globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Nová Africa Twin 1100
Tak se nám blíží nová Africa. Moc informací není. Dokonce ani není jisté, zdali se bude jednat o "drobné" vylepšení stávající klasické Afriky a nebo, jak se domnívá jeden z dealerů Hondy, o posunutí Afriky do kategorie velký endur jako je Tiger 1200, 1250GSA, apod. Současně má přijít také malá Afrika 850.

Osobně bych ocenil tu první variantu, trošku víc výkonu a bezdušová kola (ať už je to jakkoliv proti hardcore around the world použití).

První kusy by prý měly být v ČR dealerstvích už letos v září ! Ví někdo něco víc?

Bude větší?

Bude stejná?

Ať vybírám, jak vybírám, ideální motorka není a už Afry mi vadí vlastně jen ta dušová kola. Protože to vidím z 99% na silnice. Teď jsou Afriky za dobré peníze, tak vzít teď novou 1000 nebo počkat do zaří na novou 1100 ... odhaduju ale, že bude velká a že bude za 399tis ...

1 reakcí na tento příspěvek Nová Africa Twin 1100

30.7.2019 v 20:37 | Nahoru | #31
Nová Afra mě nechává chladným - protože zásadním problémem Afry nejsou ani ccm, ani kw, ani kg, ale fakt, že je pod ní podepsaná Honda Italia, takže je to motorka s tragickou spolehlivostí vlastní evropským výrobcům.

(reakce na) Nová Africa Twin 1100

30.7.2019 v 21:29 | Nahoru | #32

CRF1000 píše: foxdive> ty boršice, to jsou ty slavné buchlovické kopce, kde jezdí oranžové motorky na bezdušovkách 210?

Jj, 210 ale s kuframa, bez kufrů 260
Buchlaky jezdím max kilo, nikdy víc, tady je to proklete
Minulý týden zas jeden pomnicek celkově silnice první třídy lepší nejezdit

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Africa Twin 1100

30.7.2019 v 21:31 | Nahoru | #33

dave-lister píše: foxdive> Musím to vyměnit abych nebrzdil provoz. Teď se táhnu jak šnek. :D

7 koní tomu nepomůže
Podle čísel bude ještě vyšší, trošku těžší, větší, zvuk bude horší, vysral bych se na to

(reakce na) Nová Africa Twin 1100

30.7.2019 v 21:52 | Nahoru | #34
[quote=CRF1000]kluci v příštím životě se musíte lépe učit, pak stačí přijet k dealerovi s platební kartou a jednoduše to na místě to zaplatit

Kuwa to mě uniklo tady nejde o to že by na to třeba někdo neměl ale za ty peníze nedostanes nic extra v zakladu ani zásuvku

(reakce na) Nová Africa Twin 1100

30.7.2019 v 21:53 | Nahoru | #35

foxdive píše: 7 koní tomu nepomůže
Podle čísel bude ještě vyšší, trošku těžší, větší, zvuk bude horší, vysral bych se na to


To je pravda, ten jeden fichtl navíc to nezachrání....Nechám to plavat.

Nová Africa Twin 1100

31.7.2019 v 06:24 | Nahoru | #36
Předělání na tubeless vylepením vnitřku ráfku se mi nechce řešit. Jednak kvůli pojišťovně v případě plnění (viděl jsem list po nehodě, PRVNÍ kolonka jsou pneu - TL nebo TT si oni pohlídají). No a druhak jsem toho načetl fakt mrak a přední kolo na to není zrovna uzpůsobené (i když stejně je to na 800GS apod.) a vylepením vnitřku bych pouze zamezil tomu, že v případě defektu duše se kolo nevyfoukne hned, ale bude ucházet cca postupně jako bezdušák. Nicméně bych stejně musel normálně vyměnit duši a to pro mě oproti knotu je prostě na hovno. Samozřejmě pokud bych jel kolem světa, preferoval bych pravděpodobně duše. Ale v civilizaci v nich výhody nevidím. Předělat přední na bezduši není úplně safety.

Co se ceny týče, tak všude brečeli, že těch 310 resp. 320 je už fakt dno a není kam jít (něco málo uměj na výbavě, ale moc nic).

Řekl mi to přímo prodejce z Hondy, nechci konkrétně jmenovat, ale objel jsem 4 dealerství a tohle jednoznačně nejlepší a nejprofesionálnější přístup. Včera jsem mluvil s jiným a ten říkal, že očekává 850 a 1100 na krámě spíše v říjnu.

Naposledy editováno 31.07.2019 07:08:22

Nová Africa Twin 1100

31.7.2019 v 08:13 | Nahoru | #37
Bych se vykašlal na nějaké bastleni kol, to už fakt celé kola jedině, pokud nechceš jezdit terén což asi nechceš tak co třeba Tiger 800 xr?

1 reakcí na tento příspěvek Nová Africa Twin 1100

31.7.2019 v 08:51 | Nahoru | #38
Původně jsem měl v hlavě téma o výběru moto. Jenže jsem si řekl, že mi stejně nikdo neporadí. Vybírám dlouho a už jsem zacyklenej, že nevím, co koupit, ale u všeho vím, proč nekoupit . Ale tak proč to nenapsat sem. Požadavek je univerzální moto (ať už to znamená cokoliv), nejspíše výrazně více silniční (přední 19" nebo 21"), ale za rok to může být trošku jinak,cestovní, aby uvezlo dva naložené nějak rozumně (800+), abych dosáhl tak, abych byl v pohodě ve dvou (tzn. i např. velkej Tigr ok, Multoška NOK), abych nemusel řešit kvalitu silnic (cenduro).. Ideálně novou nebo skoro novou. Na každý z těch motorek jsem jezdil alespoň 2 hodiny a 100km. Na Africe mám 1000km za víkend.

Malý Tigři mě nepřesvědčili výkonem, ve dvou je to docela líný a musí se to točit do nesmyslu. Cenově to je zajímavý jedině v akci s kuframa zdarma a i tak je to výš než např Afrika. Xc navíc dušový kolo (ale možná to moc prožívám) a Xr hnusný bez zobáku.
Velkej Tigr překvapivě hooodně příjemná motorka, motor úžasnej, váha mi vůbec nepřišla. Ale po chvíli to topí jak debil a oni to od roku 2013 nedokázali vyřešit, respektive je to ještě horší. A to jako fakt hodně špatný.
Velká Tenerka překvapivě taky dobrý, motor by mohl šlapat trošku víc. Nicméně je to relativně stará moto - nová stojí jak Afrika a je to vlastně pořád 2010, ojete 2010 jsou kolikrát dražší jak 1200GS ze stejného roku. To nějak nekousnu.
800GS dobrý, ty nový už i celkem ok podvozek. Ale pro mě je to jen o dost dražší slabší Afrika. Duše.
KTMky jedou parádně, topí nechutně pod prdel, ale na týhle motorce nechci jezdit kolem baráku a jednoduše nevěřím v jejich spolehlivost, trvanlivost a ochotu značky něco řešit. Viz i vlákna tady.
Afrika - motorově je to v pohodě, neměl bych problém - jede to nejvíc tam, kde to nejvíc člověk chce, zvuk je příjemnej bonus, co ostatní nemají. Dobrej posez, ve dvou pohoda, chápu nevýhody 21/18" na silnici, ale pořád mi to přijde pro mé použití v klidu. Jen ty posrané duše. Cenově je to pro mě tak akorát psychologicky na hraně, proto by mě investice do kol vyloženě srala. ATAS hroznej autobus oproti klasické AT.
KTM790 - nejel jsem. Už moc off, možná pro dva malé. Nový model, nechci být pokusný králík
Strom 1000XT - nejel jsem, seděl jsem, není to zlý, ale mám pocit, že bych za svoje peníze chtěl o maličko víc. Ta plně okufrovaná verze za 320 by mooožná stála za zvážení.
Multistrada 950 - byl jsem na špičkách, snížené sedlo nebylo k dispozici. Nepříjemně vysoké těžiště, neměl jsem z toho dobrý pocit. Jezdecká pozice vyloženě na hovno. Motor zklamání, nejede to špatně, ale od 6tis výš, kde to jede nejvíc, se to celé tak nechutně rozvibruje, že je to otravné i jen při předjíždění.
1200GS - měl jsem 2007 asi 10tis km, dneska je to určitě o mnoho lepší, ale průběh výkonu ve dvou byl vyloženě o nervy. Nová za nesmysl a ojetou za 400tis s 30tis km nechci. Spolehlivé roky jsou 2017/18.

Na něco jsem asi zapomněl a napsal jen to nejhlavnější.

Naposledy editováno 31.07.2019 10:03:47

(reakce na) Nová Africa Twin 1100

31.7.2019 v 09:10 | Nahoru | #39
Animals21> už jsem ti párkrát radil .... sám jsem řešil podobné dilema a nakonec řádně zatřepal prasátkem a v březnu přivez z A novou 790R... doplnil plexi z obyč 790ky, nasadil o zub menší kolečko jinak nepotřebuješ připlácet za žádné padáky apod..... něco jsem nejel kolem komína, otočil v červnu Bosnu, v červenci RO... dnes mám cca 6500 a PECKA!!! Určitě jí vyzkoušej a udělej si vlastní názor jen bacha rozdíl mezi 790 a 790R je větší než se zdá z článků... a pro případ pádu koukni i na ceny plastů aj. u KTM a pak u konkurence...

Nová Africa Twin 1100

31.7.2019 v 09:10 | Nahoru | #40
Tak to ti zbývá fakt jenom afrika

Nová Africa Twin 1100

31.7.2019 v 09:58 | Nahoru | #41
Petardak - díky za rady v minulosti. Bohužel parta se opět rozpadla, takže jsem zase s 50mth ostrou prodal. Už podruhý

Aktuálně se vidím víc jako cestovatel a to delší trasy ve dvou a 790 mi přijde jako vyloženě mrháním potenciálem, pokud nepůjdu offroad nějak vážněji. A přestože jsem slyšel, že narozdíl od velkých Kačen je to spolehlivé, tak na advrider už si pár lidí stěžuje. Nějak jsem to nezkoumal. Každopádně parametry motoru a podvozku jsou oproti konkurenci o parník dál. Vyzkoušet ji můžu. Nakonec jsem rád, že mě to donutilo řídit se starou dobrou radou "musíš se projet", protože ty rozdíly jsou neskutečný. A mezi náma - ty recenze jsou fakt hovna. Rozdíl mezi AT a ATAS je OBROVSKEJ a pochopíš to v první zatáčce. Podle recenzí je velká snad ještě hbitější, což je směšná blbost.

Naposledy editováno 31.07.2019 10:00:37

Nová Africa Twin 1100

31.7.2019 v 10:06 | Nahoru | #42
Všude něco je a bude, dnes číst recenze je strašné zavádějící, a plakacu ohledně problému je taky hodně ale že si za některé problémy můžou sami treba žádnou údržbou se už neříká, lepší je plakat

Nová Africa Twin 1100

31.7.2019 v 10:17 | Nahoru | #43
mám kola od Bartu, měl jsem přední ohnuté, šlo to přes havarijní pojištění a vůbec nebyl problém s tím jestli je to dušové nebo ne

Nová Africa Twin 1100

31.7.2019 v 10:33 | Nahoru | #44
afrika má v tp u pneu TT ? Vyhláška o tp takový zápis nepřikazuje. Takže nasadit TL pneu a dotěsnit páskou jako seriové 790adv by třeba šlo, ale okraje ráfků afriky asi určitě nebudou pro TL vhodné. A legislativně asi také zakázané.
Na 99% silnice bych zkusil versys1000

Nová Africa Twin 1100

31.7.2019 v 11:23 | Nahoru | #45
To upřímně nevím ... zadek je pro TL připravený, tam je to ok. Předek ne, chybí mu "safety bead" tomu říkají, prostě vnitřní rantl, který nepustí patku pneu, aby sjela z ráfku (dovnitř). A údajně to udrží duše i potom, co prdne. Čemuž nevěřím a nemyslím, že by v tomto na předku byl rozdíl duše/bezduše. Každopádně bych ráfek utěsnil (tzn. defekt by se vyfukoval pomalu snad cca jako u bezduše), ale ze safety důvodů v něm duši měl. Takže jsem tam ,kde na začátku - zas mám dušový kolo. Možná to moc prožívám, za 45tis km na svých motorkách jsem 2x píchnul zadní ...

2 reakcí na tento příspěvek Nová Africa Twin 1100

31.7.2019 v 11:40 | Nahoru | #46
jets - proč máš Barty? protože jsi řešil to samé, co řeším já? Jediný Kineo má dráty na vnitřním límci kola, všichni ostatní vlastně jen utěsnili jednotlivé niple, čemuž bych zas tak taky nevěřil, ale asi to funguje. Výhodou je nepochybně ten rantl, kterej tam Afra nemá (ani 800GS, Tigr nevím, ale pochybuju).

Už mě ta celá situace dost žere. Plán na letoš byl koupit adventure moto pro dva něco pořádnýho objezdit. Půlka sezony v prdeli a já nic nemám. A ještě do toho vleze Afrika 1100, která by to celé mohla řešit. Nebo naopak vůbec, pokud to má být větší velká Adventure Sports.

(reakce na) Nová Africa Twin 1100

31.7.2019 v 12:10 | Nahoru | #47
Animals21> Já to řešil asi rok, nakonec jsem se rozhodl pro červeného 1200 Crosstourera...když jsem si pro něj přijel do prodejny, byl postaven do uličky a připraven k prohlídce, půl metru vedle něj stála červená Afrika...vysoká štíhlá laňka vedle červená krávy poslední červená za akční cenu...vyšplhal jsem na Afriku a už jsme neslezl

že na ní trochu fouká, má tvrdé sedlo a dušové pneumatiky, to jsou pseudoproblémy, vůbec neváhej kup jí a užívej si....

1 reakcí na tento příspěvek Nová Africa Twin 1100

31.7.2019 v 12:21 | Nahoru | #48
A proč kupovat základní Africu? Já bych koupil rovnou Adventure sports, za příplatek cca 20000kč tam je hromada věcí který za 20000kč nekoupíš.

2 reakcí na tento příspěvek Nová Africa Twin 1100

31.7.2019 v 12:36 | Nahoru | #49
Protože Jsem měl možnost jezdit x hodin a prohazovat je mezi sebou dle libosti. Velká je autobus, ať se mi kdo chce snaží namluvit co chce. Stačila mi opakovaně první zatáčka, abych si to uvědomil. Navíc vyšší zdvihy se při prudším brždění víc potápí. S mými 178cm je to s normálním sedlem ok pro jednoho, ve dvou nabalenej bych si to fakt neužil. Se sníženým sedlem -6cm je to v tomhle ohledu lambada, ale ruce mám na řidítkách jak na čopru, což ještě víc prohlubuje výše uvedené věci.

Navíc to má okrasné nepadací rámy, které bych stejně měnil, větší kryt pod motor (ok), vyhřívané hefty (9tis!), zásuvku (500) a vyšší plégo (Puig do 2tis). Z pohledu pouze finančního, uznávám, je ATAS lepší kauf. Ale mě sedí výrazně míň.

Naposledy editováno 31.07.2019 12:36:22

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Africa Twin 1100

31.7.2019 v 12:36 | Nahoru | #50
Animals21> protože 95% defektů se dá vyřešit knotem. Kdyby se chytaly defekty v ideálních podmínkách - slunečno, 20st, bezpečné místo, kamarád s motorkou na sražení pneu z patky atd tak to neřeším. Jak na sviňu je většinou defekt za deště, zimy, s kamiony za prdelí, zrovna su sám a nemám šanci sundat pneu z patky atd atd atd. Jezdím občas východ a když bude průser, tak holt dám duši, ale v 95% případů mi bude stačit 10 minut a knot (doufám)
Je fakt že s přední gumou jsou problémy s únikem kolem ráfku - konkrétně Mitas E 07. Teď jsem zkusil natřít pneu kaučukem tak su zvědavý jestli to bude držet. Doufám že jo. Pokud ne tak zkusím jinou pneu.
Jinak Barty jsou sice drahé jako prase ale opravdu kvalitní a pevné

(reakce na) Nová Africa Twin 1100

31.7.2019 v 12:37 | Nahoru | #51

Animals21 píše: Protože Jsem měl možnost jezdit x hodin a prohazovat je mezi sebou dle libosti. Velká je autobus, ať se mi kdo chce snaží namluvit co chce. Stačila mi opakovaně první zatáčka, abych si to uvědomil. Navíc vyšší zdvihy se při prudším brždění víc potápí. S mými 178cm je to s normálním sedlem ok pro jednoho, ve dvou nabalenej bych si to fakt neužil. Se sníženým sedlem -6cm je to v tomhle ohledu lambada, ale ruce mám na řidítkách jak na čopru, což ještě víc prohlubuje výše uvedené věci.

Navíc to má okrasné nepadací rámy, které bych stejně měnil, větší kryt pod motor (ok), vyhřívané hefty (9tis!), zásuvku (500) a vyšší plégo (Puig do 2tis). Z pohledu pouze finančního, uznávám, je ATAS lepší kauf. Ale mě sedí výrazně míň.



jediné co bych z ní bral je větší nádrž

1 reakcí na tento příspěvek Nová Africa Twin 1100

31.7.2019 v 12:38 | Nahoru | #52
jets: tak přesně tohle jsou důvody, proč ještě nemám Afriku. A potom teda ta představa, že píchneš ve 160 předek a během půl vteřiny je kolo prázdné a to se fakt smíchy neudržíš

(reakce na) Nová Africa Twin 1100

31.7.2019 v 13:08 | Nahoru | #53

Animals21 píše: jets: tak přesně tohle jsou důvody, proč ještě nemám Afriku. A potom teda ta představa, že píchneš ve 160 předek a během půl vteřiny je kolo prázdné a to se fakt smíchy neudržíš


Stejně tak můžeš píchnout i bezdušák. Když se v gume udělá větší trhlina je to taky hned prázdný.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Africa Twin 1100

31.7.2019 v 13:31 | Nahoru | #54
dave-lister> to je věc názoru, někomu ty základní parametry vyhovují, ale kdo chce čekat na 1100 případně pak na ještě silnější 1300 ať čeká a místo ježdění a kouká na yotube a do poraden

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Africa Twin 1100

31.7.2019 v 13:35 | Nahoru | #55
CRF1000> Já už nečekám, jeden stroj doma už mám. Než to splatím tak to s ní musím vydržet.

Naposledy editováno 31.07.2019 13:35:44

(reakce na) Nová Africa Twin 1100

31.7.2019 v 13:47 | Nahoru | #56

dave-lister píše: CRF1000> Já už nečekám, jeden stroj doma už mám. Než to splatím tak to s ní musím vydržet.

to zní jak svatba z donucení

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Africa Twin 1100

31.7.2019 v 13:52 | Nahoru | #57

Animals21 píše: Protože Jsem měl možnost jezdit x hodin a prohazovat je mezi sebou dle libosti. Velká je autobus, ať se mi kdo chce snaží namluvit co chce. Stačila mi opakovaně první zatáčka, abych si to uvědomil. Navíc vyšší zdvihy se při prudším brždění víc potápí. S mými 178cm je to s normálním sedlem ok pro jednoho, ve dvou nabalenej bych si to fakt neužil. Se sníženým sedlem -6cm je to v tomhle ohledu lambada, ale ruce mám na řidítkách jak na čopru, což ještě víc prohlubuje výše uvedené věci.

Navíc to má okrasné nepadací rámy, které bych stejně měnil, větší kryt pod motor (ok), vyhřívané hefty (9tis!), zásuvku (500) a vyšší plégo (Puig do 2tis). Z pohledu pouze finančního, uznávám, je ATAS lepší kauf. Ale mě sedí výrazně míň.


Ona ta Africa na silniční ježdění není moc dobrá, tam bude vhodnější 1250GS nebo Tiger.

Nová Africa Twin 1100

31.7.2019 v 13:55 | Nahoru | #58
S tímto co píšeš plně souhlasím

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Africa Twin 1100

31.7.2019 v 14:14 | Nahoru | #59
dave-lister> nechápu, proč jsis pořídil motorku, kterou vlastně nechceš :já to zaplatil na místě kartou, motorka je od prvopočátku moje a mám k ní zřejmě proto lepší vztah

Naposledy editováno 31.07.2019 14:46:52

(reakce na) Nová Africa Twin 1100

31.7.2019 v 15:07 | Nahoru | #60
CRF1000> Hmmm....tak to se máš když můžeš zaplatit kartou. A co to je za systém,ta platba kartou?? My platíme buď lesním ovocem,nebo kožešinami,minule jsem něco zaplatil pazourkem a novou jeskyni jsem zaplatil manželkou....Ale zaplatit něco kartou?!?! To musí být žůžo....
No jo....svět jde dopředu a my ostatní jen zíráme....Platit kartou....kdo to kdy slyšel....
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
CRF1000 kódy poruchy - diagnostika Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports Mayk 4 1.4.2024 v 10:30 Mayk
Maroko - květen 2024 Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports tomas_brno 20 30.1.2024 v 19:36 tomas_brno
Nejnižší cesťák Poraďte Honda XRV 750 Africa Twin, BMW F 650 GS, Honda XRV 6... RockStar1666 20 12.1.2024 v 11:08 docent
Náhrada za originál baterii HY110 -... [1, 2] Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports Ledys 38 9.12.2023 v 20:08 Davidrak
Originální quickshifter pro ATAS Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports rst1467 20 10.4.2023 v 16:02 Sema


TOPlist