bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Problém s novou pístní sadou
Rád bych touto cestou získal nestranný názor na situaci kterou právě řeším. Ve zkratce:
Přivezena motorka Yamaha YZF125R, diagnóza hrubý záděr.Příčinu jsem neřešil, každopádně jsem vycházel z faktu že stroj byl osazen čínským akrapovičem a hříbkem místo airboxu. Objednána a namontována nová pístní sada včetně válce,vrácen airbox.Motorku jsem nechal zahřát ,zvuk motoru cajk.
Majitel si přijel a odjel po ose. Za pár dní volá že v motoru klepe. Následná rozborka odhalila viz. obrázky.
Otázka je jasná: Kde je problém?

Předchozí
1 2
Následující

(reakce na) Problém s novou pístní sadou

7.8.2019 v 22:12 | Nahoru | #31

Anti píše: callowsick> Gde,na klice?



https://partsdepot.c...ZF-R125+5D75/631096/

dil cislo 18.
mrkni se na tyhle dalsi nakresy...z tech je to hned jasne.



2 reakcí na tento příspěvek Problém s novou pístní sadou

8.8.2019 v 07:24 | Nahoru | #32
Už jsem ten manuál prolézal,je to standardní řešení.Pokud je to pravda,pak to nechápu,nejlépe mazané gufero.Ten stroj není zas tak starý...Složím to a změřím mazací tlaky.Měřící bod je na přístupném místě...

(reakce na) Problém s novou pístní sadou

8.8.2019 v 08:31 | Nahoru | #33
.

Naposledy editováno 01.01.2021 14:13:50

(reakce na) Problém s novou pístní sadou

8.8.2019 v 08:39 | Nahoru | #34

Anti píše: Už jsem ten manuál prolézal,je to standardní řešení.Pokud je to pravda,pak to nechápu,nejlépe mazané gufero.Ten stroj není zas tak starý...Složím to a změřím mazací tlaky.Měřící bod je na přístupném místě...



Tak dej pak vedet, sam jsem zvedavej jestli to bude mit malej tlak nebo ne.

Problém s novou pístní sadou

8.8.2019 v 09:38 | Nahoru | #35
Válec projed kamenama, a píst jak psali lehce pilnikem. Celkově asi zrcátko a moc moc knedlíku po výměně sady

2 reakcí na tento příspěvek Problém s novou pístní sadou

8.8.2019 v 14:48 | Nahoru | #36
Tak válec už jsem projel včera ruční honovačkou a je jak nový. Píst jsem krapet obrousil a motor složil.
Jako jede,ale klepe. Vypadá to jako klepání pístu. Otázkou je proč.
Taky jsem zrobil jednoduchý měřák tlaku oleje a .... nenaměřil nic...
Takže se kouknu pod dekl...

(reakce na) Problém s novou pístní sadou

8.8.2019 v 15:22 | Nahoru | #37

Anti píše: Tak válec už jsem projel včera ruční honovačkou a je jak nový. Píst jsem krapet obrousil a motor složil.
Jako jede,ale klepe. Vypadá to jako klepání pístu. Otázkou je proč.
Taky jsem zrobil jednoduchý měřák tlaku oleje a .... nenaměřil nic...
Takže se kouknu pod dekl...



no tak to je pech... v kteryc mistech se to pripojuje na mereni tlaku ? na hlave?
Problem je ten, ze jestli je to gufero opravdu v riti tak muzes mit nakrasno chycenou i ojnici na klice. A rozdil tech dvou zvuku proste nepoznas.
Mel jsem tu jedno SV650 ktere klepalo na ojnici na klice a znelo to jak jasne klepani pistu na konkretni hlave.
tak preju at se dari... peknej vydrb. Gufero za par korun udela tolik skody..to je nemile.

(reakce na) Problém s novou pístní sadou

8.8.2019 v 18:24 | Nahoru | #38
.

Naposledy editováno 01.01.2021 14:14:07

Problém s novou pístní sadou

8.8.2019 v 20:12 | Nahoru | #39
Večer trávím poslechem kovaříčka... Podle frekvence to vypadá buď ne kompresní úvrať nebo ventil. Intenzitou bych tipnul že klepe v šestikilu
Klika by asi tak nemlátils,dole je jehlová klec. Tak fakt nevím.
Gufero na klice nevypadalo nijak poškozené,co mě však zaujalo,bylo namontováno naopak než jsem zvyklý-čelem do komůrky. Tak jsem ho otočil ale beze změny...

1 reakcí na tento příspěvek Problém s novou pístní sadou

8.8.2019 v 22:20 | Nahoru | #40
Tipnul bych to na špatný průměr pístu,je menší než má být a proto klepe. nepřidre se na kruhach ale jen pod.

(reakce na) Problém s novou pístní sadou

9.8.2019 v 07:52 | Nahoru | #41
tomrich1> Řekl bych,že jsi nejblíž.Dneska jsem to jako ranní rozcvičku rozhodil.A opět jsem našel stopy jako poprvé.Ne tak výrazné ale jsou tam.Takže to spíš vypadá,že to co jsem považoval za záděr,je prostě vymačkané od klepání-příčení pístu.Servisní manuál píše vůli pístu 2-5 stovek,já tam vrazil 2 desetiny měrku...

Problém s novou pístní sadou

9.8.2019 v 08:52 | Nahoru | #42
no docela by me zajimalo jaka by ti vysla hodnota, kdyz by jsi valec zmeril dutinomerem a pist mikrometrem v mistech kde se to ma merit.
Vrazit nekam merku, ktera vubec neni presna je takove mereni nemereni. Nejak si uplne nedovedu prestavit, jestli je to rovnocene mereni, kdyz pist namacknes na jednu stranu valce a vznine ti mezera do ktere nacpes merku a nebo kdyz mas dve namerene hodnoty (prumer valce a pistu) ktere od sebe odectes a tu mezeru vlastne vypocitas.
Domnivam se , ze takto merit vuli pistu ve valci je hodne nepresne, protoze pist je sisatej a timto zpusobem nejses relevantne schopnej zmerit valec a pist v te ose ve ktere se to merit ma. Ale nevim, takto jako ty jsem to nikdy nemeril, mozna je to schudny postup, ale nemam srovnani a zkusenosti a zrovna vcera jsem zavrel motor na kterem bych si to mohl zkusit a dalsi tu rozebranej nemam.

podle manualu je limit 0.15mm takze pokud jsi tam narval 0.20, tak pak to nemusi byt az tak uplne spatne, protoze je otazkou ve kterych mistech jsi se snazil tu sparomerku procpat. Jak jsme jiz psal, neni jedno kde se to meri a pist je sisatej. Takze ses teoreticky schopnej namerit i vetsi hodnotu kdyz to budes tou sparomerkou merit na spatnem miste.
no su zvedav jak to dopadne, ale s nejvetsi pravdepodobnosti koupis novou sadu , kterou uz si premeris. Jen by to chtelo vyresit ten tlak oleje, kterej si nenameril.
To tam byla nula a nebo merak tak uplne nemeril?

jako zamotana situace je to paradne...takove opravy jsou nejhorsi, kdyz uz se v tom clovek mota a nevi z kterejch do kterejch :(
hodne stesti.

1 reakcí na tento příspěvek Problém s novou pístní sadou

9.8.2019 v 09:20 | Nahoru | #43
Zeptam se jeste jednou, pistni sada a valec jsou od jednoho dodavatele?

Problém s novou pístní sadou

9.8.2019 v 09:43 | Nahoru | #44
Jestli je v manualu 0.02 az 0.05 a tys tam dal pist s vuli 0.2 tak to je sakra skok...
Se divim, ze to neklepalo hnedka...

Naposledy editováno 09.08.2019 09:44:19

Problém s novou pístní sadou

9.8.2019 v 10:03 | Nahoru | #45
Souhlas. Vypadá to na rozměrově "nedoladěný" válec s pístem a píst se vlivem velké vůle ve válci příčí.

(reakce na) Problém s novou pístní sadou

9.8.2019 v 10:23 | Nahoru | #46
Slávek-TDM> Bral jsem komplet,je blbost brát každý díl jinde.
Jinak,mám domluvenou audienci u prodejce.On vytáhne novou sadu,já přivezu starou,a bude se porovnávat
cuir: Ano,je to humpolácky měřeno,ale na novém pístu bych nečekal takovou vůli.Navíc to vysvětluje většinu věcí.Bohužel.mikrometr mám do 50 mm a dutinoměr sem ještě nesehnal.Zatím jsem se vždy spoléhal na to,že nové díly jsou cajk.
Edit:Na tom mazání moc nevymyslím.Maximálně objednat nové gufero a origo měřák tlaku oleje

Naposledy editováno 09.08.2019 10:27:15

Problém s novou pístní sadou

9.8.2019 v 11:33 | Nahoru | #47
Zdar, je to líznutý podle obrázku hodně rovnoměrně.
Kdyby se to příčilo ve válci vlivem podlimitního rozměru tak to bude dole hodně a pod kruhama vůbec.
Tohle vypadá že to kruhy pustí ke straně.
Možná mají kruhy velkou vůli v zámku?

Jura

Problém s novou pístní sadou

Skvělá odpověď, děkuji! 9.8.2019 v 16:49 | Nahoru | #48
Jestli máš ještě k dispozici původní originální píst poradím ti zkontrolovat přesazení osy pístního čepu vůči ose válce, bývá tak do 1 mm. Yamaha to u některých motorů používá z důvodu lepšího přechodu pístu přes horní úvrať. Kdysi dávno jsem to na nějakém 2T Yamaha motoru řešil, nové písty od výrobce Meteor po pár stech kilometrů klepaly a vypadaly podobně, druhovýroba měla pístní čep v ose válce, originál posunutý o 1 mm, rozdíl byl enormní.

1 reakcí na tento příspěvek Problém s novou pístní sadou

9.8.2019 v 17:57 | Nahoru | #49
Koukal jsem do manuálu,tam se to zdá vyobrazeno v ose,ale zkontaktuju majitele jestli originál nevyhodil tak ať ho změří.
Jinak jsem navštívil prodejce s válcem a pístem. On vytáhl novou sadu a dali jsme se do porovnávání. Rozdíl byl jednoznačný, nový píst v novém i mém válci téměř bez vůle, pěkně držel za prostředky, starý píst i v novém válci s vůlí. Takže jsem si odnesl nový píst,prodejce je prostě fér .Doma jsem zkoušel a ani pět stovek tam nestrčím. To snad vyřeší klepání. Co se týče tlaku oleje v mazací soustavě,objednal jsem nové gufero, víc pro to asi nemohu udělat.

Naposledy editováno 09.08.2019 17:58:26

Problém s novou pístní sadou

10.8.2019 v 17:35 | Nahoru | #50
Od koho jsi to bral? Mensi kladna reklama urcite nezaskodi.

Problém s novou pístní sadou

10.8.2019 v 18:12 | Nahoru | #51
Od Bachmana,Demoto.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Problém s novou pístní sadou

15.8.2019 v 16:44 | Nahoru | #52
.

Naposledy editováno 01.01.2021 14:14:24

(reakce na) Problém s novou pístní sadou

15.8.2019 v 21:10 | Nahoru | #53
HMS> Ten tlak jsem v manuálu našel,a měřák by to měl zobrazí,ale rafika se ani nehla. To vyosení čepu jsem nenašel. Dostal jsem trochu jiné provedení pístu,tak doufám že to výrobce respektoval.

Problém s novou pístní sadou

19.8.2019 v 10:49 | Nahoru | #54
Závěr:
Dnes přišlo gufero na kliku. Tak jsem to složil a nastartoval. Klepání je pryč a dokonce se mi podařilo naměřit i cca půl atmosféry v mazacím okruhu...
Děkuji všem kteří se snažili pomoci...
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Baterie/svíčka/obvod Yamaha YZF-R125 P4py 4 10.4.2024 v 22:51 P4py
Koncovka výfuku Yamaha YZF-R125 Kristian_Marek 3 9.4.2024 v 19:57 Kristian_Marek
Vyber motorky Yamaha YZF-R125, KTM RC 125, Kawasaki Ninja 125 Tamhletam 5 18.3.2024 v 12:19 Johny_Servis
Tlak oleje Yamaha yzf r 125 Yamaha YZF-R125 vencavw 8 9.12.2023 v 16:24 Beranidlo
Abs odvzdušnění Yamaha YZF-R125 Patrik83628 4 1.10.2023 v 21:05 Fueltank


TOPlist