Téma: Honda Africa vyteklé tlumiče
Přátelé před několika dny jsme se vrátili z Kavkazu, kde jsme si užili super poježdění. Musím se s vámi ale podělit o situaci, která mě velmi zklamala. Jeli jsme ve složení 3x Honda Afrika (2017) 2x Triumph Tiger 800XC a jedna Yamaha XT 660 z Tenere.
A zkráceně dvěma ze tří Afrik vytekly tlumiče. Z ničeho nic, nerosily prostě hned vytekly. Obě Afriky byly servisovány u dealera v Brně. Jedna má najeto 16 tisíc kilometrů a je ještě v záruce, druhá má 20 tisíc km a měsíc už v záruce není. Dnes se dealer v Brně vyjádřil tak, že mi to sice opraví ale protože už je měsíc po záruce tak na záruku to nejde. (děkuji) Přidal i to, že stejný problém mají nové modely Afriky a že i "oprava" nezaručí, že se to v budoucnu nestane znovu.
Proto Vás tímto varuji a uvádím, tak jak to je. Znám další majitele Afrik a všichni to dřív nebo později řešili. Triumphy ve skupině mají najeto 50 a 70 tisíc, jeli stejné cesty co my a tlumiče bez problémů.

Tímto u mě jako majitele Afrika celkem spadla. Ano z Kavkazu jsem dojel ale bylo to krušných 5 tisíc kilometrů, při kterých vám olej z vidlic teče přímo do brzd na destičky a kotouč. Jak to brzdilo si asi dokážete představit. Také se mi velice líbí postoj autorizovaného servisu Honda Brno. Chápu, že tlumiče nejsou věčné ale 16 a 20 tisíc by snad měli při jednoduché péči dát.

Více viz video a rovněž přidám video z dronu, Kavkaz stojí za návštěvu!




1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda Africa vyteklé tlumiče

20.7.2019 v 01:55 | Nahoru | #91

vilemx píše: assassin> Beru to asi moc naivně, ale když vezmu třeba takové Varadero (stejný výkon jako CRF, ale je o pár desítek kg těžší, než CRF) které mělo tu nejobyčejnější 43 mm klasickou vidlici, tak v porovnání s tím by pro CRF musela stačit cca 50 mm vidle s moderní konstrukcí cartridge. Ano, doba pokročila, nároky i měřítko už je jiné, ale stačí se podívat, kam se za deset let posunuly vnitřky vidlic. Z kovařiny to je najednou hodinařina.



jestli si myslis, ze zasadni vadou vidlice na CRF je jeji USD konstrukce a klasicka konstrukce by znamenala narust spolehlivosti nebudu ti to vymlouvat.

ja treba u TL mel vidlici od roku 2002 kdy jsem to koupil bez servisu do lonskeho roku, netekla, docela fungovala a dokonce jsem z ni vylil docela cistej olej ... je USD a moje tele brzdi dokonce 12pistku... motorka jezdila kde to slo a nekolik let stala venku na desti, udrzba veskera zadna. takze ja v USD konstrukci zadnej zasadni problem nevidim. najezd cca 40tis km.

a dokonce nesouhlasim ani s tim pokrokem ve vidlicich za 10let, spis doslo k zjednoduseni a ted se vraci k tomu co bylo prave pred 10+ lety.

moderni konstrukce kartridze stejne pro spravnou funkci vyzaduje servis ... takze kdybys mel pravdu s tou klasickou koncepci - k cemu by bylo, ze na gufera nemusis 10let a 50tis km sahnout, kdyz bys mel menit olej/ cistit kartridz ... ?

(reakce na) Honda Africa vyteklé tlumiče

20.7.2019 v 09:19 | Nahoru | #92
assassin> Netvrdim, ze CRF ma spatnou vidlici, vubec ne. Predchozi prispevky byly spis o vyberu konstrukcniho reseni pro urcity druh motorek, jak moc ma smysl kvuli prinosu jinde obetovat vyhodu a krasne schovanou trubku premistit do pozice, kde na ni naopak jde vsechen bordel od pneumatiky, brzd i okolnich vysokych prekazek.

Honda Africa vyteklé tlumiče

20.7.2019 v 12:07 | Nahoru | #93
A neopreny to teda nezachrání?

1 reakcí na tento příspěvek Honda Africa vyteklé tlumiče

20.7.2019 v 13:01 | Nahoru | #94
K čištění vidlic jen tolik. Proč u Triumphů vidlice rovněž nečistily a vidlice nevytekly? Prostě je to u Afriky poddimenzovane.
Opravu jsme svěřil panu Gottwaldovi od Vyškova, který tam dá nějaké lepší prachovky, gufera i olej. Cena levnější jak v autorizovaném servisu, rychlejší oprava a navíc ty komponenty. V servise by mi dali zase jen ty problémové jejich a já bych trnul kdy to udělá zase.
Neopreny na vidle jsem si v týdnu už nechal ušít.

S Afrikou jsem jinak velmi spokojený. Tohle byla jediná větší závada, kterou snad zdárně eliminujeme.

Mrzi mě přístup Hondy Brno a Hondy jako takové, která měla tyto vady předpokládat. Proč Yamaha XT 660 Tenere, která taky jela, má už z výroby na vidlici návleky a Afrika ne?

1 reakcí na tento příspěvek Honda Africa vyteklé tlumiče

20.7.2019 v 14:08 | Nahoru | #95
Už jste změřili ten SAG jestli náhodou nechodí vidle k dorazu? Jestli se ten binec natláčí pod prachovky o spodek při úplném propružení tak žádné "lepší"gufero nepomůže.

(reakce na) Honda Africa vyteklé tlumiče

20.7.2019 v 15:24 | Nahoru | #96

lobo6 píše: Už jste změřili ten SAG jestli náhodou nechodí vidle k dorazu? Jestli se ten binec natláčí pod prachovky o spodek při úplném propružení tak žádné "lepší"gufero nepomůže.



Hele jak jsem psal motorka byla před cestou na garančním servise v Brně, tam i nastavovali vidlice na moji váhu. Za celou dovolenou motorka nebyla na dotazech.

Prostě to v Honda posrali, to je celé. Chtěl jsem tu napsat zkušenost, aby i ostatní věděli a dali si na to pozor. Necítím se jakkoliv vinen za tuto poruchu, o to víc, když s náma jeli Triumphy, chovali se k tomu stejně, měli daleko vyšší nájezd a přežili.

1 reakcí na tento příspěvek Honda Africa vyteklé tlumiče

21.7.2019 v 10:47 | Nahoru | #97
Mě by zajímala zkušenost (kladná i negativní) ostatních "hondařů" právě s tímto dealerem v Brně (předpokládám, že v Řečkovicích). Jak samotný servis tak i prodejna - ochota, vstřícnost, přesnost, odbornost....že jsou cenově vysoko už vím.

Honda Africa vyteklé tlumiče

22.7.2019 v 08:39 | Nahoru | #98
Tak co chtít, Honda už dávno není ten etalon kvality. Mě třeba u funglový Hondy odešel spínač brzdovýho světla a taky upad za jízdy blinkr. Navíc je docela hlučnej rozvoďák, na zahraničních fórech se o tom píše, že z výroby není dostatečně dobrej napínák a že jsou na něj ve světě svolávačky. Volal jsem ke svému dealerovi Honda Lety u Dobřichovic a tam mi pán sdělil, že o ničem neví a že nemám číst blbosti na internetu. Tady je zkrátka vidět klasický český přístup k zákazníkovi, prostě zaplať a vypadni. To samý u Yamahy CZ, kdy jsem reklamoval funglovku, který za jízdy upadla celá expanzka, záruku neuznali... prostě jsme v ČR...

(reakce na) Honda Africa vyteklé tlumiče

22.7.2019 v 09:15 | Nahoru | #99
ProsteOFF> Tak co bys čekal od motorky poskládaný v Japonsku z čínských dílů. :D :D

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda Africa vyteklé tlumiče

22.7.2019 v 12:17 | Nahoru | #100
mich29> BRNO nevím ale mám zkušenost s moto-Jarov PRAHA, tam trvá obyčejná výměna oleje s filtrem 4-5 hodin, k tomu musí být klient objednán cca 2 týdny předem...prostě to tam zatím nedokáže nikdo řádně organizovat...když si to udělám sám, mám záruku, že jsem tam dal co tam patří a udělal vše podle výrobce, ale nebudu mít razítko v servisní knížce...ala po záruce mi to vlastně může být fuk
Já mám "problém" s hlučnějším řazením u manuálu, ale prý si na to stěžují všichni majitelé manuálů..s první olejovou náplní z továrny to bylo jiné, po 1000 km přišla první výměna oleje a pak další, nalili tam bůhví co, od té doby je to řazení hlučnější..

Osobně se domnívám že za ty směšné peníze co platí dealeři svým technikům jen těžko dokáží motivovat zaměstnance k hvězdným výkonům, a když se u toho mechanik něco naučí, udělá se sám pro sebe protože si vydělá víc...proto se domnívám, že je to všude stejné...jen ten prodej jim jde , se servisem jsou problémy...

Naposledy editováno 22.07.2019 12:20:08

1 reakcí na tento příspěvek Honda Africa vyteklé tlumiče

23.7.2019 v 08:50 | Nahoru | #101
Kolik stojí u Afriky tento servis když se dělá olej - malý servis

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda Africa vyteklé tlumiče

23.7.2019 v 12:42 | Nahoru | #102
foxdive>
3.500,- Kč pro verzi DCT.

Naposledy editováno 23.07.2019 12:45:48

2 reakcí na tento příspěvek Honda Africa vyteklé tlumiče

23.7.2019 v 12:44 | Nahoru | #103
15min30sec na videu je jasný,že bolesti jsou u všech...

(reakce na) Honda Africa vyteklé tlumiče

23.7.2019 v 14:11 | Nahoru | #104

69šakal píše: foxdive>
3.500,- Kč pro verzi DCT.

tak to je cena v pohodě tak bych neviděl žádný důvod k pláči

Honda Africa vyteklé tlumiče

23.7.2019 v 14:15 | Nahoru | #105
To víš že bolesti sou všude, jde i hodně o náhodu atp, tlumiče sou prostě na rane a kdo jede někam dál a ještě do bordelu a nedá tam třeba neopreny nebo to neocisti při každé zastávce tak prostě riskuje

1 reakcí na tento příspěvek Honda Africa vyteklé tlumiče

23.7.2019 v 15:21 | Nahoru | #106
já teda jen zírám... proto ty motorky vypadaj tak jak vypadaj... 70 bez servisu vidlí apod..? tak že dokud netečou tak neservisuju? Osobně dělám vidle co 20tkm, a že vám to teče s novými gufery? No tak zaprvé je třeba na tom nešetřit a dodržet množství oleje...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda Africa vyteklé tlumiče

23.7.2019 v 17:36 | Nahoru | #107
wormi> Jedni by chtěli jezdit 70t km bez servisu, druzí by chtěli koupit 15 let starou motorku se 30t km. Já myslím že 17t km je na vychcané tlumiče málo, dříve bylo zvykem přední vidlice dělat každý druhý servis. Což je u Afriky 24t km.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda Africa vyteklé tlumiče

23.7.2019 v 18:37 | Nahoru | #108
dave-lister>
Anebo po padesáti tis. jako u Varadera...Jenomže např. moje Afra dostala za 13.000km tak na prdel,že to Varadero za život těžko pozná. Může to být taky způsobeno tím, že dnešní moderní motorky zvládnou s daleko větší jistotou i těžší terén a v tom důsledku jsou dřív do prčic třeba ty vidle. Kdo jezdíte dýl, dáte mi za pravdu, že do Rumunska před 20ti lety jezdil málokdo. Dneska se tam potkávaj našinci všude.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda Africa vyteklé tlumiče

23.7.2019 v 19:10 | Nahoru | #109
69šakal>
Ahoj, nečetl jsem zde všechny 4 stránky,tak nevím jestli to zde již někdo nezmiňoval...
... ale pokud projíždíte takovýmto blátem,loužema atd. je nutno jakmile to naschne hadříkem např.ráno setřít kluzáky a minimalizovat aby suché bláto šmirglovalo břity gufer,zvlášť když jsem mimo domov na dovolené. Já se synama jezdíme hodně bláto a teleskopům se věnuje velká péče,potom airfilter a řetěz.Tohle si hoši hlídají už od 8 let.
U těch tekoucích tlumičů na dovolené by stálo za pokus vyndat a projet planžetou 0,05mm je to 50:50 a dovolenou to může zachránit.
Jinak pokud si užívám offroadu,dal bych si na vidle neopreny. Ten s těma harmonikama mohl být naprosto v klidu,v čistotě

(reakce na) Honda Africa vyteklé tlumiče

23.7.2019 v 21:52 | Nahoru | #110
69šakal> Podle mě je pro přední vidle ideální každou zimu rozebrat, vyměnit gufera a olej.
A kdo moc nejezdí tak dodržovat pravidlo každý druhý servis=velký servis.
Motorka je drahý koníček a vyžaduje to hodně provozního ošetření.

(reakce na) Honda Africa vyteklé tlumiče

23.7.2019 v 23:30 | Nahoru | #111
JARDA-001>

Dobře ty Jardo. To podobné jsem tady psal. Jenže byly reakce lidí, že to nikdy nedělali a najeli 80.000km a pod. Moc se v tom nevyznám, OFF jezdíml ani né rok, pořád přidáváme na obtížnosti a mám ten samý dojem co ty. Pokud jezdíš fakt bordel, bude bordel i tvoje mašina. . Věnuju se vidlim, řetězu,filtru a čistim brzdy. Jinak to moc nemeju.

(reakce na) Honda Africa vyteklé tlumiče

24.7.2019 v 07:49 | Nahoru | #112
CRF1000> když se absolvuje garanční prohlídka tam, kde byla zakoupena motorka, dává prodejce zpravidla slevu, já měl od Hondy Jarov slevu asi 15 procent a stálo to kolem 2500,- Kč a 4-5 hodin čekání

1 reakcí na tento příspěvek Honda Africa vyteklé tlumiče

24.7.2019 v 09:06 | Nahoru | #113
Pokud projedu nějakou prasecinu plnou bláta, bordelu tak by měl člověk aspoň za jízdy plně co to jde propruzit předek aby toho bordelu co nejvíc stáhl dolů, pak samozřejmě očistit, pokud se motá několik dní v takovém prostředí tak třeba při delší zastávce stáhnou stiraky a vyčistit, namazat je pokud má člověk možnost, když se jezdí velký off tak to není jenom o filtru a řetězu, pravidelně čistit gufera kol a mazat je, prepakovani, čep kyvky, čistit chladič atp

1 reakcí na tento příspěvek Honda Africa vyteklé tlumiče

24.7.2019 v 12:57 | Nahoru | #114
Předem se omlouvam autorovi článku, ale z toho co tady čtu a vidim, nemám pocit, že by byla chyba na straně Hondy.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda Africa vyteklé tlumiče

24.7.2019 v 14:36 | Nahoru | #115
CBR-rr> to je pravda, chyba je zpravidla na straně uživatele, a když dám motorku do obyváku jako vhodný bytový doplněk, zpravidla nepřijdu na žádný problém

(reakce na) Honda Africa vyteklé tlumiče

24.7.2019 v 15:06 | Nahoru | #116

foxdive píše: Pokud projedu nějakou prasecinu plnou bláta, bordelu tak by měl člověk aspoň za jízdy plně co to jde propruzit předek aby toho bordelu co nejvíc stáhl dolů, pak samozřejmě očistit, pokud se motá několik dní v takovém prostředí tak třeba při delší zastávce stáhnou stiraky a vyčistit, namazat je pokud má člověk možnost, když se jezdí velký off tak to není jenom o filtru a řetězu, pravidelně čistit gufera kol a mazat je, prepakovani, čep kyvky, čistit chladič atp



ano,ano. K tomuto názoru se také bez připomínek stavím,přesně a výstižně řečeno a touto péčí si repas vidlí prodloužím a v době vycestování mimo domov je třeba tomu věnovat především pozornost. S těmito zkušenostmi jsem se ani já nenarodil a přišel na ně také až když byl průser. Postupem času jsem vysledoval jak se k tomu postavit a doma peskuju synky od raného mládí aby se této péči věnovali po každé jízdě. Letos v Rumunsku jsem byl už po sprše a seděl v pergole u piva a oba mi hlásili co a jak mají po údržbě a měli to perfekt !
Né všichni si tu péči s motorkou dají a sleduji jak po pár motohodinách na její stav čučí,rozebírají a i píšou na Motorkáře co si s tím počít.
Harmoniky,popř. neopreny pomůžou Hóóódně moc

1 reakcí na tento příspěvek Honda Africa vyteklé tlumiče

24.7.2019 v 16:16 | Nahoru | #117
Tak koukám, že to potřebuje větší údržbu než řetěz. Zajímalo by mě jestli se o tom zmiňuje uživatelský manuál.

Jasné, že u krosky člověk všechno sleduje po hodinách. Ale u velké cestovní motorky by člověk čekal víc. Nemusí to být přímo offroad, třeba jízda v dešti, kaluže a může být problém.

(reakce na) Honda Africa vyteklé tlumiče

24.7.2019 v 17:31 | Nahoru | #118
CRF1000> Ty mě znáš? Jo, dobry, to se povedlo

(reakce na) Honda Africa vyteklé tlumiče

24.7.2019 v 18:44 | Nahoru | #119
Pedl> příčina problému je uschlý bordel (bláto) na kluzáku a je uplně jedno na jaké to je motorce.
Nebudu dělat pořadí co je důležitější zda řetěz nebo čisté vidle,jenom fakt dobře míněná rada udržovat v čistotě. Na krosu s tím přijdeš do styku častěji,ale škodí to oběma stejně

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda Africa vyteklé tlumiče

24.7.2019 v 18:56 | Nahoru | #120
[quote=69šakal]15min30sec na videu je jasný,že bolesti jsou u všech...


Hmm, co na to říct, kvůli vyteklému tlumiči ukončit trip ...i v Rumunsku se dají koupit gufera do vidlí a trocha tlumičového oleje...vyměnit ty gufera je otázka 2 hod...všichni ti moderní cestovatele by si měli nejdříve zkusit jezdit chvíli na Jawě ...
Jsem si teď vzpomněl na nějaký cestopis borců, co jeli na Jawkách (250 panelky, kejvy a pár 350/638 atd.) Balkán - Albánie, Černá Hora, a jednomu s tou třindou se vysypalo jedno středové ložisko na klice. Naštěstí to nic nerozšvihalo, tak co s tím? - no nic no, rozhodili celý motor, vysypané ložisko vykopali ven, nechali tam jen jedno (starší třindy mají mezi setrváky stejně jenom jedno), celé to poskládali a jeli dál...

Naposledy editováno 24.07.2019 20:31:56
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Strielanie do sania Africa Twin 201... [1, 2, 3] Honda CRF1000L Africa Twin, Honda CRF1000L Africa Tw... Foggino 73 18.10.2019 v 22:33 ktmdriver1
kmitání řídítek na nové CRF1000 Afr... [1, 2, 3] Honda CRF1000L Africa Twin Svejk1 65 18.10.2019 v 22:30 dave-lister
Givi AF6401 Airflow Windscreen Triu... Triumph Tiger 800 XC hPa 4 1.10.2019 v 22:15 motormichal
africa twin crf1000 Honda CRF1000L Africa Twin PRCO-XTZ 25 30.9.2019 v 21:45 MirSe
Někdo na vyjížďky z Karvinska a oko... Honda CRF1000L Africa Twin jurasikora 9 27.9.2019 v 17:36 Martin_R1

TOPlist