Téma: Proč jsem spadl
22.7.2019 v 15:21
Tak jsme dneska na kratke vyjizdce spadl a zajimalo by me proc...
Motorka VFR800 Fi, zadni guma tak ve 3/4 zivotnosti, predni skoro nova (jen asi 4roky stary DOT)
Ja zadny extra pilot ale ani ne novacek
Ostra prava zatacka do kopce (pred Suchym vrchem od Jablonneho, pred odbockou k Vavrovce kdo to zna), rychlost mala ..tipuju kolem 30kmh
Nalitl jsem trochu rychleji nez obvykle tak klopim, rikam si pohoda tak rychle nejedu..a najednou v naklonu motorka povolila a ja lehl....motka doklouzla do pulky cesty,ja ke kraji.
Ja jsme v cajku,jen me poboliva rameno, obleceni taky ok, ani to v podstate neni znat, motorka podreny pravy bok...

A ted proc se to stalo? Mala rychlost na tak velky naklon? Moc velky naklon? Nepodrzela guma? (dnes je teplo ale jel jsem jen par km)

Zadni gumu jsme mel sjetou az na par mm ke kraji uz z rumunska predloni, predni kraj zajety nemela, ted je takovy jemne oskrabany.

Omlouvam s eza roman a mozna blby dotaz ale fakt by me zajimalo co bylo spatne abych se toho vyvaroval a nezacal se bat. Zitra vyrazim se zenou smer Slovensko:) Sice se me snazila presvedcit at jedem radsi na tigrovi ale poedeem na VFR at se nezacnu moc bat, i kdyz z naklonu asi zacnu mit ted strach tak jako tak (akorat musi aspon opravit blinkr, skrabance se poresi pres zimu)


Naposledy editováno 22.07.2019 15:22:24
Předchozí
1 2 3 4 5
Následující

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč jsem spadl

29.7.2019 v 20:35 | Nahoru | #121
kubikk> tak na hezkou kulaťoučkou gumu se chodim koukat do garaže a sem nakrklej že na m7 už neni čemu dávat za uši tak tam stále drbu 5 do Aček hele ale jinak v té jeho rychlosti 30 km/h nemohl třeba usnout

(reakce na) Proč jsem spadl

30.7.2019 v 09:11 | Nahoru | #122
zatr> taky možnost, mikrospánek je sviňa

1 reakcí na tento příspěvek Proč jsem spadl

30.7.2019 v 15:41 | Nahoru | #123
Jak tady čtu, že přibrždění v náklonu zadní brzdou se motorka víc položí, tak bych řek, že se naopak staví a jen se s ní přetahují, naopak předkem lehce přibrzdit se motorka hezky pokládá....ale je to jen můj názor.

(reakce na) Proč jsem spadl

30.7.2019 v 16:26 | Nahoru | #124
Astráček> obecne kdyz pribrzdis ("nejak" snizis rychlost) motorka se vic polozi.. mensi rychlost=mensi setrvacna odstrediva sila=motorka pada vic na bok
ale kdyz pribrzdis predni tak se zaroven motorka tlaci pres to brzdici predni kolo ven ze zatacky ve snaze pokracovat primym smerem, a snazi se ti zavrit riditka smerem do zatacky (cimz navic vznika kontrarizeni atd..) pricinou toho narovnani pak neni to zpomaleni brzdenim ale to brzdeni samotne (v podstate kinematika)..

Proč jsem spadl

30.7.2019 v 17:26 | Nahoru | #125
Ještě může být duální systém brzd, kdy při brzdění zadní jde dost účinku i dopředu a efekt zadní tak vypadá, že rovná. Ale dělá to přední.

Pocit, že přední pokládá, je správný za předpokladu, že jde o jemné brzdění a efekt, který poslal kerut, vznikne na začátku tak malý, že není cítit. Dále pak motorka zatáčí díky snížení rychlosti.

Nebo to pilot prostě nepozná a zbytečně se s motorkou pere.

Naposledy editováno 30.07.2019 17:27:39

1 reakcí na tento příspěvek Proč jsem spadl

30.7.2019 v 17:46 | Nahoru | #126
Já mám odzkoušeno, že přední brzda v zatáčce dost napřimuje motorku, zadní spíš pokládá pokud jde kolo do smyku. Když v zatáčce zjistím že jsem moc rychlej, brzdím jen zadní. Tohle tu experti doporučovali už před XY lety a funguje to dodnes.

Proč jsem spadl

31.7.2019 v 00:19 | Nahoru | #127
Ve 2:38 o tom mluví.

1 reakcí na tento příspěvek Proč jsem spadl

31.7.2019 v 00:38 | Nahoru | #128
v 7:50 to vysvětluje

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč jsem spadl

31.7.2019 v 06:56 | Nahoru | #129
Astráček> Ty pořád věříš Pepíčkovi?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč jsem spadl

31.7.2019 v 11:05 | Nahoru | #130
Krejza> Věřím, teď jsem to zkoušel a s tou zadní brzdou se to narovnává víc. trochu s ním nesouhlasím s tím bržděním jen přední brzdou v krizovkách....mám teda ABS a na suchu za to vemu oběma a stojím na pár metrech a když jen předkem, tak jedu o něco dál.

Naposledy editováno 31.07.2019 11:27:42

(reakce na) Proč jsem spadl

31.7.2019 v 11:56 | Nahoru | #131
Astráček> Tak přemýšlej dál. Zadní fakt nerovná

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč jsem spadl

31.7.2019 v 12:11 | Nahoru | #132

dave-lister píše: Já mám odzkoušeno, že přední brzda v zatáčce dost napřimuje motorku, zadní spíš pokládá pokud jde kolo do smyku. Když v zatáčce zjistím že jsem moc rychlej, brzdím jen zadní. Tohle tu experti doporučovali už před XY lety a funguje to dodnes.



Pod to se můžu podepsat. Jen je potřeba říct,že není brzdit jako brzdit.V náklonu v zatáčce se prostě nedá hňápnout na zadek jak na rýč Je potřeba přibrzdit s velkým citem.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč jsem spadl

31.7.2019 v 12:19 | Nahoru | #133

dafikk píše: Pod to se můžu podepsat. Jen je potřeba říct,že není brzdit jako brzdit.V náklonu v zatáčce se prostě nedá hňápnout na zadek jak na rýč Je potřeba přibrzdit s velkým citem.



da ... jen obcas ty nasledky

(reakce na) Proč jsem spadl

31.7.2019 v 12:19 | Nahoru | #134
dafikk> Cit platí pro všechno. Na předek v náklonu taky nemůžeš hrábnout násilím. Stejně tak přehnat zatočení. Nebo nasrat maximum plynu co nejdříve.

(reakce na) Proč jsem spadl

31.7.2019 v 12:27 | Nahoru | #135
Veverčák> Dá se i hňápnout,ale jenom jednou

1 reakcí na tento příspěvek Proč jsem spadl

31.7.2019 v 18:45 | Nahoru | #136
No a co takhle tohle dilema př. vs. zd. v zatačce řešit před zatačkou než se zkopavá máša a pak nato nehrabat a jen pěkně tahat

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč jsem spadl

31.7.2019 v 23:13 | Nahoru | #137
zatr> 1. Bez brzdenia neporýchliš.
2. Keď eventuálny prúser zbadáš až po naklopení do zatáčky, budeš do konca života preklínať svoje rozhodnutie pred zatáčkou nevystúpiť a neotočiť motorku okolo stojanu?

Proč jsem spadl

31.7.2019 v 23:27 | Nahoru | #138
To jsou zajimavy teorie

(reakce na) Proč jsem spadl

1.8.2019 v 07:37 | Nahoru | #139
Metric> to byla recese na to brždění protože debata ktera brzda je jepší zaleží na situaci a né co mě rovná nebo nerovná jakož to nepojedeš jednu stejnou zatačku jednou stopou za mokra tak i za sucha nehledě sis odpověděl v 1a2 sám a to vlítnout do zatáčky jak prase a pak to řešit

2 reakcí na tento příspěvek Proč jsem spadl

1.8.2019 v 10:43 | Nahoru | #140
Tak jsem se po dlouhé době podíval na forum a je sranda jak tolik lidí umí jezdit na moto a každý jinak ... já bych napsal začni trénovat na parkovišti zkoušej si obrazy jezdi něco jako osmičky slalomy... tady to byla souhra nepříjemných náhod...a samozřejmě tvoje nevyježděnost nejsi schopen takto zpětně určit už jen proto... že při padu to s tebou zaklepalo... a paměť je fakt selektivní...

Nečti že nesmíš brzdit v zatáčce atd... to se říká aby se blázni nepozabíjeli při náletech do zatáček ... v motoškole to ani jinak říci nemohou ale do zatáčky se samozřejmě brzdit může ale ta míra je složité odhadnout a znamená to jiný level ježdění než běžně jezdíme a asi ani na silnici to nepatří protože v Čechách se nám mění podmínky každou minutou... díry změny povrchů štěrky a nafta na běžném pořádku... Takže vše je o náklonu a když brzdíš musíš tím víc pracovat s náklonem atd... to ale nebyl tvůj případ... V pomalé jízdě, při manipulaci s moto, při otáčení v utažené zatáčce pokud je potřeba naopak víc používej zadek... nauč se jak ti zabírá aby jsi nešel do smyku... když mají kontakt se silnicí obě kola použíj obě brzdy zastavíš dřív ovšem když nemáš ABS tak pozor lehké motorky se někdy staví na předek pak se zadní kolo ve vzduchu zastaví a při opětovném dotyku může smyknout... vše je potřeba otestovat vyzkoušet,... kdyby byla zadní brzda takové zlo už dávno je nemontují.. nečtěte mezi řádky a dělejte si vlastní názory... Jsou dokonce výrobci kde ti bude motorka vždy brzdit duálně. Takže za mě zkus trénovat něco jako dělá Maty Landa(motogymkhana) začni jezdit na malé okruhy a jezdi a jezdi tím se zbavíš bloku a příště to třeba vyřešíš lépe... je to hlavně o pozici těla nejen o náklonu motorky, gumách a brzdách...(ikdyž všechny tyto faktory tam jsou) A tím nechci nic proti tobě ani nikomu namítat, chytračit, kecat, atd... Mě k tomuto stylu tréningu přivedla první nehoda, kdy jsem přemýšlel ano nezavinil jsem jí ale nešlo se nějak lépe zachovat... to mě posunulo nejdál...(a stále vidím jak velké rezervy mám a za rok se účastním kurzů a různých tréningů co jen peněženka a čas dovolí... držím palce a určitě to neřeš tím, že začneš jezdit pomalu a opatrně a málo... musíš jezdit odpovědně předvídat ale hlavně mát najeto natrénováno nesedět na motorce jak pytel... a motorce pomáhat né jí škodit... howk to jsem se zase rozepsal Jo možná poslední věc pokud se rozhodneš řešit styl a nechceš ze začátku investovat zkus kurzy Učme se přežít je to zadarmo a nějaké odpovědi si odneseš...

(reakce na) Proč jsem spadl

1.8.2019 v 14:33 | Nahoru | #141
JinT> Silnice není okruh. Na okruhu není problém brzdit až do hlubokého náklonu, na českých silnicích rozhodně doporučuju brzdit pouze před zatáčkou. Jo a taky důležitá zásada - kam nevidím, tam nevletím. Pokud se budou této zásady všichni držet, nebudou mít potřebu brzdit v zatáčkách.

(reakce na) Proč jsem spadl

1.8.2019 v 15:04 | Nahoru | #142
Kubikk> kdybys necetl jen prvni a posledni vetu, vsiml by sis ze o tom pise

JinT píše: T..v motoškole to ani jinak říci nemohou ale do zatáčky se samozřejmě brzdit může ale ta míra je složité odhadnout a znamená to jiný level ježdění než běžně jezdíme a asi ani na silnici to nepatří protože v Čechách se nám mění podmínky každou minutou... díry změny povrchů štěrky a nafta na běžném pořádku ...

1 reakcí na tento příspěvek Proč jsem spadl

1.8.2019 v 20:31 | Nahoru | #143
Jj díky i tak to znamená že princip jizdy na motorce na okruhu i silnici je stejný ale nelze to nikoho učit za klávesnici spíš jsem chtěl upozornit ať nehledá chybu teoreticky to mu nepomůže stejně tak není cesta se začít bát ...a třeba malé uzavřené okruhy nebo tréning na parkovišti mu dá víc jistoty než půl roku ježdění a bloudění se strachem po silnici to že se ti stane že budeš muset ubrat z nějakého důvodu i v zatáčce se ti stát může a nemusí to znamenat pád ano ideální je brzdit před zatáčkou bohužel nežijeme v ideálním světě a je potřeba si uvedomit že správně zvládnutí motorky nemusí pri zmáčknutí brzdy znamenat pád ... Naopak špatně puštění brzdy těsně před zatáčkou může znamená při překlápění odlehčení předku a ztrát kontaktu v kombinaci se špatně nastaveným podvozkem ale to je teorie a to nemá smysl rozebírat stejně na to bude deset jiných názoru ... Kdo nechce brzdit v zatáčce nikdy nebude Vám držím palce kdo se do té situace dostanete radim se ne po... a pracovat plynule. Těm všem na které to teprve čeká říkám najděte si větší plochu zkuste si udělat oblouk a před jeho vrcholem si opatrně zmáčknete přední v dalším kole pak zadní brzdu uvidíte jak se motorka narovnává a co to pro vás znamená trochu zvysit náklon zlepšit pohled kam chcete jet ovolnit ruce a začít s motorkou pracovat tohle je test k nezaplacení ... Ještě lepší je mít někoho kdo Vám vyfotí natočí jak na moto sedíte případně Vám pořadí co zlepšit to je nejlepší cesta . Hlavně nevkladejte mi do úst že učím jezdit někoho rychle a bezhlavě. Všichni tu jezdíme podle pravidel boze chraň snad se tu nenajde nějaký blazen ... Prostě v plynulosti je cesta a když si jednou vyzkoušíte uzavřenou dráhu pochopíte jak daleko jsou limity a si třeba poradíte lépe když budete řešit problém jen to že věříte stroji na kterém jedete už pomůže .... Šťastnou cestu

Proč jsem spadl

1.8.2019 v 20:32 | Nahoru | #144
Píšu z mobilu tak omluvte když něco T9poplete nemám čas to opravovat

Naposledy editováno 01.08.2019 20:35:46

(reakce na) Proč jsem spadl

1.8.2019 v 23:26 | Nahoru | #145
JinT> Myslíš, že stačí 3-6 tisíc km ročně na parkovištích?

Proč jsem spadl

2.8.2019 v 11:18 | Nahoru | #146
Já si stejně myslím, že Wolferine usnul, zdálo se mu, že jede rychle, tak to naklopil ...

Proč jsem spadl

2.8.2019 v 20:29 | Nahoru | #147
Hoši chcete někomu poradit nebo si chcete honit ..ego prostě musíš moto dostat pod kůži uvědomte si že nejsou lidi co jezdí 10tis za rok a ani nájezd km neznamená že jsi dobrý jezdec odpoledne na parkovišti ti dá určitě víc než 1000km na silnici a kdyby jsi uměl dát 3000km na letišti tak věř že ta v gymkhane pobije nemá smysl se s vámi hádat podle mě tohle už autor dávno nečte

1 reakcí na tento příspěvek Proč jsem spadl

2.8.2019 v 22:35 | Nahoru | #148
Ahoj, z osobnich důvodů manželka nevyužije individuální kurz na motorku, 8.8.2019, kdybys měl zájem, rádi ho přenecháme za 4000,-.Je to motoskola lisy u Berouna. Máte někdo zájem? Kdyby ano, tak dám více info.

(reakce na) Proč jsem spadl

2.8.2019 v 22:54 | Nahoru | #149

Jerss píše: z osobnich důvodů manželka nevyužije



Mikovce kde mas zenu - je na malinach - ze tys ji zabil - je na malinach
Předchozí
1 2 3 4 5
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
VFR 800 FI - zimní radovánky a znov... Honda VFR 800 dtr 9 Včera v 10:13 V_i_c_i
VFR 800 VTEC - teplota chladící kap... Honda VFR 800 Stratocaster2 3 7.9.2019 v 20:58 Gapyra
Moto na dloooooouhé cesty [1 ... 4, 5] Honda VFR 800, Yamaha FZ6 Fazer, Honda XL 650V Trans... Rado_ 146 2.9.2019 v 20:18 manxt6
Honda VFR 800 varovná světla Honda VFR 800 Vajk 9 23.7.2019 v 11:25 Vajk
Nesvítí světla Honda VFR 800 Honda VFR 800 dalinv 8 11.7.2019 v 16:23 dokt

TOPlist