bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Honda Africa vyteklé tlumiče
Přátelé před několika dny jsme se vrátili z Kavkazu, kde jsme si užili super poježdění. Musím se s vámi ale podělit o situaci, která mě velmi zklamala. Jeli jsme ve složení 3x Honda Afrika (2017) 2x Triumph Tiger 800XC a jedna Yamaha XT 660 z Tenere.
A zkráceně dvěma ze tří Afrik vytekly tlumiče. Z ničeho nic, nerosily prostě hned vytekly. Obě Afriky byly servisovány u dealera v Brně. Jedna má najeto 16 tisíc kilometrů a je ještě v záruce, druhá má 20 tisíc km a měsíc už v záruce není. Dnes se dealer v Brně vyjádřil tak, že mi to sice opraví ale protože už je měsíc po záruce tak na záruku to nejde. (děkuji) Přidal i to, že stejný problém mají nové modely Afriky a že i "oprava" nezaručí, že se to v budoucnu nestane znovu.
Proto Vás tímto varuji a uvádím, tak jak to je. Znám další majitele Afrik a všichni to dřív nebo později řešili. Triumphy ve skupině mají najeto 50 a 70 tisíc, jeli stejné cesty co my a tlumiče bez problémů.

Tímto u mě jako majitele Afrika celkem spadla. Ano z Kavkazu jsem dojel ale bylo to krušných 5 tisíc kilometrů, při kterých vám olej z vidlic teče přímo do brzd na destičky a kotouč. Jak to brzdilo si asi dokážete představit. Také se mi velice líbí postoj autorizovaného servisu Honda Brno. Chápu, že tlumiče nejsou věčné ale 16 a 20 tisíc by snad měli při jednoduché péči dát.

Více viz video a rovněž přidám video z dronu, Kavkaz stojí za návštěvu!




1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda Africa vyteklé tlumiče

26.7.2019 v 22:42 | Nahoru | #1

ramlik píše: ...nějak tomu nerozumím.
V kole je přece distanční trubka-rozpěrka mezi ložisky a z venku distanční podložky. Celé se to k sobě dotahuje osou na cca 90Nm. Šroub dole, na protilehlé vidli s maticí, dotahuje pouze osu proti povolení. Nelze tedy stáhnout vidle k sobě více, či méně! Nebo se mýlím?



Kdyz osu zasunes do vidlice a na tom konce kde ma byt v patce volne - tzn na druhe nez je matice - kdyz nejde dost volne (treba dily tomu ze ma na konci rozkleplou hranu jak ji nekdo do vidli mlátí kladivem tak pri utazeni matice stáhne spodky vidli k sobe. Kdyz nasledne nekdo utahne sverne srouby na patkach tak je vidlice zkrizena. Tzn je potreba udržovat osu tak aby na te jedne strane sla do vidlic zlehka a neutahovat na tw strane sverne srouby na patkach, zjoupnout se - tim se osa ústavi aby byly spodni nohy rovnoběžné a pak dotahnes srouby...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda Africa vyteklé tlumiče

26.7.2019 v 22:46 | Nahoru | #2
assassin> jistě, tomu rozumím. Ale to není normální stav, to už někdo zkurvil kladivem. A v takovém případě bývá problémů většinou už víc....
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Rada při výběru cestovního endura [1, 2] Suzuki DL 1000 V-Strom, BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS... karosa 44 16.4.2024 v 07:49 Koudy01
jakou spojkovou sadu a Africa Twin ... Honda CRF1000L Africa Twin Yurii 11 7.3.2024 v 21:52 T4C0
Bliká kontrolka ABS Honda CRF1000L Africa Twin Davidrak 7 1.3.2024 v 19:50 Davidrak
Africa Twin CRF1000 odstín barvy Honda CRF1000L Africa Twin Drak-09 2 27.2.2024 v 19:50 Drak-09
připojení kabelu [1, 2, 3] Honda CRF1000L Africa Twin šlauch0 69 26.2.2024 v 16:33 LiborGSXR


TOPlist