bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Vzduchový filtr K&N
Dobrý den všem,

v jednom z předchozích témat jsem psal o dobývání akumulátoru u BMW R 1100 S.
Povedlo se a když už jsem musel vyndat Airbox, kouknul jsem se na vzduchový filtr. Wow nikdy jsem neviděl tak špinavý filtr. Nikdy. Je tam vzducháč od firmy K&N. Na stránkách jsem nalezl, že tento filtr je možné opakovaně vyprat
("Tyto filtry jsou prací, nemusí se tedy měnit. Firma K&N poskytuje záruku na funkčnost těchto filtrů 10 let nebo 1 milion mil.").
Vypral jsem v benzinu, kolik sajrajtu z toho teklo si neumíte představit.
Ale co po umytí ? Výrobce filtru píše ("Po usušení naimpregnovat filtr olejem K&N. Nepoužívat jiné oleje než od firmy K&N.").
No po pravdě se mi nechce kupovat nějaký olej za 4 kilča. Tak se ptám, jestli můžu olej nastříkat něčím jiným ? WDčko, nebo silikonový olej, nebo rozprášit normální olej ?

Co vy na to ?

Děkuji

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vzduchový filtr K&N

23.7.2019 v 13:12 | Nahoru | #1
DrDNA01> Transalp je na karburátorech. Nevím co je na tom ptákového. Jets ve svem cestopise o Pamiru popisuje svoji zkušenost právě v tomto sedle. On na Africe (stříkačka) a kolega na KTM (karburátory). Od určité výšky mu Africa začala žrát jako tank, kouřila a smrděla. KTM jela bez problémů. Po překonání určité výšky a hustoty vzduchu se Africa uklidnila a jela normálně. A jestliže má KN větší propustnost, tak by o tu větší propustnost měl mít motor více vzduchu.
Ad napatlani olejem - nevím, jestli jsi uživatel KN nebo. Podle odpovědi bych řekl, že nejsi. Proto ta tvoje připomínka. Jinak bys věděl, že to je blbost. Už i proto, že ve svém vvlastním zájmu tam pouštíš ten olej po kapkách anebo zastříkneš sprejem tak, abys čistý povrch souměrně pokryl a dokapal tam, kde se ti to nepozdává. Více ani ťuk.

No, kuknul jsem a tvuj profil a je mi jasne, že pouze trolíš.

Tady jsem si dovolil vložit výňatek z Jetsova popisu.
....
Přejíždíme Ak Baital pass, nejvyšší bod naší cesty. Do 4000m byla moje Afrika v pohodě, ale v tomhle průsmyku už se jí výška moc nelíbila. Do kopce žrala přes 20l, na vrcholu nedržela volnoběh, výfuk byl černý od sazí a smrděla tak, že Dan odmítl jet za mnou… KTM se držela mnohem lépe, ač ještě s karburátorem, Dan nepozoroval žádné problémy spojené s nadmořskou výškou. Děláme povinné fotky u cedule Ak Baital pass a další desítky fotek po cestě až do Murghabe.

Více na: https://www.motorka...40262.html?kid=45686
Copyright © Motorkari.cz

Naposledy editováno 23.07.2019 13:17:40

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vzduchový filtr K&N

23.7.2019 v 14:57 | Nahoru | #2

PetNed píše: DrDNA01> Transalp je na karburátorech. Nevím co je na tom ptákového. Jets ve svem cestopise o Pamiru popisuje svoji zkušenost právě v tomto sedle. On na Africe (stříkačka) a kolega na KTM (karburátory). Od určité výšky mu Africa začala žrát jako tank, kouřila a smrděla. KTM jela bez problémů. Po překonání určité výšky a hustoty vzduchu se Africa uklidnila a jela normálně. A jestliže má KN větší propustnost, tak by o tu větší propustnost měl mít motor více vzduchu.
Ad napatlani olejem - nevím, jestli jsi uživatel KN nebo. Podle odpovědi bych řekl, že nejsi. Proto ta tvoje připomínka. Jinak bys věděl, že to je blbost. Už i proto, že ve svém vvlastním zájmu tam pouštíš ten olej po kapkách anebo zastříkneš sprejem tak, abys čistý povrch souměrně pokryl a dokapal tam, kde se ti to nepozdává. Více ani ťuk.

No, kuknul jsem a tvuj profil a je mi jasne, že pouze trolíš.

Tady jsem si dovolil vložit výňatek z Jetsova popisu.
....
Přejíždíme Ak Baital pass, nejvyšší bod naší cesty. Do 4000m byla moje Afrika v pohodě, ale v tomhle průsmyku už se jí výška moc nelíbila. Do kopce žrala přes 20l, na vrcholu nedržela volnoběh, výfuk byl černý od sazí a smrděla tak, že Dan odmítl jet za mnou… KTM se držela mnohem lépe, ač ještě s karburátorem, Dan nepozoroval žádné problémy spojené s nadmořskou výškou. Děláme povinné fotky u cedule Ak Baital pass a další desítky fotek po cestě až do Murghabe.

Více na: https://www.motorka...40262.html?kid=45686
Copyright © Motorkari.cz



Asi by ses mel naucit cist. U svy S4 mam KN/Termi/cip. KN peru a mazu pravidelne. Prave proto vim, ze o nejakem "standardnim" napusteni muze clovek tak akorat snit. Jednou to napustis prilis malo a propusti to tunu prachu - viz ty odkazy, co jsem dal vyse, podruhe to maznes vic a v tu ranu mas prilis bohatou smes. Na druhou stranu papir (OEM) bude plus minus pri pravidelnych vymenach stejny. A o tom vstrikovani jsem psal prave proto. Jestli mas karbec a podari se Ti to maznout moc, tak to na tech horach budes mit bohaty nadvakrat.

Me proste jen pripada ta zaslepenost nekterych lidi kolem KN usmevna. Ja ho pouzivam, ale soucasne nemam zbytecny iluze..

Edit: Jsem Ti doplnil do profilu koment pro lidi, co neumi precist datum vlozeni motorky, ze uz ji teda par sezon mam. Predpokladam, zes reagoval na to, ze ji mam teprve od zimy..

Naposledy editováno 23.07.2019 15:39:23
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Zadní blatník BMW R 1100 S Obdélník 8 6.9.2023 v 11:40 Obdélník
Palivo do hlinikovej nadrze [1, 2] BMW R 1100 S dasto 32 6.12.2022 v 07:55 FJRPEPA
R1100S - krovka BMW R 1100 S VeryAngryMan 3 4.11.2022 v 16:34 VeryAngryMan
Nabíječka - konektor do ní BMW R 1100 S Obdélník 18 30.10.2022 v 10:41 smitth
Nepravidelný chod, cukání a zhasnín... BMW R 1100 S Jarjik 11 23.10.2022 v 03:48 finekohana45


TOPlist