globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Yamaha TDM 850 adventure/enduro úprava
Zdar borci! Už delší dobu hledám vhodného kandidáta na adventure motorku, co by pohodlně uvezla dva lidi. Ideálně bych šel do nové Tenere, ale bohužel ta je cenově uplně mimo. Jednoválce vynechávám, chci dvouvál. Stará Afrika slabá, Tiger až moc těžký, KTM Adventure pořád mimo budget, BMW F800 GS tuplem, takže mi vyšlo jako nejlepší starý Super Tenere. Je sice taky těžký, ale o ničem lepším nevím a Transalp/KLE jsou pro dva taky slabý a XTZ se mi libí i jak vypadá. Motorku bych chtěl tunit podvozkově, dát USD vidlice, dozadu jiný tlumič. Pročítám zahraniční fóra kde spoustu těchto úprav borci úspěšně dělají a chválí si je, hlavně kvůli váze. Super Tenere má ale jednu vadu. Myslím si, že pro dva to krátké sedlo a celkově pohodlí motorky pro dva lidi nebude ono. Tak mě napadlo - proč "nezendurovat" starší TDM? (líbí se mi úplně ty první TDM) Jiné vidlice, jiný zadní tlumič, celkově motorku zvednout a kola ideálně 21 nebo 19 vepředu a dozadu 17 nebo 18 s výpletem. Kotouč bych dopředu dal jen jeden 320mm. Myslím si, že TDM má lepší a pevnější rám, svody sice pod motorem, ale to bych přežil. Motor výkonnější a lepší elektriku. Každopádně ten rám drží motor, tak aby to vydrželo nějaký rázy. Nemusím jezdit úplně rallye, ale aspoň to, co jezdí mastodonty typu XRV, XTZ. Co si o takové úpravě myslíte? Žádnou takovou úpravu jsem ještě neviděl, vím jen, že borci dávají teréní gumy na tlumiče a kola co TDM v základu má, to ale nechci. Tak by mě zajímaly vaše názory, jestli má TDM něco, co ji konstrukčně předurčuje fakt maximálně tak na tu šotolinu. Dík!

Yamaha TDM 850 adventure/enduro úprava

11.10.2019 v 08:46 | Nahoru | #61
2 Pretis - upravy neres, AT proste oproti Supertenere nejede. Pokud chces upravy a vykon, pak VILEMX ma pravdu, kup LC8 950 a mas hotovo.

1 reakcí na tento příspěvek Yamaha TDM 850 adventure/enduro úprava

14.10.2019 v 11:42 | Nahoru | #62
No asi to bude vždycky něco za něco. KTM 950 se už pohybuje okolo 100, no uvidím, rád bych totiž něco postavil Pořád si myslím že pořídit levnou Afriku a upravit vyjde levněji. Co z toho vyleze je věc druhá, ale o tom to celé přece je

(reakce na) Yamaha TDM 850 adventure/enduro úprava

14.10.2019 v 11:53 | Nahoru | #63
pretis> Přeji hodně štěstí. Jednak se sháněním levné Afriky . A pak poté, až ji upravíš k obrazu svému, jsi projetím se na jiné motorce nezjistil, že ....

Yamaha TDM 850 adventure/enduro úprava

14.10.2019 v 12:55 | Nahoru | #64
Afrika nejede, to xtz je jiná liga. Šel bych stejně do kaceny, to je jiná liga.

1 reakcí na tento příspěvek Yamaha TDM 850 adventure/enduro úprava

14.10.2019 v 23:36 | Nahoru | #65
O cenách Afrik se nemá cenu bavit ale viděl jsem ty RD04 i pod 60 tisíc. Trošku to klesá. Proto jsem ale začal uvažovat o Alpovi akorát tam se bojim že to nepojede. Musím se na všech svézt abych věděl jestli má šanci mě to oslovit (AT, TA, XTZ). Co se týče těch KTM, má taky svoje mouchy. Žere to, taky je to celkem těžký a kdo ví jaká bude životnost těch "vran" za 100 tisíc. Přecejen ten motor je mnohem výkonnější než AT.

Edit: koukám na ty KTM a i do 100 tisíc vypadá že jdou pořídit pěkně kousky. Kolik tak ten motor vydrží?

Naposledy editováno 14.10.2019 23:51:15

(reakce na) Yamaha TDM 850 adventure/enduro úprava

15.10.2019 v 00:20 | Nahoru | #66

pretis píše: ... Edit: koukám na ty KTM a i do 100 tisíc vypadá že jdou pořídit pěkně kousky. Kolik tak ten motor vydrží?

LC8??? Tady máš zrovna jednu https://www.motorkari.cz/tema/?t=213908&pgr=1
Jinak Alp oproti AT zase o tolik hůř nejede. Těch pár vydechlých koní u AT navíc požere vyšší hmotnost i stavba Také Alp má kratší kvalty a méně vibruje, takže pocitově dřív řadíš pětku, ale v reálu jedeš podobnou rychlostí, jako AT. Motor 750 je oproti 600/650 projevem hrubší a lépe tahá odspodu.

Yamaha TDM 850 adventure/enduro úprava

15.10.2019 v 08:07 | Nahoru | #67
2 pretis komu neni rady tomu neni pomoci

2 reakcí na tento příspěvek Yamaha TDM 850 adventure/enduro úprava

15.10.2019 v 10:03 | Nahoru | #68
Vilemx> díky za porovnání!
Jeník> je pomoci i rady ale nadhodil jsem téma na diskuzi a končí to radama abych si pořídil jinou motorku. To si spočítam i sám. KTM je ale zase prostě dražší, má dražší servis, spotřebu, musím šetřit dlouho abych si ji dovolil zatímco upravit levnyho Alpa/Afriku/Tenere můžu dělat postupně. Zajímalo mě porovnání těch strojů hledám nějakou kombinaci přijatelného výkonu, dobrého podvozku a nízké váhy a taková série, jakou bych si přál neexistuje. Musím tedy upravit. Třeba tady ten borec na Adv fóru má kompletní tlumiče předek i zadek a tvrdí mě že to odlehčil na 180kg suchá. Čekám na jeho odpověď jak je to možný

(reakce na) Yamaha TDM 850 adventure/enduro úprava

15.10.2019 v 10:48 | Nahoru | #69

pretis píše: Třeba tady ten borec na Adv fóru má kompletní tlumiče předek i zadek a tvrdí mě že to odlehčil na 180kg suchá. Čekám na jeho odpověď jak je to možný


ST s USD vidlicí a 180kg suchá hmotnost? Leda v mokrým snu nebo při vážení bez nádrže a kapotáží

(reakce na) Yamaha TDM 850 adventure/enduro úprava

15.10.2019 v 12:41 | Nahoru | #70
pretis> Ber to tak, že tvými úvahami jsme si procházeli i s bambiliónem jiných lidí po celé Evropě někdy před 20 lety. Obávám se, že nyní, když už tyhle motorky jsou prozkoumané a poupravované skrz na srz, těžko přijdeš s nějakou zázračnou myšlenkou, jak z toho dostat lehoučké enduro.

Yamaha TDM 850 adventure/enduro úprava

15.10.2019 v 16:35 | Nahoru | #71
Tyhle úpravy měly smysl, když africy a tenerky stály 50-60 tis. a LC8čky 200... Dneska, když ty motorky stojí víceméně stejně, je to podle mně ekonomický nesmysl...

1 reakcí na tento příspěvek Yamaha TDM 850 adventure/enduro úprava

15.10.2019 v 21:08 | Nahoru | #72
vilemx> nemusím z toho dělat lehoučké enduro, to nikdy nebude a s tím ani nepočítám. Chtěl bych něco do 200kg. Kdybych měl peníze jdu do Tenere 700, takto musím najít kompromis. KTM je jinde, jak jizdně, tak finančně. Kdo ví, třeba až bude koupě na spadnutí tak bude cena už bezkonkurenční oproti nějaké úpravě, uvidím... Díly moc za vaše názory, jestli si tohle téma ještě přečte Jeník, může mi říct co si myslí o té 180kg tenerce z obrázku

(reakce na) Yamaha TDM 850 adventure/enduro úprava

15.10.2019 v 23:35 | Nahoru | #73
pretis> Já to nechci brát iluze, ale seriová RD-04 s padáky, zadními nosiči, plotnou, vercajkem a pár ND, s plným olejem, vodou, baterkou, ale BEZ benzínu mi ukázala 219 kg. Co z toho chceš sundat, aby motorka zůstala funkční na běžné cestování na měsíc někam do Kotárů, kde nejsou ani cesty??? Jeden kotouč, jiné vidle + brýle, kokpit, menší nádrž. tohle ti ale 20 kg neudělá. Samotným odmontováním sice ano, ale něco tam zase musíš naroubovat. Nejlevnější a nejrychlejší kila dole jsou LiFePO aku a lehoučký výfuk. Jenže to je mínus pět kilo. A kde je těch zbývajících patnáct? Motorka musí prolézt přes TK i fízla na ulici/celnici, musí ustát položení a bez vercajku někam dál také asi nepojedeš. Pustím trochu toho know-howna, tady to máš zvážené:

A třeba tohle by měla případná stavba normálně vydržet:


Naposledy editováno 15.10.2019 23:49:39

Yamaha TDM 850 adventure/enduro úprava

16.10.2019 v 06:30 | Nahoru | #74
Kdybys už tu afriku měl a z ní zkoušel udělat něco odlehčenýho, tak by to trochu mohlo dávat smysl (přestavba je cíl, je to zábava a zrecykluje se starej stroj), ale něco kupovat a pak z toho dělat váhově o třídu lehčí stroj zavání potenciálním zklamáním.

Zůstane ti něco za hromadu peněz s vlastnostma, který tě třeba stejně neuspokojí a ty budeš vědět, že sis měl připlatit pár korun a koupit tenerku 660 za 130 tisíc (jen příklad).

Jen pro představu, na kolik tě reálně vyjde upravena afrika (nákup + díly)?

Naposledy editováno 16.10.2019 06:32:39

Yamaha TDM 850 adventure/enduro úprava

16.10.2019 v 06:40 | Nahoru | #75
Ale kdybys nakonec přeci jen něco koupil a přestavoval, určitě bych měl zájem to sledovat, pokud bys sem dával třeba fotky a info.

2 reakcí na tento příspěvek Yamaha TDM 850 adventure/enduro úprava

16.10.2019 v 08:09 | Nahoru | #76
Na Supertenere 750 neni potreba nic upravovat pokud nemas na to rozpocet. Ja ji sice hodne upravil, ale to bylo protoze me to bavilo - tzn. motor na 900, predek KTM 990Adv atd... AT si kupuji spise ti, kteri chteji mit "legendu", KTM a Yamahu pak ti ostatni co si chteji zajezdit

(reakce na) Yamaha TDM 850 adventure/enduro úprava

16.10.2019 v 08:32 | Nahoru | #77
Jenik789> Já sem váhal mezi afrikou a tenerkou (ale těma novějšíma - 1000 a 1200) a nakonec po zvážení všech pro a proti sem taky sahl po tenerce. Ale nic proti hondě nemám, jen mi to vycházelo jako lepší volba pro moje použití.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha TDM 850 adventure/enduro úprava

16.10.2019 v 12:54 | Nahoru | #78
Jenik789> Co jsem měl tu čest a mohl se svézt na 750 Tenerce, tak oproti XRV strašně nestabilní v přímém směru. Furt to někam samo zatáčelo. Nejhorší to bylo na poušti v písku, kde se stále vlnila a zalamovala řídítka, skoro nepoužitelné a jízda byla utrpení Na druhou stranu motor, tak ten se povedl

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha TDM 850 adventure/enduro úprava

16.10.2019 v 13:31 | Nahoru | #79

vilemx píše: Jenik789> Co jsem měl tu čest a mohl se svézt na 750 Tenerce, tak oproti XRV strašně nestabilní v přímém směru. Furt to někam samo zatáčelo. Nejhorší to bylo na poušti v písku, kde se stále vlnila a zalamovala řídítka, skoro nepoužitelné a jízda byla utrpení Na druhou stranu motor, tak ten se povedl


Měl jsem stejné pocity, posaz na ST je zvláštní, furt jsem hledal stupačky a řadící páku, originální řídítka byly úzký a tak zvláštně zalomený a nádrž mi překážela při stoupnutí do stupaček, plus mě nutilo být v záklonu. Ale motor s převodovkou byl parádní, ikdyž mi připadal spíš jako silniční motorka než pro enduro...

(reakce na) Yamaha TDM 850 adventure/enduro úprava

16.10.2019 v 16:13 | Nahoru | #80

Slávek-TDM píše: Měl jsem stejné pocity, posaz na ST je zvláštní, furt jsem hledal stupačky a řadící páku, originální řídítka byly úzký a tak zvláštně zalomený a nádrž mi překážela při stoupnutí do stupaček, plus mě nutilo být v záklonu. Ale motor s převodovkou byl parádní, ikdyž mi připadal spíš jako silniční motorka než pro enduro...


Ohledně 750 Tenérky razím takovou teorii, že Peterhansel vyhrával Dakar jen díky tomu, že jako jediný dokázal na té motorce v písku jezdit rovně.

(reakce na) Yamaha TDM 850 adventure/enduro úprava

17.10.2019 v 18:32 | Nahoru | #81
pretis> jazdím na tdm v teréne v poho to zvláda

Yamaha TDM 850 adventure/enduro úprava

18.10.2019 v 13:18 | Nahoru | #82
Jak píše Jeník, pokud toužíš po přestavbě tak si to udělej. To tě musí bavit a pořád máš doma "legendu". Hrozně tomuhle fandím a rád sleduji lidi jak si s tím dokážou pohrát viz toho video

na druhou stranu zkus nakontaktovat Jardu plameňáka ten postavil několik tenerek a vyzná se. Tu poslední co stavil tak to prý při 220 tis. přestal počítat ale ten to vzal z gruntu a postavil úplně jinou mašinu. viz. foto



Pokud koupíš xrv nebo xtz a budeš si to sám stavět budeš mít z ní vetší radost jak z nové přetechnizované mašiny.

Teď jsem kecal s jedním Slovákem. Koupil xtz za 500 Eu na náhradní díly a ve finále si ji postavil k obrazu svému a obráží s ní balkán. Nejlepší bylo když říkal jelo nás 11 motorek z toho 10 KTM a v součtu roků KTM nebyli motorky starší jak moje xtz, a celý balkán prý bez ztráty kytičky.

Yamaha TDM 850 adventure/enduro úprava

19.10.2019 v 00:21 | Nahoru | #83
Vilemx> tyjo díky moc za takové detailní info! Nečekal jsem, že třeba ta nádrž bude mít jen 7.7kg. Kazdopadne možná by se dalo ušetřit na té Transalp nádrži, plastech a sedle. USD vidlice, jeden kotouč, rally kapotáž, jiné lešení, menší světla, malé blinkry, jiný podsedlak, lehčí baterka, možná i jine budíky. Něco z toho je dražší, něco levnější. Rád bych se vešel třeba do 30-40 tisíc. Ale fakt je že při cenách Afrik by se to vyšplhalo na cenu ojeté 950 :( Jinak nejde mi o to mít legendu, to vůbec. Chci si postavit enduro co bude splňovat to co bych chtěl a hlavně upřímně mě to bude hrozně bavit :D

Radus88> přesně to s tou radostí a přetechnizovanou mašinou si myslím. KTM 950 Adventure je krásná motorka, výkonná, výborný podvozek, silný motor, do puntíku vymyšlená moderní motorka. Ale to je to, je moc dokonalá a kromě nějaký úpravy výfuku 2-1 nebo jinýho podsedlaku nebo řidítek se tam nic moc dělat nedá. Už je prostě hotová Jinak díky za kontakt! tuhle červenou tenerku si pamatuju, byla tam za strašný peníze, rikal jsem si že to radši už toho Adventura Ta žlutá je taky pěkná, kdyby jste někdo věděl nějaký info o podobných stavbách i s technickyma udajema sem s tím!

Mkm> jaký s tím svým TDM jezdíš teren, máš tam nějaké úpravy?

Jinak posílám jak bych si asi představoval tu Afriku udělanou

Yamaha TDM 850 adventure/enduro úprava

19.10.2019 v 00:25 | Nahoru | #84
Tady krásná Tenerka. Ale tam toho odlehčení moc nebude

Yamaha TDM 850 adventure/enduro úprava

19.10.2019 v 00:30 | Nahoru | #85
Tady úplně parádní stavba Transalpa od qwerta (viděl jsem ji tady u jednoho typka na motorkářích asi ji od něj koupil)

Yamaha TDM 850 adventure/enduro úprava

19.10.2019 v 08:25 | Nahoru | #86
Minuly mesic se v inzerci prodaval transalp 650 bouchly na predek za 10 tis. Tohle je super zaklad na to si tam vse udelat od zakladu. Myslim si ze kde se da ušetřit je pouze vyfuk a usd vidlice. Kdyz das laminotovy kokpit tak laminat je docela těžký, ale lepe opravitelny nez ty křehký plasty a asi vydrzi i nejaky to polozeni v terenu.

Ze sve zkušenosti vim ze spis pridavas nez ubiras vyhodil jsem těžký hnusny vyfuk a dal titanovy, ale das tam padaky, drzaky kufru, central, kryty rukou s alu vyztuhou, nejake pridavne svetla zasuvky a podobne blbosti

Yamaha TDM 850 adventure/enduro úprava

19.10.2019 v 11:52 | Nahoru | #87
jedna odlehčená XRV a XTZ

určitě do terenu supe, ale na dlouhé cesty asi nicmoc

r

Yamaha TDM 850 adventure/enduro úprava

19.10.2019 v 13:37 | Nahoru | #88
Tu druhou znám, viděl jsem o ní i fórum. Má tam vlastni celý podsedlovy rám i nádrž. Myslim že váží s plnou polní kolem 170kg. Jinak obě stavby nejsou na dlouhý ježdění. Chtěl bych právě aby to zvládlo i někam dojet. Jinak toho přidávání se trochu bojím no stačili by mě padáky. Nosič zadního kufru potažmo držáky kufrů bych nasadil když by se někam jelo. Hrozně se mi.libi ta bílá stavba Transalpa co jsem postnul. Zachoval tam ten nosič kufru. Jako ve výsledku to asi o moc lehčí jak původní Transalp nebude. Ale říkám si, pokud má TA 205kg i s benzínem, proč by podobná váha nesla stahnout i u Afriky s TA vrškem. Jinak nevíš něco o rozdílu těch starých Transalpu co měli mezi léty 89-90 zvýšený výkon? TA jde už poridit za hodně dobrý peníz i pojízdný do 30 tisíc, což je už hodně dobrá cena

Naposledy editováno 19.10.2019 13:38:21

Yamaha TDM 850 adventure/enduro úprava

19.10.2019 v 16:54 | Nahoru | #89
Tak jestli chceš mermomoci stavět, je TA asi nejvýhodnější základ... Doporučuji koupit a první sezónu odjezdit s origo, jestli tě to vůbec bude bavit... Hezkou kapotu dělá tenhle klučina i s příslušenstvím.. Minimálně první rok, dva ti bude stačit origo podvozek, takže to jde řešit i postupně...

Yamaha TDM 850 adventure/enduro úprava

19.10.2019 v 20:27 | Nahoru | #90
Zapomeň, že ze staré vraždy uděláš za 40 prutů rallye motorku. U více než dvacet let staré motorky bude problém povolit šrouby, které se běžně nepovolují a další záludnosti, které tě čekají. U levné motorky to bude všechno v háji včetně motoru.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Nechce ísť do otáčok Yamaha XTZ 750 SuperTenere Peter26 12 22.4.2024 v 22:29 Peter26
Nechce ísť do otáčok Yamaha XTZ 750 SuperTenere Peter26 0 20.4.2024 v 18:28 Peter26
TDM 850 -jaky olej? Yamaha TDM 850 Buff 24 27.2.2024 v 01:51 Ozzy_
Výpis tech údajů pro individuální d... Yamaha TDM 850 Kožich. 4 11.8.2023 v 14:53 Slávek-TDM
Svařování přímo na motorce Yamaha TDM 850, Yamaha TDM 900 Milzno 10 10.8.2023 v 09:22 mta


TOPlist