globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Utěsnění výfukových kolen ve válcích
18.7.2019 v 22:32
Dobrý večer,
nemáte někdo zkušenosti s utěsněním výfukových kolen ve válcích motoru?
Měl jsem komplet vyčištěné válce, mám nová kolena, nové korunkové matice a mezi tím nové těsnění (takový ten kovový kroužek, v průřezu je myslím kruhový nebo oválný. Spoj jsem několikrát přetáhl vždy po jízdě, kdy se spoj mírně uvolnil. Doufal jsem, že si to po čase sedne a bude to ok. Zatím to ale úplně nětěsní, pořád se spoje prská nespálený olej z benzínu, který mi lítá na víka motoru a trochu i na boty. Na pravém koleni to prská víc, na levém míň. Tenkrát to přece musely ( v 80.letech ) nějak řešit, ať mi nikdo netvrdí, že to je normální. Hlavně tam nechci cpát nějaké pasty, které to zalepí a už to nepůjde rozebrat.
Je nějaké rozumné řešení ?

Naposledy editováno 19.07.2019 18:26:06

Utěsnění výfukových kolen ve válcích

19.7.2019 v 07:56 | Nahoru | #1
Vidim ze nejsem sam s timto problemem. Ja ti sisce neporadím, ale budu sledovat, jestli na to ma nekdo recept. Ja uz ze zoufalstvivzkousel i dve tesneni na sebe, dotazeny je to jako prase a porad prska olej ven...

Utěsnění výfukových kolen ve válcích

19.7.2019 v 08:05 | Nahoru | #2
Mně kdysi pomohlo přidat k originál těsnění silikon pro motory, dotáhnout to na krev a pak nechat zaschnout ten silikon

Utěsnění výfukových kolen ve válcích

19.7.2019 v 08:42 | Nahoru | #3
Nová kolena ....Turek nebo kdo to dělal asi netrefil úhly. Kamnářská šňůra by měla fungovat.

Utěsnění výfukových kolen ve válcích

19.7.2019 v 08:49 | Nahoru | #4
Kdysi jsem tento motocykl měl a stejnou situaci řešil. Pokud si dobře vzpomínám, tak řešení bylo: vzít azbestovou šňůru (např. podobnou mám u kotle ústředního topení utěsněná dvířka) o průměru cca 15 mm. Je to vlastně takové "lano" spletené s tenčích pramínků. Ze šňůry jsem uřízl cca 30 cm. Lano jsem rozpletl na jednotlivé "základní" provázky (průměr cca 2 - 3 mm). Tento azbestový "provázek" jsem omotal kolem výfukového kolena a opatrně namačkal do mezery mezi kolenem a válcem (nasazené těsnění, nasazené koleno ve válci, a potom provázek). Následně dotáhnout maticí. Nesmí se tam provázku dát příliš moc, aby matice nedržela na jednom závitu. Pokud si dobře vzpomínám, tak do drželo a už to neprskalo.

Naposledy editováno 19.07.2019 10:15:55

1 reakcí na tento příspěvek Utěsnění výfukových kolen ve válcích

19.7.2019 v 09:41 | Nahoru | #5
350 má výfuk z hlavy?

Utěsnění výfukových kolen ve válcích

19.7.2019 v 17:49 | Nahoru | #6
Rockviper -
Ako píšu chalani vyššie, azbestová šnúra, rovnako sme tesnili aj spoj koleno-výfuk.

(reakce na) Utěsnění výfukových kolen ve válcích

19.7.2019 v 18:30 | Nahoru | #7
rockviper>
Dobrý postřeh,
už jsem to přepsal. Takhle to dopadne, když přijdu utahanej z práce, dám si pivo a večer jdu psát dotaz na fórum. Hlavně, že jsme všichni pochopili o co se jedná...

Utěsnění výfukových kolen ve válcích

20.7.2019 v 07:46 | Nahoru | #8
Bože zase tam někdo mastí ty silikony, samozřejmě kamnářská šňůra, která už bude asi bez azbestu.

1 reakcí na tento příspěvek Utěsnění výfukových kolen ve válcích

20.7.2019 v 13:33 | Nahoru | #9
On ten prapůvodní problém je částečně i v dnešních replikových těsněních.

Před asi deseti rokama jsem podobný problém řešil a koupil repliková těsnění z pozinkovaného plechu. Ať jsem dělal co jsem dělal, musela k tomu přijít ještě azbestová šňůra, jak píší kolegové. Pak jsem náhodou na burze koupil s dalšíma dílama na 634 několik originálních těsnění z poměděného plechu a ejhle, oni jsou oproti replikám většího průřezu. Při další demnotáži jsem dal právě tyto originály a od té doby je klid po pěšině.

Jelikož jsem poté dělal těhle motorek více, vytvořil jsem zároveň dvě technologie, jak tomuto vypomoci. První technologie byla kalibrace konce výfukového kolena na lisu ve vyrobeném příslušném přípravku, který zajistitl dobrou funkci i s tenčími replikovými těsněními, ale později jsem od tohoto ustoupil, protože to bylo velmi riskantní k nekvalitně udělanému socialistickému chromu. Druhá technologie tedy byla taková, že jsem původní "spláclé" těsnění na soustruhu kovotlačitelskou metodou "naválcoval do výšky", čímž jsem zpět dostal těsnění v původních rozměrech nového. Vzhledem k tomu, že těsnění je plechové s výplní a koroze mu snad ani nehrozí, dá se takto zrecyklovat prakticky každé nenapadené nějakým kutilem nebo nepředvídatelnýma podmínkama (i vícekrát, protože přetvoření není tak veliké).

Howgh!

P. S.: U motorů J634 je třeba ještě dávat pozor na stav závitu ve válci a na matici. Občas při demontáži bývá koncová část závitu u výběhu ve válci i na matici zakarbonovaná a je problém pak kolena utáhnout, kor s tenčím replikovým těsněním. Proto při každé demontáži tohoto vždy pečlivě pročistím oba závity a zkontroluji, jestli jde matice kolena dostatečně zašroubovat do válce. Jednou jsem byl i nucen upravovat závit na matici zkrácením na soustruhu a tím prodloužit to osazení (cca 1 mm), protože válec byl vyroben s příliš mělkým závitem nebo příliš hlubokým zahloubením.

(reakce na) Utěsnění výfukových kolen ve válcích

22.7.2019 v 22:48 | Nahoru | #10
Sofía>
To je přesně ono, - někdo nechá někde naflákat nějaký replikový těsnění, který netěsní a pak se nadává na vše od motorky po komunisty, ale že tam patří
úplně něco jiného nikdo neřeší.
Nejlepší by bylo sehnat někde to originální těsnění, ale to je asi sci-fi, nebo ne?

Utěsnění výfukových kolen ve válcích

23.7.2019 v 10:10 | Nahoru | #11
Nemělo by byt.
Prodávajů se měděné kroužky různých průměrů, vypadá to jak O-kroužek, ale je to plechové a vevnitř to má dušu (= výplň).
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Sidecar Velorex [1, 2] Jawa 350/634, Velorex 562, Velorex 563, Velorex 565,... Krautkopf 46 21.3.2024 v 13:26 TomasNBK
Jawa 350/634-7 a karburátor Z 640 Jawa 350/634 panelák 8 14.3.2024 v 19:26 Pabol
pretočenie valcov na jawa 350 /632 ... Jawa 350/634, Jawa 350/632 sadimil 12 24.10.2023 v 11:03 kokoška.
Kterým směrem se otáčí náhon tachom... Jawa 350/634 YettiBob 18 7.8.2023 v 10:23 kokoška.
Kryt řetězu Jawa 350/634, ČZ 350/472 honzaza 3 2.8.2023 v 12:08 Zdenalbenal


TOPlist