bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Xjr 1300 rozvody
2.7.2019 v 10:30
Xjr 1300 SP a rozvody. Jak spolehlivě poznám, že je čas udělat rozvody? Moto je vyrobeno 2001 a dle tach má cca 40 tis. km, jaká je skutečnost nevím. Dá se poznat opotřebení třeba dle napínáku, nebo jen podle uší? Díky

1 reakcí na tento příspěvek Xjr 1300 rozvody

2.7.2019 v 11:43 | Nahoru | #1
Mám tu zkušenost že podle uší se dá poznat vyčvachtanej napínák. Na GSX 750 jsem dělal rozvody když bylo na tachu asi 50t ale mohlo to být taky 150t U své GSX 1400 mám na tachu docela uvěřitelných 55t a napínák už je taky slyšet, zatím jen když je moto ohřátá ale brzo to začne dělat i za studena.

Xjr 1300 rozvody

2.7.2019 v 13:25 | Nahoru | #2
Nejlepší je držet se manuálu. V něm určitě najdeš rozměry, kdy je v toleranci a kdy je zralý na výměnu.

Xjr 1300 rozvody

2.7.2019 v 19:14 | Nahoru | #3
jednim z urcijicich faktoru je prave vysunuty napinak. Nektere servisni manualy ani neudavaji mereni primo retezu a orientujes se jen podle napinaku.
retez jako takovej je typizovanej, takze ses schopnej si to mereni sam snadno udelat. Najdes si data k danemu retezu pro tvoji motoru (na vyrobci retezu nezalezi) a tam si spocitas kolik je delka deseti cepu - v technickem listu k retezu bude uveden rozmer od jednoho cepu k druhemu. Toto cislo x10 a pak to fyzicky zmeris na svem rozvodaku a hned vidis jestli je retez vtahany a nebo neni.

Pomerne mala uchylka ve vysledku zpusbi ze retez je vytahnutej klidne i o pul clanku. Protoze na tom poctu clanku se to drobne natazeni nascita.
Zaroven s tim take hraje opotrebeni vodicich list. Takze muzes mit treba novej retez ,ale stare listy a podle napinaku to bud evypadat, ze mas vytahanej rozvodak... ale pritom budes mit jen vybrousene listy, protoze nekdo udelal retez , ale na zbytek se vyprdnul. Proto se proste orientace podle napinaku bere jen jako orientacni kde ti to rekne... mam to v cajku a nebo aha nekde bude problem.

1 reakcí na tento příspěvek Xjr 1300 rozvody

2.7.2019 v 22:01 | Nahoru | #4
No jo, ale potřeboval bych vědět, jak to na tom napínáku poznám. Ideálně zkušenost zkušeného majitele XJR... Díky

(reakce na) Xjr 1300 rozvody

2.7.2019 v 22:35 | Nahoru | #5

Drak-09 píše: No jo, ale potřeboval bych vědět, jak to na tom napínáku poznám. Ideálně zkušenost zkušeného majitele XJR... Díky



budes li mit vysunutej napinak cca kolem pulky chodu, tak mas vse v poradku a nemusis nic resit. Bude-li se to blizit ke konci tak je treba to resit, bude li to jeste pred polovinou chodu napinaku, tak mas pravdepodobne rozvody nove vcetne vodicich list a muzes byt uplne klidny.

Xjr 1300 rozvody

3.7.2019 v 20:06 | Nahoru | #6

Xjr 1300 rozvody

6.7.2019 v 07:26 | Nahoru | #7
Ahoj. Yamaha , pokud se nepletu tak doporučuje výměnu rozvoďáku +- kolem 50tis. Z vlastní zkušenosti vím, že je to zbytečně brzy. Pro fabriku je to prostě sichr. Vytahanej řetěz je poznat dle charakt. rachtání. Důležitej je stav napínaku, kterej se na rozdíl od spousty jinejch bajků nezasekává a funguje bezvadně. Na XJR je to ta trčící věc za válci. Má 13 zubů. Na mé Xjr mám naběháno tuším kolem 45 ( poctivých - je od novoty )a mám ho v půlce na 6tým zoubku. Jinak nezapomeň každých 20 tis na ventily. Samozřejmě isynchro a vakuovka karbců. Snad se to odešle, jsem po kalbě a v Gruzii.

Xjr 1300 rozvody

6.7.2019 v 15:12 | Nahoru | #8
No tak to zdravím do Gruzie ?. Ten napínák můžu vyndat aniž by hrozilo, že něco někam zapadne atd? Je tam nějaký těsněni? Díky moc za radu.

Xjr 1300 rozvody

6.7.2019 v 21:03 | Nahoru | #9
tak nejdřív vyšroubuj ten šroub uprostřed , je za nim pružina - pozor muže ti vystřelit i se šroubem , potom povol dva šrouby po stranach a napínak vytahni a ručně ho skus vysunout na maximum , pomalu a počítej pri tom cvaknutí , potom ho zatlač ůplně dovnitř a spočítej celkový počet cvaknutí a dozvíš se jak je na tom řetěz , je to hrubě orientační , přesnější metoda je změřit řetěz a najít si kolik ma mít origo

Naposledy editováno 06.07.2019 21:04:10

(reakce na) Xjr 1300 rozvody

7.7.2019 v 16:57 | Nahoru | #10

grooll píše: Mám tu zkušenost že podle uší se dá poznat vyčvachtanej napínák. Na GSX 750 jsem dělal rozvody když bylo na tachu asi 50t ale mohlo to být taky 150t U své GSX 1400 mám na tachu docela uvěřitelných 55t a napínák už je taky slyšet, zatím jen když je moto ohřátá ale brzo to začne dělat i za studena.



Ako sa dá podľa uší poznať že je vyčvachtaný napinák? Však ten buď reťaz napne, alebo nenapne a podľa uší môžeš akurát tak počuť, že je reťaz voľná. Ale na napináku nemáš čo počuť je to len pružina ktorá cez čap (s rohatkou do ktorej zapadá západka) tlačí na napínaciu lištu.

1 reakcí na tento příspěvek Xjr 1300 rozvody

7.7.2019 v 19:49 | Nahoru | #11
a pravě ta rohatka se zapadkou ti řekne jestli je v pulce nebo na konci , pokud ma rohatka dvanact zubu a ty, když ho vytaheš a maš ho vysunutej na šestym zubu , da se usuzovat že řetěz je v pulce životnosti , u suzuki je napínak jině konstrukce , tam je jenom pružina , a chceš li se dozvědět jak moc je napínak vysunutej , musíš tu pružinu zajistit servisním přípravkem a až poté demontovat napínak

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Xjr 1300 rozvody

7.7.2019 v 20:08 | Nahoru | #12
zdenysrx6> Ja rozumiem tomu ako to funguje len nechápem ako môže groll počuť napinák.

(reakce na) Xjr 1300 rozvody

8.7.2019 v 08:32 | Nahoru | #13
lecomondo> je to takový nezaměnitelný rachtavý zvuk, nevím jak ho popsat ale zní to jako by řetěz probrousil vodící lištu a škrtal někde o kus železa. V oleji ale šponky nejsou a zvuk vydává napínák který má vůli a nebo je špatná ta západka. Zkusím napínák vyndat a vyfotím jeho stav. Projev je takový že to nejdříve dělá na volnoběh když je mašina ohřátá nebo skoro přehřátá a na vyšší otáčky to ztichne, po čase už to ale bude takhle hlučet i za studena.

Xjr 1300 rozvody

8.7.2019 v 19:09 | Nahoru | #14
Ahoj, tak jak ti to popsal Zdenys je to správně. Sorráč, že jsem nereagoval hned, neměl jsem přístup k WiFi.

Xjr 1300 rozvody

16.9.2019 v 21:53 | Nahoru | #15
Ahoj, teď jsme odjeli Slovensko a u mojí XJR se při akceleraci z cca 3500 ot. ozývali takové rachtavé zvuky (rozv. řetěz nebo ventily). Ventily jsem ale nechával vloni seřizovat v Hradci Králové v Yamaze (najeto od té doby cca.5000km). Prý byly OK, akorát prohodil mezi sebou dvě podložky. Ten zvuk / hluk se mi ale moc nezdá. Dělá to, hlavně když je motor řádně ohřátý. Na volnoběh je vše OK. Asi nechám preventivně uělat rozvody.
Co všechno se při tom má správně vyměnit a na kolik to zhruba vyjde peněz. Jaké máte zkušenosti s Yamahou HK? Moc dík

Xjr 1300 rozvody

19.9.2019 v 07:59 | Nahoru | #16
Ahoj, také budu přes zimu dělat rozvody, najeto 70 tis. Sice ještě nic neslyším, ale 70 je myslím už dost. Dělal jsem je u mé předchozí mašiny XJR-1200. Měnil jsem řetěz(2200), obě vodící lišty (4000) a já musel i napínak, ten byl nejdražší (4000). To je myslím vše Dával jsem orig ND snad kromě řetězu a ceny jsou psaný od oka. Zdravím.

Naposledy editováno 19.09.2019 08:01:39

Xjr 1300 rozvody

19.9.2019 v 08:30 | Nahoru | #17
Ahoj, díky, super info. Jen prosím tě, proč bylo třeba měnit i napínák?

Xjr 1300 rozvody

19.9.2019 v 13:52 | Nahoru | #18
Na tom napínáku je takový umělohmotný klobouček...ten jsem měl rozbitý.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Tlumič řízení XJR 1300 SP Yamaha XJR 1300 xjrko1300 21 16.4.2024 v 12:07 Gahan37
Enduro pneumatiky Yamaha XJR 1300 margolina 20 7.4.2024 v 16:13 milonovo
Držák bočních brašen Yamaha XJR 1300 koci84 5 1.4.2024 v 05:49 __RomFox__
Led blinkry - kde najdu relé Yamaha XJR 1300 Novakus 4 1.3.2024 v 13:14 Novakus
XJR 1300 výstražné blinkry Yamaha XJR 1300 Zet. 7 1.3.2024 v 09:34 PetrL3


TOPlist