nemáte někdo zkušenosti s utěsněním výfukových kolen ve válcích motoru?
Měl jsem komplet vyčištěné válce, mám nová kolena, nové korunkové matice a mezi tím nové těsnění (takový ten kovový kroužek, v průřezu je myslím kruhový nebo oválný. Spoj jsem několikrát přetáhl vždy po jízdě, kdy se spoj mírně uvolnil. Doufal jsem, že si to po čase sedne a bude to ok. Zatím to ale úplně nětěsní, pořád se spoje prská nespálený olej z benzínu, který mi lítá na víka motoru a trochu i na boty. Na pravém koleni to prská víc, na levém míň. Tenkrát to přece musely ( v 80.letech ) nějak řešit, ať mi nikdo netvrdí, že to je normální. Hlavně tam nechci cpát nějaké pasty, které to zalepí a už to nepůjde rozebrat.
Je nějaké rozumné řešení ?
Naposledy editováno 19.07.2019 18:26:06
Naposledy editováno 19.07.2019 10:15:55
1 reakcí na tento příspěvek Utěsnění výfukových kolen ve válcích
1 reakcí na tento příspěvek Utěsnění výfukových kolen ve válcích
Před asi deseti rokama jsem podobný problém řešil a koupil repliková těsnění z pozinkovaného plechu. Ať jsem dělal co jsem dělal, musela k tomu přijít ještě azbestová šňůra, jak píší kolegové. Pak jsem náhodou na burze koupil s dalšíma dílama na 634 několik originálních těsnění z poměděného plechu a ejhle, oni jsou oproti replikám většího průřezu. Při další demnotáži jsem dal právě tyto originály a od té doby je klid po pěšině.
Jelikož jsem poté dělal těhle motorek více, vytvořil jsem zároveň dvě technologie, jak tomuto vypomoci. První technologie byla kalibrace konce výfukového kolena na lisu ve vyrobeném příslušném přípravku, který zajistitl dobrou funkci i s tenčími replikovými těsněními, ale později jsem od tohoto ustoupil, protože to bylo velmi riskantní k nekvalitně udělanému socialistickému chromu. Druhá technologie tedy byla taková, že jsem původní "spláclé" těsnění na soustruhu kovotlačitelskou metodou "naválcoval do výšky", čímž jsem zpět dostal těsnění v původních rozměrech nového. Vzhledem k tomu, že těsnění je plechové s výplní a koroze mu snad ani nehrozí, dá se takto zrecyklovat prakticky každé nenapadené nějakým kutilem nebo nepředvídatelnýma podmínkama (i vícekrát, protože přetvoření není tak veliké).
Howgh!
P. S.: U motorů J634 je třeba ještě dávat pozor na stav závitu ve válci a na matici. Občas při demontáži bývá koncová část závitu u výběhu ve válci i na matici zakarbonovaná a je problém pak kolena utáhnout, kor s tenčím replikovým těsněním. Proto při každé demontáži tohoto vždy pečlivě pročistím oba závity a zkontroluji, jestli jde matice kolena dostatečně zašroubovat do válce. Jednou jsem byl i nucen upravovat závit na matici zkrácením na soustruhu a tím prodloužit to osazení (cca 1 mm), protože válec byl vyroben s příliš mělkým závitem nebo příliš hlubokým zahloubením.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Sidecar Velorex [1, 2] Jawa 350/634, Velorex 562, Velorex 563, Velorex 565,... | Krautkopf | 46 | 21.3.2024 v 13:26 TomasNBK |
Jawa 350/634-7 a karburátor Z 640 Jawa 350/634 | panelák | 8 | 14.3.2024 v 19:26 Pabol |
pretočenie valcov na jawa 350 /632 ... Jawa 350/634, Jawa 350/632 | sadimil | 12 | 24.10.2023 v 11:03 kokoška. |
Kterým směrem se otáčí náhon tachom... Jawa 350/634 | YettiBob | 18 | 7.8.2023 v 10:23 kokoška. |
Kryt řetězu Jawa 350/634, ČZ 350/472 | honzaza | 3 | 2.8.2023 v 12:08 Zdenalbenal |