globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Honda Africa vyteklé tlumiče
Přátelé před několika dny jsme se vrátili z Kavkazu, kde jsme si užili super poježdění. Musím se s vámi ale podělit o situaci, která mě velmi zklamala. Jeli jsme ve složení 3x Honda Afrika (2017) 2x Triumph Tiger 800XC a jedna Yamaha XT 660 z Tenere.
A zkráceně dvěma ze tří Afrik vytekly tlumiče. Z ničeho nic, nerosily prostě hned vytekly. Obě Afriky byly servisovány u dealera v Brně. Jedna má najeto 16 tisíc kilometrů a je ještě v záruce, druhá má 20 tisíc km a měsíc už v záruce není. Dnes se dealer v Brně vyjádřil tak, že mi to sice opraví ale protože už je měsíc po záruce tak na záruku to nejde. (děkuji) Přidal i to, že stejný problém mají nové modely Afriky a že i "oprava" nezaručí, že se to v budoucnu nestane znovu.
Proto Vás tímto varuji a uvádím, tak jak to je. Znám další majitele Afrik a všichni to dřív nebo později řešili. Triumphy ve skupině mají najeto 50 a 70 tisíc, jeli stejné cesty co my a tlumiče bez problémů.

Tímto u mě jako majitele Afrika celkem spadla. Ano z Kavkazu jsem dojel ale bylo to krušných 5 tisíc kilometrů, při kterých vám olej z vidlic teče přímo do brzd na destičky a kotouč. Jak to brzdilo si asi dokážete představit. Také se mi velice líbí postoj autorizovaného servisu Honda Brno. Chápu, že tlumiče nejsou věčné ale 16 a 20 tisíc by snad měli při jednoduché péči dát.

Více viz video a rovněž přidám video z dronu, Kavkaz stojí za návštěvu!




Honda Africa vyteklé tlumiče

24.7.2019 v 21:02 | Nahoru | #121
Doba vychovává motorkáře co umí skvěle závadu natočit na Gopro a pak perfektně plakat na foru a důmyslně svalovat vinu na servis a fabriku. Jak pravil Jarda nikdo se s vědomostmi nenarodil a každý taky nemá možnost jet se starým mazákem, tady ale není ani náznak poučit se. Kdo by chtěl at hledá seal mate seal doctor na yutubu.

Honda Africa vyteklé tlumiče

24.7.2019 v 22:40 | Nahoru | #122
Ted´ jsem přišel na to, proč jim ten olej vytekl. No protože "ProsteOFF"
No to byl jenom fór
Každopádně bych to neviděl tak černě

Honda Africa vyteklé tlumiče

24.7.2019 v 22:50 | Nahoru | #123

Honda Africa vyteklé tlumiče

24.7.2019 v 23:05 | Nahoru | #124
Se zájmem jsem si přečetl všechny názory na potřebnou péči o vidle. Sám sebe nepovažuji za něnaké čuně a o jejich čistotu se občas postarám alespoň tak, že po jízdě v dešti nebo blátě očistím kluzáky, pokud na nich vidím nějaký bordel. Po 7,5 tkm zatím vůbec ani nerosí, ale co není, může být. Za ccs10 dní mě čeká Černá Hora a rád bych udělal třeba i něco pro preventivní ochranu. Často zmiňujete někteří výbornou funkci neoprénu nebo použití harmonik. Máte někdo možnost dát kromě teoretické rady i praktický odkaz na konkrétní neoprén, který rozměrově vyjde na AT1000L? Harmonika se tam podle mě kvůli poměrně úzkému prostoru nevejde totiž asi bohužel žádná (tu bych tam jinak viděl ještě radši). Díky za odkaz na konkrétní vyzkoušený výrobek.

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda Africa vyteklé tlumiče

24.7.2019 v 23:19 | Nahoru | #125

69šakal píše: assassin>
Asi mi to došlo...Ty aretační šrouby osy předního kola jsou pro to, aby nedocházelo ke stažení vidlic příliš k náboji kola. Tzn.namáhaní gufera - rosení. Pochopil jsem to správně?

posrali ti to při přezouvání před cestou... Máš jeden konec osy volný kde ho drží pouze aretační šroub nebo dva, které stahují vidlici k ose, to po nasazení kola uděláš jako první, pak dáš maticí a utáhneš na moment, na vidlí u matky stáhneš aretační šroub/y, poté nasadíš a utáhneš brzdiče a teď to hlavní, vrátíš se k vidlí kde je volný konec, povolíš aretační šrouby a na brzdách 3x-5x propéruješ předek, pak znovu utáhni aretační šroub/y, to je krok, kterým zamezíš stáhnutím vidlic k sobě a neodírají gufera a vodící futra vidlí.... Bohužel to dělaj jen někde a většinou motorkáři co dělaj i pneuservis, když ti to obouvá automechanik co je proškolen pouze na pneuservis aut tak tohle neví... A smutný je, že kolikrát ani v motoservisech

(reakce na) Honda Africa vyteklé tlumiče

25.7.2019 v 00:57 | Nahoru | #126
dewwil>

(reakce na) Honda Africa vyteklé tlumiče

25.7.2019 v 07:42 | Nahoru | #127

dewwil píše: posrali ti to při přezouvání před cestou... Máš jeden konec osy volný kde ho drží pouze aretační šroub nebo dva, které stahují vidlici k ose, to po nasazení kola uděláš jako první, pak dáš maticí a utáhneš na moment, na vidlí u matky stáhneš aretační šroub/y, poté nasadíš a utáhneš brzdiče a teď to hlavní, vrátíš se k vidlí kde je volný konec, povolíš aretační šrouby a na brzdách 3x-5x propéruješ předek, pak znovu utáhni aretační šroub/y, to je krok, kterým zamezíš stáhnutím vidlic k sobě a neodírají gufera a vodící futra vidlí.... Bohužel to dělaj jen někde a většinou motorkáři co dělaj i pneuservis, když ti to obouvá automechanik co je proškolen pouze na pneuservis aut tak tohle neví... A smutný je, že kolikrát ani v motoservisech

ten moment je taky důležitý, spousta lidí ani nemá momentak, treba šrouby v brýlích by se vůbec neměli přetahovat je tam malý moment cca 12-18 jak kde, pokud je to dorvane fest tak tím vidlice taky trpí

Honda Africa vyteklé tlumiče

25.7.2019 v 08:30 | Nahoru | #128
Jinak jak tu byl vzpomenuty řetěz tak teď testuju mazadlo co je prej úplný zázrak 3-5 tis prej bez mazání

1 reakcí na tento příspěvek Honda Africa vyteklé tlumiče

25.7.2019 v 10:08 | Nahoru | #129
Pánové tak rozuzlení.

Celkem mě vadí, že jsem tady osočován za nedostatečnou údržbu při cestě, přitom mi nikdo nevysvětlil, jak je možné že Triumphy taky vidlici nečistili a problém jako Afriky neměli. (přitom měli daleko větší nájezdy, byly starší..) Ano uznávám, že kdybych vidlici vzal hadrem, možná bych tento problém o chvíli posunul ale jak budete číst níže, problém s vidlicemi je u Afriky konstrukčního rázu.

Vidlice jsem nechal opravit u pana Gottwalda u Vyškova. Cena cca 2 100,- dal tam NOK gufera a prachovky a nějaký lepší olej. Cena a vyřízení příznivější jak u autorizovaného servisu a oprava poctivá. U autorizáku vám dají to co tam bylo před tím a probém se bude opakovat.

Přečetl jsem nějaká zahraniční fora, kde se o problémů zmiňují. Sám jsem byl panem Gottwaldem upozorněn na na utažení spodních brýlí, kdy hrozí při velkém utažení, že tlumiče se budou přidírat (utahovací moment 20 Nm).

Na tomto fóru řeší stejný problém. https://advrider.co...s-must-read.1253181/ Vypadá to, že se opotřebovávají vnitřky vidlic. Zajimavé je, že v dalších tématech jsou vždy nafoceny zlaté vidlice...

Zde mi ušili neopren na přední vidle:www.mototechnika.cz/hledat.html?search=neopreny+

Honda Africa vyteklé tlumiče

25.7.2019 v 12:50 | Nahoru | #130
Měls zajet k buranovi - BVMO umí líp ale urcite budeš spokojený, s tím utahováním brýlí to píšu hore, hodně lidí si to ani neuvědomuje

1 reakcí na tento příspěvek Honda Africa vyteklé tlumiče

25.7.2019 v 12:51 | Nahoru | #131
2krat

Naposledy editováno 25.07.2019 12:51:32

1 reakcí na tento příspěvek Honda Africa vyteklé tlumiče

25.7.2019 v 12:56 | Nahoru | #132
Jinak u Afriky je to fakt problém. Ty vnitřky se vydírají. Vidíte, že to ve velkém řeší i v zahraničí. Na těch zahraničních fórech jsou i fotky.

Já už to dál nehodlám řešit zda za to mohu já nebo konstrukční vada, každý si může obrázek udělat sám. Uvidíme jak dlouho to vydrží teď.
S motorkou jsem jinak spokojen..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda Africa vyteklé tlumiče

25.7.2019 v 12:59 | Nahoru | #133
foxdive>to já mažu normálně až po 3 nebo 4 000 km, ale také to předtím důkladně vyčistím a stačí mi na to obyčejný bílý sprej valvoline ale jsje a ten záírat zvědavý, kdyby to odpuzovalo prach a špínu hned objednávám

Naposledy editováno 25.07.2019 13:00:06

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda Africa vyteklé tlumiče

25.7.2019 v 13:51 | Nahoru | #134

ProsteOFF píše: Pánové tak rozuzlení.

Celkem mě vadí, že jsem tady osočován za nedostatečnou údržbu při cestě, přitom mi nikdo nevysvětlil, jak je možné že Triumphy taky vidlici nečistili a problém jako Afriky neměli. (přitom měli daleko větší nájezdy, byly starší..) Ano uznávám, že kdybych vidlici vzal hadrem, možná bych tento problém o chvíli posunul ale jak budete číst níže, problém s vidlicemi je u Afriky konstrukčního rázu.

Vidlice jsem nechal opravit u pana Gottwalda u Vyškova. Cena cca 2 100,- dal tam NOK gufera a prachovky a nějaký lepší olej. Cena a vyřízení příznivější jak u autorizovaného servisu a oprava poctivá. U autorizáku vám dají to co tam bylo před tím a probém se bude opakovat.

Přečetl jsem nějaká zahraniční fora, kde se o problémů zmiňují. Sám jsem byl panem Gottwaldem upozorněn na na utažení spodních brýlí, kdy hrozí při velkém utažení, že tlumiče se budou přidírat (utahovací moment 20 Nm).

Na tomto fóru řeší stejný problém. https://advrider.co...s-must-read.1253181/ Vypadá to, že se opotřebovávají vnitřky vidlic. Zajimavé je, že v dalších tématech jsou vždy nafoceny zlaté vidlice...

Zde mi ušili neopren na přední vidle:www.mototechnika.cz/hledat.html?search=neopreny+



neda mi to nic nenapsat... Honda pouziva taky gufera NOK, takze jsi tam dal v podstate to stejny co jsi tam mel...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda Africa vyteklé tlumiče

25.7.2019 v 15:30 | Nahoru | #135

ProsteOFF píše: Jinak u Afriky je to fakt problém. Ty vnitřky se vydírají. Vidíte, že to ve velkém řeší i v zahraničí. Na těch zahraničních fórech jsou i fotky.

Já už to dál nehodlám řešit zda za to mohu já nebo konstrukční vada, každý si může obrázek udělat sám. Uvidíme jak dlouho to vydrží teď.
S motorkou jsem jinak spokojen..


Myslím že se to vydírá pokud někdo ty šrouby v brejlích příliš utáhne.

(reakce na) Honda Africa vyteklé tlumiče

25.7.2019 v 15:43 | Nahoru | #136
dave-lister> tzn. neudělali chybu konstruktéři, ale montéři to je všude stejná písnička.

(reakce na) Honda Africa vyteklé tlumiče

25.7.2019 v 17:11 | Nahoru | #137

dave-lister píše: Myslím že se to vydírá pokud někdo ty šrouby v brejlích příliš utáhne.



Právě má to na to vliv.

Proto majitele Afrik pozor na to! Zkontrolujte i novou motorku po nákupu nebo servise. Kdovijak to oni utahují. Já to měl už od nákupu zarvané, určitě ne na optimálních 20 Nm ...

Naposledy editováno 25.07.2019 17:12:48

(reakce na) Honda Africa vyteklé tlumiče

25.7.2019 v 17:18 | Nahoru | #138

CRF1000 píše: foxdive>to já mažu normálně až po 3 nebo 4 000 km, ale také to předtím důkladně vyčistím a stačí mi na to obyčejný bílý sprej valvoline ale jsje a ten záírat zvědavý, kdyby to odpuzovalo prach a špínu hned objednávám

tak já mažu cca co tisíc preventivně jak se podaří, mažu teflonen, origo co na to je dělá ten bílý lepivy povlak a všechen bordel se na tom drží, teď ten spesl přípravek je taky na bázi teflonu ale zatím nevím mám na tom slabý tisíc tak uvidím

1 reakcí na tento příspěvek Honda Africa vyteklé tlumiče

25.7.2019 v 17:20 | Nahoru | #139

(reakce na) Honda Africa vyteklé tlumiče

25.7.2019 v 18:40 | Nahoru | #140

MattiK píše: neda mi to nic nenapsat... Honda pouziva taky gufera NOK, takze jsi tam dal v podstate to stejny co jsi tam mel...


....ale ted´ tam má "nějaký lepši olej" . To by mě zajimalo jaký to je?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda Africa vyteklé tlumiče

25.7.2019 v 19:52 | Nahoru | #141
foxdive> https://www.oleje-p...hEAQYASABEgK1xvD_BwE

+ petrolej na čištění

(reakce na) Honda Africa vyteklé tlumiče

25.7.2019 v 21:15 | Nahoru | #142
2stroke> no nevim, ja uz par vidli rozebral a dokonce nejakou i slozil. Ale slozitejsi vidli bych tedy na cestach asi ani rozebirat nezkousel, uz kvuli tomu ze nekterou vidli bez poradnyho pripravku ani nestlacis. Voni ji bez spesl klice ani neotevres , to bych spis nekde na ceste hledal servis.

Honda Africa vyteklé tlumiče

25.7.2019 v 22:50 | Nahoru | #143
jak tak čtu,tak u těch nových Afrik se ty tekoucí vidlice vyskytují nějak často a není to normální.
U KTM v RO bych jako pokus č.1 projel gufera ventilovou měrkou,ale pokud to dotyčný nezná co a jak,tak nemůže vědět o čem je řeč.Třeba po této zkušenosti si je na příští výlet vezme s sebou

(reakce na) Honda Africa vyteklé tlumiče

26.7.2019 v 06:30 | Nahoru | #144

CRF1000 píše: foxdive> https://www.oleje-p...hEAQYASABEgK1xvD_BwE

+ petrolej na čištění

Používám jenom přípravky s teflonen mám to vyzkoušené že to nejlíp funguje, tady ten zázrak co sem dával odkaz sem dostal za ty peníze bych to nekupoval jen tak na zkoušku

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda Africa vyteklé tlumiče

26.7.2019 v 22:33 | Nahoru | #145

dewwil píše: posrali ti to při přezouvání před cestou... Máš jeden konec osy volný kde ho drží pouze aretační šroub nebo dva, které stahují vidlici k ose, to po nasazení kola uděláš jako první, pak dáš maticí a utáhneš na moment, na vidlí u matky stáhneš aretační šroub/y, poté nasadíš a utáhneš brzdiče a teď to hlavní, vrátíš se k vidlí kde je volný konec, povolíš aretační šrouby a na brzdách 3x-5x propéruješ předek, pak znovu utáhni aretační šroub/y, to je krok, kterým zamezíš stáhnutím vidlic k sobě a neodírají gufera a vodící futra vidlí.... Bohužel to dělaj jen někde a většinou motorkáři co dělaj i pneuservis, když ti to obouvá automechanik co je proškolen pouze na pneuservis aut tak tohle neví... A smutný je, že kolikrát ani v motoservisech


...nějak tomu nerozumím.
V kole je přece distanční trubka-rozpěrka mezi ložisky a z venku distanční podložky. Celé se to k sobě dotahuje osou na cca 90Nm. Šroub dole, na protilehlé vidli s maticí, dotahuje pouze osu proti povolení. Nelze tedy stáhnout vidle k sobě více, či méně! Nebo se mýlím?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda Africa vyteklé tlumiče

26.7.2019 v 22:39 | Nahoru | #146
ramlik> samozřejmě, že je to blbost. Přece nedotáhnu matici na 60Nm, abych potom druhou stranu povolil. Myslím si, že to co psal, mělo být trochu jinak. Matici zlehka dotáhnout, potom propružit vidle a teprve potom dotáhnout na moment. A jak píšeš, rozteč je dána délkou osy, kola a podložek.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda Africa vyteklé tlumiče

26.7.2019 v 22:42 | Nahoru | #147

ramlik píše: ...nějak tomu nerozumím.
V kole je přece distanční trubka-rozpěrka mezi ložisky a z venku distanční podložky. Celé se to k sobě dotahuje osou na cca 90Nm. Šroub dole, na protilehlé vidli s maticí, dotahuje pouze osu proti povolení. Nelze tedy stáhnout vidle k sobě více, či méně! Nebo se mýlím?



Kdyz osu zasunes do vidlice a na tom konce kde ma byt v patce volne - tzn na druhe nez je matice - kdyz nejde dost volne (treba dily tomu ze ma na konci rozkleplou hranu jak ji nekdo do vidli mlátí kladivem tak pri utazeni matice stáhne spodky vidli k sobe. Kdyz nasledne nekdo utahne sverne srouby na patkach tak je vidlice zkrizena. Tzn je potreba udržovat osu tak aby na te jedne strane sla do vidlic zlehka a neutahovat na tw strane sverne srouby na patkach, zjoupnout se - tim se osa ústavi aby byly spodni nohy rovnoběžné a pak dotahnes srouby...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda Africa vyteklé tlumiče

26.7.2019 v 22:44 | Nahoru | #148

PNewman píše: ramlik> samozřejmě, že je to blbost. Přece nedotáhnu matici na 60Nm, abych potom druhou stranu povolil. Myslím si, že to co psal, mělo být trochu jinak. Matici zlehka dotáhnout, potom propružit vidle a teprve potom dotáhnout na moment. A jak píšeš, rozteč je dána délkou osy, kola a podložek.



Ta matice dotahuje osu pres vsechny distancky a loziska k jedne noze vidlice - to klidne muze byt utažené na krev. Jedna strana je ale plovoucí do te doby nez utahnes patku vidlice

Naposledy editováno 26.07.2019 22:44:42

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda Africa vyteklé tlumiče

26.7.2019 v 22:46 | Nahoru | #149
assassin> jistě, tomu rozumím. Ale to není normální stav, to už někdo zkurvil kladivem. A v takovém případě bývá problémů většinou už víc....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda Africa vyteklé tlumiče

26.7.2019 v 23:05 | Nahoru | #150

PNewman píše: assassin> jistě, tomu rozumím. Ale to není normální stav, to už někdo zkurvil kladivem. A v takovém případě bývá problémů většinou už víc....



Tam staci i prach, nebo koroze, nebo trochu těsnější tolerance od výroby...

Tak jako tak je dobre to propruzit a utahovat patky az nasledne. Stejne jako je dobre udržovat osu ve stavu, ze tam jde volne..
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Rada při výběru cestovního endura [1, 2] Suzuki DL 1000 V-Strom, BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS... karosa 44 16.4.2024 v 07:49 Koudy01
jakou spojkovou sadu a Africa Twin ... Honda CRF1000L Africa Twin Yurii 11 7.3.2024 v 21:52 T4C0
Bliká kontrolka ABS Honda CRF1000L Africa Twin Davidrak 7 1.3.2024 v 19:50 Davidrak
Africa Twin CRF1000 odstín barvy Honda CRF1000L Africa Twin Drak-09 2 27.2.2024 v 19:50 Drak-09
připojení kabelu [1, 2, 3] Honda CRF1000L Africa Twin šlauch0 69 26.2.2024 v 16:33 LiborGSXR


TOPlist