motozem_rijen





Téma: Lithiová baterka
2.7.2019 v 09:57
Mám takovej problém s Firebladem, odjakživa mi dost bídně startuje. Prostě startér točí tak ztuha, jak kdyby byla baterka vymlácená, někdy to ani neutočí a nenastartuje. Když koupím novou baterku, tak nastartuje, ale nějak extra to netočí, taky se s tím dost pere. Dva roky stará už to nenahodí, ani řádně dobitá. Chci koupit novou baterku a rád bych pořídil nějakou s lepšíma parametrama. Tušíte prosím někdo, jakej je v tomhle případě zásadní parametr? Potřebuju vyšší startovací proud? Naposledy jsem koupil Nitro YTZ10S, kde udávaji myslím 190A a problém to nějak zásadně nevyřešilo. Myslíte si, že by to v tomhle případě mohla řešit Lithiovka, která mívá výrazně vyšší startovací proud?

Lithiová baterka

2.7.2019 v 10:23 | Nahoru | #1
skorej by som skontroloval štartér

Lithiová baterka

2.7.2019 v 10:27 | Nahoru | #2
a skontrolovať štartovacie relé, prejsť kontakty na štartri, ukostrenie

1 reakcí na tento příspěvek Lithiová baterka

2.7.2019 v 11:02 | Nahoru | #3
řeš příčinu, ne následek, žádná baterka ti nepomůže, když je na vině zřejmě startér nebo něco po cestě, jako zaoxidovaný kontakty apod.

(reakce na) Lithiová baterka

2.7.2019 v 11:15 | Nahoru | #4

Eagleking píše: řeš příčinu, ne následek, žádná baterka ti nepomůže, když je na vině zřejmě startér nebo něco po cestě, jako zaoxidovaný kontakty apod.



Presne tak.

Lithiová baterka

2.7.2019 v 11:30 | Nahoru | #5
No mě je jasný, že hlavní příčina problému je někde jinde. Ale nechce se mi to teď uprostřed sezony moc rozebírat. Když připojím kabelama ještě druhou baterku, tak to točí pěkně. Zkoušel jsem čistit kontakty a proklemovat relé, ale to nějak nepomohlo. Co zjistím na startéru, kdybych ho vymontoval?

Naposledy editováno 02.07.2019 11:32:29

1 reakcí na tento příspěvek Lithiová baterka

2.7.2019 v 11:34 | Nahoru | #6
Faroš vždy startuje jako by se mu nechtělo, ale vždy nastartuje. Baterku používej takovou, jaká tam má být podle výrobce. U tebe je ten problém jinde, jak píšou ostatní. Divné je, že dva roky baterie startuje Ok a pak už to nenatočí? To na startér moc nevypadá.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lithiová baterka

2.7.2019 v 11:43 | Nahoru | #7
Voctan> No von startuje bídně furt, i s novou baterkou. Ale tak nějak naskočí. Časem ho ale už baterka neutáhne. Když připojím kabelama ještě druhou z jiný motorky, tak točí bez problémů. Proto jsem přemejšlel o nějakej silnější baterce...

Lithiová baterka

2.7.2019 v 11:52 | Nahoru | #8
lithiovka je dobrá v tom, že z nižší kapacity vymáčkne vyšší startovací proud...a pak je lehčí (což u silniční motorky moc neoceníš, ale při desátém zvedání endura ze země jsem šťastný za každé kilo dolů)

nicméně zjištění příčiny tě vyjde levněji než lithiovka za čtyřku...a pak se můžeš rozhodnout

(reakce na) Lithiová baterka

2.7.2019 v 12:05 | Nahoru | #9
Blooma> U Faroše opravdu běžné, že vypadá, ale jen vypadá, jako by nechtěl startovat.
Spíš to bude jinde- je tam ta správná baterie, dobíjí máša dobře, neztrácí se ti startovací proud po cestě, startér je ok?
To budeš muset zkontrolovat a proměřit.
Mám svého už dlouho a jedinej problém se startem byl, když mi po sedmi letech odešla originál baterka. Jednu sezonu jsem ji léčil na nabíjčce, ale nedržela kapacitu a startování pak byla loterie. Koupil jsem novou, nechal proměřit dobíjení a zase klídeček.

Lithiová baterka

2.7.2019 v 12:45 | Nahoru | #10
Elektrika vypadá v pohodě, tak asi nejspíš budu muset opravdu rozebrat ten startér. Tomu jsem se chtěl vyhnout

Lithiová baterka

2.7.2019 v 16:02 | Nahoru | #11
Čau, pozri hlavne, či nemáš zapchaté drôty. Ono tá rada vyzerá smiešne, ale je to fakt skotočnosť. Ako sú pripojené očká k vodičom je to všetko zaoxidované , normálne rozrež izoláciu a skontroluj pripojenie očka k tomu hrubému drôtu. Pri oxidácii tam vzniká veľký odpor a tvoje Amph idú namisto do štartéru, na výrobu tepla na očku.

Pár takých prípadov som mal, síce u veľkých jednobuchov , ale ...môže byť aj u teba.

Naposledy editováno 02.07.2019 16:03:03

1 reakcí na tento příspěvek Lithiová baterka

6.7.2019 v 15:23 | Nahoru | #12
Čau, jak jsi dopadl?
Snad jsi nic nerozřezal a jen promeroval.

Lithiová baterka

6.7.2019 v 19:02 | Nahoru | #13
já tipuju ložiska startéru

(reakce na) Lithiová baterka

7.7.2019 v 08:47 | Nahoru | #14

Voctan píše: Čau, jak jsi dopadl?
Snad jsi nic nerozřezal a jen promeroval.



Rozrezať, len pri spojení očko vodič, namerá tam kulový, pri záťaži to urobí odpor , zohreje sa to a ampére mu idú na zohrievanie odporu medzi očkom a vodičom. Niekedy je to úplne zelené pri očku, viem, robil som to. Najlepšie je vymeniť všetky silové vodiče za nové od baterky na kostru, od baterky po relé a z relé do štartéru a nemusí nič rozrezávať a kontrolovať.
PS: ešte ako píše SE-SE samozrejme.

Naposledy editováno 07.07.2019 08:49:03

Lithiová baterka

7.7.2019 v 13:54 | Nahoru | #15
Nech si opravit startér a neřeš baterku. Je to pitomost. Fireblade startuje dobře když nemá poruchu

Lithiová baterka

7.7.2019 v 14:04 | Nahoru | #16
Jaký máš rok?

Naposledy editováno 07.07.2019 14:05:16

Lithiová baterka

8.7.2019 v 22:15 | Nahoru | #17
Může to být startér nebo ztráta napětí na přívodním vedení.
Nemusí se přitom jednat pouze o přívodní kabely, k napěťové ztrátě může docházet i na průchodu proudu kostrou.
Na startér je třeba připojit osciloskop a podívat se na velikost a napětí v průběhu startu.
Výsledek měření jednoznačně rozhodne, zda je vada na startéru, či na přívodním vedení.

Přesně tak, jak píšeš, se mi choval vadný stratér - sice na bagru, ale ono je to jedno, princip je pořád stejný.

Lithiová baterka

8.7.2019 v 22:43 | Nahoru | #18
Já bych nejdříve píchnul minus někam na motor a zkusil start, když chytne tak to bude ukostření, až pak bych tahal ven startér...

Lithiová baterka

8.7.2019 v 23:22 | Nahoru | #19
Jj baterku primo na starter a kdyz bude točit tak je to ve vedeni. Pozor na polaritu, radsi 3x zkontrolovat

Lithiová baterka

9.7.2019 v 01:29 | Nahoru | #20
jestli je volný ložisko startéru a má právě tu určitou vůli, pak s ním plně nabitá baterka zatočí a méně nabitá už ne. Baterka napřímo bude vżdy!! alespoň o trochu silnější než v soustavě, także výsledek této kontroly může být zcela zavádějící. Dvakrát se mě naprosto totéž stalo u Tranzita a i zkušený opravář to druhé vyhodnotil jako vadnou baterii. Poprvé jsem asi měsíc denně dobíjel baterku než jsem zajel za zkušeným autoelektrikářem, který opravil startér a byl několik let klid (baterka byla v poř?dku).

Naposledy editováno 09.07.2019 01:34:15

Lithiová baterka

9.7.2019 v 06:00 | Nahoru | #21
Jen vlastní zkušenost. Taky jsem měl špatnej startér a podobný problém. Nová točila, starší ne. Vzal jsem z druhé moto lithiovku a žádné viditelné zlepšení. Skoro jedno. Nic to neřešilo. Po výměně startéru vše OK. Myslím, že lithiovka ti nepomůže.

Lithiová baterka

9.7.2019 v 18:23 | Nahoru | #22
Zdar, budou to opálený uhlíky ve startéru. Zanes to někam kde dělají repase a máš to za pár dní jako nový nebo někde i výměnou.

Lithiová baterka

6.9.2019 v 21:31 | Nahoru | #23
Opraveno??
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Okruhová sezóna 2020 - je tu [1 ... 778, 779] Honda CBR 1000RR Fireblade, Triumph Daytona 675, Yam... Ozzy_ 23365 Včera v 22:55 oxygen
Fireblade 08 povoleni spojkove matice Honda CBR 1000RR Fireblade kuk 20 23.10.2020 v 10:54 Robertek
CBR1000RR Brzdové destičky Honda CBR 1000RR Fireblade BERIK 16 27.8.2020 v 19:07 PeterRRoliver
Zadrety motor Honda CBR1000RR 2004 ... Honda CBR 1000RR Fireblade speedy_s 5 13.8.2020 v 09:54 Kubák
Kde koupit relé na moto (v Česku) Honda CBR 1000RR Fireblade Azzagronn 11 5.8.2020 v 18:18 TheRoundiesBass

TOPlist