bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Seřízení karburátoru Keihin PZ30
28.6.2019 v 21:51
Zdravím,

snažím se dohledat servisní manuál k tomuto karburátoru nebo poradit v Jihomoravském nebo Zlínském kraji někoho, kdo by to dokázal. Vím, že existuje spousta webů, které nabízí podobné služby ale v drtivé většině tam taky píšou, že neopravují karburátory z čínských motorek. Pro orientaci přidávám i fotky karbecu

Seřízení karburátoru Keihin PZ30

28.6.2019 v 23:28 | Nahoru | #1
Co tomu je? Seřizuje se v zásadě stejně jako většina ostatních moto karburátorů.
pdfs obrázky: http://www.ccwthari...rb_tuning_manual.pdf

Seřízení karburátoru Keihin PZ30

29.6.2019 v 09:18 | Nahoru | #2
Problém začal tak, že se mi z ničeho nic motorka začala při přidávání plného plynu dusit, prvně jen chvilkově, jel jsem např. do prudkého kopce tak se zadusila na pár vteřin a pak se zase rozjela. Motorku jsem nechal pár minut vychladnout, nastartoval, jela chvilku v pohodě ale pak do plných začala kuckat, dusit se, prostě nezrychlovala, jen byla hlučnější a střílela tím do výfuku. Jako kdybych jel se sytičem nahoře.

Nadruhý den, když jsem chtěl motorku normálně nastartovat, tak mi naskočila a hned šla úplně do plných otáček a nešla vypnout přes elektriku, nereagovala na klíč ani na tlačítko, musel jsem počkat až mi zmizí ta trocha benzínu z karbecu, protože jsem neměl zapojenou nádrž.

Nechal jsem potom vyměnit vzduchový filtr, rozebral karburátor, tam jsem zjistil, že jsem měl lehce vyhnuté těsnění, které jsem vrátil zpátky na původní místo. Přesto karburátor pořád slzel a pouštěl benzín. Zkoušeli jsme se pohrát přes výšku jehle a nastavění volnoběhu na optimální chod motoru. Třeba celý den jsme už měli tak vychytanou motorku, že jela líp jak předtím. Potom přijdu druhý den k motorce, nastartuji a zase do plných otáček, nereagovala na nic, hned jsme jí teda zkusili projet a zase měla tu stejnou závadu, při plném začne střílet do výfuku, nechce jet a když je kopec tak se zadusí. Jeden den byla jehla co nejvíc nahoře a motorka střílela do výfuku, dala se úplně dolu a střílela taky, prostě ten karburátor si reagoval jak chtěl. Nevěděl jsem, kde se ovládá bohatost směsi, takže to byla vždycky jen piplačka přes volnoběh a výšky jehly.Druhý problem se naskytl, když jsem si všiml, že začíná motorka žrát olej a jde mi bílý dým z výfuku, někdy jak z dvoutaktu a někdy jen mírný. Před poslední projíždkou jsem nechával seřídit ventily, motor se trochu ustálil ale stejně se pak na 3,4,5 plný dusila. Nechal jsem proto vytáhnout karburátor a dát ho přes ultrazvuk vyčistit.

Mám teď v plánu: Seřídit karburátor, popř. objednat opravnou sadu, rozebrat motor a podívat se na píst, koupit pístní kroužky plus gufera a vyměnit svíčku. popř. znovu nechat zeštelovat ventily.

Zatím mě teď víc nenapadá.

Seřízení karburátoru Keihin PZ30

29.6.2019 v 13:59 | Nahoru | #3
Saje ti to falešný vzduch mezi karburátorem a hlavou. Zkus pak studenější svíčku, protože to vypadá, že ti ta chudá směs rozžhavila elektrodu svíčky během pár vteřin.
Možná už ti ohořel i výfukový ventil a bude potřeba ho minimálně zabrousit do sedla. Když jde po startu dým z výfuku, tak to ti nejspíš netěsní gufero na dříku ventilu a olej stéká z hlavy přímo do výfukového kanálu. To gufero nespíš odešlo kvůli té chudé směsi a přehřátému ventilu.

1 reakcí na tento příspěvek Seřízení karburátoru Keihin PZ30

17.7.2019 v 12:12 | Nahoru | #4
Tak se vracím zatím s poznatky, které jsem udělal preventivně a příští týden mě bude čekat testování motoru.

1. Karburátor - vyčistěný ultrazvukem, koupená opravná sada pro repas karburátoru, včetně těsnění do příruby. Ladění směsy proběhne po smontování celého motoru
2. Ventily - vyměněný za nové a zabroušeny pro lepší chod ze zazačátku včetně výměny gufer, ventily zatím seřízeny bez nastartovaného motoru do základních hodnot, podle motoru se přenastaví na požadovanou hodnotu + planuji po 2 vyjetých nadržích je znovu seštělovat a pak zase po dalších 10MTH.
3. Píst - vyměněný kompletně za nový včetně kroužků, čepu a spon.
4. Olej - výměna místo motul 5100 tam teď padla pro zajetí motoru motul 7100 + vyčistěný olejové sítko
5. Výměna svíčky, zatím ponechána stejná značka i typ, dle instrukcí s člověkem, který tyto číny dělá 12 let. Pokud by byla potřeba studená, vyměním.
6. Výměna těsnění pod hlavu a válec. Původní bylo naoko v pohodě ale z principu jsem ho nechal vyměnit.
7. Výměna CDI jednotky - po debatě s člověkem, který dělá ty číny jsem se rozhodl preventivně vyměnit i cdi jednotku. Moje původní měla stejně ulomený držák, takže mi při montáži pořád přidělávala akorát starosti kam ji umístit.

Po složení a otestování dám zase vědět.

Naposledy editováno 17.07.2019 12:13:34

(reakce na) Seřízení karburátoru Keihin PZ30

21.1.2020 v 20:21 | Nahoru | #5
Kevco> tak jak?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
X-motos? X-motos XB 33, X-motos XB 31, X-motos XB 35, X-motos... DejvAndrle 10 14.5.2021 v 11:03 Jerry3nduroBike
Xmoto XB31 prehriva se motor X-motos XB 31 Lucie97 1 7.6.2020 v 20:04 hagrid.hagrid
Seřízení karburátoru 250ccm 4t X-motos XB 31, X-motos XB 32 tonda2134 5 25.1.2020 v 08:18 tonda2134
nedrží otáčky X-motos XB 31 rodriguez11 2 18.2.2019 v 15:45 rodriguez11
XB 31 Zadní tlumič Výměna odjinud X-motos XB 31 Kevco 5 4.1.2019 v 02:12 Simk_Hunter


TOPlist