bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Problém s novou pístní sadou
Rád bych touto cestou získal nestranný názor na situaci kterou právě řeším. Ve zkratce:
Přivezena motorka Yamaha YZF125R, diagnóza hrubý záděr.Příčinu jsem neřešil, každopádně jsem vycházel z faktu že stroj byl osazen čínským akrapovičem a hříbkem místo airboxu. Objednána a namontována nová pístní sada včetně válce,vrácen airbox.Motorku jsem nechal zahřát ,zvuk motoru cajk.
Majitel si přijel a odjel po ose. Za pár dní volá že v motoru klepe. Následná rozborka odhalila viz. obrázky.
Otázka je jasná: Kde je problém?

Předchozí
1 2
Následující

Problém s novou pístní sadou

7.8.2019 v 10:43 | Nahoru | #1
Divné, že se to takhle "lízlo" až pod kruhama..

1 reakcí na tento příspěvek Problém s novou pístní sadou

7.8.2019 v 10:44 | Nahoru | #2
Ještě mě napadlo, eni možné píst namontovat obráceně? tj ex/in in/ex?

(reakce na) Problém s novou pístní sadou

7.8.2019 v 10:59 | Nahoru | #3

mikro píše: Ještě mě napadlo, eni možné píst namontovat obráceně? tj ex/in in/ex?


Že by ten píst byl nesymetrický? Ctím prostou poučku značkou k výfuku.
Spíš je zvláštní, jakým způsobem se do válce opřel. Plochou kde je nejvíc " masa". Ne tam kde má největší plochu. Podle mě kvůli větší tepelné roztažnosti.

Problém s novou pístní sadou

7.8.2019 v 11:25 | Nahoru | #4
a na klice ok? to klepe ten pridrenej pist?

Problém s novou pístní sadou

7.8.2019 v 11:35 | Nahoru | #5
Kliku jsem podezříval,ale skoro se nehne. Vypadá to, že ten píst jak je natěsno se v úvrati "vrtí".

1 reakcí na tento příspěvek Problém s novou pístní sadou

7.8.2019 v 11:56 | Nahoru | #6
Co v tom je za olej? Takhle to vypadá že to je normálně na hulváta opět přidřený, ale jak kdyby to ztratilo olejový film, buď neodpovídající olej nebo prostě uhnaný, přehřátý.

(reakce na) Problém s novou pístní sadou

7.8.2019 v 12:09 | Nahoru | #7
JiriK84> Otázkou je,pokud by se ztratil film,nepřidřely by se nejdřív kroužky? Pokud píst,tak bych tipoval spíš prostředek a ne kraje. Má to snímač na termostatu, ventilátor řídí jednotka, vše odzkoušeno před odjezdem.

Problém s novou pístní sadou

7.8.2019 v 12:15 | Nahoru | #8
co obsahovala pistni sada s valcem ?

valec, pist, krouzky..to je jasne... a dalsi veci jako pistni cep, zajisteni cepu, lozisko do ojnice taky?

kontroloval jsi i lozisko ojnice na klice? a vyuhlovani? nebo jsi to jen prohazel ten vrsek a tim jsi to uzavrel a do spodku vubec nelezl...
Muzes mit jen pri tom zaderu treba spatne mazani. Tlak oleje jsi meril?

Problém s novou pístní sadou

7.8.2019 v 12:18 | Nahoru | #9
a zkoušel jsi měřit píst a válec podle manuálu? Určitě tam budou rozměry jaký to má mít.. i když válec nějakou velku ovalitu mít nebude, když je vidět krásně honování, akrap a hříbek nemůže mít u čtyřtaktu na tohle velkej vliv, když je to mazaný a chlazený ostřikem zespodu.. kdyby byla ojka špatně vyúhlovaná, bude to přidrbaný na jedný nebo druhý straně nesymetricky a né v podélný rovině, teď mě napadlo, co ten ostřik, jde to nějak zkusit jestli je průchozí? U 4T jsou většinou sací ventily větší než výfukový, pokud pro ně má píst udělaný vybrání, je jednoduchý poznat jak tam má být..

Problém s novou pístní sadou

7.8.2019 v 12:28 | Nahoru | #10
Čep a segrovky byly, horní oko ojnice je bez ložiska. Vyúhlování jsem nedělal,nepředpokládám že by se tak malý a krátký píst na relativně silné ojnici nějak přihnul. A kdyby,nebylo by to tak symetrické a v podélném směru. Mazání může být problém,ale opět to samé- píst ano, kroužky ne?
Měřit píst u dodaného kompletu mě nenapadlo, předpokládám že to udělal výrobce.

1 reakcí na tento příspěvek Problém s novou pístní sadou

7.8.2019 v 12:46 | Nahoru | #11
to je prostě normální zrcátko/prasátko, každej tomu říká jinak, je to přidření nového pístu vlivem přehřátí, ale jen pístu a pod kruhama, prostě jedeš trošku to šťavíš třeba proti kopci a začne se zatahovat zpomalovat, když to poznáš za včasu zavreš plyn zastavíš, necháš chvíli brblat na volnoběh a zkusíš na lehký zápěstí jet, dá se to opatrnou jízdou zachránit, jak to nechytnes a ještě tomu přidáš tak grrrr, stojíš motor natvrdo, počkáš par minut, a zase se začne točit ale už zůstane tvrdý zvuk a s každou trochou zatížení se ozývá klepání, protože vydřeš takovéhle plochy na kterých už se olej neudrží a pořád to dělá neplechu, někdy pomůže tyto plochy po obvodu pístu zdrsnit a je klid ale pokud to je takhle drapnuty aj honování na válci tak to je na brus a písty.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Problém s novou pístní sadou

7.8.2019 v 13:02 | Nahoru | #12
JiriK84> Pochopil bych to u vzducháče,ale u vodníka? Tam předpokládám že je ta roztažnost spočítaná. Olej v tom byl, chladící kapalina taky. Pokud to mladej uhnal,tak jeho blbost a všechno zacvaká.

Problém s novou pístní sadou

7.8.2019 v 13:19 | Nahoru | #13
A poučil jsi zákazníka, že to je potřeba pořádně zajet?

Problém s novou pístní sadou

7.8.2019 v 13:29 | Nahoru | #14
Taky bych to viděl tak, že tomu dal céres ještě než se to zajelo a rafanec znova

(reakce na) Problém s novou pístní sadou

7.8.2019 v 13:33 | Nahoru | #15
Anti> můžu tě ubezpečit že je úplně jedno jestli, vodník nebo vzducháč.

Problém s novou pístní sadou

7.8.2019 v 13:34 | Nahoru | #16
Koukal jsem na mazaci diagram, neni tam zadna specialita.
http://www.yam-r125....ation_chart-116.html
Napadlo me, od jakyho vyrobce byla pistni sada a valec?

Problém s novou pístní sadou

7.8.2019 v 13:43 | Nahoru | #17
změřil bych jakou vuli ma píst ve valci , jestli nebyl větší než ma bejt a změřit tlak oleje , ale spíš bych řek že nezajeto a daval tomu , valec bych nechal líznout a píst lehce obrousit jestli to teda pujde a nadělat maličký dulky , třeba 2 vrtakem , ale to je oprava bez zaruky

Problém s novou pístní sadou

7.8.2019 v 13:55 | Nahoru | #18
Když nad tím tam přemýšlím a pročítám vaše komentáře,začínám opravdu předpokládat že tomu majitel dal moc za uši...V tom případě přehonuju válec,přebrousím píst a jede se dál.Je zbytečný do toho cpát nové věci...
Koukal jsem do manuálu,vůle jsou tam psané nula nula prd,píst bez kroužků má ve válci viditelnou vůli.
Ještě bych si rád ujasnil to co je vidět na obrázcích.Mám to brát že takhle začíná každé zadření?Jsem zvyklý že to většinou odskáče prostředek.

1 reakcí na tento příspěvek Problém s novou pístní sadou

7.8.2019 v 14:22 | Nahoru | #19
Podle mě nejde ani tak o teplotu motoru jako o teplotu nasávaného vzduchu v kombinaci s nedostatečně prohřátým motorem předtím než tomu dal.

Válec byl studený a píst se ohřál velmi rychle.

Válec lze vyleptat kyselinou chlorovodíkovou a nemusí se honovat. Píst by se měl dát nový, ale jde i srovnat pilníkem (hlavně ne šmirglem)

Naposledy editováno 07.08.2019 14:23:12

(reakce na) Problém s novou pístní sadou

7.8.2019 v 14:26 | Nahoru | #20
V9king> jo smirek a píst nikdy nejdou dohromady ale někteří tomu nevěří.

1 reakcí na tento příspěvek Problém s novou pístní sadou

7.8.2019 v 17:07 | Nahoru | #21
To mě zaujalo - co udělá smirek špatně ve srovnání s pilníkem?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Problém s novou pístní sadou

7.8.2019 v 17:21 | Nahoru | #22
Lad22> snadno se ze smirku uvolňují zrníčka a dokážou zůstat zamačkaná v hliníku.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Problém s novou pístní sadou

7.8.2019 v 17:30 | Nahoru | #23

JiriK84 píše: Lad22> snadno se ze smirku uvolňují zrníčka a dokážou zůstat zamačkaná v hliníku.



Potom to aspoň nezadrie zas, pekne tie zrniečka z toho šmirgľu vybrúsia ten valec a piest.

(reakce na) Problém s novou pístní sadou

7.8.2019 v 17:53 | Nahoru | #24
krokoš> Automatický výbrus

Problém s novou pístní sadou

7.8.2019 v 18:25 | Nahoru | #25
Já si myslím že tomu dal za uši studenému

(reakce na) Problém s novou pístní sadou

7.8.2019 v 18:48 | Nahoru | #26

JiriK84 píše: Lad22> snadno se ze smirku uvolňují zrníčka a dokážou zůstat zamačkaná v hliníku.



Děkuji Tušil jsem to, ale pro jistotu jsem se zeptal.

1 reakcí na tento příspěvek Problém s novou pístní sadou

Skvělá odpověď, děkuji! 7.8.2019 v 18:49 | Nahoru | #27
Na zahraničních webech u tohohle motoru často řeší netesnici gufero v rozvodu oleje. Pak to podtejká hned dole zpátky do motoru a dál na kliku a nahoru se nedostane dostatečnej tlak a množství oleje.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Problém s novou pístní sadou

7.8.2019 v 19:09 | Nahoru | #28
callowsick> Gde,na klice?

Problém s novou pístní sadou

7.8.2019 v 20:14 | Nahoru | #29
já to rozebraný neměl, ale údajně na úrovni kliky je těsněnej přechod olejový cesty - podrobnosti nevím

Problém s novou pístní sadou

7.8.2019 v 20:26 | Nahoru | #30
Na tom odkazu co jsem daval je obrazek schematu vedeni oleje a urcite tam bude i rozkres kliky a skrine.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Baterie/svíčka/obvod Yamaha YZF-R125 P4py 4 10.4.2024 v 22:51 P4py
Koncovka výfuku Yamaha YZF-R125 Kristian_Marek 3 9.4.2024 v 19:57 Kristian_Marek
Vyber motorky Yamaha YZF-R125, KTM RC 125, Kawasaki Ninja 125 Tamhletam 5 18.3.2024 v 12:19 Johny_Servis
Tlak oleje Yamaha yzf r 125 Yamaha YZF-R125 vencavw 8 9.12.2023 v 16:24 Beranidlo
Abs odvzdušnění Yamaha YZF-R125 Patrik83628 4 1.10.2023 v 21:05 Fueltank


TOPlist