bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Hornet CB600F problém s motorem
10.8.2019 v 17:57
Zdravím všechny,

potřeboval bych prosím poradit.. Jednoho večera jsem se vracel domů a jel svižněji s motorkou Hornet CB600F r.v. 2003. Když jsem zastavil a vypnul motor viděl jsem, že mám mokrou botu a z motoru šlo sálavější teplo. Zjistil jsem, že mi vylétnul nátrubek s chladicí kapalinou, která vede do hlavy válců kousek u termostatu. Hadici jsem opět připojil a vyměnil chladicí kapalinu. Při startování na sytič motor vůbec nenaskočil a jen to střílí. Bez sytiče, to natočit šlo, ale občas to střílelo do výfuku, při sytiči to pak střelilo a zdechlo. Dále jsem zjistil, že po vynutí motoru jsou výfukové svody 1. a 2. válce horké a 3. a 4. vlažné.
Mé poznatky, co jsem zkoušel:

- výměna svíček - nepomohlo, zkoušení jiskry vně motoru bylo ok
- změření kompresí - stejné ve všech válcích
- chladicí kapalina není v oleji a olej nebyl v chladicí kapalině
- rozvody jsou ok - nepřeskočeny

Napadá vás prosím, čím by to mohlo být, nebo jestli je motor KO.

Děkuji za rady

Hornet CB600F problém s motorem

10.8.2019 v 20:48 | Nahoru | #1
Bez ohledu na to, jaka patalie tomu predchazela, me na cele veci zarazi jedno - ze studeny motor jde natocit bez sytice. To pak ukazuje na prilis bohatou smes. Ja když startuju CBF600s bez sytice, tak ani nezdechne za studena. Ale divny, ze se to neprojevilo nikdy pred tim. Jestlize to ma kompresi - to ma, a saje to smes ve spravnem pomeru, a casovani je ok, musi to bezet. Pravdepodobne to bude neco, s cim si pri servisovani moto pohnul a nedalo se to na spravne misto.
Byla motorka uvarena, nebo byl unik jen slaby? Musime doufat, ze je hlava ok, tesneni ok a blok ok - ta namerena komprese a stav kapalin tomu odpovida, ze to pravdepodobne prezil motor. Mozna to zni nepravdepodobne, ale ja bych proklepnul karburatory.
Na nasem CBF600s se leta jezdilo a za studena to blblo. Jinak vse super vcetne spotreby. Pred mesicem jsem rozebral karby, vycistil a sesynchronizoval a co hlavne volnobezne smesi byly nastavene na 3,5 az 4 otacky zpet. Vrátil jsem to na tovarni hodnotu 2ot zpět a všechno se zlepsilo.

Naposledy editováno 10.08.2019 20:52:00

Hornet CB600F problém s motorem

11.8.2019 v 19:52 | Nahoru | #2
Do té doby to bylo v pohodě, šlapalo to jako hodinky. Já doufám, že jsem ho neuvařil, teplota byla vyšší, ale ne na max, otázka je, kolik tak ještě teklo chladicí kapaliny. Jinak, když jsem ji vyléval, tak ji tam bylo necelé 2 litry, cesta z místa A do místa B byla cca 20km, ale kdy se to stalo, to nevím.
Kvůli těm kompresím a tím, že jedna kapalina nejde do druhé, tak se mi zatím moc do sundávání hlavy nechce. Někdo mi tvrdí, že tam může být nějaká prasklinka a ta se projeví až po zahřátí, ale kdyby to tak bylo, tak by se měl studený motor chovat ok, dle mého. Asi tedy nejdříve začnu tím, že zkusím pročistit a seřídit karburátory.
Moc děkuji za odpověď a měj se.

Hornet CB600F problém s motorem

11.8.2019 v 22:36 | Nahoru | #3
Pokud chces mit jistotu, jestli neni foukle tesneni ze spalovaciho prostoru do okruhu kapaliny, nebo jine poskozeni, da se provest test na pritomnost CO2 v kapaline. Kazdej servis by to mel mit k dispozici. Tim bys to vyloucil.
Jeste je tu druha moznost a to, ze tedy fouklo tesneni a tlakovalo to do vody. Naslednym tlakem hadice vyskocila. Pokud to foukne jen do vody, nemusi dojit k promichani vody a oleje. Kazdopadne bych udelal ten test na CO2, to ti spolehlive rekne co a jak

Hornet CB600F problém s motorem

12.8.2019 v 07:08 | Nahoru | #4
Ja bych prekontroloval ty rozvody ( casovani )

Hornet CB600F problém s motorem

12.8.2019 v 12:16 | Nahoru | #5
Jestli jsi to nechal zchladnout před dolitím, tak by to nemuselo prasknout...Ale, fouknout mezi hlavama 2 a 3 to umí. Horké svody jsou chudá směs, pokud mezi válci fouká , bude podtlak pro řízení karbců malý a směs chudá...
podtlak malý protože ve chvíli kdy jeden saje se do něj z druhého dostává tlak, je ve výfukové fázi.

Naposledy editováno 12.08.2019 13:28:00

Hornet CB600F problém s motorem

12.8.2019 v 17:08 | Nahoru | #6
Z toho všeho mi vychází, že bude asi opravdu problém mezi hlavou a blokem. Zní to logicky, že když to začalo tlakovat do vody, tak vylétla ta trubka od chladicí, budu muset doufat, že to podfouklo jen těsnění, ale každopádně už udělám komplet repasy hlavy a vyčistím i karburátory. Měření CO2 v chladicí je dobrý nápad, ale mě se teď už nějak nechce to celé zas nastrojit a startovat a pak to zas rozebírat.

Tu novou chladicí kapaliny jsem doléval až za dva dny, ten osudný večer jsem už měl akorát sílu to dát do garáže a zkoumal jsem to druhý den.

Časování rozvodů je OK, rysky sedí přesně.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
nehází jiskru Honda CB 600F Hornet vodnikw 6 17.4.2024 v 19:08 Anti
Benzín v oleji Honda CB 600F Hornet Paťas96 4 15.4.2024 v 22:21 Slávek-TDM
CB Seven fifty / Hornet 2002 - blinkry Honda CB 750, Honda CB 600F Hornet Vaclav_74 3 2.4.2024 v 09:58 MartinXL650V
padák nebo hříbek [1, 2] Honda CB 600F Hornet biosák 38 21.3.2024 v 21:44 Slávek-TDM
Závaží řidítek Honda CB 600F Hornet Modra_Vafle 18 21.3.2024 v 20:45 satanek66


TOPlist