Originální díly PARTSDEPOT





Téma: Suzuki DR650 RS / Mikuni BST-40
27.6.2019 v 19:25
Zdravím ve spolek, poprosil bych o pomoc s karburátorem Mikuni BST-40 na Suzuki DR 650RS
Před měsícem jsem koupil DR 650RS ročník 91-93, nevím přesně.

Když jsem se na motorku jel podívat, tak při pokusu o startování chytla v pohodě, při krátké projížďce
jsem nepozoroval žádné problémy. Když jsem se vracel zpět, tak to zdechlo... a dalo celkem práci to potom nastartovat.
Dodávám, že je to verze bez startéru. Původní majitel o problematice nic moc nevěděl...bral to tak, že je to vlastnost.
Řekl mi "když je to studený, tak s vypnutým zapalováním 3x šlápnu se sytičem, pak dám sytič dolů zapnu zapalko a chytne to na první"
Což sice byla pravda ale rozhodně mi to nepřijde normální, aby to chytlo v 10°C bez sytiče a nějak běželo. Když jsem to doma prvně našlápnul, tak to běželo na volnoběh cca 2 minuty, zdechlo to a už to nešlo natočit... smrdělo to typicky jako hodně bohatý, (ten smrad znám, dělam stříkačky, když to pustím 9:1 a bohatější, je to přesně tenhle smrad) svíčky černý jak uhel.
Karbec se demontoval, vyčistil, jehla se dala o stupeň chudší, šroub bohatosti volnoběhu (komínek dole na karbci) o půl otáčky chudší, také se seřídila hladina. Po té se dal karbec zpět, mašina chytla na první ala podle mě tak, jak to má být- zapnutý sytič, bez plynu, jednou kopnout a běží. Cca po minutě, spíš méně, už běžela bez sytiče, širokopásmovou lambdu jsem bohužel do výfuku nedostal, abych změřil poměr A/F nicméně už to nesmrdělo jako bohatý- svíčky cihlový. Volnoběh se mi však nedařilo nastavit nižší než2000RPM, když jsem se o to snažil, chod motoru se z krásně pravidelného okamžitě měnil na nepravidelný a mělo to snahu zdechnout.
Prozatím jsem to nechal s tím, že se budu snažit o tom něco vyčíst ale nic hodnotného jsem nikde nenašel. Dneska k tomu přijdu a asi po desátém kopnutí jsem docílil pouze výstřelu a nic. Vyndal jsem svíčky (NGK DPR9EA-9 fungl nové) - v podstatě suché a uplně čisté.
Jakoby tam ten karbec snad nebyl - vůbec to nechápu, kontroloval jsem jiskru na obou fajfkách, na obou svíčkách - vše v pořádku.
Karburátory nejsou má silná stránka ale zase si říkám, že to nemůže být jaderná věda, princip chápu a co se tam asi tak mohlo stát, když to jeden den běží relativně v pořádku a druhý den ani ťuk.

Takže, pokud by se našel někdo, kdo by měl tu trpělivost a poradil mi, budu mu velmi vděčný.
Pokud se nikdo takový nenajde, doporučte mi prosím solidní servis, nebo spíše schopného soukromníka
v okolí Vysočiny.

Předem díky všem.

1 reakcí na tento příspěvek Suzuki DR650 RS / Mikuni BST-40

28.6.2019 v 00:44 | Nahoru | #1
Stříkačky děláš, tak teď se naučíš ještě něco o karburátorech.
Nejde ti benzín nebo směs benzínu a vzduchu volnoběžným okruhem. Musíš zkoumat.
BST je sice rovnotlaký, ale funguje to podobně: https://www.motorka...mp;pgr=1#goto9773861

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki DR650 RS / Mikuni BST-40

28.6.2019 v 15:42 | Nahoru | #2
Kohlstein>

Vyndal jsem ten bazmek sytiče, volnoběžnou a hlavní trysku, v podstatě vše co ze spodku vyndat lze. Vše čisté jak slovo boží, v podstatě stav nových věcí...ten sytičovej váleček byl nepatrně zašlej...vyčištěno. Vyndal jsem i šroub bohatosti - čistej. Nic dalšího zkontrolovat snad ani nelze, samozřejmě žádná změna nenastala...

Už je mi jasný, proč ty stříkačky tak rychle vytlačili karbce z trhu, diagnostikovat a odhalit problém v karburátoru je opravdu složitá věc, stříkačka je jednoduchá. Pokud je palivo pod správným tlakem na vstřiku, vstřik je v pořádku, snímače polohy všeho v cajku, tak to prostě dává... Tady všechno je ale pořád se nic neděje...

No, nic dalšího než kontrolu všeho co už jsem dvakrát zkontroloval udělat nemůžu, takže dál s tím ztrácet čas nemá smysl.

Doporučí mi někdo dobrý servis na vysočině? Spíš bych radši dobrého soukromníka...profláknutého v okolí, klidně i někoho kdo to dělá jen pro zábavu.

Případně, pokud by někdo schopný jel okolo Ledče nad Sázavou, třeba na výlet...dám mu klidně tisícovečku do kapsy(+náklady samozřejmě), pokud mi to tady u kafe rozchodí....věřím, že je tam něco prostýho, co buď nechápu, nebo nevidím, nebo se v tom pletu...

Momentální stav je takovej.

Jiskru hází obě fajfky(svíčky jsou nové)
hladina seřízená
membrána v pořádku
hlavní i volnoběžná tryska v pořádku průchozí, opticky bez poškození
Pokud se snažím delší dobu startovat, střílí to - podle mé zkušenosti hodně chudé ale mohu se plést (svíčky čisté)

1 reakcí na tento příspěvek Suzuki DR650 RS / Mikuni BST-40

28.6.2019 v 17:53 | Nahoru | #3
A priruby karburatoru jsi kontroloval kestlk to nekde nebere falesny luft?

(reakce na) Suzuki DR650 RS / Mikuni BST-40

28.6.2019 v 18:01 | Nahoru | #4
V_i_c_i> Ano, byl jsem ohledně toho tak paranoidní, že jsem utěsnil filtr box a měřil jaký podtlak tam udělám, při kopnutí...je to víc než 0,5Bar. takže netěsnost bych s jistotou vyloučil.

(reakce na) Suzuki DR650 RS / Mikuni BST-40

28.6.2019 v 19:01 | Nahoru | #5
JohnyB23> Pokud je vyčištěno, tak tam benzín jít musí. Čištěno samozřejmě nemusí znamenat, že je to čisté. Musí být průchozí všechny kanálky a vzdušníky. Ve volnoběžném okruhu jsou dva kanálky - vyústění do difuzoru - jeden v místě škrticí klapky a druhý, s pilotním šroubkem, za klapkou. Trysky občas vypadají okem průchozí, ale nemají kvůli úsadám potřebný průřez, tak je zkus protáhnout velmi tenkou šicí jehlou (ale nedoporučuje se např. drátem z ocelového kartáče, hrany drátu můžou poškrábat trysku až moc).

Suzuki DR650 RS / Mikuni BST-40

28.6.2019 v 19:28 | Nahoru | #6
Čau, karburátory som čistil, a čistím, injekčnou striekačkou a tenkými hadičkami rúznych priemerov čo pasujú do otvorov v karburátore, čistím to tlakom tej streikačky a používam ešte čistič karburátorov , čo sa leje do benzínu v koncentráte, to dám do benzínu. trysky jedine medeným drôtikom.Treba skontrovať prívod s plavákovej komory do sytiču a potom od sytiču do sania tie dierky, či sú priechodné, A samo všetky dierky či nie sú pozapchávané. Čistené a čisté, neznamená, že sú priechodzné, dovolím si doplniť Kohlsteina.

PS: ja zas neviem robiť striekačky. Mám husku TE 449, na vsttrekovaní je nejaká mosadzná skrutka. Motorr mi vynechával pri pridaní, a po pootočení tej skrutky , utiahnutí klesol voľnobeh a vynechávanie prestalo. Voľnobeh som zvýšil dorazom na klapke. Funguje to , ale neviem čo som vlastne urobil. Tou skrutkou som ubral vzduch? Pridal palivo? Správa sa to, akoby som obohatil zmes. Dík za radu Rozoberať sa mi to nechce( do funkčných vecí nerád babrem) a neviem , ako to vlastne funguje, ale som zvedavý.

Naposledy editováno 28.06.2019 19:39:03

Suzuki DR650 RS / Mikuni BST-40

28.6.2019 v 20:49 | Nahoru | #7
Oběma děkuju, no...v tom případě zítra zkusím ten karburátor demontovat a udělat to pořádně ale už tomu nějak nevěřím...

Krokoš, tu motorku konkrétně neznám, víc se věnuju plechovkám...ale nemůže to být složité, za předpokladu že vstřik jako takový je v pořádku, zjisti následující věci. Podle čeho motorka určuje, že má stříkat - snímač polohy kliky, nebo vačky, ujisti se, že snímač je v pořádku. Pokud vše ohledně snímání polohy bude v pořádku, tak kontrola tlaku paliva - opět nevím jak to má tvoje motorka ale moje má klasický podtlakový regulátor na liště vstřiků - čili čím menší podtlak za škrtící klapkou, tím větší tlak paliva. Přesné parametry ti neřeknu, musíš mrknout do manuálu k té mašině. Dále - pokud to motorka má a já myslím, že má... zkontroluj snímač polohy škrtící klapky - lze to i Ohm metrem, každý slaboproudař (třeba kamarád) by si s tím měl vědět rady. Některé tyto snímače, mají i polohu pro volnoběh - opět kontrola. Pokud má motorka možnost nastavení dorazu škrtící klapky, tak bych si troufl tvrdit, že tak se má správně nastavovat volnoběh...já to tak mám na starších autech, i na mé motorce. Dále by tam mělo být něco a to zřejmě snímač podtlaku za škrtící klapkou, který společně se signálem snímače polohy škrtící klapky a otáčkami říká jednotce kolik paliva má dát při dalším vstřiku...už jsem viděl i motorku s váhou vzduchu, myslím nové RSV. Ten snímač podtlaku se v domácích podmínkách těžko diagnostikuje. Asi to nakonec vyzní složitě ale tak jak to ty popisuješ, bych skoro řekl - že pokud motorka funguje, asi není co řešit (ve tvých podmínkách) Pokud bych to měl na stole, kouknul bych na poměr A/F ...pokud by byl normální - dál bych neřešil, pokud motorka jezdí. Pro klid majitele bych změřil teplotu výfukových plynů a třeba se projel. Nevím jestli tvoje motorka má lambdu... ale zkrátím to - tím dorazem na škrtící klapce směs neovlivníš, jen nastavíš množství vzduchu které klapkou projde - pokud funguje snímač tlaku za škrtící klapkou, nebo váha, nebo co tam je - tak ve spolupráci s lambdou, knock senzorem (pokud tam je) snímačem polohy škrtící klapky - tu směs nastaví správně, bez ohledu co ty bude dělat s tím dorazem.

Eh...lehčí je to vysvětlit osobně u piva... ale stejně jako u karburátoru - 20minut praxe vydá za týdny teorie, zvlášť když ti to ukáže někdo, kdo to má občas v rukou a už ví kam koukat a co měřit. napiš mi na OK1SSX@centrum.cz pokud je potřeba ;)

No a já si jdu nachystat věci na tu zítřejší rozborku karbce. Je mi jasný, že kbyby u toho byl někdo, kdo přesně ví, tak to máme za hodinu v kupě a běží to...bohužel, u mě to budou ty týdny a nebo servis...ale rád bych to pochopil...uměl sám.

1 reakcí na tento příspěvek Suzuki DR650 RS / Mikuni BST-40

28.6.2019 v 22:08 | Nahoru | #8
Čau, tak ešte raz, voľnobeh nastavím jednak tým dorazom klapky, ale.. je tam aj taký veľký mosadzný na plochý šrúbovák, tým som potočil , utiahol a prestalo to vynechávať Neviem či to je palivo, alebo vzduch). V jednom manuály píšu , že voľnobeh sa nastavuje tou mosadunou skrutkou, a v druhom sa píše, že sa toho nemám dotýkať a nastaviť to tým dorazom. No Švédska motorka, vyrobená v Taliansku, majiteľ BMW a čínsky motor, dva stajnaké manuály stejný rok výroby a všade píšu inak. No motorka funguje, nevynecháva, pri ubratí prestala strieľať do výfuku tak seriem na to. Na ten karbec si zožeň hadičky do každej dierky musíš mať správnu hadičku aby tam sadla. Každá dierka má nikde vývod, čiže keď to jednej dierky striekneš benzín aj s tým čističom karburátorov tak z nejakej drhej dierky to musí vytiecť. Niekedy sú tie dierky aj vo veku plavákovej komory alebo v stenách. Je to deravé ako ementál bludisko dierok, a niektoré sú pri nejakých inováciách zaslepené, je to pakáreň , ale ddá sa z toho vyjsť,aspoň doteraz som to poriešil, tie dierky. Inak to čudo má dve klapky jednu riadim ja a druhou si motorka sama pridáva.

(reakce na) Suzuki DR650 RS / Mikuni BST-40

28.6.2019 v 23:52 | Nahoru | #9
krokoš> karbec už mám na stole, měděné drátky všech průměrů v pohotovosti...jo těch kapilár v celém karbci jsem si všimnul...hrozný.
Teď akorát kutím ty hadičky a hledám stříkačku.

Ohledně té tvé stříkačky, pošli mi fotky a přesný + ročník na mail, podívám se, jestli na to doma něco nemám...v nejhorším to odvodím z fotek.

Druhá klapka není tak neobvyklá, otázkou je k čemu tam je, já mám v jendom autě dvě klapky, ta druhá dělá kontrolu trakce, pak je tam ještě věc, která by se dala nazvat třetí klapkou, též řízeno ECU, ta naopak pouští vzduch okolo škrtící klapky dál do sání, ECU za ní vezme sama při startu, tedy pokud je hodně pod nulou. Té druhé klapky jsem zbavil hodně rychle, fungovala ve 250km/h i jako omezovač... taková ničemná věc.

PS: pokud by někdo měl nápad, kam se zaměřit, co hlavně kontrolovat, když čistím BST 40, sem s tím. Oběktivní kritika ala "děláš to nahovno" nevadí.

Suzuki DR650 RS / Mikuni BST-40

29.6.2019 v 06:59 | Nahoru | #10
Čau, s tými drôtikmi to nepreháňaj, hlavne ich hestrkaj do tých dierok v karbci, sa tam zaseknu a si v riti. Drôtik som vyrobil rozpletením vodiča, ten jeden tenký stačí. To len na trysky použij. Hlavné sú tie hadičky, a zistiť kade ide palivo . Hlavne sa zameraj na systém sytiču. Ešte skontroluj prívod paliva mne sa stalo, že v tom prívode som objavil kúsok priesvitného plastu, nebolo ho vidieť. Do sytiču ide palivo z pllavákovej komorytam s§ú nejaké kanáliky. Benzín aj stý čističom rozrobený do streikačky nasadiť hadičku správneho priemerua strieknuť do kanálika. Z druhej strany, alebo odniekiaľ vytečie benzín. Niekedy sú tie kanáliky rozdvojené tak jeden vývod opcháš a druhým to bude striekať von. Pozor na oči, budeš tlačiť striekačkou benzín hadička ti vyskoči a si nastriekaš do očí. Ešte pozri tesnenie plavákovej komory, totiž existuje viac verzií, tesnenie pasuje na prvý pohľad, ale chýbajú v ňom nejaké dierky, čiže keď to poskladáš tak to nefunguje, toto pozri ako prvé a ten prívod. Ešte skontroluj airbox, mal som prípad, že vzduchový filter bol nový, ale,,,,,,,starý filter bol v štádiu rozkladu. Tie kúsky napadali, hnusné čierne kúsky molitanu napadali do prestoru sania , tam, kde to má biť čisté a hlavne tam nie je vidieť. Karbec fungoval, motorka šlapala, keď som nasadil prírubu sania nasalo jeden kúsok a koniec. Pmohol mi ako vo veľa prípadoch chlast, pri asi desiatej rozborke som sa nachmelený nasral a do tej krabice - airboxu som kopol, ale poriadne . Ten sa rozpadol, a ajhľa plný kúskov molitanu. Ono nie je problém niečo opraviť, ale najťažšie je zistiť čo, čiže odborne povedané diagnostika. Na to enduro čo mám kašlem, jazdí to , ale serie ma moja nevedomosť.Tiež ma serie , že v dvoch manuáloch na stejnú motku píšu niečo iné. Kúpil som si striekačku, aby som trochu pokročil, digi snímač tacho som opravil. Skúsim pozrieť čo to tam mám za vstrekovanie a popátrať, tebe som sa ozval, lebo si písal o tých striekačkách,

Niktoré motky majú ešte v privode nad ihlou plaváku sitko, hladinu nastavíš tak, že dáš priesvitnú prepadovú hadičku a dáš ju hore, ati ukáže , koľko tamm máš benzínu, hladinu radšej vyššiu, po uvedení do chodu, keď z toho tečie tak ju upravíš. Pre budúcnosť nerozvrtavaj viac vecí naraz a stále rob tak, aby si sa vedel vrátiť k pôvodnému stavu. Pri opravách tretinu času čo opravujem pokazené, a dve tretiny čo riešim čo som pri tom dosral. Nie vždy síce, ale stane sa.

PS: hlavné som zabudol, držím palce.

Naposledy editováno 29.06.2019 07:06:35

1 reakcí na tento příspěvek Suzuki DR650 RS / Mikuni BST-40

29.6.2019 v 11:00 | Nahoru | #11
Tiež som mal problém s vysokými otáčkami na voľnobeh ale to som dopasovával neoriginál karbec na moju motorku. Vyriešil som to laborovaním so šroubou rychlosti voľnobehu a zároveň so šroubou bohatosti zmesi. Poznač si momentálnu pozíciu šroubu voľnobehu a zvýš ho na vyššie otáčky. Potom skús dolaďiť otáčky do normálu pomocou šroubu bohatosti zmesi. Znie to síce nelogicky ale keď som mal klapku viacej zatvorenú tak som nevedel nastaviť správne nízke otáčky.

Bdeš možno potrebovať niečo taketo

Naposledy editováno 29.06.2019 11:09:57

(reakce na) Suzuki DR650 RS / Mikuni BST-40

29.6.2019 v 12:34 | Nahoru | #12
kunna1> Jo...né uplně stejná ale vzdáleně podobná věc mě napadla...že bude problém s bohatostí na volnoběh...vyrobil jsem si "štelovák" bazmek z násady plochého šroubováku na malou ráčnu, kterým pěkně za chodu, můžu štelovat směs... zkusím to přesně podle tvého návodu... :)

krokoš> Díky, zdá se...že jsem našel původce...na víku membrány byl výstup podtlaku, v podobě trubičky ...nebylo to zaslepené, tak jsem si toho nevšímal. Když jsem čistil karboš, stalo se mi přesně co si popisoval, napumpoval jsem pod řádným tlakem benzín do sytičového okruhu (v plovákovce) a napral jsem si to přímo do xichtu. To mě docela překvapilo a koukal jsem, jak a kud to vede, no a hlavně proč až na vrše karbce??? Uvnitř karbce se to vedení dvojí a jeden kanál vede právě na to víko membrány = v tom vedení nemohl vzniknout podtlak a neumím si představit, jak to tím okruhem mohlo natáhnout obohacenou směs...takže jsem na víku zaslepil a teď jdu montovat karburátor - dám vědět jak jsem dopadl, snad mi to neurazí nohu.

Suzuki DR650 RS / Mikuni BST-40

29.6.2019 v 14:37 | Nahoru | #13
Vše pečlivě složeno...stav beze změny...teď už ani nestřílí...tak snad jedině jinej karburátor, nebo nevím. Tyhle motorky mají všeobecně pověst spolehlivých strojů, tahle je asi nějakej unikát, speciálně pro mě...

1 reakcí na tento příspěvek Suzuki DR650 RS / Mikuni BST-40

29.6.2019 v 14:51 | Nahoru | #14
Možno ti strihlo klin na zapaľovaní, to sa tiež stáva. Iskru to má ale innokedy ako treba.

Suzuki DR650 RS / Mikuni BST-40

29.6.2019 v 15:12 | Nahoru | #15


Tu je foto toho vstrekovania, tou mosadznou skrutkou som otočil -utiahol , pol otáčky, jednu klapku vidno, čo ju riadi riadiaca jednotka tú pod ňon otváram ja plynom, a zdola je doraz. Funguje to, ale neviem, čo som urobil. Ináč tou klapkou si samovoľne zvýši voľnobeh keď je teplý, horúci motor.
PS: teraz už nie, už nezvyšuje voľnobeh, ale ma serie, lebo neviem ako to funguje.

Naposledy editováno 29.06.2019 15:13:55

(reakce na) Suzuki DR650 RS / Mikuni BST-40

29.6.2019 v 15:19 | Nahoru | #16
krokoš> O tom jsem uvažoval ale ještě mi vysvětli tohle...teď jsem na to skočil, sytič zapnutej a cca 10x jsem na to šláp, možná vícekrát...vyndám svíčku a suchá...je nová a prostě úplně čistá...ani benzínem nesmrdí... to zapalování ještě zkusím prověřit ale tyhle staré věci taky nevídám moc často, navíc v manuálu o tom není moc informací...no prostě samá radost.

Suzuki DR650 RS / Mikuni BST-40

29.6.2019 v 15:51 | Nahoru | #17
Podle meho je to znama bolest Mikundackych karburatoru. Vychozeny kominek a jehla. Benzin tam tece po kyblech, proto to chyta bez sytice a za tepla zdechne.

1 reakcí na tento příspěvek Suzuki DR650 RS / Mikuni BST-40

29.6.2019 v 16:46 | Nahoru | #18
Tak ti nefunguje sytič. Proste to neťahá zmes do valcu. Napoj do priamo benzín do karburátoru, cez osobitnú nádržku, alebo som to robil tak, že to tieklo cez livik priamo do karburátoru.To tvoje nastavenie hladiny asi je na hovno.

(reakce na) Suzuki DR650 RS / Mikuni BST-40

29.6.2019 v 17:00 | Nahoru | #19
krokoš> OK, zkusím to trochu přeplnit, jen abych vyloučil špatné seřízení hladiny...zítra dám vědět jak jsem dopadl... Zatím moc díky. Na tu tvou stříkačku se podívám o víkendu

1 reakcí na tento příspěvek Suzuki DR650 RS / Mikuni BST-40

29.6.2019 v 17:07 | Nahoru | #20
Dík.

(reakce na) Suzuki DR650 RS / Mikuni BST-40

1.7.2019 v 16:07 | Nahoru | #21
Tak karbec jsem naplnil, až to teklo přepadem vem...stále beze změny...

Edit...už tahám mokré svíčky ale stále ani neblafne, jiskru dává pěknou...tak ono to snad nakonec bude opravdu to zapalování

Naposledy editováno 01.07.2019 17:36:57

1 reakcí na tento příspěvek Suzuki DR650 RS / Mikuni BST-40

1.7.2019 v 17:50 | Nahoru | #22
Jestli tam mas NGK, tak uz jsou v haji. Zkus se vratit k tovarnimu nastaveni hladiny, sniz jehly co nejniz pokud to jde, vyfot jak vypadaji kominky (emulzni trubicky) jehel, jestli nejsou vymackany do ovalu a svicky vypal nad plamenem, treba jeste chvili fungovat budou.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki DR650 RS / Mikuni BST-40

1.7.2019 v 18:56 | Nahoru | #23
Slávek-TDM> Proč by nové svíčky byly v háji? Nejsem expert ale ty svíčky po vytažení z krabičky nezapálily ani jednou, proč by byly mrtvý?

(reakce na) Suzuki DR650 RS / Mikuni BST-40

1.7.2019 v 19:42 | Nahoru | #24
JohnyB23> Moto svíčka s malým, ale dlouhým závitem, která musí navíc dobře chladit elektrody, je proti auto svíčce mnohem choulostivější na ulití (je většinou o dva stupně studenější) a následné probití izolátoru.

1 reakcí na tento příspěvek Suzuki DR650 RS / Mikuni BST-40

1.7.2019 v 19:57 | Nahoru | #25
Tak to jsem netušil...lze opticky poznat, že to už nastalo? Nebo to prostě jen pod tlakem nezapálí?

Suzuki DR650 RS / Mikuni BST-40

1.7.2019 v 21:13 | Nahoru | #26
Opticky nepoznáš nic, prostě jí vytáhneš mokrou

(reakce na) Suzuki DR650 RS / Mikuni BST-40

1.7.2019 v 21:13 | Nahoru | #27
JohnyB23> Okem to poznat asi nejde. Nevím, jak moc se na tom podepisují, ale tipuju spojitost v dnešní době častého profláknutí izolátoru s benzíny s obsahem lihu. Na obrázku je vodivost benzínu s různým obsahem bezvodého lihu. Při malém procentu lihu je vodivost téměř stejná jako u benzínu. Problém ale může nastat při dlouhém a málo úspěšném startování - benzín se odpaří a samotným lihem se nacucá izolátor. Starší benzín navíc časem absorbuje vodu ze vzduchu a rozkládá se. Jak píšeš o stříkačkách, tak ty jsou sice tomuto svinstvu odolnější, ale koroze hlodá a usazeniny se tvoří i v nich.

Suzuki DR650 RS / Mikuni BST-40

1.7.2019 v 21:28 | Nahoru | #28
Chápu to správně, že se teda jedná o dnes už neopravitelnou závadu? Těch motorek ale jezdí docela dost, proč se o tom problému ještě neví?

Suzuki DR650 RS / Mikuni BST-40

3.7.2019 v 16:20 | Nahoru | #29
Proměřil jsem budící cívku, snímač polohy kliky- vše v pořádku. Jiskru to hází parádní (subjektivně) palivo je přítomno ve válci. Stále ani ťuk.

Na začátku jsem se ptal, jestli by mi někdo doporučil dobrý servis v okolí Vysočiny. Tak je asi na čase se zeptat znovu, dokud jsem měl suché svíčky, tak jsem byl toho názoru, že je problém v karburátoru, jenže to už bych vyloučil...zapalování funguje, to můžu také vyloučit. Komprese je tak velká, že když rozjedu moto z kopce a pustím dekompresor, tak mi to i na 4ku zablokuje zadní kolo - malou kompresi bych také vyloučil. Mám dva páry svíček, oba nové, jeden s originálním odtrhem, druhý s menším... ani s jednou sadou to nedělá naprosto nic....
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jakou motorku Suzuki DR 650, Suzuki DR 350, Honda XR 400, Yamaha T... Ales5 19 27.12.2020 v 10:06 Palomoto
Suzuki DR650 RSE zhasíná Suzuki DR 650 Smrči-GSX-F 4 25.12.2020 v 12:43 Maverick001
Suzuki dr 650 se Suzuki DR 650, Suzuki DR 650 SE Zdenek89 1 11.10.2020 v 22:48 Humusus
60/40 Silnice/mírný offroad do 50k ... Suzuki DR 650, Yamaha XT 600, Kawasaki KLR 650 uTukan 20 11.8.2020 v 21:12 Radek2107
DR vs Strom Suzuki DR 650 OLLDR 6 4.2.2020 v 13:22 Georg2

TOPlist