globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Zapalovací svíčka
Dobrý den,
chci vyměnit zapalovací svíčky. Vím jaké by tam měly být podle manuálu, ale spíš by mě zajímaly reálné zkušenosti majitelů stejných motocyklů. Co tam mají / měli a jak s tím byli / jsou spokojeni.

Ono těch svící je na trhu spousta a tudíž je složité si vybrat, neřkuli všechny vyzkoušet.
Proto se obracím s dotazem sem, i když uznávám, že je mírně stupidní.
Každopádně mě velmi zajímají Vaše opravdové zkušenosti..

Děkuji

Zapalovací svíčka

24.7.2019 v 18:54 | Nahoru | #1
BRISK , výber je na tebe .

Zapalovací svíčka

24.7.2019 v 22:10 | Nahoru | #2
Super, děkuji, ale teď narážím problém, jaký klíč na tu svíčku použít. To mám mělčí studnu, než je utopená ta svíčka.

1 reakcí na tento příspěvek Zapalovací svíčka

24.7.2019 v 22:14 | Nahoru | #3
Svíčky dej výrobcem předepsané NGK a klíč na svíčku by jsi měl mít v nářádí k motorce. Případně koupit na golu a nechat ho na soustruhu upravit na průměru.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zapalovací svíčka

24.7.2019 v 22:40 | Nahoru | #4
JiriBN , výrobca žiadne NGK nepredpisuje !
Ak by aj niečo doporučoval (nie predpisoval) , tak možno BOSCH , isto nie japončíkov .
Nemci , ktorí vymysleli všetky spaľovacie motory , budú "predpisovať" japončíka ... Keď nemčúri už vyrábali motory , japončíci sa ešte rúbali mečmi .

(reakce na) Zapalovací svíčka

24.7.2019 v 23:23 | Nahoru | #5
brazel> Tak se běž opláchnout!-Máš to taky s vykřičníkem... NGK BKR7EKC-to je předpis výrobce... A už přes tři dekády se BMW drží japonských svíček!

Zapalovací svíčka

25.7.2019 v 05:43 | Nahoru | #6
No já mám v manuálu předepsáno Bosch FR 6 LDC , ale jak jsem psal chci praktické zkušenosti.

1 reakcí na tento příspěvek Zapalovací svíčka

25.7.2019 v 07:49 | Nahoru | #7
Tak jsem je konečně vyndal.
Mám tam BRISK Premium DOR 14LGS.

Svíčka je v takovémhle stavu.





Nevím kolik má najeto, je to na výměnu ?

2 reakcí na tento příspěvek Zapalovací svíčka

25.7.2019 v 07:49 | Nahoru | #8
pokud praktické tak nikdy BRISK nikdy. a ano ač se se to zde zučastněným zdá divné BMW opravdu jezdí na NGK. Tudíž dej co predepisuje BMW

(reakce na) Zapalovací svíčka

25.7.2019 v 08:17 | Nahoru | #9
servisák , ukáž kde .
Bavíme sa o viac ako 20 ročnej mašine (R 1100 S) , dokonca prvé BMW rady R 1100 prišli na trh už v roku 1992

1 reakcí na tento příspěvek Zapalovací svíčka

25.7.2019 v 08:29 | Nahoru | #10
brazel> rekl bych, ze servisak vymenil na boxerech vic svicek, nez ty uvidis za celej zivot

(reakce na) Zapalovací svíčka

25.7.2019 v 08:38 | Nahoru | #11

servisák píše: pokud praktické tak nikdy BRISK nikdy. a ano ač se se to zde zučastněným zdá divné BMW opravdu jezdí na NGK. Tudíž dej co predepisuje BMW



Děkuji, objednal jsem tedy NGK BKR7EKC.

(reakce na) Zapalovací svíčka

25.7.2019 v 09:00 | Nahoru | #12
Slávek-TDM , to je v poriadku , nech ich vymení aj milión a čo ? Ja som už za svoj život stretol servisákov habadej .

Ohľadne BOSCH , NGK , Denso a vôbec sviečok , je to na dlhšiu polemiku a na to tu nie je priestor , ja len tvrdím , že výrobca nič nepredpisuje , ale doporučuje .
Predpísať môže lekár lieky a aj to bude asi tak , že dvaja lekári = dve diagnózy , traja = 3 , atď atď .

Každý má svoju obľúbenú značku sviečok , tak ich tam láduje , no a keď to povie servisák (nemyslím konkrétnu osobu) , tak pre drvivú väčšinu užívateľov moto je to ako písmo sväté .
Jasné , že do BMW rady R850/1100 podstatná časť vkladá BKR7EKC , lebo stojí tak 130-140 Kč a to sa predsa oplatí .

Ja jazdím BRISK DR14BSXC , funguje tiež a dosť dobre (a olej 5W-50 , to si ešte len teraz pár ľudí poklepe na čelo , že predsa "predpísaný" je 20W-50 a to je modla) .

Toto by si mal každý prečítať (a vôbec nie je dôležité , že to píše firma BRISK) http://www.brisk.cz...manual_cz_150dpi.pdf

No a ešte foto len tak , pre ešte väčšiu srandu a polemiku .



Naposledy editováno 25.07.2019 09:05:42

Zapalovací svíčka

25.7.2019 v 09:36 | Nahoru | #13
Moje praktická zkušenost je následující. Já jsem S-ko koupil se standardníma NGK, které už byly poměrně jeté. Tak jsem si řekl, že tam dám něco lepšího a koupil iridiové NGK BKR7EIX (podle doporučení NGK pro tento model) v domnění, že vydrží déle. Ale po 25 tisících km mi motor začal trošku pokuckávat a po 28 tisících jsem už nenastartoval. Tak jsem tam na chvilku vrátil ty staré NGK, se kterými to normálně jelo, a objednal Brisk DR14TC. S těmi mám momentálně najeto už taky 25 tisíc km. Zatím bez sebemenších problémů a tak čekám, co bude dál.
V druhé motorce mám Brisk DR14YP, které fungují také úplně bez problémů, ale mám na nich najeto prd, takže to nemůžu hodnotit z dlouhodobého hlediska.
Za sebe tedy můžu říct, že nevidím důvod k prohlášení "Brisk nikdy". Já jsem s nimi spokojený.

Zapalovací svíčka

Skvělá odpověď, děkuji! 25.7.2019 v 10:28 | Nahoru | #14
Brisk LGS jsou pro tvůj motor absolutně nevhodné. Dej s klasickou elektrodou, značku si vyber podle svého uvážení, Brisk není špatný, NGK je určitě lepší.

Zapalovací svíčka

25.7.2019 v 12:34 | Nahoru | #15
Vždy NGK, nic jiného léta nedávám.

Zapalovací svíčka

25.7.2019 v 17:30 | Nahoru | #16
Tak už tam jsou ty NGK BKR7EKC.
Motorka startuje mnohem lépe, téměř okamžitě po stisknutí startéru. Na ty předchozí svíčky točil starter i třeba 4 sekundy. A já blázen koupil novou baterii
Pak se to sice malinko zlepšilo, ale nebylo to ono.
Takže to bylo svícema a ne akumulátorem. Už si zasloužily vyměnit.
Ale tím vůbec neříkám, že to bylo svíčkama BRISK, to vůbec ne. Spíš stavem těch svíček.

Teď je to každopádně úplně jiný kafe, co se týká startů a doufám, že i chodu motoru na nízké otáčky.

Děkuji všem za rady v tomhle vláknu.

Zapalovací svíčka

25.7.2019 v 18:09 | Nahoru | #17


Já jen doporučím nezadrbat výměnu a sem tam na ty svíce mrknout U pravého válce už šel klíč nasadit jen opatrným poklepem...

Zapalovací svíčka

25.7.2019 v 18:16 | Nahoru | #18
A svíčky stále pálily jak měly ?

Hele já je budu měnit stejně s olejem, což je cca po 4 000 km, nebo za rok.
Takže do takovéhoto stavu snad nedospějí.

1 reakcí na tento příspěvek Zapalovací svíčka

25.7.2019 v 22:12 | Nahoru | #19
NGK už léta nedávám , stačí jedno ulití a jsou KO ( osobní zkušenost ) , přes léto jo , to fungovaly , ale jak teploty po ranu padly na 5 stupnu , tak byly problémy na světě

(reakce na) Zapalovací svíčka

26.7.2019 v 20:46 | Nahoru | #20
Obdélník> To už jsi měl mít dávno vyměněné

1 reakcí na tento příspěvek Zapalovací svíčka

26.7.2019 v 20:52 | Nahoru | #21
Zkoušel jsem NGK, Denso i brisk svíce a nejvíce se mi osvědčily svíčky od Brisku, motorka necuká v nízkých otáčkách i lépe startuje za studena

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zapalovací svíčka

27.7.2019 v 12:06 | Nahoru | #22
context> Osvědčená pravda:
"Se svíčkou CÍL-tisíce mil, se svíčkou PAL-dojedeš dál, po krátké době zahodíš obě a koupíš NGK. Zdarec!

(reakce na) Zapalovací svíčka

28.7.2019 v 01:09 | Nahoru | #23

zdenysrx6 píše: NGK už léta nedávám , stačí jedno ulití a jsou KO ( osobní zkušenost ) , přes léto jo , to fungovaly , ale jak teploty po ranu padly na 5 stupnu , tak byly problémy na světě



Stejná zkušenost, nicméně jsem asi blbej a NGK dávám dál

Zapalovací svíčka

28.7.2019 v 10:27 | Nahoru | #24
A víte že si NGK a Brisk navzájem vyrábí a nakupují některé řady svíček, aby nemuseli vyrábět všechny ...?

(reakce na) Zapalovací svíčka

28.7.2019 v 12:54 | Nahoru | #25
idealista> Ano, teď po 25 000 km jsem je měnil na NGK, které jsem měl koupené již dřív, startér jen o něco déle točí než chytne, ale jede to
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Zadní blatník BMW R 1100 S Obdélník 8 6.9.2023 v 11:40 Obdélník
Palivo do hlinikovej nadrze [1, 2] BMW R 1100 S dasto 32 6.12.2022 v 07:55 FJRPEPA
R1100S - krovka BMW R 1100 S VeryAngryMan 3 4.11.2022 v 16:34 VeryAngryMan
Nabíječka - konektor do ní BMW R 1100 S Obdélník 18 30.10.2022 v 10:41 smitth
Nepravidelný chod, cukání a zhasnín... BMW R 1100 S Jarjik 11 23.10.2022 v 03:48 finekohana45


TOPlist