globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Proč jsem spadl
22.7.2019 v 15:21
Tak jsme dneska na kratke vyjizdce spadl a zajimalo by me proc...
Motorka VFR800 Fi, zadni guma tak ve 3/4 zivotnosti, predni skoro nova (jen asi 4roky stary DOT)
Ja zadny extra pilot ale ani ne novacek
Ostra prava zatacka do kopce (pred Suchym vrchem od Jablonneho, pred odbockou k Vavrovce kdo to zna), rychlost mala ..tipuju kolem 30kmh
Nalitl jsem trochu rychleji nez obvykle tak klopim, rikam si pohoda tak rychle nejedu..a najednou v naklonu motorka povolila a ja lehl....motka doklouzla do pulky cesty,ja ke kraji.
Ja jsme v cajku,jen me poboliva rameno, obleceni taky ok, ani to v podstate neni znat, motorka podreny pravy bok...

A ted proc se to stalo? Mala rychlost na tak velky naklon? Moc velky naklon? Nepodrzela guma? (dnes je teplo ale jel jsem jen par km)

Zadni gumu jsme mel sjetou az na par mm ke kraji uz z rumunska predloni, predni kraj zajety nemela, ted je takovy jemne oskrabany.

Omlouvam s eza roman a mozna blby dotaz ale fakt by me zajimalo co bylo spatne abych se toho vyvaroval a nezacal se bat. Zitra vyrazim se zenou smer Slovensko:) Sice se me snazila presvedcit at jedem radsi na tigrovi ale poedeem na VFR at se nezacnu moc bat, i kdyz z naklonu asi zacnu mit ted strach tak jako tak (akorat musi aspon opravit blinkr, skrabance se poresi pres zimu)

Naposledy editováno 22.07.2019 15:22:24

2 reakcí na tento příspěvek Proč jsem spadl

1.8.2019 v 10:43 | Nahoru | #1
Tak jsem se po dlouhé době podíval na forum a je sranda jak tolik lidí umí jezdit na moto a každý jinak ... já bych napsal začni trénovat na parkovišti zkoušej si obrazy jezdi něco jako osmičky slalomy... tady to byla souhra nepříjemných náhod...a samozřejmě tvoje nevyježděnost nejsi schopen takto zpětně určit už jen proto... že při padu to s tebou zaklepalo... a paměť je fakt selektivní...

Nečti že nesmíš brzdit v zatáčce atd... to se říká aby se blázni nepozabíjeli při náletech do zatáček ... v motoškole to ani jinak říci nemohou ale do zatáčky se samozřejmě brzdit může ale ta míra je složité odhadnout a znamená to jiný level ježdění než běžně jezdíme a asi ani na silnici to nepatří protože v Čechách se nám mění podmínky každou minutou... díry změny povrchů štěrky a nafta na běžném pořádku... Takže vše je o náklonu a když brzdíš musíš tím víc pracovat s náklonem atd... to ale nebyl tvůj případ... V pomalé jízdě, při manipulaci s moto, při otáčení v utažené zatáčce pokud je potřeba naopak víc používej zadek... nauč se jak ti zabírá aby jsi nešel do smyku... když mají kontakt se silnicí obě kola použíj obě brzdy zastavíš dřív ovšem když nemáš ABS tak pozor lehké motorky se někdy staví na předek pak se zadní kolo ve vzduchu zastaví a při opětovném dotyku může smyknout... vše je potřeba otestovat vyzkoušet,... kdyby byla zadní brzda takové zlo už dávno je nemontují.. nečtěte mezi řádky a dělejte si vlastní názory... Jsou dokonce výrobci kde ti bude motorka vždy brzdit duálně. Takže za mě zkus trénovat něco jako dělá Maty Landa(motogymkhana) začni jezdit na malé okruhy a jezdi a jezdi tím se zbavíš bloku a příště to třeba vyřešíš lépe... je to hlavně o pozici těla nejen o náklonu motorky, gumách a brzdách...(ikdyž všechny tyto faktory tam jsou) A tím nechci nic proti tobě ani nikomu namítat, chytračit, kecat, atd... Mě k tomuto stylu tréningu přivedla první nehoda, kdy jsem přemýšlel ano nezavinil jsem jí ale nešlo se nějak lépe zachovat... to mě posunulo nejdál...(a stále vidím jak velké rezervy mám a za rok se účastním kurzů a různých tréningů co jen peněženka a čas dovolí... držím palce a určitě to neřeš tím, že začneš jezdit pomalu a opatrně a málo... musíš jezdit odpovědně předvídat ale hlavně mát najeto natrénováno nesedět na motorce jak pytel... a motorce pomáhat né jí škodit... howk to jsem se zase rozepsal Jo možná poslední věc pokud se rozhodneš řešit styl a nechceš ze začátku investovat zkus kurzy Učme se přežít je to zadarmo a nějaké odpovědi si odneseš...

(reakce na) Proč jsem spadl

1.8.2019 v 14:33 | Nahoru | #2
JinT> Silnice není okruh. Na okruhu není problém brzdit až do hlubokého náklonu, na českých silnicích rozhodně doporučuju brzdit pouze před zatáčkou. Jo a taky důležitá zásada - kam nevidím, tam nevletím. Pokud se budou této zásady všichni držet, nebudou mít potřebu brzdit v zatáčkách.

(reakce na) Proč jsem spadl

1.8.2019 v 15:04 | Nahoru | #3
Kubikk> kdybys necetl jen prvni a posledni vetu, vsiml by sis ze o tom pise

JinT píše: T..v motoškole to ani jinak říci nemohou ale do zatáčky se samozřejmě brzdit může ale ta míra je složité odhadnout a znamená to jiný level ježdění než běžně jezdíme a asi ani na silnici to nepatří protože v Čechách se nám mění podmínky každou minutou... díry změny povrchů štěrky a nafta na běžném pořádku ...

Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Sundání nádrže bez vypuštění VFR 80... Honda VFR 800 Mike70 6 1.4.2024 v 21:27 Mike70
Zachrastění po vrknutí plynem - nap... [1, 2] Honda VFR 800, Honda VFR 800X Crossrunner Obo67 33 16.3.2024 v 17:31 Obo67
Převoz moto [1, 2] Honda VFR 800 Corlis 37 14.3.2024 v 11:17 Gahan37
Oživení VFR 800 rv 2000 Honda VFR 800 JARYN82 27 23.11.2023 v 22:54 JARYN82
VFR 800 - spojka skoro ON/OFF Honda VFR 800 Ferda22 2 4.10.2023 v 15:18 ja1


TOPlist