globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: JakyMotul 5100 4T 15w-50 neni na leto než 10w-40 co říkate přatelé Dik...
Panove je lepší dat olej MOTUL 5100 4T15w-50 než 10w-40 když jsou takove tepla.Momentalně mam 10w-40.Najeto na něm 500km .Co nato říkate.Diky za nazor.

JakyMotul 5100 4T 15w-50 neni na leto než 10w-40 co říkate p...

22.7.2019 v 19:31 | Nahoru | #1
Citíš to nějak ? ...

Chci tím říct, že jezdim na 10-40 ...dost často du i přes 100°C když se tahám po městě, stejně tak jsem byl na okruhu (byl neznamená, že umím jezdit ) a nějak mi ten stroj pořád jezdí, a slouží, maže a nenadává ... tak nevim, proč to řešit

Naposledy editováno 22.07.2019 19:32:19

JakyMotul 5100 4T 15w-50 neni na leto než 10w-40 co říkate p...

22.7.2019 v 19:53 | Nahoru | #2
Vůbec bych se s tím netrápil, 10w40 je plně dostačující olej pro naše podmínky. Možná že tady najdeš na motorkářích články o specifikacích olejů. Někde jsem četl, že olej 10w50 je určený spíše pro závodní účely, kde na okruhu jde motor do jiného zatížení. Do konce jsem se někde dočetl, že olej 10w50 má jinou molekulární strukturu, a při přehřátí a chladnutí se ten řetězec narušuje více než u 10w40.
Myslím, že ten článek je tady i na motorkářích, a právě je tam i popsané to molekulární složení olejů.

snad nejsem moc chytrý

JakyMotul 5100 4T 15w-50 neni na leto než 10w-40 co říkate p...

22.7.2019 v 19:57 | Nahoru | #3
Motul Koukni se a neřeš to.

JakyMotul 5100 4T 15w-50 neni na leto než 10w-40 co říkate p...

Skvělá odpověď, děkuji! 23.7.2019 v 08:18 | Nahoru | #4
Já jsem dával i do vodou chlazené Yamahy XT 660 Z Tenere pro jízdy do jižních krajin a pro pomalou jízdu s vyšším zatížením motoru v terénu olej s vyšší viskozitou při zahřátí pro větší bezpečnost proti protržení olejového filmu na třecích místech vlivem jeho zřídnutí při velkém zahřátí a eliminaci možného přidření některých třecích míst z těchto důvodů.
Rozdíl v olejích ti přikládám v dále uvedených technických údajích tebou srovnávaných olejů...,
dívej se na údaj viskozity, ta 50-tka má zhruba o 1/3 vyšší viskozitu při těch 100°C než 40. Jinak jsou ty oleje na stejné esterové bázi atd....
MOTUL 5100 10w40:
Color Visual Amber
Viscosity grade SAE J 300 10W-40
Density at 20°C (68°F) ASTM D1298 0.871
Viscosity at 40°C (104°F) ASTM D445 89.8 mm?/s
Viscosity at 100°C (212°F) ASTM D445 13.82 mm?/s
Viscosity Index ASTM D2270 157
Pour point ASTM D97 -33°C / -27°F
Flash point ASTM D92 226°C / 438.8°F
TBN ASTM D2896 7.5 mg KOH/g

MOTUL 5100 15W50:
Colour Visual Green
Viscosity grade SAE J 300 15W-50
Density at 20°C (68°F) ASTM D1298 0.877
Viscosity at 40°C (104°F) ASTM D445 138.7 mm?/s
Viscosity at 100°C (212°F) ASTM D445 18.3 mm?/s Viscosity Index ASTM D2270 148
Pour point ASTM D97 -30°C / -22°F
Flash point ASTM D92 232°C / 449°F
TBN ASTM D2896 7.5 mg KOH/g

Takže s 15W-50-tkou v létě chybu rozhodně neuděláš.
Odkaz na kompletní "Datasheet" oleje: https://s3-eu-west-...GB_29.pdf?1490017540

Naposledy editováno 23.07.2019 18:44:24

JakyMotul 5100 4T 15w-50 neni na leto než 10w-40 co říkate p...

23.7.2019 v 09:18 | Nahoru | #5
.

Naposledy editováno 01.01.2021 14:17:12

JakyMotul 5100 4T 15w-50 neni na leto než 10w-40 co říkate p...

23.7.2019 v 10:05 | Nahoru | #6
Nazdar!
Som rád, že tu niekto vytiahol technické údaje.
Tiež to sledujem, tak viac-menej.
Do moto mám predpísaný 10w40,ale vzhľadom na vek uvažujem 15-ku a to mám vzducháč...
Mnohým bikerom ospevovaný olej francúzskeho výrobcu, ktorý je spomínaný vyššie, bol prekonaný druhým francúzskym výrobcom, teda aspoň čo sa týka viskozitných hodnôt.
Toľko o reklame značky....
Čo sa týka odpovedi, 10w40 veselo stačí.

A ešte link:

https://catalog.elf....a/MOTO-4-ROAD-10W-40

Detaily nájdete v Technical Datasheet

P.S.
Pravdepodobne aj tento je prekonaný iným olejom, nehľadal som konkrétne, ani nerobím reklamu, nie som predajca-dovozca.

Naposledy editováno 23.07.2019 10:15:55

JakyMotul 5100 4T 15w-50 neni na leto než 10w-40 co říkate p...

23.7.2019 v 17:38 | Nahoru | #7
Jestli ho chces menit za 15w-50,tak az pri dalsim servisu... Zbytecny ho po 500km vypoustet..
Smysl bych trochu videl u vzduchem chlazenyho motoru a eventuelne u okruhovky, ale tady ho nevidim vubec...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Yamaha XV 750 Virago problém při st... Yamaha XV 750 Virago Carlos-NK 6 31.3.2024 v 14:06 badyXV
Yamaha XV 750 Virago 94 přiškrcená ... Yamaha XV 750 Virago Mojzisak 3 14.3.2024 v 10:48 Pexeso
XIV Velká Virago Vyjížďka 2024 se ... [1 ... 346, 347] Yamaha XV 1100 Virago, Yamaha XV 535 Virago, Yamaha ... rancher 10401 24.2.2024 v 11:46 rancher
Progresivní tlumiče na Virago XV 750 Yamaha XV 750 Virago Lardyn 12 10.2.2024 v 21:17 Ivos
yamaha virago xv 750 US verze Yamaha XV 750 Virago pajaskoda 6 3.1.2024 v 21:13 Vítězslav_Máří


TOPlist