globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Yamaha TDM 850 adventure/enduro úprava
Zdar borci! Už delší dobu hledám vhodného kandidáta na adventure motorku, co by pohodlně uvezla dva lidi. Ideálně bych šel do nové Tenere, ale bohužel ta je cenově uplně mimo. Jednoválce vynechávám, chci dvouvál. Stará Afrika slabá, Tiger až moc těžký, KTM Adventure pořád mimo budget, BMW F800 GS tuplem, takže mi vyšlo jako nejlepší starý Super Tenere. Je sice taky těžký, ale o ničem lepším nevím a Transalp/KLE jsou pro dva taky slabý a XTZ se mi libí i jak vypadá. Motorku bych chtěl tunit podvozkově, dát USD vidlice, dozadu jiný tlumič. Pročítám zahraniční fóra kde spoustu těchto úprav borci úspěšně dělají a chválí si je, hlavně kvůli váze. Super Tenere má ale jednu vadu. Myslím si, že pro dva to krátké sedlo a celkově pohodlí motorky pro dva lidi nebude ono. Tak mě napadlo - proč "nezendurovat" starší TDM? (líbí se mi úplně ty první TDM) Jiné vidlice, jiný zadní tlumič, celkově motorku zvednout a kola ideálně 21 nebo 19 vepředu a dozadu 17 nebo 18 s výpletem. Kotouč bych dopředu dal jen jeden 320mm. Myslím si, že TDM má lepší a pevnější rám, svody sice pod motorem, ale to bych přežil. Motor výkonnější a lepší elektriku. Každopádně ten rám drží motor, tak aby to vydrželo nějaký rázy. Nemusím jezdit úplně rallye, ale aspoň to, co jezdí mastodonty typu XRV, XTZ. Co si o takové úpravě myslíte? Žádnou takovou úpravu jsem ještě neviděl, vím jen, že borci dávají teréní gumy na tlumiče a kola co TDM v základu má, to ale nechci. Tak by mě zajímaly vaše názory, jestli má TDM něco, co ji konstrukčně předurčuje fakt maximálně tak na tu šotolinu. Dík!

Yamaha TDM 850 adventure/enduro úprava

7.8.2019 v 07:20 | Nahoru | #31
Mám 750 a i 1150 GS doma, co bych ti napsal. 750 je postě starý enduro s Dakar duchem 80 let. Je to dělaný na polňačky, ale v těžkým terénu se jako každý velký enduro stane proti endurkum dnešní doby velká neohrabaná motorka. 750 vyjede hrozný věci, ale chce to rychlost a umět jezdit, jinak si v háji. Vysoká stavba a těžiště jsou v terénu nic moc, chce to jet a nebát se
1150 je jiná liga, pevnost rámu je proti 750 úplně někde jinde, brzdy o parník už úplně. Motor od spodu tahne a jede o něco líp, ale 750 jede hezky taky(ten motor mám fakt rád). Pocitově se mi při jízdě kde to znám líp jede na 750, je to úzky a takový trošinku jak kroska, to GS je mastodont s těžištěm pocitově dole a velká šířka.
Já mám na silnici hlavně GS, je to pro mě takovej cestovní etalon, jak má vypadat motorka co uveze dva s bagáží. XTZ je pro mě pohodové svezení, když odpo vyjedu. U mě má SuperTenere jedno mínus, stále se mi houpe už 5 let a nevím co s tím. Ale to je jiná kapitola

(reakce na) Yamaha TDM 850 adventure/enduro úprava

7.8.2019 v 08:06 | Nahoru | #32

pretis píše: Bavili jsme se o starém R850GS. Nové je mimo cenovou hladinu a upřímně mě zas tak moc nenadchlo. Stará Afrika se mi líbí, ale ten motor je právě moc slabý. Proto jsem začal uvažovat o přestavbě TDM které si myslím má lepší jízdní pozici než XTZ.


TDMko je pohodlný na silnici, ale v terénu je naprd (s 3VD jsem zkusil ofroadek, ale byl to spíš boj o přežití moje i kapotáží). Stupačky jsou uložený na gumách, řídítka úzký a nízko, sedlo vykrojený atd. Prostě za mě ne.

vilemx píše: Predchozi prispevky jsou o novem F850GS nebo o boxeru R850GS?
Mne treba u XTZ vubec nesedla jizdni pozice ani geometrie podvozku a jizdni vlastnosti,(zmlsany Afrikou i Varanem), naopak motor se mi moc libil (unudeny linou Afrikou).


Samozřejmě mluvím o starém GSu co mám v profilu. U XTZ přesně jak píšeš, podvozek a jízdní pozice mi fakt vadily, ale ten motor byl čistá radost (když vezmeme v potaz jeho stáří).

Yamaha TDM 850 adventure/enduro úprava

7.8.2019 v 11:52 | Nahoru | #33
Hele pokud máš vybavenou dílnu nebo někoho kdo ti bude za pár peněz soustruzit/frezovat a hromadu volnyho času tak do toho jdi. Já si už přes dva roky předělavam XT na dakarku a můžu s čistým svědomím říct že už bych takovouhle přestavbu nedělal.




1 reakcí na tento příspěvek Yamaha TDM 850 adventure/enduro úprava

8.8.2019 v 14:44 | Nahoru | #34
georgeCZ > pěkný srovnání, díky :) jinak jak to myslíš s tím houpáním u XTZ? Zadní tlumič špatný? Nemohl by to lepší tlumit vyřešit? Jinak s tou tuhostí rámu, fakt je to tak špatný jak se říká? Musel jsi někdy vařit nějaký místa? Dost lidí říká že při horším zacházení to u toho uchycení motoru praská.
vevix > jakto že to tak trvá? Není čas, nebo je tam tolik komplikací, že to jde tak pomalu? Jinak pěkný základ máš co tam je za tlumiče?

Yamaha TDM 850 adventure/enduro úprava

8.8.2019 v 18:26 | Nahoru | #35
Slávek-TDM > jasný chápu, že TDM do terénu vhodný není, ale po upravachz, říkám si proč ne. To co jsi nepsal.jde vsechno upravit od řidítek po stupačky. Ale vzhledem k problémů s legislativou a ta kyvka je přece jen krátká, úhel vidlic je taky takový ostřejší než u XTZ, kdo ví jak by si s tím poradil ten rám, nevím no.

(reakce na) Yamaha TDM 850 adventure/enduro úprava

8.8.2019 v 18:47 | Nahoru | #36
pretis> Hele je to mraky hledání na netu aby to tam pasovalo co nejlíp ale stejně to tam nepasuje tak jak by mělo takže zkoušení, měření vyrábění, shánění dílů všude možně atd. Jeden držák děláš třeba půl dne protože to sedne až na desatej pokus a takhle je to tam se vším. Jinak u toho myho je základ rámu XT600 43F, zadní kyvka s tlumičem YZ450F, přední vidle WR450F, brejle jsou frézovaný, musel se prodlužovat krk řízení, nová osa řízení. A jedna perlička, protože osa kyvky je na YZ tuším 18mm a na XT 16mm tak se musí koupit sada ložisek na YZ a vnitřky ložisek ze Suzuki RM250 1996 protože mají stejnej vnější průměr jako YZ ale vnitřní jako XT

Yamaha TDM 850 adventure/enduro úprava

9.8.2019 v 07:26 | Nahoru | #37
Řešil sem stejný problém tady je moje TDM ,měřím 195,dal jsem podstavce pod řidítka 5cm a širší řidítka a pozice ve stupačkách ok + další úpravy cena asi +- 10 litrů.Taky mi tvrdili že TDMko na offroad úplně na hovno -velký omyl,když dáš chlupaté gumy a umíš trochu jezdit v terénu projedeš skoro všude když si kopyto tak tě z toho KTM ani GSo nevytáhne,není to o motorce ale o jezdci viděl jsem borce co na GoldWinga dali chlupaté gumy a drtili dost tvrdý offroad,a podle mě když to někde položíš a něco rosekáš nebude tě to tolik srát jak na mašině za sto litrů.

Naposledy editováno 09.08.2019 07:32:56

Yamaha TDM 850 adventure/enduro úprava

9.8.2019 v 08:30 | Nahoru | #38
Zub47> Rumun s Dacii projede taky vsechno, ale ze bych to chtel absolvovat osobne, to teda ne

1 reakcí na tento příspěvek Yamaha TDM 850 adventure/enduro úprava

10.8.2019 v 10:14 | Nahoru | #39
vevixt > tak potom chápu, že to tak dlouho trvá. Proč jsi musel frézovat nový brýle? Nešly použít jen brýle z toho WR plus vlastní osa v krku řízení? Na XTZ prý dávají vše stejně jen dělají vlastní osy buď podle ložisek XTZ nebo WR. Jinak tvoje úprava je fakt hodně radikální jak dlouho ti trval tady ten základ? To je jsou ty dva roky?
Zub47 > ta je parádní ten kryt pod motor je vlastní návrh? Jinak neuvažoval jsi že bys dal úplně jiné vidle a central?

(reakce na) Yamaha TDM 850 adventure/enduro úprava

11.8.2019 v 06:05 | Nahoru | #40
pretis> Ten kryt jsem viděl tady na motorkářích,ale vyrobil jsem si ho sám a funguje otestováno na kořenech a šutrech a jiný podvozek zatím na to kde jezdím 50%asfalt a 50% offroad šotolinové cesty občas skratka přes les mi to úplně stačí.Na větší krosení bych musel dát špalky,ale ty zas nesedí tolik na asfaltu jako ty medzelerky co tam mám.

Yamaha TDM 850 adventure/enduro úprava

15.8.2019 v 08:05 | Nahoru | #41
Supertenere ma dobre tlumice, jen se nikdo o ne poradne nestara, takze pak se nekomu muze zdat ze nic moc (ale to je u kazde motorky). Sam jsem na soucasne male tenere nechal repasovat zadni central, ktery nikdy nebyl otevren (29 let tam byl bez udrzby) a predni vidle jsem repasoval uz ja (dle vsech sroubu take nikdy nebyly povolovany, takze 29 let jen vymena oleje max.)
www.supertenere.cz

Naposledy editováno 15.08.2019 08:09:02

Yamaha TDM 850 adventure/enduro úprava

16.8.2019 v 18:59 | Nahoru | #42
Jenik789 > ty jsi měl na své SuperTenere ty USD z KTM že? Bylo těžké to tam napasovat? Změnilo se nějak chování motorky? Myslím si že ST nemá špatně tlumiče, ale kvůli úspoře váhy a jednomu kotouči bych je chtěl předělat. Prý je to celkem rozdíl Jinak jak je to s tím praskáním rámu, je to fakt takový problém? Co se týče tlumiče který nebyl 29 let rozebrán... Hold bezúdržbová pověst se někde projeví, nikdo ji nedělá

Yamaha TDM 850 adventure/enduro úprava

17.8.2019 v 07:37 | Nahoru | #43
Nic tezkeho to nebylo, delali jsme to na 2 Supertenerkach zaroven s tim, ze cil byl, abychom mohli vse dat do puvodniho stavu (kdyby neco), aby fungoval original tachometr, aby to melo 2 kotouce. Jasne ze to bylo jine, srovnavat technologie 20 let od sebe a o tridu vyssi kategorii nelze. Doporucuji vzit bryle, vidle a brzdice z KTM950Adv.
Ad praskani ramu - to co nekteri delaji s temi motorkami v terenu, tak se divim, ze vubec jsou v hromade . Ja to videl jen u stroju ktere dostavali fakt poradne za usi, takze polnackama a normalnim off roadem je to v pohode.

Yamaha TDM 850 adventure/enduro úprava

17.8.2019 v 09:30 | Nahoru | #44
A jak jste řešili zadní tlumič? Taky jste ho nějak měnili, aby se vyrovnal předním vidlím? KTM Adventure ma v základu nižší zvihy ještě než XTZ. Jinak jste nechali původní kolo? Aby fungoval náhon tachometru?

Yamaha TDM 850 adventure/enduro úprava

18.8.2019 v 08:02 | Nahoru | #45
Nahon tachometru zustal, puvodni kolo taky. Proto doporucuji z 950, ktera ma vyssi zdvihy nez 990. Zadni tlumic posles Prochymu a ten ti udela repas a bude jako novej.
Nejdriv jsem tam nechal puvodni trmeny (mozna ty redukce se mi jeste nekde valej), ale pak jsem tam dal Brembo, libilo se mi to vic a byly o dost mladsi

Naposledy editováno 18.08.2019 08:03:57

Yamaha TDM 850 adventure/enduro úprava

18.8.2019 v 22:34 | Nahoru | #46
Jasně dával bych tam z 950 když už. Jinak co všechno zůstalo z yamahy? Chápu že spodní i horní brýle byly KTM, šavle a nakonec i brzdy. Ložiska v krku byly taky z KTM? A ta osa co drží brýle v krku řízení byla nějaká vyfrézovana vlastní nebo to všechno sedělo z KTM?

Yamaha TDM 850 adventure/enduro úprava

21.8.2019 v 07:37 | Nahoru | #47
Tahle TDM má překopané jenom přední šavle,přední a zadní kola ze supertenerky a vypadá taky super

Yamaha TDM 850 adventure/enduro úprava

21.8.2019 v 07:42 | Nahoru | #48
Jo a vyfuky pod sedlo taky dobrý nápad

Yamaha TDM 850 adventure/enduro úprava

22.8.2019 v 07:33 | Nahoru | #49
Pokud vim, tak Yamaha nechce v CR schvalovat prestavby, coz je i 21-ka dopredu na TDM, ale treba to jde v Nemecku

Yamaha TDM 850 adventure/enduro úprava

26.8.2019 v 13:06 | Nahoru | #50
Zub47 -> Tyjo jak jsi tam napasoval ten vzfuk? Ukaz jak vede svod :D
Jenik789 -> bohuzel by se jezdilo bez schvaleni.. :D

1 reakcí na tento příspěvek Yamaha TDM 850 adventure/enduro úprava

1.10.2019 v 12:17 | Nahoru | #51
Ahoj, ja bych šel cestou xtz nebo xrv. Pokud nejste velky na cestovani úplně dostačující. Zrepasujes podvozek udeláš karburatory a mas spolehlivý stroj.
Do předních tlumiču das progress a zadni bych sel cestou nového tlumiče. Tdm je určitě dobra motorka ale na off cestovani určitě ne. Ta tereni uprava se mi moc nelibi a budes v terenu trapit sebe i mašinu. Kdyz jsi trosku schopny tak tenerka projede strašný věci. Jen co te bude limitovat je ta strasna vaha v technickych pasážích.
A na druhou stranu ti fandim postavit si svuj stroj podle sebe a na xtz nebude muset byt tak radikalni přestavby.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha TDM 850 adventure/enduro úprava

1.10.2019 v 12:24 | Nahoru | #52
Radus88> oproti vyhlédnuté TDM radit starou Afriku? Tak možná s kitem na 80 koní. Vždyť to oproti TDM a vlastně i oproti XTZ nejede

(reakce na) Yamaha TDM 850 adventure/enduro úprava

1.10.2019 v 20:45 | Nahoru | #53

vilemx píše: Radus88> oproti vyhlédnuté TDM radit starou Afriku? Tak možná s kitem na 80 koní. Vždyť to oproti TDM a vlastně i oproti XTZ nejede



Tak v terenu mu nepojede ani ta tdm

Ja jsem nerekl ze tdm je špatná, ale delat z ni enduro mi prijde jako slušná hovadina.

Yamaha TDM 850 adventure/enduro úprava

8.10.2019 v 19:30 | Nahoru | #54
Náhodou myslím si, že Africa špatná není, ale je drahá a na svůj výkon těžká. Mám prostě chuť si něco postavit, ještě jsem přemýšlel nad Transalpem 600, který má váhu relativně ok i po úpravách do 200kg se vleze ale zase bojím se slabého motoru. Pro cestování ve dvou to moc nebude. Co se týče TDM, je potřeba si odmyslet to, jak vypadá teď. S jinýma tlumičema a riditkama by to byla úplně jiná motorka. Pokud bych zkousl svody pod motorem a nízko výfuky, myslím že by to šlo, měla by oproti tenerce i nižší těžiště. Ovšem pokud na to ten rám vhodný není, tak to nevím... Váha ale o moc lepší oproti XTZ stejně nebude a XTZ je pořád víc teréni i bez úprav. Ideálem si myslím že by byla Africa RD04. Pokud se na ni dají jiné tlumiče, plasty z transalpa i nádrž z transalpa, k tomu rally kapotáž, mohla by mít taky kolem těch 200kg.

Yamaha TDM 850 adventure/enduro úprava

8.10.2019 v 20:56 | Nahoru | #55
Jestli TA, tak úplně první ročníky jsou nejlehčí a nejvýkonnější. A když už XRV, tak buďto na piánko povození v origo stavu ve dvou nebo odstrojit a blbnout s tím sólo hezky nalehko.

Yamaha TDM 850 adventure/enduro úprava

9.10.2019 v 21:39 | Nahoru | #56
Chtěl bych právě obojí :D jak si s ní občas zablbnout, tak vyjet na delší trasu po Evropě. Myslím.si že by to šlo. Jinak.prvni generace TA už teď budou ale starý vrány :(

Yamaha TDM 850 adventure/enduro úprava

9.10.2019 v 22:05 | Nahoru | #57
Jinak mě ještě napadá, víte někdo jaký je rozdíl mezi těma TA? Myslím co se týče motoru mezi tou starší 41Kw a klasickou 37 kW verzí? Co je v tom motoru jinak? Vím že 89-90 by měli být ty výkonnější motory. Měl někdo možnost jet na obou? Jak moc rozdíl ve výkonu to je?

Naposledy editováno 09.10.2019 22:37:19

Yamaha TDM 850 adventure/enduro úprava

10.10.2019 v 07:39 | Nahoru | #58
Mel jsem Africu a i Supertenere a vim co bylo lepsi . TA je dobry pro zacatecniky na cestovani.

Yamaha TDM 850 adventure/enduro úprava

10.10.2019 v 14:37 | Nahoru | #59
Jenik > Věřím že je Tenerka lepší, jenže co ta váha? Afrika by s úpravama (nádrž plasty TA, lehčí USD vidle, jeden kotouč vpředu a bez kapotáže) měla mít cca 191kg mokrá co jsem se dočetl na adventure foru. To znamená s rally kapotáží bych se mohl vlézt do těch cca 200 kg. To už u Tenerky asi nehrozí. Radši bych upřednostnil nižší váhu nad výkonem.

Yamaha TDM 850 adventure/enduro úprava

10.10.2019 v 16:06 | Nahoru | #60
XRV 750 vážící 191 kg mokrá je hodně radikální stavba s hodně malou nádrží, kde nějaké STK absolutně nehrozí Zkus kontaktovat Vencu na AT webu, ten si už nějakými úpravami prošel. Za prachy a čas, kolik do toho narveš, si kup nějakou LC8 950 a tam to máš "all inclusive"
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
TDM 850 -jaky olej? Yamaha TDM 850 Buff 24 27.2.2024 v 01:51 Ozzy_
Výpis tech údajů pro individuální d... Yamaha TDM 850 Kožich. 4 11.8.2023 v 14:53 Slávek-TDM
Svařování přímo na motorce Yamaha TDM 850, Yamaha TDM 900 Milzno 10 10.8.2023 v 09:22 mta
padací rámy Yamaha TDM 850 Ondrka1 4 19.7.2023 v 08:10 Gahan37
Yamaha Xtz 750supertenere, dusí se ... Yamaha XTZ 750 SuperTenere pařenica 17 1.7.2023 v 08:12 wáca


TOPlist