Téma: Honda Africa vyteklé tlumiče
Přátelé před několika dny jsme se vrátili z Kavkazu, kde jsme si užili super poježdění. Musím se s vámi ale podělit o situaci, která mě velmi zklamala. Jeli jsme ve složení 3x Honda Afrika (2017) 2x Triumph Tiger 800XC a jedna Yamaha XT 660 z Tenere.
A zkráceně dvěma ze tří Afrik vytekly tlumiče. Z ničeho nic, nerosily prostě hned vytekly. Obě Afriky byly servisovány u dealera v Brně. Jedna má najeto 16 tisíc kilometrů a je ještě v záruce, druhá má 20 tisíc km a měsíc už v záruce není. Dnes se dealer v Brně vyjádřil tak, že mi to sice opraví ale protože už je měsíc po záruce tak na záruku to nejde. (děkuji) Přidal i to, že stejný problém mají nové modely Afriky a že i "oprava" nezaručí, že se to v budoucnu nestane znovu.
Proto Vás tímto varuji a uvádím, tak jak to je. Znám další majitele Afrik a všichni to dřív nebo později řešili. Triumphy ve skupině mají najeto 50 a 70 tisíc, jeli stejné cesty co my a tlumiče bez problémů.

Tímto u mě jako majitele Afrika celkem spadla. Ano z Kavkazu jsem dojel ale bylo to krušných 5 tisíc kilometrů, při kterých vám olej z vidlic teče přímo do brzd na destičky a kotouč. Jak to brzdilo si asi dokážete představit. Také se mi velice líbí postoj autorizovaného servisu Honda Brno. Chápu, že tlumiče nejsou věčné ale 16 a 20 tisíc by snad měli při jednoduché péči dát.

Více viz video a rovněž přidám video z dronu, Kavkaz stojí za návštěvu!




2 reakcí na tento příspěvek Honda Africa vyteklé tlumiče

17.7.2019 v 13:03 | Nahoru | #31
A jak často jste čistili vnitřní trubky vidlí?

(reakce na) Honda Africa vyteklé tlumiče

17.7.2019 v 13:20 | Nahoru | #32
Za tenhle přístup by zasloužili nakopat . Jak bylo řečeno, zkusil bych se obrátit na importéra.

OndraCB píše: Pokus se domluvit kulanci u Honda ČR. Tohle je ukázkový případ, kdy by měli spolupracovat. Dej vědět jak to probíhá. A jestli to dobře sleduju, je to vážnější tech. problém nový Afriky číslo 5.



Už pátá? Mohu poprosit o výčet krom reznutí a startů? Nechci zbytečně spamovat, ale asi mi něco uteklo.

Honda Africa vyteklé tlumiče

17.7.2019 v 14:14 | Nahoru | #33
Fouká kolem brili, nutno dokoupit clonu, tečou vidle, olej v airboxu, startování, střílí do laufu a chcipe, řeznou tomu špice, viz předešlý problémy a s tím související jakási vazelína v startovacím tlačítku a celý je to nějak na hovno. Ono se ještě něco vokaze, časem.

Honda Africa vyteklé tlumiče

17.7.2019 v 14:19 | Nahoru | #34
Na http://xladv.com/ je toho víc k nalezení, nebo na https://africatwin.org/.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda Africa vyteklé tlumiče

17.7.2019 v 15:35 | Nahoru | #35

CRF1000 píše: foxdive> můžeš prosím tu oranžovou parádu v zimě rozebrat a podívat se na značku - výrobce ucpávek a gufer? Pak rozeberu Hondu a dám tam tu samou značku PO VZORU ktm
Mimochodem problémy s netěsností vidlic jsou prý jen u edice se zlatými ráfky, tvrdil můj dealer, ale komu se dnes dá věřit, asi se mne snažil ojebat když mi vnucoval tu s černými a s manuálem

ty máš vždy příspěvek jak nohu mám tam gufera co dodává WP cece takže vlastně firma svoji firmě

Naposledy editováno 17.07.2019 15:36:45

Honda Africa vyteklé tlumiče

17.7.2019 v 15:36 | Nahoru | #36
První vytekla jedna vidle a po několika kilometrech ji následovala druhá. Triumphy ani my jsme vidle nijak nečistili, špinavé ale nebyly. Navíc nám na Kavkazu často pršelo... Podle mě je tam špatná prachovka která stírá vidlici a slabá gufera. Triumphy mají také obrácenou vidli a s daleko větším nájezdem (70 a 50 tis. km) a nic s vidlicemi nedělali. (ale zase měli jiné problémy...) Tenerka bez problémů, má klasické vidle a navíc zakryté...

Ikdyž mi to Honda opraví, ať za moje nebo jejich peníze, tak si nepomůžu... Udělají to stejně (blbě) a problém se bude opakovat znovu a nikdo neví kdy. Pokud mají problém i nové modely, tak je něco špatně.
Koketoval jsem s myšlenkou koupit vidle z nového modelu a vyměnit je, protože mi jinak Afrika po Vstromu, KTM 1050 naprosto vyhovuje ale pokud mají i nové problémy tak je to pasé.
Špatné startování afrik a nějaké další problémy co tu byly vyjmenované mají jednoduché řešení. (starty otevřít hadičky ať se neucpávají, mezi brýlemi foukání nepociťuji a špice už jsem stihl v záruce vyměnit za nerez) Proto mě mrzí ty tlumiče...

Už se rýsuje jiné, řekl bych super řešení. Jak to budu realizovat, tak Vám sem napíšu, co se s tím dá dělat.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda Africa vyteklé tlumiče

17.7.2019 v 15:38 | Nahoru | #37

K4m3n píše: A jak často jste čistili vnitřní trubky vidlí?



Počkej to jako mám na motorce, která byla před cestou na garančním servisu a v době vytečení vidlic měla 20 tisíc, tak na dovolené čistit vnitřní trubky vidlic uprostřed Kavkazu?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda Africa vyteklé tlumiče

17.7.2019 v 15:51 | Nahoru | #38

K4m3n píše: A jak často jste čistili vnitřní trubky vidlí?


Já je čistím před každou jízdou tvl. to je otázka

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda Africa vyteklé tlumiče

17.7.2019 v 17:11 | Nahoru | #39

foxdive píše: ty máš vždy příspěvek jak nohu mám tam gufera co dodává WP cece takže vlastně firma svoji firmě


děkuji, dám tam také white power

1 reakcí na tento příspěvek Honda Africa vyteklé tlumiče

17.7.2019 v 17:32 | Nahoru | #40
Mel jsem podobny problem s origo gufery u Suzuki. Od te doby uz tam cpu jen gufera SKF a mam klid. Urcite najdes neco co pasuje i na Afru. A hlavne maji i prachovky s pruzinou. Akorat jsou teda hnusne zeleny.
Tusim ty moje se jmenuji SKF 46 KIT G nebo tak nejak. Pokud by te to zajimalo muzu pohledat vcetne fotek.

Honda Africa vyteklé tlumiče

17.7.2019 v 17:37 | Nahoru | #41
Vidle vždy vyteče že se pod prachovku dostane bordel ten potom načechrá břit gufera a to začne protékat, není to ale hned katastrofa dá se jednoduše opravit i na cestě, nesmí se na to jezdec vykašlat a měl by vědět jak na to,v nouzi k tomu stačí PET lahev. Je dost důvodů jak se binec může dostat pod prachovky, buď zaschlé bláto na trubkách (chyba jezdce) nebo co se stalo mě je že se natlačí bláto pod prachovky při plném propružení o držák osy, stačí sledovat kam chodí na trubkách prachovky.

(reakce na) Honda Africa vyteklé tlumiče

17.7.2019 v 17:52 | Nahoru | #42

V_i_c_i píše: Mel jsem podobny problem s origo gufery u Suzuki. Od te doby uz tam cpu jen gufera SKF a mam klid. Urcite najdes neco co pasuje i na Afru. A hlavne maji i prachovky s pruzinou. Akorat jsou teda hnusne zeleny.
Tusim ty moje se jmenuji SKF 46 KIT G nebo tak nejak. Pokud by te to zajimalo muzu pohledat vcetne fotek.

jo skf sou ok pokud jdou sehnat na daný model, já mám treba blbou zkušenost s allbals ty staly za prd, ale je to pár let zpět

(reakce na) Honda Africa vyteklé tlumiče

17.7.2019 v 18:00 | Nahoru | #43

titus píše: Já je čistím před každou jízdou tvl. to je otázka



Takže při dalekém cestování čistit tak 5x denně a před spaním
Zlaté klasické vidle.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda Africa vyteklé tlumiče

17.7.2019 v 18:14 | Nahoru | #44

CRF1000 píše: děkuji, dám tam také white power

musíš pouzivat jenom zkratku WP celý název není dobré používat

Honda Africa vyteklé tlumiče

17.7.2019 v 19:52 | Nahoru | #45
Hmmm velmi smutné.
Co dodat, spotřebák.
Je to velká škoda nesmrtelné legendy
Bude to chtít asi manžety a o tlumiče více pečovat..
Na MZtě jsem měl gufera na víc aby mi při blbnutí
netekla nebo nevystřelila...

Já Afiku chtěl ale nepřesvědčila mě a stala hrozný ranec.
Tak jsem raději pár let sháněl 990 R.

Honda Africa vyteklé tlumiče

17.7.2019 v 20:07 | Nahoru | #46
Vím, že budu za podivína, ale jsem toho názoru, že pro fůru motorek a převážný způsob použití jsou USD vidle jen marketingová povinnost. Dobře naladěná klasika by z hlediska funkčnosti bohatě stačila a pro spolehlivost i blbuvzdornost by byla dokonce lepším řešením. Jenže kdo by si dneska koupil motorku bez USD vidlí a radiálních brzdičů, že jo???

Honda Africa vyteklé tlumiče

17.7.2019 v 21:09 | Nahoru | #47
Tak tam jde spíš o neodpuzene hmoty a tuhost ne?
Edit :neodpruzene

Naposledy editováno 17.07.2019 21:23:07

1 reakcí na tento příspěvek Honda Africa vyteklé tlumiče

17.7.2019 v 22:38 | Nahoru | #48
Originál po cca 150 km

SKF které už druhým rokem bez problémů


E: Je tedy pravda, že byly skoro 2x dražší než originál

Naposledy editováno 17.07.2019 22:41:12

(reakce na) Honda Africa vyteklé tlumiče

17.7.2019 v 22:57 | Nahoru | #49
V_i_c_i> tak hlavně musíš mít štěstí a koupit origo SKF a ne čínské fejky...a každopádně na klasickou vidli je nejlepší dát měchy a je klid...

1 reakcí na tento příspěvek Honda Africa vyteklé tlumiče

18.7.2019 v 07:28 | Nahoru | #50
Měchy, neoopreny, krátký neopreny, stírátka, ...
to je na diskuzi skoro jako kůže x textil

V první řadě by měla fungovat gufera

(reakce na) Honda Africa vyteklé tlumiče

18.7.2019 v 07:31 | Nahoru | #51
KubaLC8> njn, ale měchy jsou nejlepší

Honda Africa vyteklé tlumiče

18.7.2019 v 07:38 | Nahoru | #52
Gufero je spotřební zboží. Je ale smutné, že Honda šetřila u CRF 1000 zrovna na takových věcech...O tom jak se zachoval autorizovaný servis nemluvě.
Nekupuj originální gufero od Hondy, ale podle rozměru od nějakého renomovaného výrobce a bude bez problému

Honda Africa vyteklé tlumiče

18.7.2019 v 11:34 | Nahoru | #53
Čekal bych, že autorizák nabídne aspoň nějakou slevu na opravu, když už ne 100% uznání záruky.. u moto za 350k servisované (a koupené?) u nich
Ale stále jsme asi v ČR no...

Naposledy editováno 18.07.2019 11:35:01

(reakce na) Honda Africa vyteklé tlumiče

18.7.2019 v 11:41 | Nahoru | #54
foxdive> to je historický název, žádný projev rasismu...

1 reakcí na tento příspěvek Honda Africa vyteklé tlumiče

18.7.2019 v 12:01 | Nahoru | #55
SKF je ok. nebo NOK z dobreho zdroje (ktech treba) - ten tam bude predpokladam i origo. Ja osobne bych zkontroloval jestli jsou vidlice rovnobezne i po stazeni osy - na naboj kola, distancky, osu atd jsou vyrobni tolerance, muzou tam mit error a pri dotazeni osy to stahne vidlici . to same ten "plovouci do dotazeni" konec osy v patce vidlice - jestli jde opravdu volne... lidi jsou zvykly prituhlou osu vymlatit kdecim, konec osy se roznejtuje a pak umi pri stazeni opet stahnout nohy vidlic k sobe.
Take to muze zpusobovat pouzity olej.
dal bych novy gufera od znacky ktere verim, olej co mam vyzkousenej a zkontroloval tu rvnobeznost a musi to byt ok.

foxdive: allballs podle mych zkusenosti tesni super... jen jsou tak fest, ze diky odporum se ta vidle skoro nehne, na MX temer nepouzitelna vec

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda Africa vyteklé tlumiče

18.7.2019 v 12:10 | Nahoru | #56
assassin> Stažení by nemělo mít vliv na rovnoběžnost. Osu dotáhneš k jedné vidli, povolíš svěrný šrouby na vidlích, srovnáš a pak znovu utáhneš = rovnoběžné vidlice...nebo ne? Leda by díry pro osu nebyly kolmo k trubce

1 reakcí na tento příspěvek Honda Africa vyteklé tlumiče

18.7.2019 v 16:30 | Nahoru | #57
V květnu jsme jeli do Rumunska, kolegovi týden před odjezdem přestala těsnit vidle, AT 2017 najeto měl asi 5tis. Pokud to nejsou schopni udělat pořádně, souhlasím s Vilemx, jak psal výše! Jaké byly problémy s XC800??

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda Africa vyteklé tlumiče

18.7.2019 v 20:40 | Nahoru | #58

zamak77 píše: V květnu jsme jeli do Rumunska, kolegovi týden před odjezdem přestala těsnit vidle, AT 2017 najeto měl asi 5tis. Pokud to nejsou schopni udělat pořádně, souhlasím s Vilemx, jak psal výše! Jaké byly problémy s XC800??



Přesně jak píšete, pro nás cestovatele je stěžejním faktorem spolehlivost. Zajímalo by mě kolik lidí využije výhody obrácených vidlích, palivových map a dalších vymožeností. Bohužel je nás asi málo na jednoduchou motorku s minimem elektroniky a se spolehlivými komponenty...
Triumph měl problém s přehříváním, nestíhal se při pomalé jízdě v terénu chladit a pořád vařil...

S Afrikou jsem jinak spokojený a vyhovuje mi, proto jsem se rozhodl to aktivně řešit. Co cením, že aspoň dojela. Jen takové plácnutí ale zajímalo by mě jak by dopadla konkurence třeba BMW s ESA... nevíte někdo? (neberte to hned jako nějaký útok)

Zítra vezu tlumiče na opravu, tak pak poreferuji. Nebudu je dělat u Hondy ale u člověka co se tlumiči zabývá.

Honda Africa vyteklé tlumiče

18.7.2019 v 21:29 | Nahoru | #59
Nech si vidle rovnou nastavit na svou váhu ne jen přetěsnit, sám jsi mohl změřit alespoň SAG a zjistit jestli není Afrika na tebe moc měkká.

1 reakcí na tento příspěvek Honda Africa vyteklé tlumiče

18.7.2019 v 21:35 | Nahoru | #60
Tak sem si to pročetl a je to asi fakt k vzteku, ale podotknu jednu věc co jsi napsal pár tvých příspěvků výše.
Afrika, KTM, BMW a cokoli co je universal motorka potřebuje externí výbavu a né sednout na motorku z fabriky a rovnou frčet i když je na terén dělaná. Já bych to nikdy teda neudělal. Nové motorky potřebují většinou mraky různých chráničů protože origo jsou třeba plastové nebo žádné. Ruce, chladič, vidlice, čidla, motor. Pak padáky třeba i lepší sedačku nebo bitelnější kufry atd atd.
Ty gufera byli hodně k nasrání, ale třeba by to dopadlo jinak kdyby jste tam měli neoprenové kryty co stojí pár korun. Ano, motorka je pro to dělaná, ale je nutností do ní ještě něco vrazit aby to bylo prostě jistější zvlášť na takové výlety
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Strielanie do sania Africa Twin 201... [1, 2, 3] Honda CRF1000L Africa Twin, Honda CRF1000L Africa Tw... Foggino 73 18.10.2019 v 22:33 ktmdriver1
kmitání řídítek na nové CRF1000 Afr... [1, 2, 3] Honda CRF1000L Africa Twin Svejk1 65 18.10.2019 v 22:30 dave-lister
Givi AF6401 Airflow Windscreen Triu... Triumph Tiger 800 XC hPa 4 1.10.2019 v 22:15 motormichal
africa twin crf1000 Honda CRF1000L Africa Twin PRCO-XTZ 25 30.9.2019 v 21:45 MirSe
Někdo na vyjížďky z Karvinska a oko... Honda CRF1000L Africa Twin jurasikora 9 27.9.2019 v 17:36 Martin_R1

TOPlist