globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Honda Africa vyteklé tlumiče
Přátelé před několika dny jsme se vrátili z Kavkazu, kde jsme si užili super poježdění. Musím se s vámi ale podělit o situaci, která mě velmi zklamala. Jeli jsme ve složení 3x Honda Afrika (2017) 2x Triumph Tiger 800XC a jedna Yamaha XT 660 z Tenere.
A zkráceně dvěma ze tří Afrik vytekly tlumiče. Z ničeho nic, nerosily prostě hned vytekly. Obě Afriky byly servisovány u dealera v Brně. Jedna má najeto 16 tisíc kilometrů a je ještě v záruce, druhá má 20 tisíc km a měsíc už v záruce není. Dnes se dealer v Brně vyjádřil tak, že mi to sice opraví ale protože už je měsíc po záruce tak na záruku to nejde. (děkuji) Přidal i to, že stejný problém mají nové modely Afriky a že i "oprava" nezaručí, že se to v budoucnu nestane znovu.
Proto Vás tímto varuji a uvádím, tak jak to je. Znám další majitele Afrik a všichni to dřív nebo později řešili. Triumphy ve skupině mají najeto 50 a 70 tisíc, jeli stejné cesty co my a tlumiče bez problémů.

Tímto u mě jako majitele Afrika celkem spadla. Ano z Kavkazu jsem dojel ale bylo to krušných 5 tisíc kilometrů, při kterých vám olej z vidlic teče přímo do brzd na destičky a kotouč. Jak to brzdilo si asi dokážete představit. Také se mi velice líbí postoj autorizovaného servisu Honda Brno. Chápu, že tlumiče nejsou věčné ale 16 a 20 tisíc by snad měli při jednoduché péči dát.

Více viz video a rovněž přidám video z dronu, Kavkaz stojí za návštěvu!




2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda Africa vyteklé tlumiče

10.8.2019 v 12:57 | Nahoru | #211

dewwil píše: Prostě vidle co maj 20tkm bez údržby nejsou na reklamaci, tak to vidím já. ........ Hondu nemám rád, ale v tomhle se jich musím zastat, prostě jen a pouze zanedbanej servis vidlic dle plánu údržby...

Otáznka zní jinak. Kolik lidí by odradila koupě AT, kdyby jim prodejce rovnou řekl, že kromě oleje a filtru musí každých 12 tisíc udělat i vidle??? AT je v první řadě prezentovaná jako motorka na cestování (do hodně dalekých Kotárů), nikoliv jako sportovní motorka na (dálkový) závod.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda Africa vyteklé tlumiče

10.8.2019 v 13:49 | Nahoru | #212
vilemx> Já si myslím, že informováni jsou uživatelským manuálem, jasný, že někoho kdo vyjede na delší výlet nad 12tkm to bude dost limitovat při koupi. Já těch 12tkm zhruba za rok najedu a nevidím nic strašnýho si na svý moto udělat vidle, ikdyž mám v manuálu co dva roky. To co vypustím za dva roky nebo déle zákazníkům z vidlic už není olej, ale břečka co nemaže a vydírá futra vidlic a nevábně smrdí jak WC na Hlavním Nádraží. Co na tom, že ty vidle už nefungujou jak mají, ale hlavně, že netečou ani po 50tkm Vidlice co maj fungovat na 100% musí mít čerstvou náplň. Že ty moto co jim vydrží gufera 50tkm mají gufera co pevně obepínají kluzák vidlice a brání jim co nejmíň pohybu jsou většinou rozpočtovky a těm vidle nikdy nebudou 100% fungovat, ale když Vám výrobce nadělí dobré vidlice co fungují tak se zas remcá, že to vyžaduje údržbu, ale to tu nastínil už i Assassin. Každej co dělá tlumiče ví, že kvalitní vidle jsou každej rok v servisu (někdy i dvakrát) než vidle rozpočtovky... A Afrika zas taková rozpočtovka není a nikdy nebyla... U nás se myslí servisem vyměnit olej v motoru s filtrem, max svíčky a vzducháč, ale vidle na ty se sere dokud to nezačne chcát, to samý brzdy, dokud to brzdí tak co bych měnil kapalinu, ale to už jsem odbočil. Na nový Africe jsem jel a tlumiče tam fungujou velmi dobře... na to, že musí fungovat jak na silnici tak i v nějakém terénu...

Honda Africa vyteklé tlumiče

10.8.2019 v 22:06 | Nahoru | #213
To je marné, ale zabavné
Když je někdo přesvědčeny, že za to muže někdo jiný, tak to je potom každá rada drahá.
Můj dlouholetý kámoš má novou Afriku, jezdi s ni do Rumunska a já nevim kde všude a tenhle problem nemá. Jak to? Může to byt tím, že jezdi offroad závody už nějaky rok a ví jak na to?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda Africa vyteklé tlumiče

10.8.2019 v 22:09 | Nahoru | #214

dewwil píše: vilemx> Já si myslím, že informováni jsou uživatelským manuálem, jasný, že někoho kdo vyjede na delší výlet nad 12tkm to bude dost limitovat při koupi. Já těch 12tkm zhruba za rok najedu a nevidím nic strašnýho si na svý moto udělat vidle, ikdyž mám v manuálu co dva roky. To co vypustím za dva roky nebo déle zákazníkům z vidlic už není olej, ale břečka co nemaže a vydírá futra vidlic a nevábně smrdí jak WC na Hlavním Nádraží. Co na tom, že ty vidle už nefungujou jak mají, ale hlavně, že netečou ani po 50tkm Vidlice co maj fungovat na 100% musí mít čerstvou náplň. Že ty moto co jim vydrží gufera 50tkm mají gufera co pevně obepínají kluzák vidlice a brání jim co nejmíň pohybu jsou většinou rozpočtovky a těm vidle nikdy nebudou 100% fungovat, ale když Vám výrobce nadělí dobré vidlice co fungují tak se zas remcá, že to vyžaduje údržbu, ale to tu nastínil už i Assassin. Každej co dělá tlumiče ví, že kvalitní vidle jsou každej rok v servisu (někdy i dvakrát) než vidle rozpočtovky... A Afrika zas taková rozpočtovka není a nikdy nebyla... U nás se myslí servisem vyměnit olej v motoru s filtrem, max svíčky a vzducháč, ale vidle na ty se sere dokud to nezačne chcát, to samý brzdy, dokud to brzdí tak co bych měnil kapalinu, ale to už jsem odbočil. Na nový Africe jsem jel a tlumiče tam fungujou velmi dobře... na to, že musí fungovat jak na silnici tak i v nějakém terénu...


Lidi si zvykly na vyměnu oleje v autě po 30 000 km. Tak to je potom těžký.

Naposledy editováno 10.08.2019 22:10:13

(reakce na) Honda Africa vyteklé tlumiče

11.8.2019 v 08:25 | Nahoru | #215
Double

Naposledy editováno 11.08.2019 08:31:27

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda Africa vyteklé tlumiče

11.8.2019 v 08:31 | Nahoru | #216
CBR-rr> To je typicky český. Dát minimum peněz za servis a pak brečet na internetu jakej to je krám. Prostě motorka potřebuje daleko více servisní péče než auto. Motorka je zkrátka drahý koníček.
Tady v ČR když někdo píše v inzerátu pravidelně servisovaná motorka, obvykle to je zanedbaná hajtra kde se pouze měnil každý rok olej. Ale má to vyplněnou servisní z autorizáku. :D

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda Africa vyteklé tlumiče

11.8.2019 v 09:22 | Nahoru | #217

dave-lister píše: CBR-rr> To je typicky český. Dát minimum peněz za servis a pak brečet na internetu jakej to je krám. Prostě motorka potřebuje daleko více servisní péče než auto. Motorka je zkrátka drahý koníček.
Tady v ČR když někdo píše v inzerátu pravidelně servisovaná motorka, obvykle to je zanedbaná hajtra kde se pouze měnil každý rok olej. Ale má to vyplněnou servisní z autorizáku. :D



Hoši už mě serete, jaký minimum peněz za servis? Čteš vůbec co píšu? Motorka byla 2 roky na všech garančních servisech. Vždy dostávala co měla.

Znovu opakuji, neděje se to jen mně. Děje se to všem okolo. Čas ukáže.

A ten interval 12 tisíc na vidle má každá motorka. Tím pádem je ale Afrika naprosto nevhodný stroj na delší cesty. To jako uprostřed dovolené, když pojedeš třeba Jižní Ameriku nebo do Vladivostoku budeš rozebírat vidlici?

Libí jak to pořád obhajujete ale žádná jiná značka nemá s přední vidlicí takové trápení! A že by byla vidlice na Africe o takový kus před ostatními aby se ty problém vykompenzovali tak to asi nee..

Už tady dál neplevelte vlákno nesmysly. Nemá to smysl.
Přečtěte si raději zahraniční fora pokud to dovedete.

Naposledy editováno 11.08.2019 09:23:20

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda Africa vyteklé tlumiče

11.8.2019 v 09:40 | Nahoru | #218
ProsteOFF> No já nevím kdo tu chtěl nechávat měnit olej a gufera ve vidlicích na záruku. Tak jaký plný servis. :D

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda Africa vyteklé tlumiče

11.8.2019 v 09:58 | Nahoru | #219
ProsteOFF> Na ducati a apriliich treba tradicne vytekly vidle ohlins kazdej rok po zimním stání

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda Africa vyteklé tlumiče

11.8.2019 v 10:52 | Nahoru | #220
dave-lister> pokud dám Afriku před cestou na garanční servis, sdělim jim kam jedu a co bude za najezd, tak očekávám, že když dělají ventili,které měli ještě cas, tak udělají i vidlici. O to víc když jsou s ní plošně problémy.

Už je to celkem jedno, já k vidlím ztratil důvěru. Podle vaší teorie a vytekle tlumiče to potvrzují Afrika nebude vhodnou motorkou na dálkové výlety nad 10 tisíc km. Nikdy nevíte kde vás tlumiče nechají. Hned vytecou, nedají vědět rosením apod.

Ve srovnání s konkurencí i přesto že jsem jinak s Afrikou spokojen jsou tlumiče velký problém. To prostě ani vy neukecate.

A už končím nebaví mě to rozebírat na internetu, radši jezděte...

(reakce na) Honda Africa vyteklé tlumiče

11.8.2019 v 10:53 | Nahoru | #221
assassin> no vidíš, problém je ale i v tom, že Aprilia a ani Ducati nejsou prezentovány jako motorky na cestu kolem světa.

(reakce na) Honda Africa vyteklé tlumiče

11.8.2019 v 12:05 | Nahoru | #222
dewwil> Konečně někdo napsal srozumitelnej komentář. Tušil jsem, že ,,rozpočtovky" budou o něčem jiném a ty moje ,, Šowy " aby fugovali ( jako že fakt fungujou ) budou potřebovat adekvátní péči v přímé úměře kde jezdím. Jak jsem již zmiňoval, majitelé Afrik (vč.mě) je tahaj do těžšího terénu protože ta motorka si o to říká ,no a pak ale mudrujou že jim chčijou vidle.. Kdyby jezdili po alpskejch asfaltech, osobně se domnívám, že nájezd na vidle by byl minimálně dvojnásobný.. amen

Honda Africa vyteklé tlumiče

11.8.2019 v 12:17 | Nahoru | #223
Asi by to chtělo zeptat se J.Simy, kolikrát dělal vidle. Momentálně má naneto 125tis km...

Honda Africa vyteklé tlumiče

11.8.2019 v 12:24 | Nahoru | #224
Vidle chcije i pokud nejezdite off je to jen otázka času..

Šíma má najeto k dnešku. 225 tisíc km. Vidle uz mu na cestách vytekly..

1 reakcí na tento příspěvek Honda Africa vyteklé tlumiče

11.8.2019 v 14:00 | Nahoru | #225
225 je blbost, tady má v pár dní starém příspěvku 125...
https://m.facebook.c...p;id=100004713485288

Honda Africa vyteklé tlumiče

11.8.2019 v 15:40 | Nahoru | #226
Kamarád měl stejný problém. Moto letos koupené, najeto cca 10 tis. km. ( žádné enduro neproběhlo ) a už měl vyteklé tlumiče.

(reakce na) Honda Africa vyteklé tlumiče

11.8.2019 v 17:25 | Nahoru | #227
lopata75> Máš pravdu, hlavně že jsem ten příspěvek lajkoval, nevím proč jsem si myslel že má o sto víc asi mě zblbla následná diskuze v komentářích kde borci najeli dvě stě.

Já proti Africe nic nemám, je to super univerzál. Jen jsem chtěl veřejně upozornit na problém vidlic.

deadpetr> Dík za info, borci mě už tady téměř nevěřili..

Honda Africa vyteklé tlumiče

11.8.2019 v 19:09 | Nahoru | #228
Tak! Právě jsem dodělal údržbu na obou Afrikách .... Pod stíracím kroužkem byl docela binec, pak jsem proplanžetoval gufera a zase trochu černýho bordelu. Takže brusnýho materiálu dostatek. Paradoxně jen u jedné motorky. Druhá jezdí skoro totéž a nic. Jediný vysvětlení: ta moje byla v bahně i ve vodě..

(reakce na) Honda Africa vyteklé tlumiče

11.8.2019 v 21:14 | Nahoru | #229

vilemx píše: Otáznka zní jinak. Kolik lidí by odradila koupě AT, kdyby jim prodejce rovnou řekl, že kromě oleje a filtru musí každých 12 tisíc udělat i vidle??? AT je v první řadě prezentovaná jako motorka na cestování (do hodně dalekých Kotárů), nikoliv jako sportovní motorka na (dálkový) závod.



Těch 12 tkm není zas tak hrozné. Ale neodradilo by lidi víc, že se musí po každé jízdě v terénu nebo kalužemi očistit ty vidlice? Dávat tomu větší péči než o řetěz? Je vůbec o tom zmínka v manuálu? Samozřejmě tu byly řečeny vylepšení, ale jaký je oficiální postoj výrobce že.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda Africa vyteklé tlumiče

11.8.2019 v 21:17 | Nahoru | #230

ProsteOFF píše: dave-lister> pokud dám Afriku před cestou na garanční servis, sdělim jim kam jedu a co bude za najezd, tak očekávám, že když dělají ventili,které měli ještě cas, tak udělají i vidlici. O to víc když jsou s ní plošně problémy.

Už je to celkem jedno, já k vidlím ztratil důvěru. Podle vaší teorie a vytekle tlumiče to potvrzují Afrika nebude vhodnou motorkou na dálkové výlety nad 10 tisíc km. Nikdy nevíte kde vás tlumiče nechají. Hned vytecou, nedají vědět rosením apod.

Ve srovnání s konkurencí i přesto že jsem jinak s Afrikou spokojen jsou tlumiče velký problém. To prostě ani vy neukecate.

A už končím nebaví mě to rozebírat na internetu, radši jezděte...


Kámoš má Afriku asi tři roky, ted je na ni někde v na konci ruska. Má na ní najeto asi 40tisic a takový problém nikdy neměl. Čím to může být?
Domluvte se všichni co vám vytekly ty vidle a podejte hromadnou žalobu, jak tady někdo tušim psal.........Jsem moc zvědav, jak to dopadne. Pak dejte vědět, bude to určitě zábavné.
ProsteOFF - Spousta zkušených lidí vám tady radí jak na to a ty to nechceš slyšet a tvrdiš pořád svoje. Promiń.

(reakce na) Honda Africa vyteklé tlumiče

11.8.2019 v 22:03 | Nahoru | #231
CBR-rr> Na žaloby kašlu, raději jezdím. Co se týče toho, že tvrdím pořád svoje... Hele poučil jsem se nechal to dobře opravit, sehnal firmu kde nám všem pro Afriky ušijí neopreny (odkaz jsem dával), tak co po mně ještě chcete? :) A to, že si myslím, že je to prostě průser, když na cestovním enduru vytečou tlumiče při tak malých nájezdech u všech co znám.. Tak promiň asi je to v pohodě...

Naposledy editováno 11.08.2019 22:04:44

Honda Africa vyteklé tlumiče

11.8.2019 v 22:24 | Nahoru | #232
Co ti tam vlastně opravil? Když píšeš dobře opravil

1 reakcí na tento příspěvek Honda Africa vyteklé tlumiče

12.8.2019 v 09:49 | Nahoru | #233
Nechápu tu polemiku tady, evidentně je problém na straně Hondy podle toho co tu nejen ProsteOFF napsal. Bohužel tedy, nemám z toho zrovna radost jako potenciální kupec.

Je to stejné u AT i ATASu?

Naposledy editováno 12.08.2019 09:50:02

Honda Africa vyteklé tlumiče

12.8.2019 v 13:24 | Nahoru | #234
já tu polemiku chápu, někomu to vyteklo, jinému nevyteklo

rád bych znal příčiny, Tiger má také vidlice showa a podle úvodní informace netečou...je pravdou, že AT má cca o 5cm delší zdvih, proto bych chápal že gufera, prachovky, stírací kroužek a další vodící prvky uvnitř vidlice jsou zatíženy malinko víc, působí tam pákové síly na delší dráze i to tření uvnitř probíhá déle...ale s tím podle mého názoru konstruktér musel počítal..

Rád bych věděl, co je uvnitř vidlice po těch 12 tis km špatné...co když nestačí vyměnit jen prachovky a gufera za nové - značkové ( + vyčistit a vyměnit náplň)

Naposledy editováno 12.08.2019 14:20:31

(reakce na) Honda Africa vyteklé tlumiče

12.8.2019 v 18:06 | Nahoru | #235
Dejf_cz> podle toho co jsem se dočetl na zahraničních fórech, tak se to děje i u ATASu. Pohrával jsem si totiž s myšlenkou vyměnit vidlice právě z advika s tím, že budou v pohodě...

CRF1000> proč to z ničeho nic vytece nevím. Kamarád, kterému jako poslednímu vytekla afrika, prohlížel gufera a prachovky pod lupou bádal spekuloval a prostě nenašel, že by byly kroužky nějak narušené... mě v servisu upozorňovali na utazeni spodních brýlí abych je moc neutahoval že vidlice klouže až do nich a pak se vydírá. V brně mi spodní brýle zarvaly že nešly povolit, díky další mechanik říkal že by se hodily odvzdusnovaky...

Honda Africa vyteklé tlumiče

12.8.2019 v 18:48 | Nahoru | #236
Na Africe je možnost instalace odvzdusnovsku?
A co ti Teda s nima dělal sem se nedozvěděl

1 reakcí na tento příspěvek Honda Africa vyteklé tlumiče

12.8.2019 v 19:06 | Nahoru | #237
No právě bohužel není.. normálně pretesnil, co s tím víc dělat...

1 reakcí na tento příspěvek Honda Africa vyteklé tlumiče

12.8.2019 v 20:57 | Nahoru | #238
AT jedna z prvnich, vlastne prvni prodana na SK, k dnesnimu dni najeto 35 000. Jizda 50% ve dvou, 3 kufry, vcetne sotolin, polnacek. Nic netece, zadna zavada. Vse o.k.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda Africa vyteklé tlumiče

12.8.2019 v 23:49 | Nahoru | #239

majanko píše: AT jedna z prvnich, vlastne prvni prodana na SK, k dnesnimu dni najeto 35 000. Jizda 50% ve dvou, 3 kufry, vcetne sotolin, polnacek. Nic netece, zadna zavada. Vse o.k.



Jj, jen tomu zrezly špice v kolech, ale jinak je cajk

Honda Africa vyteklé tlumiče

13.8.2019 v 00:24 | Nahoru | #240
četl jsem shop-manual a o servisnich intervalem pro pred. vidle: kontrola pružin, když jsou kratši o 8mm než puvodni rozmer jsou na vymenu, problem je axialni a radialni vule kola nad 1mm, hazeni cele napravy nad 0.2 mm / to mohou byt loziska/ ,když je při vyvaženi nutna zatěž nad 60g...ostatni se ma kontrolovat a při překročeni servisního limitu opravit a měnit
když už to rozeberu a vyleju W10, asi vymenim vše z těch střev co seženu
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Rada při výběru cestovního endura [1, 2] Suzuki DL 1000 V-Strom, BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS... karosa 44 16.4.2024 v 07:49 Koudy01
jakou spojkovou sadu a Africa Twin ... Honda CRF1000L Africa Twin Yurii 11 7.3.2024 v 21:52 T4C0
Bliká kontrolka ABS Honda CRF1000L Africa Twin Davidrak 7 1.3.2024 v 19:50 Davidrak
Africa Twin CRF1000 odstín barvy Honda CRF1000L Africa Twin Drak-09 2 27.2.2024 v 19:50 Drak-09
připojení kabelu [1, 2, 3] Honda CRF1000L Africa Twin šlauch0 69 26.2.2024 v 16:33 LiborGSXR


TOPlist