bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Problém se startem
Dobrý den. Potřeboval bych poradit. Mám problém s nastartováním motorky. Začalo to asi takto. Dříve motorka chytala na první "otočení". Postupem času na to první ne, ale na druhé s přehledem. Což bych ještě pochopil, když na tom člověk nesedí každý den a spíše víkendově. No a nyní k mému hlavnímu dotazu. Při pokusu o start v tom začne chrčet a nic. Kontrolky pohasínají, ale motorka nestartuje. Chrčení je zhruba někde pod sedlem. Po x-tém pokusu je snaha jakoby otočit, ale vyvozuje to zvuky cvakání. Připomíná mi to pokus o start u škodovky 120. Cvak a nic. Kdo si pamatuje, tak občas stačilo "poťukat" startér a ono to pak šlo. V tomto případě to za dalších x pokusů začne točit, ale hned to taky nenaskočí a potřebuje to daleko delší dobu na nastartování než dříve. Nakonec chytne, ale....Máte s tím někdo podobné zkušenosti? Myslel jsem si, že to je slabou baterií, ale tu mám plně nabitou. Takže tuto možnost vylučuji.Svíčky mají cca 4000km. Pravdou je, že tam jsou laděné výfuky, které umějí občas střelit, ale opravdu jen občas. Toď asi vše co mně napadlo.
Za případné rady děkuji

1 reakcí na tento příspěvek Problém se startem

Skvělá odpověď, děkuji! 9.7.2019 v 20:46 | Nahoru | #1
V 90% případů tady na fóru se ukáže, že vyloučit akumulátor byla chyba.

(reakce na) Problém se startem

9.7.2019 v 21:00 | Nahoru | #2

OndraCB píše: V 90% případů tady na fóru se ukáže, že vyloučit akumulátor byla chyba.



1 reakcí na tento příspěvek Problém se startem

9.7.2019 v 21:07 | Nahoru | #3
Deset procent na start.rele(civka)....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Problém se startem

Skvělá odpověď, děkuji! 9.7.2019 v 21:13 | Nahoru | #4
Luky-y: Jak je psáno výš - akumulátor tak honem nevylučuj. Že je nabitý na dostatečné napětí ještě neznamená, že dokáže dodat potřebný proud. Zkus na něj připojit přes startovvací kabely další akumulátor - třeba z auta - a jestli to pak bude startovat jako kdysi, je to akumulátorem. Druhá možnost je měřit napětí na akumulátoru při startování - pokud se propadne někam pod 9V, je už prostě "měkký" a zralý na výměnu. Jak je starý?

(reakce na) Problém se startem

9.7.2019 v 21:29 | Nahoru | #5
1100Virago> Stáří by mělo být zhruba 2 roky. Předchozí majitel to, ale měl napojené na ty "automatické" nabíječky co to udržují pod napětím a odpojil pouze, když to jel provětrat. Já jsem stejný systém již nemohl dále používat. V garáži jsem bohužel bez proudu . Takže na zimu jsem měl vyndáno a cca jednou za 2 měsíce vrazil na nabíječku. Nicméně zkusím přes startovací kabely připojit a uvidím. Pravdou ale je, že když jsem to dal na nabíječku, tak hned potom problém se startem nebyl, když tak o tom přemýšlím...až zhruba zase po 2 dnech neježdění.
Jen mi je divné, že to má stále snahu točit či respektive se pokoušet stále něco dělat. Očekával bych, že se to párkrát o něco pokusí a pak to klekne jako u auta, ale třeba se pletu a u motorek to je hold malinko jinak. Každopádně díky za radu všem a dám vědět.

Problém se startem

Skvělá odpověď, děkuji! 9.7.2019 v 23:47 | Nahoru | #6
Ty udržovací nabíječky jsou peklo! Výrobce ti napíše, že to udržuje baterku nabitou, ale nenapíše, že se tím vlastně zkracuje životnost baterky. V podstatě to je tak jakoby ta motorka vrčela celou dobu co je to na to zdroji. Každá baterka má určitý počet nabíjecích cyklů a pokud to mám neustále na nabíječce, tak ty cykly stále probíhají. Podle mě máš po baterce. Kup druhou, nejlépe tip AGM, klasická kyselina má menší startovací proud a ty potřebuješ na dvouvál 800 ccm hodně síly na start

Problém se startem

10.7.2019 v 17:53 | Nahoru | #7
Ahoj, tento začarovaný kruh je následující.
Nabitá baterie, čisté neoxidované kontakty na baterii (pozor oxidace není vidět), startovací relé, a nakonec startér.
Postupně rozdělat a vyčistit a startér si nech nakonec. Ten doma stejně neopravíš

Problém se startem

15.7.2019 v 12:30 | Nahoru | #8
Tak problém vyřešen. Opravdu to bylo baterií. Koupil jsem novou a zase startuje na polechtání. Děkuji všem za rady
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Chybné zapojení a následky Kawasaki VN 800 ZaoM 20 3.3.2024 v 09:59 Ozzy_
Kawasaki VN 800 hadice chladenia Kawasaki VN 800 StanleyPastucha 3 29.9.2023 v 06:17 StanleyPastucha
Chpper není pro dědka!!! [1 ... 10, 11] Suzuki VS 1400 Intruder, Suzuki VS 800 Intruder, Hon... Slezy28 326 29.9.2023 v 00:19 kudla009
cuka a střílí do výfuku, spotřeba Kawasaki VN 800 Kral111 2 17.6.2023 v 06:19 kokoška.
Kontrola rozvodů Kawasaki VN 800 Vojtěchus 0 22.4.2023 v 20:29 Vojtěchus


TOPlist