bmw_r1300gs_cartec





Téma: Jak brzdí motorka
 
3.8.2019 v 08:27
Máte někdo nějaké testy, na jak dlouhé dráze dokáže zastavit motorka z různých rychlostí a typu motorky?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak brzdí motorka

7.8.2019 v 22:03 | Nahoru | #91
kerut> Ty vážně nečteš to, co píšeme, ale jen to, co potřebuješ, aby ses mohl dohadovat, co?

Všichni tady víme, že jsou rozdíly mezi pneu. Pro nějaké je důležíté, jak to dokáží využít pro jejich vlastní ježdění. Pro tebe to je jen nějaké číslo, které potom použíješ ve výpčtu/odhadu. Jenže bez zkušeností tyhle tvé odhady vychází fakt vtipně. Začínám si myslet, že jsi na motorce v životě nejel.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak brzdí motorka

7.8.2019 v 23:41 | Nahoru | #92
Krejza> ?? precetl jsis to vlakno od zacatku, na cem ten spor/debata vzinkla ?? ja s tim co pises naprosto souhlasim (a to prakticky od zacatku)

+opet podotykam, nemam potrebu se o necem dohadovat natoz nekomu neco dokazovat, pokud k necemu oponuju tak ciste pro zabavu, a jinak at si kazdy pristupuje k prirodnim zakonum jak je ctena libost.. ..a na motorce jsem snad i parkrat jel, i kdyz sportovne uznavam ze podstatne vic jsem toho paradoxne najezdil dokud jsem nemel papiry a vlastni motorku.. ale neboj ja to casem zase dozenu, az stari dozene me budu jeste rad ze si muzu obcas svezt zadek

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak brzdí motorka

8.8.2019 v 01:37 | Nahoru | #93
Metric> Neviem, či to teda niekoho zaujíma, diskusia sa uberá asi iným smerom, ale vytiahol som posledný Motocykl, kde je test pneu z Motorradu a zo 100 km/h sú tam hodnoty od 43,3 m (Mitas E07+ na suchu) po 52,8 (Bridgestone AX 41 na vlhkom povrchu).

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak brzdí motorka

8.8.2019 v 06:07 | Nahoru | #94
kerut>

Moto3 vydělává na brzdách. Ani omylem, slabé motorky vydělávají na konstantní rychlosti.
Rozdíl mez Moto3 a sériovým litrem bude v desítkách vteřin. Ani omylem, rozdíl nebude žádný, případně v jednotkách vteřin.

Kde se já s Assassinem opíráme o reálné výsledky a vlastní zkušenosti, ty vytváříš teorie na základě čísel, která nemáš podložená a jen sis je vymyslel. Ale je zábava sledovat, jak ze sebe děláš kokota, abys následně opravoval své "stoprocentně pravdivé" teorie.

Jediné, na čem se shodneme, a bylo by smutné, kdyby ne, je rozdíl mezi jednotlivými pneu a objektivní zbytečnost tabulek brzdné dráhy jednotlivých pneu nebo motorek.
Přesto jsou lidi, kteří o to mají zájem, proto je tvoří a testují. Že jim to ve skutečnosti je celkem k hovnu, to už je věc druhá. Ale aspoň mají dobrý pocit, že nazuli "lepší" gumu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak brzdí motorka

8.8.2019 v 08:16 | Nahoru | #95
Metric> Děkuju, konečně nějaký konkrétní údaj. Hlavně by mě zajímalo srovnání různých typů motorek i versus auta. S čím může člověk počítat v provozu. Autem jsem byl už vícekrát při krizovém brzdění nabourán zezadu. Vlastně i s motorkou (kdysi jsem měl novou 639 a 120-tka to za mnou neubrzdila. Nikdy jsem nenaboural já, že bych to neubrzdil. Jak jsem již psal, na Mitu jsem to zkoušel jako v autoškole a z 50-tky jsem dokázal 9 metrů.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak brzdí motorka

8.8.2019 v 11:03 | Nahoru | #96

Krejza píše: Moto3 vydělává na brzdách. Ani omylem, slabé motorky vydělávají na konstantní rychlosti.



takze kdyz ten seriovej litr pojede "konstantne" na pul plynu tak bude o tu vterinu dve rychlejsi ? popis mi to nejak fyzikalne prosim, tohle me zajima

(reakce na) Jak brzdí motorka

8.8.2019 v 11:32 | Nahoru | #97

kerut píše: assassin> zrovna ty mas dva mody, jeden seriozni, a druhej kdy prudis jen ze sportu... zkus to jinde



ty zas prekrucujes - nikdo tu nerekl, ze sliky a sportovni pneu jsou stejny na cem se ted porad tocis

ale naopak tys napsal, ze jsou tam desitky procent rozdilu v souciniteli treni...

(reakce na) Jak brzdí motorka

8.8.2019 v 11:36 | Nahoru | #98
2x

Naposledy editováno 08.08.2019 12:02:13

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak brzdí motorka

8.8.2019 v 11:56 | Nahoru | #99

kerut píše: takze kdyz ten seriovej litr pojede "konstantne" na pul plynu tak bude o tu vterinu dve rychlejsi ? popis mi to nejak fyzikalne prosim, tohle me zajima



delas ze sebe blbce, tak ti pomuzu.

pneumatika prenese jen urcite treni, vyuzivas to pri pricnem i podelnem zrychleni, graficky se to znazornuje kruznici - jakmile se pri jizde dostanes "ven z kruznice" lezis.
jelikoz slaba motorka nema vykon na akceleraci, jede se celou dobu na hrane prevazne v pricnem zrychleni = zatacky se projizdi maximalni moznou rychlosti. litr stejnym zpusobem nemuze byt rychlejsi, protoze uz tam neni prostor pro vyuziti jeho vykonu, litr bude stejnym stylem maximalne stejne rychlej. v praxi na tom bude spis hur, protoze moto3 motorka je konstrukcne upravena na ten styl, ma mensi hmotnost, teziste jinde, geometrie...

litr naopak ma vyhodu v obrovskem vykonu a snazis se tedy byt co nejvice na hrane prilnavosti v podelnem zrychleni, prujezd zatackou se "proda" proste to prebrzdis a pokusis se zatocit v co nejkratsim moznem case abys co nejrychleji dal plny plyn a akceleroval na max v primem smeru...

kdyz si tohle cele namodelujes, vyjde ti proc je pro vykonnou motorku pro dosazeni nejlepsiho casu vyhodny tento styl a pro slabou ten druhy.. kdyz se pak podivas na top jezdce, uvidis, ze to sedi i v praxi ... kdyz si zkusis jezdit tak i tak s datalogerem (casomirou) zjistis, ze to funguje i pro nas co nejsme Markez...

Naposledy editováno 08.08.2019 12:02:35

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak brzdí motorka

8.8.2019 v 12:16 | Nahoru | #100
assassin> to ze jsi par stranek drive psal ze mezi slicky a silnicnima gumama nepoznas rozdil, a ze slicky vozis jen proto ze se na tvoje kola nic jineho obout neda ti postovat nebudu,...

nicmene ty opravdu trvas na tom ze se v Brne nebo na jinych okruzich neda jet rychleji nez tech cca 220 coz je maximalka moto3 (125 2t bude jeste fous pomalejsi) ???
...to jen takove rypnuti od blbce

jako u krejzy to chapu (i kdyz i on kdyby aplikoval fyziku do praxe usetril by si dost casu) ale u tebe me ta argumentace obcas zarazi.. pred deseti lety jsi byl radove bystrejsi...

(reakce na) Jak brzdí motorka

8.8.2019 v 12:18 | Nahoru | #101

kerut píše: assassin> to ze jsi par stranek drive psal ze mezi slicky a silnicnima gumama nepoznas rozdil, a ze slicky vozis jen proto ze se na tvoje kola nic jineho obout neda ti postovat nebudu,...

nicmene ty opravdu trvas na tom ze se v Brne nebo na jinych okruzich neda jet rychleji nez tech cca 220 coz je maximalka moto3 (125 2t bude jeste fous pomalejsi) ???
...to jen takove rypnuti od blbce

jako u krejzy to chapu (i kdyz i on kdyby aplikoval fyziku do praxe usetril by si dost casu) ale u tebe me ta argumentace obcas zarazi.. pred deseti lety jsi byl radove bystrejsi...



tobe prijde tvrzeni "ja nepoznam rozdil mezi slickem a sport pneu" ze implikuje tvrzeni "mezi slick a sport pneu neni rozdil" ?

to moje tvrzeni bylo o tom, ze tam rozhodne neni desitky procent rozdilu, ale jen velice maly rozdil ktery pozna az pilot na top levelu.

kde prosimte trvam na tom, ze se v brne neda jet vic nez 220?

Naposledy editováno 08.08.2019 12:20:22

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak brzdí motorka

8.8.2019 v 12:57 | Nahoru | #102
tady ?

assassin píše: zatacky se projizdi maximalni moznou rychlosti. litr stejnym zpusobem nemuze byt rychlejsi, protoze uz tam neni prostor pro vyuziti jeho vykonu, litr bude stejnym stylem maximalne stejne rychlej. v praxi na tom bude spis hur, protoze moto3 motorka je konstrukcne upravena na ten styl, ma mensi hmotnost, teziste jinde, geometrie...



motoGP ma kupodivu jeste vetsi vykon a vyuzije ho

tak smirime se s tim ze seriovka bude na kazdym vyjezdu rychlejsi, ale prohraje to v brzdeni a v prujezdech .. protoze tlumice a gumy... nebo budem dal tvrdit ze moto3 krouzi magickou konstantni rychlosti coz seriovka neumi kvuli tezisti ...vono teziste maji sportovni masiny dobry, to jim nekrivdi... ta hmotnost je samorejme horsi ale radove k tomu vykonu jsou na tom akceleracne furt lip nez moto 3 ... a = F/m pricemz F bude s takovym rozdilem vykonu minimalne dvojnasobna (koukni na kroutaky a prevody...) a m nikdy nebude polovicni, tak lehky to moto3 zase opravdu nejsou

(reakce na) Jak brzdí motorka

8.8.2019 v 13:09 | Nahoru | #103

kerut píše: tady ?

motoGP ma kupodivu jeste vetsi vykon a vyuzije ho

tak smirime se s tim ze seriovka bude na kazdym vyjezdu rychlejsi, ale prohraje to v brzdeni a v prujezdech .. protoze tlumice a gumy... nebo budem dal tvrdit ze moto3 krouzi magickou konstantni rychlosti coz seriovka neumi kvuli tezisti ...vono teziste maji sportovni masiny dobry, to jim nekrivdi... ta hmotnost je samorejme horsi ale radove k tomu vykonu jsou na tom akceleracne furt lip nez moto 3 ... a = F/m pricemz F bude s takovym rozdilem vykonu minimalne dvojnasobna (koukni na kroutaky a prevody...) am nikdy nebude polovicni, tak lehky to moto3 zase opravdu nejsou



ty mi pises neco o bystrosti? nevidis tam tu podminku "stejnym zpusobem" ? litr totiz stejnym zpusobem nejezdi, vzdyt ti to pisu, na litru se nekrouzi oblouk s maximalni moznou rychlosti prujezdu zatackou - s minimalni ztratou rychlosti, naopak, na litru jedes na max brzdach rovne k apexu, tam motorku zlomis a pak jedes s plnym plynem rovne ven - tohle je styl kterej vyuzije potencial takhle vykonne motorky

ty tu placas neco o desitkach procent o koef treni a pak to stahnes spis tak jako na deset procent a me budes vykladat neco o polovicni hmotnosti, ze neni polovicni?

kouknul ses do specifikaci? moto3 minimum weight rider + bike - 148kg. pocitam s tim, ze vscihni budou na tehle hmotnosti. piloti moto3 jsou prckove, ale troufam si rict ze pod 60kg s kombi tam nema nikdo. tzn ta motorka bude mit max 90kg ... jo a to opravdu neni pulka sportovniho litru ...

bud neumis cist, nechapes psanej text, nebo proste jen neumis priznat chybu... jo krasne operujes nejstupidnejsim vzoreckem, ale jizda na moto je opravdu komplexnejsi zalezitost.

a jo mas pravdu, nema to smysl, ja jsem si svejma znalostma a zkusenostma v tomto smeru pomerne jistej a nepotrebuju te o tom presvedcit.

Naposledy editováno 08.08.2019 13:17:16

Jak brzdí motorka

8.8.2019 v 13:38 | Nahoru | #104
Mam takovej dojem, že se tu snaží učit moucha orla lítat. Kdyby sis kerute dal pár kol na okruhu na slabým bajku, a pár kol na silným, bylo by ti jasný, co se ti tu snaží assassin a Krejza sdělit. Stejně jako kdyby sis zkusil párkrát "laboratorně" změřit brzdnou dráhu, pochopil bys, co se ti snažim říct já...

(reakce na) Jak brzdí motorka

8.8.2019 v 13:44 | Nahoru | #105
mito7> Pozri, ak by som to chcel vedieť ja, znamenalo by to pokúpiť pár článkov od Motorradu za 2€ kus alebo sa prehrabávať v starých Motocykloch (časopisoch), kde ten test môže byť.

Ak Ťa nabralo zozadu auto, myslím, že to asi bol jeden alebo kombinácia nasledovných faktorov:
- Je to starý šrot s neadekvátnymi brzdami (napr. tá Škoda 120)
- Zanedbáva údržbu a brzdy mu nefungujú, ako majú
- Nedával pozor (nemusí to byť zrovna mobil, možno zbadal na strome vtáka a to ho priviedlo k myšlienkam, ako dlho už nezasunul alebo ako dlho už niekto nezasunul do nej, ak je to vodička)
- Nedodržuje odstup

1 reakcí na tento příspěvek Jak brzdí motorka

8.8.2019 v 14:10 | Nahoru | #106
stale kvoka, stale kvoka...

(reakce na) Jak brzdí motorka

8.8.2019 v 14:13 | Nahoru | #107

kerut píše: stale kvoka, stale kvoka...



Ono by stacilo kdyby ses vyjádřil k tomu ze moto3 motorka nikdy nebude vážit pulku

(reakce na) Jak brzdí motorka

8.8.2019 v 14:59 | Nahoru | #108
kerut> Jak kolovrátek.

Zaprvé informace o té nevýkonné moto3

Zadruhé - Assassin ti do detailu a polopaticky vysvětlil rozdíly mezi jednotlivými motorkami, především důvod udržení rychlosti v zatáčkách. A ty zase meleš o tom, že malá lehká motorka vyhraje na brzdách. Nevyhaje, protože prostě nebude tolik brzdit.
Vyhraje (možná) v jediném případě, kdyby se závody jezdily na maximální brzdný účinek nebo nejkratší brzdnou dráhu. No, ale to se nejezdí, že?

Zatřetí - ty nemáš absolutně povědomí o tom, co ve skutečnosti funguje. Přitom se schováváš za fyziku. Jak se pohybuješ v teoretické rovině, kde je možná spousta věcí, které v reálu prostě nefungujou nebo nemá smysl je používat, hned je bereš jako jediné možné a absolutně nedokážeš připustit, že nedostatek praktických zkušeností tě limituje.
Pro nás ostatní je sranda, jakého vola ze sebe děláš. A že ti to jde moc dobře.

Jak brzdí motorka

8.8.2019 v 16:07 | Nahoru | #109
prumernej pilot z motogp ma 65kg - moto3 motorka s pilotem ma 148kg

soucasne top litry maji udavanou wet weight kolem 200-210kg + 65kg pilot (208kg R1, 200kg pani V4 - zvazena ma ale 211kg)

275 vs 148 ... hm jsem se spletl o necely 4 procenta

BTW pesek na seriove panigale jede pod 2:10

Naposledy editováno 08.08.2019 16:19:16

(reakce na) Jak brzdí motorka

8.8.2019 v 16:21 | Nahoru | #110

kerut píše: assassin> vsak to celou dobu pisu mlho, ze je nejakej empirickej koeficient pryz/asfalt z dob kdy jezdili MBcka v lineweberovejch tabulkach sice je, ale ze dnesni motogumy ho davno prekracuji, protoze funguji trochu jinak (jsou mekci, nehraje se uz na zivotnost ale na grip..) bezny motogumy jsou jeste dost kompromis (nektery vic, nektery min, proto maji vyrobci daný určení cestovani/sport ), ty zavodni jsou vyvyjeny ciste na grip a ze vydrzi dve sta nikoho nezajima, proc taky.. proto byl ten priklad s F1, protoze tam jsou to uz ciste kvalifikacni gumy ktery maji za ukol vydrzet opravdu jen par kilometru (byt pritlak atd.. samozrejme) ..pak muzes koeficientovat jak chces, ale ve vyslednem brzdeni budou proste obrovsky rozdily, a brzdeni je zaklad, nikoliv vykon .. vsak kdo zajede na (E: seriovym mysleno) litru to co jezdej moto3 zejo, a vykonove je ten litr strci do kapsy tak 3x



celou dobu jde o to, ze tvrdis, ze moto3 motorka nazene ten cas proti litru na brzdach a ja se ti celou dobu snazim vysvetlit ze je to picovina.

Naposledy editováno 08.08.2019 16:22:34

1 reakcí na tento příspěvek Jak brzdí motorka

8.8.2019 v 17:15 | Nahoru | #111
OK, neprotestuju... okruhovy pneu drzej uplne stejne jako kazdy bezny cestovni gumy, a ty zastupy troubu je tam prezouvaj a nahrejvaj se s nima asi jenom proto, aby se v boxu mezi jizdama nenudili ...vyreseno, objasneno, nemam dalsich namitek...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak brzdí motorka

8.8.2019 v 17:25 | Nahoru | #112
kerut> ty vole ale jako vazne celou dobu to ctu, od kdy ma sportovní litr cestovni gumy...o tech ti nepadlo ani slovo.

Jak brzdí motorka

8.8.2019 v 17:49 | Nahoru | #113
Hm asi uz chapu jak to Kerut mysli, jen se proste neumi vymacknout jasne a jednoznacne - kdybych k tomu nepristupoval tak, ze vim, ze teorii umi tak bych musel zustat u toho ze pise úplný picoviny

Jak brzdí motorka

8.8.2019 v 17:59 | Nahoru | #114
Bych venoval hrachomet, ale nechci s nim plytvat na kazdyho nepochopa...

(reakce na) Jak brzdí motorka

8.8.2019 v 20:08 | Nahoru | #115

jetam píše: kerut> ty vole ale jako vazne celou dobu to ctu, od kdy ma sportovní litr cestovni gumy...o tech ti nepadlo ani slovo.



zhruba od prispevku 36 ?

JohnnyS08 píše: Podívej se, kerute, na jednej straně tady máme tabulky se spoustou koneficientů.
Na druhej straně tu máme praktický zkoušky. A z nich plyne, že motorky na silničních (nezávodních) gumách jsou schopný na suchým asfaltu jednorázově zabrzdit s průměrným zpomalením 8,9 - 10,3 ms-2. A tohle prosím pokejvá všecko, od chopperů a endur na jedný straně, po ss a naháče na druhý, od lepivek typu Bridgestone S21 po nějaký turistický gumy s velkym nájezdem.

Jak brzdí motorka

9.8.2019 v 08:17 | Nahoru | #116
.

Naposledy editováno 01.01.2021 14:12:22

1 reakcí na tento příspěvek Jak brzdí motorka

19.9.2019 v 22:56 | Nahoru | #117
Když už tu padlo něco o moto3 v porovnání s motoGP, tak v zatáčkách jsou malé mrchy o hodně rychlejší. Video:

1 reakcí na tento příspěvek Jak brzdí motorka

19.9.2019 v 23:05 | Nahoru | #118
Závodní slicky brzdí na okruhu přece jen o něco líp, zpomalení z vysoké rychlosti je až 1,5G, když tomu pomáhá odpor vzduchu.
https://www.boxrepso...-world-championship/

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak brzdí motorka

20.9.2019 v 00:20 | Nahoru | #119
Kohlstein> nesmysl, vsechny gumy maji soucinitel mezi 8,9 - 10,3.. kdybys to tu cetl tak bys to vedel a zakladem je krouzit konstantni rychlosti, pak predjedes moto3ku i na horskym kole, natoz litra kterej je chudak tezkej, proto musi brzdit, a to je jeho zasadni nevyhoda vsak proto jezdej MS na littrech, z bezpectnostnich duvodu, pac kdyby jim rozdali mopedy tak by se na tom pozabijeli

1 reakcí na tento příspěvek Jak brzdí motorka

20.9.2019 v 07:47 | Nahoru | #120
Kerut: rejpes pekne ale strilis se do vlastni nohy, nejvic blbosti jsi napsal ty a ted jsi je pekne shrnul

Taky tam pisou ze formule brzdi 4.4g tak to maj jejich gumy jeste o dost vetsi koef. Tření coz?

Naposledy editováno 20.09.2019 07:49:36
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist