bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: 2T olej do motorky vs skůtru
Ahoj, jelikož mi na tuhle otázku nikdo nedokázal kloudně odpovědět a nikde jsem to nenašel, chtěl bych se zeptat Vás.
Jaký je rozdíl mezi olejem do motorky a do skůtru? Třeba durablend a durablend scooter? Co se stane, když takový olej naliju třeba do fichtla?

Naposledy editováno 18.07.2019 20:30:39

1 reakcí na tento příspěvek 2T olej do motorky vs skůtru

18.7.2019 v 19:11 | Nahoru | #1
Čau, niekedy sa stane, že po naliatí kvalitného oleju zadreš. Je to preto, že ten kvalitný olej rozpustí úsady a môže sa dostať do ložiska.kúsok karbónu, tiež sa stane, keď to niekto urobí oppačne, napr do Husqvarny WXE 260 niekto nalial M2T a bolo po kľuke, ložisko zadrel a následne kúsky ložiska zničili valec s piestom. Čiže po GO, alebo po vyčistení, repase motoru tam daj čo chceš, ale potom to nemeň a pokračuj. tiež po kúpe tam lej to čo predošlý majiteľ, asi tak, držím palce.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 2T olej do motorky vs skůtru

18.7.2019 v 19:17 | Nahoru | #2
krokoš> Ahoj, motor mám po generálce, výbrusu, je kompletně odkarbonovaný, nejdřív jsem lil mogul ts, jak mi došel tak agip scooter 2t. Teď ale motor výrazně víc topí.

Naposledy editováno 18.07.2019 19:17:22

(reakce na) 2T olej do motorky vs skůtru

18.7.2019 v 20:42 | Nahoru | #3
Váša04>
Rozdiel medzi takými 2T olejmi ako "výrobca motor oil" a "výrobca motor oil pro scooter" a podobne je tak maximálne minimálny
Fichtel ho spáli jedna radosť.
ALE POZOR!!!!
Možné zadretie nie je od rozpúšťania starého karbónu, ale od predriedenia samotného oleja.
Už sa to tu rozoberalo, moderné oleje, okrem iného "scooter" verzie sú dosť vo veľkej miere predriedené.
Majú to v popise na webe alebo na zadnej strane obalu.
Znamená to, že liter oleja nie je liter, len napr. 0,85 liter zbytok riediaca zložka: benzin, nafta, petrolej, volačo.
Nový majiteľ v snahe dať starej Jawe-CZ to najlepšie tam naleje taký olej.
Lenže si neuvedomuje, že aj pomer ide hore namiesto 1:40 tam dá tým pádom okolo 1:47
Motor je potom menej mazaný, PREHRIEVA SA, a áno môže sa aj zadreť.
Takže môžeš taký olej naliať do fichtla, len musíš dať trocha viac ako z obyčajného M2T
Zdar!

Naposledy editováno 18.07.2019 20:44:58

1 reakcí na tento příspěvek 2T olej do motorky vs skůtru

19.7.2019 v 09:44 | Nahoru | #4
Vybiras podle toho jak je udelany (minerlani, polosyntetika, syntetika), podle specifikaci/norem co vyzaduje tvoje motorka. Velka cast tech syntetickych je urcena pro moderni vysokootackove dvoutatky coz Jawa urcite neni Taky potrebujes vedet jestli je to vubec olej do mixu, protoze nektere jsou jak pro olejove cerpadla, tak mixy, nektere jen pro mixy a jak uz tady jini zminili nektere uz jsou i predredene a to je treba dat taky pozor.

Obecne velka spokojenost i do starych dvoutaktu je s Motul 710 plnou syntentikou nebo Motul 510 polosyntetikou, je i levnejsi. Mam neco podobneho Eni i-Ride Scooter 2T (nebo City to bylo po staru), je to levnejsi nez Motul 510, fakt to vubec nekouri a zadne problemy se zanasenim a chodem motoru na Gilere.

Rozdil mezi olejem pro motorky a skutry je spise vice na obalu. Popisuje se to tim,ze je to jinak vyrobeno, ze na motorce jezdis spise delsi trasy a na skutru naopak kratsi trasy po meste s plynem stylem on/off, ale u 2T se ten olej stejne spaluje, takze je mnohem dulezitejsi to at tam je vubec nejaky nez vubec zadny (cestovala s 2T tam liji na cestach to co jim prijde pod ruku casto).

Takze doporucil bych se zamerit na nejakou polosyntetiku co se ti dobre shani v okoli ala Motul 510, ten Eni i-Ride Scooter 2T, Shell Advance VSX nebo podobne, vyzkousel a kdyz to nebude nejak dymit, pojede v pohode, tak u toho klidne i zustan.

2T oleje a skútry - taky pekny zaklad

A jinak amici a anglani treba do starych Vesp davaji AMS oil

2T olej do motorky vs skůtru

19.7.2019 v 11:03 | Nahoru | #5
Podobná otázka je např. v chladících kapalinách do auta versus do motorky. Další jsem nedávno viděl "speciální" brzdovou kapalinu do aut s ESP, já mám auto s ESP z roku 2001 jaká se tam lila tenkrát? To se divím, že to ESP vůbec funguje, když tam není ta "správná" kapalina.

(reakce na) 2T olej do motorky vs skůtru

19.7.2019 v 14:17 | Nahoru | #6

puffybodie píše: Vybiras podle toho jak je udelany (minerlani, polosyntetika, syntetika), podle specifikaci/norem co vyzaduje tvoje motorka. Velka cast tech syntetickych je urcena pro moderni vysokootackove dvoutatky coz Jawa urcite neni Taky potrebujes vedet jestli je to vubec olej do mixu, protoze nektere jsou jak pro olejove cerpadla, tak mixy, nektere jen pro mixy a jak uz tady jini zminili nektere uz jsou i predredene a to je treba dat taky pozor.

Obecne velka spokojenost i do starych dvoutaktu je s Motul 710 plnou syntentikou nebo Motul 510 polosyntetikou, je i levnejsi. Mam neco podobneho Eni i-Ride Scooter 2T (nebo City to bylo po staru), je to levnejsi nez Motul 510, fakt to vubec nekouri a zadne problemy se zanasenim a chodem motoru na Gilere.

Rozdil mezi olejem pro motorky a skutry je spise vice na obalu. Popisuje se to tim,ze je to jinak vyrobeno, ze na motorce jezdis spise delsi trasy a na skutru naopak kratsi trasy po meste s plynem stylem on/off, ale u 2T se ten olej stejne spaluje, takze je mnohem dulezitejsi to at tam je vubec nejaky nez vubec zadny (cestovala s 2T tam liji na cestach to co jim prijde pod ruku casto).

Takze doporucil bych se zamerit na nejakou polosyntetiku co se ti dobre shani v okoli ala Motul 510, ten Eni i-Ride Scooter 2T, Shell Advance VSX nebo podobne, vyzkousel a kdyz to nebude nejak dymit, pojede v pohode, tak u toho klidne i zustan.

2T oleje a skútry - taky pekny zaklad

A jinak amici a anglani treba do starych Vesp davaji AMS oil



Jo, mám ten agip scooter 2t, vybral jsem si ho protože ve srovnání třeba s TSF měl o hodně větší viskozitu při 100 stupních (8,6 vs 11,8) a byl levnej.
Jen mě přišlo divný, že když je to skoro stejnej olejovej film jako TS, že to tak topí.

1 reakcí na tento příspěvek 2T olej do motorky vs skůtru

19.7.2019 v 16:43 | Nahoru | #7
To by si musel jedine fakt do nejakych zavodnich ala Motul 800 a podobne. Tam je index pri 100 stupnich 15,5. Millers zavodni od FIA ma 13.

Jenze je to divne u pincka. Je uz to zajeto po vybrusu? Si vem, ze lidi na tom jedou k mori pres Alpy, nalozeni a lejou do toho nejake M2T. To bude problem jinde spise.

Otacky na Gilere mam tak okolo 7000 kdyz jedu na plno (rovinka a mirnejsi kopce 70km/hod realnych, do velkych kopcu 50). Je fakt, ze do hodne prudkych a dlouhych stoupani nekde na nejakou horu v lete kdyz zapomenu otevrit ventilaci od chladice na nohy, tak to se pak moc hreje motor, ale tak to je i tim, ze uz to bude chtit vymenit chladici kapalinu ted po sezone a taky na tom skutru je ten motor na miste kde na to zrovna moc nefouka no.

Naposledy editováno 19.07.2019 16:46:55

(reakce na) 2T olej do motorky vs skůtru

19.7.2019 v 19:37 | Nahoru | #8

puffybodie píše: To by si musel jedine fakt do nejakych zavodnich ala Motul 800 a podobne. Tam je index pri 100 stupnich 15,5. Millers zavodni od FIA ma 13.

Jenze je to divne u pincka. Je uz to zajeto po vybrusu? Si vem, ze lidi na tom jedou k mori pres Alpy, nalozeni a lejou do toho nejake M2T. To bude problem jinde spise.

Otacky na Gilere mam tak okolo 7000 kdyz jedu na plno (rovinka a mirnejsi kopce 70km/hod realnych, do velkych kopcu 50). Je fakt, ze do hodne prudkych a dlouhych stoupani nekde na nejakou horu v lete kdyz zapomenu otevrit ventilaci od chladice na nohy, tak to se pak moc hreje motor, ale tak to je i tim, ze uz to bude chtit vymenit chladici kapalinu ted po sezone a taky na tom skutru je ten motor na miste kde na to zrovna moc nefouka no.



Nebo neředěnej minerál
Motůrek má 3500 km od výbrusu, topí to jen na tento olej , na všechny ostatní včetně řídký plný syntetiky to topí o hodně míň. Jezdím v max. 20 stupních, jezdím pořád stejně. Holt to asi míň maže no .

2T olej do motorky vs skůtru

20.7.2019 v 12:13 | Nahoru | #9
Lej do fichtla Mogul 2t...motor je po nem docela cistounkej.
Je levnej, ceskej a ve specifikaci presne pro tydle stroje..

Nejaky super oleje jsou tomhle pripade zcela kontraproduktivni..

Naposledy editováno 20.07.2019 12:14:38

2T olej do motorky vs skůtru

21.7.2019 v 00:02 | Nahoru | #10
Motor sa môže hriať aj preto, že je ešte v žábehu a ešte "drie". Osobne do Jawy lejem M2T 1:30 a pridávam VIF aditiv. Menej dymí, aditívum uvolľňuje obstojne karbon.
Experimentoval som s rôznymi olejmi a moja skúsenosť je nasledovná:
čím vydumanejší olej, tým horšie. Ojničné púzdra by o tom hovorili svoje. Moderné oleje sú riedšie, ako spomínajú vyššie, nevedia tak dobre mazať plochu púzdra a pridiera sa.
(film sa stráca)
Koniec koncov, ak dáš pomer 1:35 a "riedší" trpí tým motor, hoc ho dávaš od GO. Aj super-duper olej pre hyper moderné motory na riedenie 1:50-100 Jawu neumažú, kým ho nedáš veľa.
Ak ho dáš veľa, začne dymiť a zasiera motor...

Pokiaľ budeš liať "šajsmateriál", tiež motoru dobre neurobíš...
Holt, tá Jawa je robená na M2T.
Odkedy eurohujeri posúložili do benálu a eurosajuz začal rvať biozložku do palív, tak sa zmes eurobenálu s M2T vie zdrcnúť, ako mlieko. Vyzráža sa biohnoj s M2T a zalepí to šupátko, ihlu, trysku, ložiská...

VIF akosi pomáha ten proces spomaliť a čiastočne eliminovať. Konzervuje benzín (dočasu a nie úplne). Ale dá sa na to už jazdiť, zároveň VIF-ko čistí motor od karbónu.

Teda moja skromná úvaha je taká- čo tak skúsiť M2T 1:30 a VIF 1:1000. Mne to funguje celkom dobre
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jak poznat kdy byl vyroben pionýr p... [1, 2] Jawa 50/21 Pionýr macgiver66 37 Dnes v 21:42 Deadman
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 9 Dnes v 21:06 rg250
Jawablázni [1 ... 3868, 3869] Jawa 250/559, Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kýv... Kafi 116053 Dnes v 20:19 Béďa17
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 5 Dnes v 07:51 cmiral
Veterán - výběr [1, 2] ČZ 125/473, Jawa 250/590, BMW R 35 SombreroMickey 38 Včera v 13:04 Mario1504


TOPlist