleka tak jak jsem si představoval a jak by asi měla jet(byť i jako tzv. čína). Teď už vím, že motocykly Jawa 350 OHC ve všech provedeních nejsou takovou výhrou(cena versus užitná hodnota) jak se prezentují. Až čas a najeté kilometry ukážou zda jsem se se rozhodl aspoň z části dobře.

Omlouvám se za dlouhý text, ale potřeboval jsem to sdělit.

1 reakcí na tento příspěvek Servisovatelnost starých japonců

22.8.2019 v 16:12 | Nahoru | #33
Někteří jedinci jsou fakt nepoučitelní
Co jsi od současné Jawy ( resp. číňana ) prosím tě čekal ?
Že bude všechno OK a jednání Týnce solidní ?

(reakce na) Servisovatelnost starých japonců

22.8.2019 v 17:24 | Nahoru | #34

PinkPanther píše: Někteří jedinci jsou fakt nepoučitelní
Co jsi od současné Jawy ( resp. číňana ) prosím tě čekal ?
Že bude všechno OK a jednání Týnce solidní ?



Čau, neviem, prečo rýpeš, Stanislav 1282, nevyplakáva, len konštatuje holé fakty, síce smutné , ale je to tak. Ja, svojho času som si kúpil Jawu 350 - 638 , každý, čo ma poznal , včítane manželky sa mi smial, jazdil som s tým len na STK, raz za dva roky 5 km, ale chcel som ju. Mal som troch japoncov , a ani na tých som nestíhal jazdiť+Husqvarnu. teda, čítal som všeličo , ale tá maximálka teda ma sklamala maximálne. Jawu som predal z priestorových dôvodov , sťahovanie.

(reakce na) Servisovatelnost starých japonců

22.8.2019 v 18:06 | Nahoru | #35

Komorerth píše: Medved ak by si nebol tak lenivy a aspon sa pozrel na toho Himalayana tak by si vedel, ze plastu je tam skutocne minimum. resp takmer nic

No, ty vole - cobol mi bude kazat o lenosti ... to je fakt paradox .

(reakce na) Servisovatelnost starých japonců

22.8.2019 v 18:08 | Nahoru | #36

assassin píše: doporucit Medvedovi studovat nejakej indickej vytvor

co bys cekal od asiata?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Servisovatelnost starých japonců

3.9.2019 v 08:24 | Nahoru | #37
Johny_Servis> Zrovna mám podobné dilema, loni jsem koupil CB 250 Two Fifty a koukám po CB 400 nebo CB450 ale mám obavu aby se to jako 40 let starý veterán nesypalo. Moje CB250 je z roku 2000 to znamená řádově o 20 let mladší a po roce konstatuju že absolutně spolehlivá mašinka která po zimě nastartovala na první pokus(1 karburátor). Akorát o pár koníku víc bych uvítal. No ale zase na ní zažívám ty pocity jako ty na Betce, i když až tak kolem 120km/h. Takže váhám.. Suzuki GS500E je prý malá(mám 190), a jiný relativně lehký retro vzduchem chlazený dvouválec existuje vůbec? Musím pročíst reakce na tvůj příspěvek, třeba něco objevím.

(reakce na) Servisovatelnost starých japonců

3.9.2019 v 09:04 | Nahoru | #38
Rollinman> Myslím, že lepší než staré cb jsou gsx od Suzuki. Honda mívá problémy s volnoběžkou, řetězem vyvažováku a spojkovým košem. Měl jsem obojí a vím o čem mluvím. GSX 400 jsem měl 4 a problém žádný. Ale je to jenom můj názor

3 reakcí na tento příspěvek Servisovatelnost starých japonců

3.9.2019 v 13:06 | Nahoru | #39
je potřeba si uvědomit že na staré motorce začnou odcházet věci které u novějších neřešíš a někdy taky nejdou sehnat vůbec.

Hodím sem pár věcí které jsem řešil u své 34 staré motorky (Kawasaki KLR 600), která měla celý svůj život celkem slušný servis, jinými slovy nekoupil jsem vylítanou vránu, sám už ji mám asi 8 let

brzdové hadice roztahovali se a do kapaliny pouštěli bordel- výměna za panceřky
výfuk pravidelně natírán a na 34 let je v dobrém stav tak na některých místech už začíná být poměrně málo materiálu a myslím, že za pár let bude potřeba celý vyměnit
elektrika - už se na tom vyřádilo hodně lidí takže jsou tam různé odbočky a nikdo neví zda je to originál a nebo to někdo dodělal, překvapivě ale všechny konektory drží a nejsou popraskané je ale potřeba je jednou za čas všechny prostříkat nějakým kontaktolem
karburátor - v horším případě je vychozený v lepším případě(můj) stačí repas sada (cca 3500kč) není to úplně levná záležitost
gumové části některé byli už celkem zpuchřelé a byla potřeba jejich výměna(hadice sání, hadice na vodu, různé gumičky okolo páček a zrcátek, gumové díly co drží elektriku
pneumatiky, duše ventilky -výměna
baterie -výměna
další problém byl třeba drátěný držák vzduchového filtru -nedá se sehnat u dealera ani z druhovýroby
gumově těsnění mezi sedlo a nádrž - nedá se sehnat u dealera ani z druhovýroby
pojistky - jsou skleněné a nikde je nemají skladem musel jsem je objednat u dealera dodací čas - týden
lanka -výměna
repase brzdové pumpy
guma co chrání kyvku (nová 2800)
a to má moje stará motorka najeto "jen" 60 tisíc km

Na motorce občas jezdím za rok tak 2 tisíce km, vyžaduje výrazně více servisu než novější motorky, zpravidla to nejsou strašně drahé věci(i když výbrus nová pístní sada + repase tlumičů nepatřili k nejlevnějším), a zpravidla motorka nepřestane jet, ale je potřeba si opravdu rozmyslet zda se to vyplatí

Naposledy editováno 03.09.2019 13:11:58

Servisovatelnost starých japonců

3.9.2019 v 22:32 | Nahoru | #40
Ještě tu nikdo nezmínil něco velmi podobného jako CB400/250 N, ale novějšího, lehčího, jednoduššího, spolehlivého, téměř srovnatelně výkonného. Vlastně ideál pro tvou potřebu i když kubatura jen 234ccm, 20 koníků. Copak to je za černého koně? - CB 250 Two Fifty která se vyráběla i po roce 2000. Ruce to sice netrhá ale 110 to jede s přehledem z čehoš jsem vždycky odvázanej, je jednoduchá, dvouválec vzducháč, má jen 1 karburátor, spotřeba kolem 2,5 litrů, suchá váha 135 kg a vejdu se na ní bez problému se svou postavou 190 cm.. Kolem 30 tisíc se dá pořídit.

(reakce na) Servisovatelnost starých japonců

3.9.2019 v 22:51 | Nahoru | #41
Rollinman> Nojo, Suzuki GS 400 je asi dobrá mašina, ale ty starý CBčka mě berou za srdíčko.. Jsou prostě krásný.. je to ale můj subjektivní názor.

Naposledy editováno 03.09.2019 23:13:46

1 reakcí na tento příspěvek Servisovatelnost starých japonců

4.9.2019 v 06:32 | Nahoru | #42
K porovnání: loni jsem jezdil GL1100 r.v. 1982 - cca 10tis. km. Po koupi klasika baterka+olej+svíce, seřídit a pak dlouho nic. Ke konci začal zlobit a pak odešel startér, pak spínání ventilátoru, termostat a začaly téct vidle. Takže cca 20 tis. Kč investice a to ještě určitě neskončilo. Vedle toho jezdím CB 1000 Big one 1996, kde jsem udělal jen olej a spravil po zalehnutí od původního rakouského majitele. Jinak se jen ozývá o-kroužek pod vodní pumpou - pikoúnik oleje. Takže za mně motorku z devadesátek, osumdesátky vyjdou draho. Ale to tak zkrátka je, čím starší, tím víc náročné na servis. Lepší rozebrat, vše vyměnit a jezdit dalších 30 let. Ale to je raketa, že.

(reakce na) Servisovatelnost starých japonců

4.9.2019 v 12:49 | Nahoru | #43
LuckyLoser> Prostě počítat s tím, že u starých strojů se musí většinou, pokud to již někdo nedělal, spotřební věci jako gufera vidlice, těsnění v vodní pumpě. pokud je, termostat, atd vyměnit. U vodou chlazených motorů vyčistit i chladící system. Někdy i ztvrdlá gufera ventilů. Pak to většinou funguje. Když takhle starý stroj, tak raději vzducháč. Měl jsem například katanu 1981 se 45000 km a výměna pístních kroužků, těsnění ventilů,karburátorů, rozvodového řetězu mě vyšlo na 4500, a funguje. Práci si samozřejmě dělám sám. Jenom je třeba vědět kde shánět díly. Já objednával v Japonsku

1 reakcí na tento příspěvek Servisovatelnost starých japonců

4.9.2019 v 15:22 | Nahoru | #44
Mám z 80tých Hondu CX, seženu všechno co potřebuju taky na wemoto, motocomponents atd., nebo holt ebay.
Po tom co jsem na jaře vyměnil 40 let starý CDI za naše český Ignitech, skončili startovací rituály, mašina chytá hned.
Před týdnem jsem se na ní vrátil z Ukrajiny, Maďarska atd. a parádních 2100km bez problému.

Jestli máš rád styl sám si něco potunit něco retro a pak si to vychutnávat, jen hrrr do toho

Naposledy editováno 04.09.2019 20:40:05

(reakce na) Servisovatelnost starých japonců

4.9.2019 v 16:09 | Nahoru | #45

honza.vojak píše: Mám z 80tých Hondu CX, seženu všechno co potřebuju taky na wemoto, motocomponents atd., nebo holt ebay.
Po tom co jsem na jaře vyměnil 40 let starý CDI za naše český Ignitech, zkončili startovací rituály, mašina chytá hned.
Před týdnem jsem se na ní vrátil z Ukrajiny, Maďarska atd. a parádním 2100km bez problému.

Jestli máš rád styl sám si něco potunit něco retro a pak si to vychutnávat, jen hrrr do toho



Přesně tak.
Vubec se toho neboj

Servisovatelnost starých japonců

4.9.2019 v 17:26 | Nahoru | #46
Stačí si spočítat ztrátu hodnoty + servis relativně mladé motorky vs. nějakého japonce z 80. - 90. let. Pokud člověk umí alespoň běžný servis (výměna a seřízení) a nenajede desetitisíce za rok, tak nezhuntovaná stará klasika se vyplatí i finančně.

Servisovatelnost starých japonců

4.9.2019 v 18:02 | Nahoru | #47
To je jako se vším.
Aby to bylo originální a v dobré kondici.
Takovou se shání těžko, ale jsou.
Pokud seženeš ulozenku a venujes ji zimní večery, kde vse rozeberes, vymenis veškerá gumová těsnění, oleje, kapaliny, hadičky, manzety v brzdach, tlumicich... Pak nemůže být problem.
Vyčistit, správně namazat a padla. Případně dát novy regulátor a možná zapalovací jednotku, pokud je člověk paranoidní.
Případně pruzinky, včetně ventilových, spojka, karbce atd.

Znám lidi co takto ošetřují motorku každou zimu.
Pak v sezoně jen tankuje a maže řetěz.

S tímto přístupem je jedno jestli stará nebo nová. Stará ale bude pevnější .
Když jsem kupoval stromka, videl jsem nekde hondu xl 600, skoro nejetou, ještě na asi originál gumach. Těsnění už na pohled ko, gumy nešly nafouknout, dovoz z CH. Na tacho asi 1600. Musela stát někde v baráku, ani stopa po rzi na ničem, zinek na šroubech jak novy, i na paskach přírub karbcu.

Tohle koupit, kompletně rozebrat viz výše, nemůže být problém... Ale neexistuje na tom vyjet pred udelanim.

Ale zadarmo to není. Tohle se nedělá kvůli ceně, ale když chceš opravdu bytelnou motorku, dnes už ojedinělou, možná legendární.

1 reakcí na tento příspěvek Servisovatelnost starých japonců

4.9.2019 v 21:03 | Nahoru | #48
Resite někdo u těch starých vran preventivní výměnu ventilů? Už jsem na tomhle fóru viděl dost mrtvých motoru na spadly ventil...

Naposledy editováno 04.09.2019 21:26:02

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Servisovatelnost starých japonců

4.9.2019 v 22:07 | Nahoru | #49
Wenca24>
No, proto je vhodný vyměnit ty pružiny právě. Nebo aspoň zvážit.
Mechanický průběh takové zavady bývá často takový, že pruzina nestíhá, ventil se pomaleji vrací a píst ho dorazí, takže vypadnou pojistky a ventil spadne.
Výměna ventilů to tudíž neřeší, na něm se stářím nemá co pokazit, ale pružina se unaví naopak celkem jistě.

(reakce na) Servisovatelnost starých japonců

5.9.2019 v 08:41 | Nahoru | #50
DVI> Pružina se unaví časem a nebo najetými km?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Servisovatelnost starých japonců

5.9.2019 v 14:16 | Nahoru | #51

DVI píše: Wenca24>
No, proto je vhodný vyměnit ty pružiny právě. Nebo aspoň zvážit.
Mechanický průběh takové zavady bývá často takový, že pruzina nestíhá, ventil se pomaleji vrací a píst ho dorazí, takže vypadnou pojistky a ventil spadne.
Výměna ventilů to tudíž neřeší, na něm se stářím nemá co pokazit, ale pružina se unaví naopak celkem jistě.


Mě by zajímalo, komu a na čem se to stalo, mě prošlo několik klasických motorek(ne závodních strojů)z 80-tých let, a nikdy jsem tuto závadu neřešil a ani v blízkém okolí o ní neslyšel. Spíše, než že by se pružina unavila bych chápal kdyby praskla. A vím o několika HD z padesátých let a s původními pružinami v pohodě. Spíš bych chápal, že se ventil přidře ve vodítku a píst ho vyrazí. Jiná věc to bude asi u vysokootáčkových závodních strojů a bude to asi hodně záležet na tvaru vačky.

Naposledy editováno 05.09.2019 14:20:31

Servisovatelnost starých japonců

5.9.2019 v 20:07 | Nahoru | #52
Viděl jsem to na xl600, jednou. Bohužel to pak je tak poškozené, že těžko hádat, ale ty pružiny takto zlobí i v autech. Sám jsem to měl na Nissanu patrol GR , kde je to typický problém, až na to že ventily nepadají, jen se někdy klepnou o písty. A to je pomalá nafta

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Servisovatelnost starých japonců

5.9.2019 v 22:57 | Nahoru | #53
sery.> pamatuji se, že to tu kdysi někdo řešil u Hondy CX500...

Servisovatelnost starých japonců

6.9.2019 v 09:53 | Nahoru | #54
Johny_Servis>přiznám se,že jsem si přečetl jen základní dotaz.Mám dvě japonské klasiky a zkušenosti jen dobré.ND koupíš na Wemotu a jinde.Věci jsem si nechal taky posílat přes E-bay z UK,SRN,USA...
Z Goldwingem (1976) jsem byl několikrát mimo ČR a stejné čeká příští rok CBX 1000 .
Karburátory umí (a mě dělá) Tom,který bydlí kousek od Tebe.
Podívej se taky na Veteranforum do sekce Japonské motocykly.

Naposledy editováno 06.09.2019 09:53:53

(reakce na) Servisovatelnost starých japonců

6.9.2019 v 13:59 | Nahoru | #55
Wenca24> Pokud se to tedy stává, tak jen sporadicky. Takovýchto sporadických závad bude spousty, to jedině dát celý motor A měnit kvůli tomu pružiny na starých moto je nesmysl, nehledě k tomu, že sehnat je bude daleko těžší(např zrovna na CX500 už nejsou v nabídce)než např. písty a kroužky(ty se dělaj v druhovýrobě)

1 reakcí na tento příspěvek Servisovatelnost starých japonců

6.9.2019 v 17:23 | Nahoru | #56
Zas tak horké to s díly zas není. Parts depot taky umí.

(reakce na) Servisovatelnost starých japonců

6.9.2019 v 17:44 | Nahoru | #57
LuckyLoser> Na některé 30 let staré Japonce fakt nee...

1 reakcí na tento příspěvek Servisovatelnost starých japonců

6.9.2019 v 18:52 | Nahoru | #58
Zatím jsem tam sehnal co jsem potřeboval. Na Hondy : Honda

Servisovatelnost starých japonců

6.9.2019 v 18:54 | Nahoru | #59

(reakce na) Servisovatelnost starých japonců

6.9.2019 v 19:32 | Nahoru | #60

LuckyLoser píše: Zatím jsem tam sehnal co jsem potřeboval. Na Hondy : Honda


Znám ale má taky jen takove základní věci...spis se musí zkoušet co lze napasovat z mladších modelů a některé věci lze použit ze stejných modelu řady ale vyšší kubatury apod...eBay je taky docela slušný....nebo koupit další celou moto a používat díly...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Varování před koupí "moderních" mot... [1, 2, 3] Jawa 350 OHC, Jawa 350 OHC Special, Jawa 350 OHC Scr... pen 63 12.9.2019 v 07:55 Kire640
Jawa 350 OHC, Special , Scrambler -... Jawa 350 OHC, Jawa 350 OHC Special, Jawa 350 OHC Scr... Stanislav1282 11 6.9.2019 v 15:31 udinar
Prezývky [1, 2] Jawa 350 Tramp, ČZ 175/477, ČZ 250/471, Jawa 250/559... MarekPalovic 34 17.7.2019 v 10:31 Čadil
Lambda sonda v Jawa 350 OHC [1, 2, 3] Jawa 350 OHC, Jawa 350 OHC Special, Jawa 350 OHC Scr... pen 76 29.6.2019 v 06:11 JiriK84
Praktické zkušenosti s Jawou 350 OH... [1, 2] Jawa 350 OHC, Jawa 350 OHC Special, Jawa 350 OHC Scr... pen 36 22.6.2019 v 23:08 pen

TOPlist