bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Honda Africa vyteklé tlumiče
Přátelé před několika dny jsme se vrátili z Kavkazu, kde jsme si užili super poježdění. Musím se s vámi ale podělit o situaci, která mě velmi zklamala. Jeli jsme ve složení 3x Honda Afrika (2017) 2x Triumph Tiger 800XC a jedna Yamaha XT 660 z Tenere.
A zkráceně dvěma ze tří Afrik vytekly tlumiče. Z ničeho nic, nerosily prostě hned vytekly. Obě Afriky byly servisovány u dealera v Brně. Jedna má najeto 16 tisíc kilometrů a je ještě v záruce, druhá má 20 tisíc km a měsíc už v záruce není. Dnes se dealer v Brně vyjádřil tak, že mi to sice opraví ale protože už je měsíc po záruce tak na záruku to nejde. (děkuji) Přidal i to, že stejný problém mají nové modely Afriky a že i "oprava" nezaručí, že se to v budoucnu nestane znovu.
Proto Vás tímto varuji a uvádím, tak jak to je. Znám další majitele Afrik a všichni to dřív nebo později řešili. Triumphy ve skupině mají najeto 50 a 70 tisíc, jeli stejné cesty co my a tlumiče bez problémů.

Tímto u mě jako majitele Afrika celkem spadla. Ano z Kavkazu jsem dojel ale bylo to krušných 5 tisíc kilometrů, při kterých vám olej z vidlic teče přímo do brzd na destičky a kotouč. Jak to brzdilo si asi dokážete představit. Také se mi velice líbí postoj autorizovaného servisu Honda Brno. Chápu, že tlumiče nejsou věčné ale 16 a 20 tisíc by snad měli při jednoduché péči dát.

Více viz video a rovněž přidám video z dronu, Kavkaz stojí za návštěvu!




2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda Africa vyteklé tlumiče

20.7.2019 v 00:38 | Nahoru | #1
assassin>
Asi mi to došlo...Ty aretační šrouby osy předního kola jsou pro to, aby nedocházelo ke stažení vidlic příliš k náboji kola. Tzn.namáhaní gufera - rosení. Pochopil jsem to správně?

Naposledy editováno 20.07.2019 00:38:52

(reakce na) Honda Africa vyteklé tlumiče

20.7.2019 v 00:47 | Nahoru | #2

69šakal píše: assassin>
Asi mi to došlo...Ty aretační šrouby osy předního kola jsou pro to, aby nedocházelo ke stažení vidlic příliš k náboji kola. Tzn.namáhaní gufera - rosení. Pochopil jsem to správně?



je to popsane v manualu jak se usazuje predni kolo. ale nejspis to chapes spravne. netvrdim, ze tam takovej problem je, ale je to jedna z variant. stejne jako s tim olejem, jsou tlumicove oleje ve kterych se necistoty usazuji na dne - tzn u USD vidlice na guferu, brit pak netesni jak ma. pokud se dela pravidelny servis, tohle se neprojevi, protoze spinavej olej se vcas vymeni... opet, jedna z moznosti, netvrdim, ze to tak u afriky je.

nemam chut ani cas badat nad tim co se na africe nepovedlo, ale jsem trochu alergickej na zaruceny informace o tom, ze to konstrukteri schvalne tak navrhli aby prodali vic nahradnich dilu a pak na ty konspiracni teorie o EKO konstrukci...

jinak nejvetsim nepritelem gufer je prach z brzdovejch desek - viz cisteni kluzaku ktere tu nekdo zminoval. Ano starsi spolehlive stroje s tim nemely tolik problemu ... jelikoz nejezdily 200 nepotrebovaly vykonne brzdy atd atd...

Naposledy editováno 20.07.2019 00:49:01

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda Africa vyteklé tlumiče

24.7.2019 v 23:19 | Nahoru | #3

69šakal píše: assassin>
Asi mi to došlo...Ty aretační šrouby osy předního kola jsou pro to, aby nedocházelo ke stažení vidlic příliš k náboji kola. Tzn.namáhaní gufera - rosení. Pochopil jsem to správně?

posrali ti to při přezouvání před cestou... Máš jeden konec osy volný kde ho drží pouze aretační šroub nebo dva, které stahují vidlici k ose, to po nasazení kola uděláš jako první, pak dáš maticí a utáhneš na moment, na vidlí u matky stáhneš aretační šroub/y, poté nasadíš a utáhneš brzdiče a teď to hlavní, vrátíš se k vidlí kde je volný konec, povolíš aretační šrouby a na brzdách 3x-5x propéruješ předek, pak znovu utáhni aretační šroub/y, to je krok, kterým zamezíš stáhnutím vidlic k sobě a neodírají gufera a vodící futra vidlí.... Bohužel to dělaj jen někde a většinou motorkáři co dělaj i pneuservis, když ti to obouvá automechanik co je proškolen pouze na pneuservis aut tak tohle neví... A smutný je, že kolikrát ani v motoservisech
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Rada při výběru cestovního endura [1, 2] Suzuki DL 1000 V-Strom, BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS... karosa 44 16.4.2024 v 07:49 Koudy01
jakou spojkovou sadu a Africa Twin ... Honda CRF1000L Africa Twin Yurii 11 7.3.2024 v 21:52 T4C0
Bliká kontrolka ABS Honda CRF1000L Africa Twin Davidrak 7 1.3.2024 v 19:50 Davidrak
Africa Twin CRF1000 odstín barvy Honda CRF1000L Africa Twin Drak-09 2 27.2.2024 v 19:50 Drak-09
připojení kabelu [1, 2, 3] Honda CRF1000L Africa Twin šlauch0 69 26.2.2024 v 16:33 LiborGSXR


TOPlist