bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Pohyb kladívek
13.8.2019 v 11:19
Ahoj,rád bych bych se zeptal,zda je někdo schopný mi vysvětlit rozdílný pohyb kladívek ve videu uvedeném níže.Zapalování jsou nastavena totožně.Přesto se u prvního zapalování ve videu, po nastavení odtrhu horního kladívka na pravém válci, vzdálenost kladívek neustále zvětšuje a to přibližně do HÚ levého válce.Vyzkoušeny rozdílné zapalování,rotory i vačky.Klika slisována správně.Motorku zprovozním jenom pokud nastavím horní kladívko na levý válec a dolní na pravý a i přesto je problém s přesným nastavením a motor jde jak šroťák.Děkuji za odpovědi.

Pohyb kladívek

13.8.2019 v 11:56 | Nahoru | #1
Ta jedna vačka je fest olítaná , pokud dobře vidím proto je tam malý zdvih a možná to nepujde uplně dobře seřídit...
Ale jet by to mělo . Nastav HÚ, vlož cigaretový papírek, otáčej zapalkem a jak půjde vytáhnout, je to tam... Pak otoč na druhou HÚ, vlož papírek a seřiď odtrh aby šel vytáhnout, a je to tam taky.
A pak s běžícím motorem se dá trochu ladit jestli má tahat spíš ve vysokých, nebo dole, vytočit a při tom mírně pootáčet, až dojde na nejvyšší točky, pak malinko zpátky. Pokud pojede blbě odspoda, tak víc zpátky ( menší předstih ) .
Při tom zmenšování předstihu bacha ať to nepřeženeš, ukápl by ti vejfuk

A ten odtrh bych asi trochu snížil klidně, u toho vysoko...

Naposledy editováno 13.08.2019 13:19:15

Pohyb kladívek

13.8.2019 v 12:54 | Nahoru | #2
Před x lety jsem to taky řešil...Vačky jsou různé pro každý model,proto se chovají rozdílně. Navíc už to bývá všechno unavené, takže se může stát že to šmajdá.

Pohyb kladívek

13.8.2019 v 13:53 | Nahoru | #3
Plech s horním kladívkem není v základní poloze a je potřeba s ním otočit doprava, aby šroub co ho drží byl asi v půlce drážky! Pak se nastaví úvrať, v ní odtrh asi 0,4mm. Následuje otočení kliky na předstih 3mm a jemné pootočení plechem s horním kladívkem, aby se začalo kladívko otevírat. Pokud je pootočení plechu ze střední polohy moc velké, upraví se odtrh v úvrati a znovu nastaví předstih.

Pohyb kladívek

13.8.2019 v 13:55 | Nahoru | #4
Oprava, plech je moc vlevo!

Pohyb kladívek

13.8.2019 v 13:59 | Nahoru | #5
Oprava opravy, plech je moc natočený doprava! Než dopíšu větu, tak dopletu.

Pohyb kladívek

13.8.2019 v 14:08 | Nahoru | #6
Kluci,mně nejde o popis seřízení předstihu!V tom videu jsou dvě zapalování.Pro obraznost jsem je obě dal do stejné polohy,aby byl zřejmý rozdíl.Destička natočena na stejnou stranu a nastavena stejná hodnota odtrhu.To které je ve videu později,tak není problém seřídit.Vačkou to také není,to uvádím v původním textu.

Pohyb kladívek

13.8.2019 v 15:03 | Nahoru | #7
Pravý válec má horní kladívko. Jiskru ti to hodí v momentě, kdy se kladívko rozepne po předchozím sepnutí konaktů. Vypadá to, že na tom prvním zapalování je vačka o 180° pootočená. Bohužel u druhého zapalování není vidět, v jaké úvrati je který píst.

Pohyb kladívek

13.8.2019 v 16:22 | Nahoru | #8
To jsem si myslel taky,ale jak píšu,klika je správně slisovaná.Obě zápalka vychází z HÚ pravého válce.

Pohyb kladívek

13.8.2019 v 20:23 | Nahoru | #9
Tak máš vačku z fichtla. Ta má větší zdvih než klasická kývačková, ale musí se namontovat o 180° pootočená. Sám jsem ji dával na čz 250/471, přišlo mi, že to jde líp do otáček, vzhledem k tomu, že je pravidelnější jiskra.

Pohyb kladívek

13.8.2019 v 20:50 | Nahoru | #10
Vačku jsem zkusil použit i tu z toho funkčního,co je na videu, ale a chovalo se to úplně stejně.

Pohyb kladívek

13.8.2019 v 20:56 | Nahoru | #11
Jestli jde jen o to, že se odtrh zvětšuje v průběhu zdvihu, tak je to fuk, nejdůležitější je úsek, kdy je kladívko sepnuté, což musí být při pohybu pístu nahoru, a před horní úvratí má rozepnout. To je celé. Co se s kladívkem děje dál, v činném zdvihu pístu, je úplně jedno.

Pohyb kladívek

14.8.2019 v 06:49 | Nahoru | #12
Já osobně nepoužívám to pravidlo nastavení odtrhnu při horní úvrati. Málokdy se mi vačky a kladiva sejdou aby to přesně fungovalo. Když jsem dal přesný odtrh v horní úvrati, tak už pak nebylo možné destičkou nastavit předstih. To by musela mít ještě delší drážky pro šroubky.
Takže já dám seřizovací destičku do středové polohy. A předstih nastavuju kladívkem. Přes hodinky a žárovku to jde celkem dobře. A vůbec mě potom nezajímá jak moc se kladivo zvedne. Mám totiž potom možnost ladit předstih za provozu na jemno. Zatímco když mám už destičku plácnutou na doraz, tak toho moc nenastavím. Jo akorát na 590 mi to s odtrhem podle “tabulek” fungovalo. Protože tam je motor ve kterým se nikdo nevrtal, má vše původní a prd najeto.

1 reakcí na tento příspěvek Pohyb kladívek

15.8.2019 v 22:08 | Nahoru | #13
...no ale ten odtrh cca 0,4mm by měla byt maximální vzdálenost, na jakou se kladívko od vačky za celou otáčku oddálí!
Když to tak není, je něco špatně.
Páč to potom nemůže jednak dobře stíhat ve vyšších otáčkách a druhak sycení jádra zapalovací cívky trvá jinou dobu, než by mělo být.

Pohyb kladívek

19.8.2019 v 20:24 | Nahoru | #14
No jen jsem popsal svůj systém, který mi funguje pokud se mi nesejdou vhodně díly. Páč někdo nastaví na začátku odtrh. A pak už se nedokáže dopracovat k seřízení předstihu a tudíž se nesveze. Takhle sice není sycení jádra jak by mělo být, ale motorka s nastaveným předstihem pojede.
A jak jsem psal, na motorce kde vše sedí pravidlo odtrhu ctím a mám na to spároměrky

Pohyb kladívek

19.8.2019 v 23:59 | Nahoru | #15
.

Naposledy editováno 01.01.2021 14:08:45

(reakce na) Pohyb kladívek

20.8.2019 v 17:12 | Nahoru | #16

Zdenalbenal píše: ...no ale ten odtrh cca 0,4mm by měla byt maximální vzdálenost, na jakou se kladívko od vačky za celou otáčku oddálí!
Když to tak není, je něco špatně.
Páč to potom nemůže jednak dobře stíhat ve vyšších otáčkách a druhak sycení jádra zapalovací cívky trvá jinou dobu, než by mělo být.



Přesně. Nesmyslná vačka. Přebrušoval jsem taky.

Pohyb kladívek

20.8.2019 v 17:32 | Nahoru | #17
Tak, to je sice pravda že ta vačka je docela sjeta, ale pojede to normálně, nastavit to na vrchol a padla.
Akorát že se to bude muset často serizovat, ten patvar se bude odirat.A bude se to blbě serizovat, je tam vydřená ploška. Ale aby to chytlo a jelo, to by mělo.

Pohyb kladívek

21.8.2019 v 00:36 | Nahoru | #18
.

Naposledy editováno 01.01.2021 14:09:19
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawablázni [1 ... 3868, 3869] Jawa 250/559, Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kýv... Kafi 116066 Dnes v 06:03 Jirka4137
Replikový karburátor jawa Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 350/361, Jawa 350/360 pan... Jirk_K 3 4.3.2024 v 22:59 kokoška.
Turecké výfuky JAWA Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kývačka anton_ 6 19.2.2024 v 07:14 cmiral
na fichtlu přes rakousko Jawa 50/23 Mustang, Jawa 350/354 Kývačka Matmote123 24 17.1.2024 v 19:44 Frantas
Rok výroby mororu Jawa 350/354 Kývačka jawari 1 26.11.2023 v 23:17 Kohlstein


TOPlist