bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Ducati Monster 620 - sytič, otáčky, volnoběh, teplota, benzín
17.7.2019 v 22:25
Ahoj, pořídil jsem Monstra 620 (2005) v relativně slušném stavu, ale vracím se do sedla po dlouhé době a hlavně nemám zkušenost s tímto motorem a přestože jsem tu procházel fórum skrze různá hesla, tak se mi nepodařilo najít ani tu ani v manuálu odpověď na pár otázek. Můžete mi prosím poradit? Můj hlavní "problém" totiž vychází z toho, že nepoznám co je normální projev desmo motoru (navíc s výfuky termignoni) a co už je "kuckání" )

1. páčka sytiče na řídítkách by se měla zapnout před startováním a podržet až do ohřátí, ale já nemám v tomto letním počasí problém prakticky nastartovat a během mžiku se otáčky drží relativně konstantně ... takže do jaké teploty oleje necháváte sytič zapnutý naplno, respektive odkdy ubíráte ? ať netrápím motor...

2. jaké otáčky by měl mít Monster na volnoběh? 1000?

3. jaké otáčky jsou za jízdy optimální, aby motor nebyl podtočený? rozumněl jsem od 4000 ot., ale já to s těmi otevřenými výfuky opravdu těžko vnímám jestli je to ok, když to stále bublá a stále klepe, pásmo 3000-4000 je špatně? kochací jízda...

4. při sjezdech chvíli jemně přidávat bez spojky a pak pustit plyn, aby byla cítit síla motoru, to mě baví, ale ku*ví to motor nebo ne? a dusit ve sjezdu monstra se zařazeným kvaltem na 3000 ot taky špatně?

5. s tím souvisí i spojkování - baví mě (z auta) hrát si se spojkou, ale už nevím, jak to mají tyto spojky rády... je pro spojku a motor lepší zařadit kvalt a zbytek řešit plynem nebo je pro ně lepší častěji jemně spojkovat ? typicky třeba ve městě a zatáčkách...

6. jak se do háje u Monstra pozná kolik má benzínu v nádrži?? proč tam nemůže být nějaký ukazatel, to to všichni odhadujete? kontrolka svítí až už zbývají 3 litry, to není moc... navíc kontrolka asi blbne... je na to nějaký fígl???

7. doporučujete na malého Monstra nějakou vychytávku, kterou je dobré spojit s velkým servisem? budu dělat klasiku oleje, filtry, řemeny, ventily, svíčky... vyplatí se něco udělat jinak?

Děkuji!!!

1 reakcí na tento příspěvek Ducati Monster 620 - sytič, otáčky, volnoběh, teplota, benzí...

19.7.2019 v 20:52 | Nahoru | #1
Koupils 14 let jetou motorku, neřeš blbosti. Stáhni si manuál. Zbytečné držení spojky nemá rádo ani auto.

1 reakcí na tento příspěvek Ducati Monster 620 - sytič, otáčky, volnoběh, teplota, benzí...

20.7.2019 v 22:37 | Nahoru | #2
Kdes to četl že má být sytič do ohřátí motoru? Obecně se motor zahřívá plynulou jízdou. Sturtuju se sytičem, za chvíli otáčky vyletí, stáhnu sytič cca na půlku, obleču se, sytič vypnu, odjíždím. Maximálně když je zima nebo jsem dlouho nejel na prvních světlech hned za barákem trochu držím plyn protože to jinak zdechne, pak už OK.

Mám pocit, že můj Monster na 3000 otáček trochu cuká, kochací jízdu držím cca mezi 4-5 tis. otáčkama, ale klidně si najdi spektrum co vyhovuje tobě a tvojí motorce.

Proč si chceš na motorce hrát se spojkou když máš velké použitelné spektrum otáček?

Fígl na benzín je denní počítadlo kilometrů. Natankuju, vynuluju, cca po 200 km zas tankuju, stejně si potřebuju protáhnout nohy.

Udělej "klasickej" velkej servis, vychytávky si nech až budeš mít něco najeto a sám budeš vědět co je třeba.

(reakce na) Ducati Monster 620 - sytič, otáčky, volnoběh, teplota, benzí...

20.7.2019 v 22:38 | Nahoru | #3
Pedl> Díky za radu, ale nejsou to blbosti, když ani v manuálu ani tady prostě nevidím nikde info jak dlouho držet sytič a kdy je ten motor už dostatečně zahřátej. Jestli stačí v létě max. na 5-10sek. sytič max. do půlky a hned vypnout, ikdyž svítí nízká teplota oleje, nebo čekat alespoň do těch 50 °C ... Stejně tak mi chybí nějaká vychytávka, jak líp sledovat hladinu benzínu než jen čučet do nádrže ...

(reakce na) Ducati Monster 620 - sytič, otáčky, volnoběh, teplota, benzí...

20.7.2019 v 22:59 | Nahoru | #4
panTerek> hele, to je dobrej nápad s tím počítadlem kiláků, to už tak snadno nepřehlídnu )

s tím sytičem je mi to od začátku divný, ale předchozí majitel mi to tak předával a já nezkušený s desmomotorem jsem řekl O.K., ale právěže mi to vrtá hlavou, proč to tak "roztápět" ... jestli je to zbytečný, pak je mi líto toho motoru, že mu dával takovýho čouda...

spektrum otáček je velký, ale neumím si zvyknout na to škubání plynu ikdyž se snažím superjemně, v kombinaci s uřvanejma výfukama prostě hledám trochu "sametu" do jízdního projevu... takže ještě jinak - totál začátečnicky ála autoškola - když mám u monstra roztočeno cca jen 3000 otáček z kopce (brzdím motorem) a chci se zase rozjet, tak motor trpí když prostě jen přidám plyn nebo ta "surová" reakce motoru je prostě vlastnost? samozřejmě příjemnější je vytočit, spojka, plyn, ale jde to při tak nízkých otáčkách jen přidáním plynu nebo je to trápeníčko?

jinak ty vychytávky jsem myslel jinak - jestli je výrazně lepší použít nějakej konkrétní filtr nebo svíčku apod., když už ten servis udělám, jestli se za něco vyplatí připlatit....

Ducati Monster 620 - sytič, otáčky, volnoběh, teplota, benzí...

21.7.2019 v 21:26 | Nahoru | #5
Sytičem motoru čouda nedáváš, jen máš furt trošku "přidanej plyn", takže to furt lehce táhne a na neutrál zbytečně řve. Používám sytič jak už jsem psal výš, když po delší jízdě jen na chvíli někde zastavím (tankování, svačina) tak klidně startuju bez cucáku, ale vyzkoušej si sám. On vlastně sytič nedělá nic jinýho než že přitáhne lanko plynu. Na pravé straně motorky pod nádrží je to vidět.

Obecně - pokud chceš samet, kup si čtyřvál japonce. Monster je surovější, hlavně za studena a podtočenej. Mýmu Monsteru se 3tis. otáček už moc nelíbí, z kopce či po rovině se to dá, nelibost dává z těchto otáček při akceleraci do kopce. Jak už jsem psal, já ho při kochačce držím cca mezi 4-5 tis. Neni to Fabie HTP, s tím se na 2,5 tis. otáček nejezdí. Ale jezdi a zkoušej, bude to přínosnější než rady tady na fóru.

Když tam nenacpeš úplně noname levnou čínu, tak tak rozdíl v obyčejných a "hi-tech" svících, filtrech apod. nepoznáš. Vyloženě si za něco připlácet nemá cenu. Hlavně to dej na servis někomu kdo italky dělá, např. do Officiny Riantini, jezdím tam už roky a za mě spokojenost.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Nefunkční blinkry ducati monster 62... Ducati Monster 620 Jakub6390 4 3.11.2023 v 09:12 Jakub6390
Oprava nádrže Ducati Monster 620 Jura.Olc 10 11.7.2023 v 10:07 Jura.Olc
Monster 620 2004 - indikator zaraze... Ducati Monster 620 Danek_kwak 3 13.3.2023 v 13:24 Danek_kwak
Suché mazání řetězu [1, 2] Ducati Monster 620 BigMonster 59 3.3.2023 v 23:58 Julip2
Jaky starter pro Ducati Monster M620 Ducati Monster 620 BigMonster 8 3.5.2022 v 13:45 honzabiker


TOPlist